Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Sprint Veloce Projects 1976


yag

Aanbevolen berichten

Na het meermaals zoeken naar een leuk project is er een nieuwe geboorte, een sprint veloce van 1976 in zijne jus. Ik dankt op voorrand aan al het advies van de forumleden die ervaring hebben met oldies voor mij verder te helpe,. Ik rij momenteen al 12 jaar rond met een gt125 van 2003 en wou is aan een oldie sleutelen, voor de recente modellen heb ik geen probleem, de oldies zal een nieuw speeltuin zijn hoop ik. Ik zal af en toe is iets posten voor de vooruitgang te plaatsen op het forum, mijn bedoeling is om ermee rond te rijden in zijn origineele kleur met een optimale technische kant, daarna kan er eventueel een nieuwe lak op moest het budget en tijd het toelaten. Dit is de eerste foto die genomen is bij de aankoop, vers van de pers. Hui staat nog geladen in de vrachtwagen en gaan hem nu in de garage plaatsen.

 

Ik had een vraagje aan de leden, ik zoek een kick daar de oude gebroken is, een luchtfilter en luchtfilterdeksel met zijn afdichting van de carbu en een nieuw zitjes,  heeft er iemand iets liggen voor een klein prijske?

 

Ik zag op sip dat ze te bestellen zijn, zijn er nog andere verdelers die goede diensten hebben als sip voor oldie onderdelen.

 

Groetjes,

 

kurt

 

Laat het restoratie advontuur maar starten...

 

 

post-8870-0-85080000-1429725478_thumb.jp

post-8870-0-58880000-1429725515_thumb.jp

Link naar reactie

Veel succes met het resultaat.

Ikzelf ben ook bijna klaar met project van sprint velocé.

Komt jouw model van een ander land? Gezien de pinkers en het handschoenkastje.

Of zijn deze er nadien op gemonteerd?

Bij bv. Zwitserse modellen heeft de sprint v. een peilglaasje voor de olie dacht ik.

 

Ik heb al mijn onderdelen bij Maskes besteld, goeie kwaliteit en snelle service.

Als ik klaar ben met de mijne zal ik es checken wat ik nog over heb van onderdelen.

 

grtz,

 

Arne

Link naar reactie

Als ik hem het eerst zag kwam het mij direct op die pinkers en handschoenenkastje, na een paar opzoekingen bleek piagio eind jaren 70 een reeks gemaakt te hebben voor de uitvoer naar des US, daar moesten er pinkers opstaan voor de locale wetgeving. Blijkbaar de pinkers van de px reeks dat ze daarvoor gebruikt hebben, ga het nog verder nazien of het de zelfde zijn, in de handschoenenkastje zijn de draden van de pinkers met een fabrieksgemaakte draadbegeleider mooie geplaatst.

 

kurt

Link naar reactie

Volledig strippen die handel, de pinkers verwijderen en de gaten dichtmaken, het handschoenkastje verkopen en het reservewiel terug achter het beenschild plaatsen...da zou ik tenminste doen ;-)

Link naar reactie

ja, als hij herspoten zal worden gaat dienen brol eraf, nu is het zo een beetje een mutant. Iemamd bagagerekjes nodig?

 

De chrome rond het beenschild is vol crome die vergaan is en kan niet terug gepolierd worden, bij wie kan ik ze bestellen of ze terug laten verchromen in een bad als ze da nog doen in Belgie?

Link naar reactie

Ik vind da ni mis, een 7-tiesscooter met 8-ties look, houden zo!

 

Is trouwens ook praktisch als je op reis vertrekt, een beetje opbergruimte. Alleen moet je nu nog een plaats vinden voor je reservewiel (tussen de benen of op de voorrek? 

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ja, da klopt, die rekjes hebben zo een plastieke coating gehad [zoals de tuinmeubelen in de jaren 70] in het wit en begint hier en daar af te pellen, onder de coating gewoon zwart staal. Op welke manier kan ik deze best terug nieuw leven inblazen als ik ze zou plaatsen voor een langere trip met pak en zak?

Link naar reactie

Voila, gisteren de tank uitgezogen, en nieuwe naft erin, de motor na al die jaren terug aan de praat gekregen. De hendel voor de versnellingen te veranderen draait door tot een zeker punt en de twee kabels die toekomen aan de versnellingbak aan de moto terug vast gemaakt maar krijg ze niet geschakeld, deze zit precies een beetje vast. De embreyahe werkt maar de schakeling niet, wat kan ik best nazien?

 

 

gr,

 

kurt

Link naar reactie

Volgends de technische fiche op scooterhelp zou er een batterij moeten inzitten van 6v 11h, ik zie achteraan links in het kastje dat er een zwart plastieke doosje inzit van 5x15x5 met drie draden. Het lijkt niet op een batterij daar er geen vloeistof inzit maar kan niet lezen wat het is of moet alles demonteren, iemand een idee?

 

gr,

 

kurt

Link naar reactie

Ja, grijze doosje is de gelijkrichter, er zit ook een zekering in.

 

Grt, Wilby.

Link naar reactie

Beste,

 

 

Waar kan men best aan stukken geraken voor de restauratie van een oldie aan een goede / prijs kwaliteitsverhouding en die verzonden worden?

Voor mijn gt ga ik bij sip, zijn er nog andere op de markt die jullie kennen?

 

kurt

Link naar reactie

Dag kurt,

Er zijn er verschillende , maar als ik je een tip mag geven , gebruik de zoek functie eens.

Want deze vraag is al veel gesteld. Met alle pros en cons van alle dealers.

Ik geef toe dat ik ook in het begin voor alles wat ik niet wist , dit direct het forum op gooide. Nu als ik het echt niet anders kan.

De meeste vragen zijn ooit al gesteld.

Met een beetje moeite kun je de meeste antwoorden vinden. Hier en op het wereldwijde web.

Succes met de resto nog , komt helemaal goed daar ben ik zeker van.

PS ik zou persoonlijk de pinkers weglaten

Gr Adrian

Link naar reactie

Gisteren eerste testritje gedaan, versnellingen lopen goed en remt perfect, de moter heeft een goede reactie maar valt stil als ik rem tot stilstand. Na verhogen vab de ralenti steeds zelfde en af en toe begint hij zonder reden in toeren toeren te gaan tot hij terug zelf normaal doet. De sierlijsten en bagagedrager aan beenschild verwijdert, hij ziet er al beter uit. Iemand een ideetje voor de moter, carbu is uiteen halen en kuisen mischien?

Kurt

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...