Jump to content
Vespaforum.be

Adrian

Members
  • Posts

    1,257
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    V50S '64
    SS 180 '67
    SS 180 '68
    Rally 180 '70
    50 Special '71
    Motobecane G50s '74
    P125X '79
    Pk50s '83

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Nieuwmoer City
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

4,297 profile views

Adrian's Achievements

Experienced

Experienced (11/14)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

368

Reputation

  1. 1. waarschijnlijk van ' 87 ipv 78 2. vuil in carb, versleten oliekeeringen, vilten ring versleten , kabels die blijven hangen , pick up versleten , etc etc .... 3. een motorrevisie is beste plan volg mij grt
  2. De link was van een perfect gebruikt zadel....
  3. tja is ook de leeftijd mischien, maar niet iedereen wil een getunede sportieve Vespa :), > ik ben van het touren en cruisen. mijn ervaringen voor de conversie. .. ze reed veel soepeler aan lagere snelheden , met een zwaar vliegwiel kon in veel langer in 3de en 4de blijven hangen. Mischien moeilijk uit te leggen , maar er is meer continue momentum, > klinkt heel yoga ... Of dat ik nu een seconde later aan 70 per uur zit Interesseert me zo niet echt . Met het lichtere pinasco vliegwiel moet ik veel sneller terugschakelen. Maar ze pakt natuurlijk ook zeer snel op , gaat veel sneller in hoge toeren . Soms ook leuk , dat ontken ik niet. Maar tis allemaal wat opgefokter, als dat een woord is tenminste. Ik ben ook gelukkige bezitter van een SS 180!en daar zit ook een e- ontsteking op . Maar dat is wel een custom made PX ontsteking met een afgedraaid vliegwiel van +- 3 kg zoals het orginele. ( made by Rick Mijndert ) . Best of both worlds. Helaas maakt hij dat niet voor rally 180. Volgens mij doet Nero ook zoiets gelijkaardig op zijn SS soit beetje duidelijker hoop ik
  4. Alleen de pinasco flytech en vespatronics zijn beschikbaar voor de rally 180 vanwege de specifieke krukas van de rally 180/200. Zelf heb ik enige tijd geleden met beetje tegenzin een pinasco gestoken vanwege is versleten vliegwiel en andere rotte componenten...ik moet zeggen het is echt plug&play. Start perfect , licht is veel straffer etc ....... maar het rijplezier is veel groter met de klassieke ontsteking en het zware vliegwiel. Alles is veel nerveuzer nu, Als het niet moet zou ik uw platines behouden, licht was toen ook zeer goed bij mij, en qua onderhoud viel dat ook goed mee. Het hangt veel af van de kms die je ermee doet. Niks mis met platines, an sich tis maar mijn mening natuurlijk mocht je toch voor e-ontsteking gaan , bestel het rechtstreeks in Italië scheel u hoop geld succes gr
  5. bij SS en GS zit er inderdaad een darmpje aan de carb bak
  6. Is dat anders dan van standaard pk xl ? Plaats eens een foto grt
  7. - is er een SS90 expert in Nederland of noordelijk (Vlaanderen) België? ....1 adres > maskes Peter kent de meeste SS 90n in bel en Ned . En weet welke orgineel zijn en welke niet . gr
  8. Adrian

    Ape 600

    top merci Hierin staat 2% vermeld . Dit zal de uitermate zwarte en vuile bougie al oplossen @ Niels, het is een Ape MP 600 , 190cc , 1977. een groene ...:)
  9. Adrian

    Ape 600

    iemand toevallig ergens een workshop manual liggen van dit ding, ? nu wordt er 8 % olie bij de benzine gedaan . Lijkt mij wel heeeeeel veel. Maar ken die dingen niet echt . gr
  10. Tomermaat op het forum hier ! hij kan gelukkig nog zeggen ," been there , done that " . gr
  11. niks mis met eens te meten toch ?
  12. Bij opwarmen van je blok zet je cilinder uit, gevolg je compressie zakt , op zich geen probleem, maar als je pistonringen wat versleten zijn > dus afstand tussen de uiteinden te groot , klemmen ze sowieso al slechter. Wat dan zelfs nog slechter wordt bij een warme motor .Vandaar dat ze zeggen , dat er een max afstand van de opening tussen de ringen mag zijn. algemeen word aangenomen 0,2 mm tot 0,5 max . Maar hier zullen waarschijnlijk veel verschillende meningen zijn . Voor elke diameter vd piston is er een ideale piston ring gap. zoek maar eens op " piston ring gap PX 200 " grt
  13. Mischien is het al gezegd maar meet je compressie eens als hij warm is ,en dus niet wil starten. gr
  14. Wat ik wel vreemd vind is dat de scooter op half gas en vol gas net zo hard loopt.... 16/16 steken
  15. check uw oliekeering aan vliegwielkant eens. Je zou niet de eerste zijn die een 20mm keering op 19mm krukas steekt . ( IKKE dus ....) indien wel een 19mm keering ? vervang die dan toch , dat is de kost niet gr
×
×
  • Create New...