tja is ook de leeftijd mischien, maar niet iedereen wil een getunede sportieve Vespa :), > ik ben van het touren en cruisen.
mijn ervaringen voor de conversie. .. ze reed veel soepeler aan lagere snelheden , met een zwaar vliegwiel kon in veel langer in 3de en 4de blijven hangen. Mischien moeilijk uit te leggen , maar er is meer continue momentum, > klinkt heel yoga ...
Of dat ik nu een seconde later aan 70 per uur zit Interesseert me zo niet echt .
Met het lichtere pinasco vliegwiel moet ik veel sneller terugschakelen. Maar ze pakt natuurlijk ook zeer snel op , gaat veel sneller in hoge toeren . Soms ook leuk , dat ontken ik niet. Maar tis allemaal wat opgefokter, als dat een woord is tenminste.
Ik ben ook gelukkige bezitter van een SS 180!en daar zit ook een e- ontsteking op . Maar dat is wel een custom made PX ontsteking met een afgedraaid vliegwiel van +- 3 kg zoals het orginele. ( made by Rick Mijndert ) . Best of both worlds. Helaas maakt hij dat niet voor rally 180.
Volgens mij doet Nero ook zoiets gelijkaardig op zijn SS
soit
beetje duidelijker hoop ik