Jump to content

Adrian

Members
  • Posts

    1,221
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    V50S '64
    SS 180 '67
    SS 180 '68
    Rally 180 '70
    50 Special '71
    Motobecane G50s '74
    Pk50s '83

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Nieuwmoer City
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

3,884 profile views

Adrian's Achievements

Experienced

Experienced (11/14)

  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter
  • Reacting Well Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

353

Reputation

  1. 😇vliegwiel olie keering gemonteerd? Zonder gaat hij niet starten ....been there done that
  2. Segmenten elke x aantal uur en Piston x aantal uur Bon , ideale daily driver toch 🙈
  3. Oei Buiten het feit dat de bougie er zeer ok uitziet, afblijven dus...is dit nu net de foute denkpiste Het is geen " lucht schroef " en het is ook geen pure benzine schroef het is een "mixture screw" > het bepaald hoeveel van de benzine/lucht mix er in de carb gaat als de gasschuif gesloten is. Dus bij stationair, of wanneer je tijdens het rijden geen gas geeft. De ingang naar de carb zit ook fysiek onder de gasschuif. Het bepaald NIET de samenstelling van die mix. Die wordt daarvoor al gemaakt. Ingedraaid is armer , uitgedraaid is rijker. Arno heeft het bij het juiste eind.
  4. Zjust ! Oppassen XL2 kan eventueel wel omgebouwd worden. Versnellingen 3 of 4 is niet echt een probleem
  5. Paar dingen waar je rekening mee moet houden Je moet de hoek van je spruitstuk aanpassen. Deze is anders bij een pk .Of een ( dure ) kopen die hier speciaal voor gemaakt is . Ik vrees enkel bij sip te krijgen . Of drastischer, het gat groter maken . je gaat naar electronische ontsteking, dus je moet ergens een voltregelaar inbouwen. En je lampjes en mischien ook lichtschakelaar aanpassen Beetje creatief zijn met de uitlaat. Manier van bevestigen is anders aan het blok. Pk uitlaat gaat ook nooit passen. Als je V op nog 9" wielen staat , ga je nu op 10" vanachter staan Gr
  6. Adrian

    Vbb1 curry

    "maar godzijdank lijkt het plaatwerk uit één Vespa te bestaan. " Als het een echte curry is.... Carrosserie daar zijn ze meestal wel goed in , je ziet er inderdaad niks van . vooral niet laten zandstralen! Als eigenaar er gelukkig mee is , is het goed dat er weer een Vespa op de baan is gr
  7. Alles is minder lawaai dan een leovinci ! Ik vermoed dat je meer koppel gaat hebben in lage toeren dan bij een expansieuitlaatje Zowiezo moet je je sproeier in de gaten houden/aanpassen ps Ik heb zelf de bgm banana Touring steken op een Special. , Deze zien er niet alleen veel beter uit maar er is ook een sport versie. Je gaat wel iets moeten wegslijpen voor op een pk te passen , gr
  8. Steek een bgm pro big box voor pk 50 , en je hebt wat je wil Gr
  9. Als je probeert te starten , is je bougie daarna nat ? Loopt er vlot benzine uit de benzinedarm ? Gr
  10. Grotere draad tappen en klaar
  11. Klinkt samengesteld> foto ? Zowiezo moet hij nog klein deurtje hebben. Staat de 90/125 op de cilinder kop ? Of de koelkap ? Is trouwens een special blokje , Gr
  12. De Italiaanse en Europese tankjes voor de rally 180/200 hadden wel de uitsparingen voor het olie reservoir . SS en GS tankjes nooit Dus om " goed" te zijn heb je er zo een als deze nodig
  13. Adrian

    Ontsteking

    Heb je de voor de hand liggende dingen al uitgesloten / geprobeerd ? Andere bougie testen met bougiekabel alleen blok losmaken vd kabelboom ...
  14. Ik wou maar zeggen, standaard voor een rally 180 is normaal 22 tands, wou u behoeden voor evt foute bestelling Heb in mijn ook een 23/65 vertanding gestoken, dus niks mis mee. Gr
  15. 23/65 ? Volgens mij is dat voor rally 200 en px
×
×
  • Create New...