Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Onoplosbare Startproblemen 125 Gts


LEONRAM

Aanbevolen berichten

Leonram,

 

in jouw geval; blijf rustig, ten alle tijden.

 

Ik heb 2 x zo iets meegemaakt met auto's.

 

De eerste keer ook goe dopgejaagd met maagzweer tot gevolg.

 

tweede keer les geleerd en anderhalf jaar de kalmte zelf gebleven.

 

Soit, heb je een rechtsbijstandsverzekering? Als je die hebt, direct inschakelen; schade laten vaststellen, rapport naar    Piaggio sturen.

 

Ivm garantie; je hebt het probleem aangemeld binnen de garantieperiode, het is nog niet opgelost, dus zelfs al vervalt je garantie;dit probleem  blijft onder garantie tot het opgelost is.

 

Laat je niet te snel afschepen door praatjes van  invoerders of distributeurs, in de rechtbank houdt hun uitleg geen steek, dat is al een geruststellig op zich.

 

Blijf rustig; ho je bij de feiten, blijf teruggaa naar de dealer als hij niet werkt, onmiddellijk. Stuur wekelijks een mail waarin je de vordering vraagt, dan heb je officieel iets op papier.

 

Je dealer is de enige die je zal helpen, dus die hou je te vriend.

 

Ivm het probleem zelf; een VEspa is redelijk eenvoudig ; er zit geen EGR klep, turbo, weet ik veel wat in; je dealer moet asap beginnen onderdelen in zjn geheel te swappen tot het probleem verholpen is.

 

Lijst in een mail op wat er al gedaan is en vervangen.

 

Vraag dan om verder onderdelen te vervangen tot het euvel opgelost is.

 

Als je dossier begint te groeien en er komt geen vordering in, dan stuur je een mail of brief, aangetekend en per kerend post naar je dealer, Piaggio, vermeldt erin dat je dit dossier ook stuurt naar testaankoop, en doe dat ook effectief.

 

Laatste stap; vraag je dealer wat hij je wil geven voor je Vespa, verkoop hem, als de Vespa nog zo nieuw is, en enkel slecht start, is die nog veel geld waard...

Ik ben het volledig eens met jouw analyse en strategie. Ik heb zelf ooit - 20 jaar geleden - een gelijkaardig voorval aan de hand gehad met een wagen van een gerenommeerd Duits merk. Uiteindelijk heeft de fabriek vanuit Duitsland een expert naar mijn Belgische dealer gestuurd en de hele discussie was toen meteen van de baan.

Nogmaals ... de Vespa dealer - Moto Conti - werkt zeer goed mee en ik heb alle vertrouwen in de eerlijkheid van Mario. Ook de garantie is voor hem geen probleem. Alleen ... ze moeten de oorzaak kunnen vinden ... en anders een andere oplossing voorstellen. De suggesties die jij formuleert zijn in elk geval zeer het overwegen waard. 

Link naar reactie

oorzaak vinden is geen probleem , ze gaan dingen veranderen tot ze het vinden en geloof mij zo vinden zij dat 100 %.

 

als de dealer dit onder garantie wilt maken gaat hij niet zomaar dingen beginnen te veranderen tenzij hij heel zeker is wat de probleem is .momenteel is hij niet zeker en hij wacht af tot dat hij bevestiging krijgt van wat de probleem is dan gaat hij dat veranderen.

Link naar reactie

Als ik zie hoe lang dit reeds aansleept zou ik beginnen met een aangetekende ingebrekestelling te versturen.

Hen daarin binnen een redelijke termijn voor de een oplossing vragen, geef hem bijvoorbeeld 3 werken.

Zoniet een andere wesp die gelijkaardig is qua leeftijd staat en kilometers of een deftige overnameprijs.

Meld ook dat je anders deze zaak voor de rechter zal brengen (verzoening bij de vrederechter is toch gratis dacht ik).

Volgens mij wordt je hier gewoon aan het lijntje gehouden.

