Jump to content
Vespaforum.be

Daan

Members
  • Content Count

    1,093
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

385 Excellent

About Daan

  • Rank
    It's not what you buy it's what you build

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vesparados Breda
  • Mijn Scooter(s)
    180 SS 1968
    Sprint Veloce 1979
    150 super Bajaj 1973
    Pk125s 1982

    Bmw R1100GS
    Suzuki GS1000E

    Diverse smallframes

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Breda
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

2,793 profile views
  1. Daan

    Sleutel/ratelset

    Ik zag dat wheeler dealer Edd China ook sleutelt met Teng... Nou dan kan het zeker niet slecht zijn
  2. Dat hoort zo Noco. Je kan een elestart kopen, dan hoef je alleen een knopje in te drukken. Of overbouwen, je hebt dan alleen het volgende nodig: een motorblok met elestart een accu een accuhouder een elestart kabelboom vaststellen dat je in je linker greep een switch hebt zitten om de knop te bedienen. (fail safe switch) een elestart knop startrelais met zekering Ben je een beetje handig, dan meubel je de draadjes van je kabelboom wel aan de knipperlichtknopjes en verlichting. Is dit niet het geval, dan zou je er rekening mee moeten houden dat je deze ook pas koopt. Als je het zelf doet, wat spullen op mp koopt. dwz, delen van je eigen blok combineert met delen van een elestart donor, dan ben je denk ik voor 400 tot 450 euro klaar. Dan kun je je eigen spullen online zetten, dus heb je minstens de helft terug.
  3. Heb wel interesse, maar woon een eindje weg. Als niemand hem wil, dan hou ik me aanbevolen.
  4. Ik zou hem gewoon eens open trekken. Wat je gekocht hebt is sowieso een allegaartje. Als je scooter stationair loopt draait je koppelingshuis (en dus vertanding) gewoon mee omdat je primaire vertanding op je krukas zit en deze je koppelingshuis aandrijft. je schakelkruis staat in zijn vrij waardoor je dus niet vooruit rijdt. Verder draait alles in je blok(logisch vanwege de spatsmering in je blok). Ik denk dat je vertanding belast wordt bij indrukken van je koppeling, waar door je waarschijnlijk een lager met speling hebt. Sleutel eerst eens wat open (ook al heb je geen zin), of geef het uit handen. Er zit hier zoveel ervaring hier op het forum, dus grote kans dat het gewoon een rechte vertanding is en je na een revisie geen "raar geluidje" meer hebt in je sepcial.
  5. Mooi man, welkom hier! Met al die ervaring en liefde voor het merk, is het een must om er nog een classic bij te hebben ;-)
  6. Hey Tom, Klopt, de pk50s automaat zie je niet zo vaak. Maar het is niet zo dat het hem ineens begeert maakt. Ik had vorig jaar een witte (o'lak) pk50s automaat met kenteken. Deze is goed lopend, rijdend en remmend weg gegaan voor 700 euro. En dat in Nederland, waar de automaatjes iets meer in trek zijn. Als je ervan wil, laat het maar weten. Ik repareer veel automaatjes (als hobby), en vind het mooie modellen.
  7. Als het een sprint veloce was, was het ineens een barnfind in o'lak patina in originele staat en 1.5 de normale waarde. deze slaat zijn doel een tikkie voorbij... 300 geef ik je ervoor.
  8. Kijk eens of je vliegwiel spie nog goed is. en de bedrading van en naar de bobine toe.
  9. Daan

    Sleutel/ratelset

    Ik heb zelf Teng, knipex en gedore. Maar er sneuvelt toch weleens een gedore schroevendraaier. Het merk van de Hornbach valt niet tegen. Van het merk Teng tools, ook niet heel duur heb ik 3 rateldoppenset in diverse aandrijven. werkt al 8 jaar (intensief) naar wens. Al het specialgereedschap via hbm, brug compressor, haspels, ultrasoon etc etc
  10. Remmen ook hoor... Alles wat erop zit moet werken. knipperlichten rem enz.
  11. Daan

    Vespa t5

    De vierkante m's wel, maar met 15 vespa's moet er eerst 1 uit, voor er 1 in mag.
  12. Daan

    50Cc'ke gezocht!

    Ik heb er nu een stuk of 6 staan. allen te koop, in diverse staten maar geen rotte wrakken. app me maar eens op 00 31610 981332
×
×
  • Create New...