Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Sprint Veloce Projects 1976


yag

Aanbevolen berichten

Ik heb de oude sierlijst van het beeldschild dat half beroest was verwijderd, ik zou hem willen opschuren en bij een vriende carrosier brengen. Als hij een lichte of donker grijze wagen zal schilderen wil hij het wel erbij nemem in de cabinne. Dat zou leuk kunnen zijn, heeft er iemand zo een andere kleur al gezien op een vespa iso alu of crome?

 

kurt

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Vandaag de stroom van de koplamp opgemeten, er is stroom tot 6 a 7V aan de lampvoet van de hoofdlamp van het voorlicht maar de lamp wil niet branden. Het is een nieuwe lamp die juist is aangekocht daar de oude verbrand was. Raar dat deze niet wil branden? Iemand raad?

 

kurt

Link naar reactie

post-8870-0-15040000-1442344063_thumb.jpZal de aarding is nazien en laat iets weten. Op mijn verdeeldoosje boven de motor heb ik een groen draadje dat niet was aangesloten, iemand een idee waarvoor deze is daar op het schema er gen groene draad start. Er zijn pinkers aanwezig en in de linker bil is een zwart doosje met een paar oplaadbare baterijen en een print. Deze zou de voeding kunnen zijn van deze setup?

Link naar reactie

vespa-wiring-diagram-150sprint11.jpg

 

Even contact maken met de lamphouder en het stuur, als hij dan wel brand. Een draad trekken naar 1 van de 2 schroeven van het beugeltje waarmee de schakelkabels zijn bevestigd

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Ik ben aan de velgen begonnen, twee van de drie wielen zijn langs de binnezijde sterk beroest, ik kan ze met de staalborstel reinigen, een primer en dan een lank met kleur naar keuze. De drie velgen zijn piagio gestempeld en denk dat het de moeite is om ze op te kuisen. Wat doen jullie meestal, een paar nieuwe velgen zonde werk of een paar uurtjes insteken voor ze op te kuisen, zelfs als ze al zwaar roestig zijn langs de binnenzijde?

 

Groeten,

 

kurt

Link naar reactie

Je kan ze omruilen bij Maskes voor oude herspoten ( gepoederlakt) exemplaren, mits opleg natuurlijk.

Zie Maskes Service.

IMG_2742.JPG

Link naar reactie

De mijne waren ok ( zie foto) en ter plaatse omgeruild, misschien toch eerst eens een mail sturen ivm mogelijke wachttijd.

Grt, Wilby

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ik heb de velgen zelf geschuurd, een primer en een leuke grijze metaallak opgezet, zal is een foto posten als ze terug gemonteerd zijn. 

 

Heb een ander misterie, langs waar moet de kabel van de teller in de voorvork, had hem door de hoofdbuis getoken maar dan is de bocht te scherp voor hem in de wieltje te plaatsen aan het voorwiel. Heeft er iemand raad en of een foto, heb gezocht maar niets gevonden waar hij anders doorkan.

 

groeten,

 

kurt

Link naar reactie
12 minuten geleden, yag zei:

ik zal nog is goed zoeken, hoe kan die er best door, van boven naar onder veronderstel ik?

Klopt, anders dan gaat het niet passen ivm de aansluiting aan de teller.

Tip: wel even een "oude" remkabel gebruiken als voerdraad, de voerdraad schuif je het beste van onder naar boven op om vervolgens het buiten deel van de snelheidsmeterkabel van boven naar beneden over de voerdraad op te voeren, als het buitenste deel op zijn plek zit dan kan je (wel voorzichtig natuurlijk) de binnenkabel voor de snelheidsmeter door de huls drukken. Uiteraard wel de voerdraad verwijderen.

Succes!

Groeten,

Rik.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...