Link naar reactie

Beste 

Dit gaat mijn verstand te boven .Na 6 maanden geen oplossing voor het start probleem van een eenvoudige samengestelde vespa ? Dit noem ik onbekwaamheid . In het verleden ook tweemaal meegemaakt .Verschillende malen bij de dealer binnen gedaan De eerste keer zelf opgelost :

Motor haperde (cosa),slechte elektrische verbinding aan de hoogspannings bobijn .tweede keer problemen met de topsnelheid (beverly )dealer had geen oplossing .beverly bij een yamaha dealer gedaan na halfuurtje opgelost  .Hoogspanning  bobijn vervangen .

grtj  Willem

Link naar reactie

Ik vrees dat dit nog even kan duren men speelt het hard  officieel vs nevenimport ... wekelijkse materie als je het mij vraagt en ik denk persoonlijk dat via het nevenimport kanaal(onbewust/bewust) je aan het kortste eind zal trekken. Ik hoop uiteraard dat ik ongelijk heb en dat je spoedig terug aan het rijden bent !

Link naar reactie

Ik kan het niet begrijpen dat sommige dealers zo moeilijk over doen , garantie is garantie  en zeker waar je die heb gekocht of je vriend/neef . Dat is de probleem van de dealer zelf , hij moet zorgen dat jou scooter weer de baan op gaat , hij zou dat probleem zelf aankaarten met piaggio niet de koper . De onkosten wil hij precies vermijden , maar die onkosten zijn zeker niet voor u . Als piaggio hun geen garantie kan geven omdat het via een andere weg is verkocht zoals hier boven is vermeld . Ik vind het niet kunnen om via een brief of advocaat en wat wie ik allemaal om het nog goed te maken .

Als het op deze manier moet gaan dan heb je een lange weg te gaan zo te zien . Dan zou ik kiezen voor-

 

ten eerste niet meer te gaan bij die dealer nooit meer eigenlijk .

Het stuk zelf betalen , want ze zullen het waarschijnlijk weten waar het probleem zit .

En zal op een korte tijd weer op de baan zijn en ook wat stres en geld uitgespaart .

 

Dat is toch mijn gedachten hierover .

 

Mvg Gio     

Link naar reactie

oorzaak vinden is geen probleem , ze gaan dingen veranderen tot ze het vinden en geloof mij zo vinden zij dat 100 %.

 

als de dealer dit onder garantie wilt maken gaat hij niet zomaar dingen beginnen te veranderen tenzij hij heel zeker is wat de probleem is .momenteel is hij niet zeker en hij wacht af tot dat hij bevestiging krijgt van wat de probleem is dan gaat hij dat veranderen.

Ik heb inderdaad de indruk dat dit de situatie is. Eerst probeert de dealer de oorzaak met zekerheid te bepalen en dan worden de wisselstukken onder garantie vervangen.

Link naar reactie

Als ik zie hoe lang dit reeds aansleept zou ik beginnen met een aangetekende ingebrekestelling te versturen.

Hen daarin binnen een redelijke termijn voor de een oplossing vragen, geef hem bijvoorbeeld 3 werken.

Zoniet een andere wesp die gelijkaardig is qua leeftijd staat en kilometers of een deftige overnameprijs.

Meld ook dat je anders deze zaak voor de rechter zal brengen (verzoening bij de vrederechter is toch gratis dacht ik).

Volgens mij wordt je hier gewoon aan het lijntje gehouden.

Ik heb nog steeds het gevoel dat Monto Conti het verhaal correct speelt. Alleen, er zal toch een oplossing moeten komen op korte termijn.

Link naar reactie

Ik vrees dat dit nog even kan duren men speelt het hard  officieel vs nevenimport ... wekelijkse materie als je het mij vraagt en ik denk persoonlijk dat via het nevenimport kanaal(onbewust/bewust) je aan het kortste eind zal trekken. Ik hoop uiteraard dat ik ongelijk heb en dat je spoedig terug aan het rijden bent !

Ik heb het al even via het officiële circuit geprobeerd ( Vespa Benelux ) maar die kerels willen met de hele zaak niks te maken hebben. De Vespa is NIEUW ingevoerd via nevenimport en zij hebben de garantie gegeven op de factuur ( garantie 24 mois / kilomètrage illimité ). Zij zullen dus ook de garantie moeten waarmaken. Maar voor alle duidelijkheid ... er is geen discussie over garantie bij de dealer ... hij vindt alleen de oorzaak van het probleem niet.

Link naar reactie

Ik kan het niet begrijpen dat sommige dealers zo moeilijk over doen , garantie is garantie  en zeker waar je die heb gekocht of je vriend/neef . Dat is de probleem van de dealer zelf , hij moet zorgen dat jou scooter weer de baan op gaat , hij zou dat probleem zelf aankaarten met piaggio niet de koper . De onkosten wil hij precies vermijden , maar die onkosten zijn zeker niet voor u . Als piaggio hun geen garantie kan geven omdat het via een andere weg is verkocht zoals hier boven is vermeld . Ik vind het niet kunnen om via een brief of advocaat en wat wie ik allemaal om het nog goed te maken .

