Jump to content
Vespaforum.be

Adrian

Members
  • Posts

    1,194
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    V50S '64
    SS 180 '67
    SS 180 '68
    Rally 180 '70
    50 Special '71
    Motobecane G50s '74
    Pk50s '83

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Nieuwmoer City
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

3,648 profile views

Adrian's Achievements

Experienced

Experienced (11/14)

  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter
  • Reacting Well Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

342

Reputation

  1. Uitwendig vonkt zelfs de meest zwakke ontsteking. Inwendig is dat niet gegarandeerd, In jouw geval denk ik aan de interne ontstekingsspoel of de bekabeling die opwarmt . EN dit misschien wel in combinatie met een zwak magnetisch vliegwiel. EN de wellicht hogere compressie die je cilinder nu heeft dan voor de resto , hoger compressie is meer luchtweerstand, de ontsteking moet nu harder werken om tot een vonk te komen. Als je kan check eens of hij na het stilvallen nog vonkt IN je cilinder . > Met een stroboscooplamp Of simpeler , steek nadat je bent stilgevallen eens een bougie met electroden afstand van 3mm ipv 6mm. Als je motor dan weer wel start moet je in de bovenstaande zaken gaan zoeken. Let wel de stroboscooplamp test is de zekerste. gr
  2. Begin met een andere bobine , Is gemakkelijkste Nergens iets los ? Kabelbreuk ? Etc etc
  3. Adrian

    tuning

    Even ballonetje oplaten ivm een eventueel volgend projectje , Wie heeft er hier ervaring met een Quattini M1 upgrade . Of zijn er betere/andere alternatieven. grts
  4. Nog een tip, meet eens met een testlampje . Spanning meten met een multimeter wil niet zeggen dat er ook stroom vloeit
  5. Kan echt vanalles zijn ! De multistekkers onder de neus eens goed samendrukken ?
  6. Wat ik vreemd vind is dat de zuiger buiten die krassen geen gebruikssporen heeft. Geen roetaanslag , niks. Nieuw is ze ook niet , mischien gewoon schoongemaakt Dus ik ga er van uit dat die quasi niet gelopen heeft. Is ook een 75cc denk ik.
  7. Het is daar hersteld op en op eerste zicht zou het me verbazen dat je carter dicht is . Het ziet er niet echt gezond uit. Zoals ik het kan beoordelen zit daar ook geen lager in, naar kan mis zijn . Op die plaats zit het lager van de kerstboom/versnellingsbak. Op wilbys foto zie je hoe het er normaal uit zou moeten zien
  8. Liep het blok ? Ik denk dat dit een veel groter probleem is helaas .. Ik zou toch blok openen nu, en hopen dat het niet een geval van " opening a can of worms " is.
  9. Ja ! Uw duwpen is waarschijnlijk in het carter gevallen Dat wordt vissen
  10. Mijn gedacht...op basis van die ene foto Er is gewoon een stuk staal aan je frame gelast . Met min of meer dezelfde vorm , naar zonder het gootje . Het is gewoon halfslachtig , beetje bruut gedaan. . Als een carrosserie bedrijf dat met een auto doet , krijgen ze hem gegarandeerd terug. Met het matje zie je daar inderdaad niks van . Maar bij verkoop is het eerste wat gebeurt dat matje omhoog doen om te checken op roest. En dan zien ze een slechte reparatie. Mmm.. Het vreemde is dat je gootjes er nog prima uitzagen op de foto na dat het gestraald was. Mijns inziens hadden ze gewoon slechte stuk eruit moeten slijpen , nieuw stukje erin en klaar. Dus gootje eraan , proper afwerken . Gr
  11. ja sorry , wil niet beledigend zijn maar dat is gewoon een heel slechte reparatie . Punt Met een beetje moeite is dat gootje er nog wel in te krijgen. gr
  12. en dat voor 75 € ? als het goed gerepareerd is zie je er normaal niks van gr
  13. Adrian

    kortsluiting

    Bon, Wat hebben we geleerd na 100.000 keer het vliegwiel erop en erafhalen , en alles opnieuw checken en nog maar eens uitmeten , ...? Er zit dus een coating op de kabels van de spoel. Dat wist ik niet . Even bloot krabben/schuren en alles werkt zoals het moet . K@K
×
×
  • Create New...