Als het op deze manier moet gaan dan heb je een lange weg te gaan zo te zien . Dan zou ik kiezen voor-

 

ten eerste niet meer te gaan bij die dealer nooit meer eigenlijk .

Het stuk zelf betalen , want ze zullen het waarschijnlijk weten waar het probleem zit .

En zal op een korte tijd weer op de baan zijn en ook wat stres en geld uitgespaart .

 

Dat is toch mijn gedachten hierover .

 

Mvg Gio     

Even voor alle duidelijkheid : er is geen discussie over de garantie ... de dealer vindt de oorzaak van het probleem niet ( er zijn écht al verschillende componenten vervangen maar het probleem blijft opduiken ). Hij moet dus verder zoeken maar hij zit midden in de uitbreiding van zijn zaak, inrichten nieuwe toonzaal, verhuis enz ... en ik vrees dat daardoor ook heel wat dingen blijven liggen ( waaronder mijn 125 GTS ). Wekelijks op bezoek ... druk opvoeren ... da's de enige oplossing ( voorlopig ). Als ik kwade wil zou vermoeden, dan schakel ik over op een andere strategie en ik kén de wegen en procedures zééééér goed.

Link naar reactie

Vonkt hij nog , krijg je nog benzine. Heeft die nog druk in de cilinder. Ik denk dat daar iets mis . Of vals contact ergens

Mvg Gio

Bougie vonkt steeds prima / er komt benzine ... want de bougie is een beetje nat ... niet overdreven / benzinedruk gemeten = constant 3 bar / druk in de cylinder = OK / kleppen geregeld / als hij start, draait hij prima ... maar als hij 3 à 4 dagen stilstaat, is hij in 75% van de gevallen niet meer aan de praat te krijgen.

Link naar reactie

dealer moet verder zoeken maar zoekt precies niet veel verder, of is het een fietsenmaker ? die houd u gewoon aan de lijn tot gij u vespa daar komt halen en op een andere gaat.

 

kan hij aantonen zwart op wit what hij allemaal al reeds vervangen of getest heeft in 3 maanden tijd ?ik denk niet veel want heeft niet veel gedaan.

 

pak u vespa daar weg gaat op een andere wedden 100% in week dat hij gemaakt wordt!!! als gij de faktuur zelf betaalt dan word die wel gemaakt geloof mij.

 

monto conti klote conti dikke zeveraars oplichters hoop dat ze fait gaan

Link naar reactie

als ze wilen kunnen ze altijd, zo heeft mijn vader eens een probleempje gehad met zijn mercedes, reed meestal goed, maar soms niet.

De garage is gewoon stukken beginnen wisselen tot ze het probleem gevonden hebben.

Gelukkig was dit nog in garantie, zoniet was het een dure factuur geweest.

 

Is ook een job van een maand of 2 geweest, maar iedere keer het probleem opdook hebben ze wel iets aan de wagen verwisselt.

 

Deze man lijkt me er inderdaad makkelijk van te maken en zolang de klant niet op zijn strepen staat zal er ook niet veel gebeuren.

Link naar reactie

De batterij is toch niet (bijna) stuk?

 

Groetjes, nero.

Goeie tip ... ik ken iemand met een Yamaha Virago die fris ronddemarreerde, de bougies vonkten prima maar de motor wilde niet starten. Uiteindelijk de batterij vervangen en dat was de oorzaak. Die was bijna stuk.  Ik ga de tip in elk geval doorgeven.

Link naar reactie

dealer moet verder zoeken maar zoekt precies niet veel verder, of is het een fietsenmaker ? die houd u gewoon aan de lijn tot gij u vespa daar komt halen en op een andere gaat.

 

kan hij aantonen zwart op wit what hij allemaal al reeds vervangen of getest heeft in 3 maanden tijd ?ik denk niet veel want heeft niet veel gedaan.

 

pak u vespa daar weg gaat op een andere wedden 100% in week dat hij gemaakt wordt!!! als gij de faktuur zelf betaalt dan word die wel gemaakt geloof mij.

 

monto conti klote conti dikke zeveraars oplichters hoop dat ze fait gaan

Hij heeft al 2,5 maand bij een officiële vespa dealer gestaan ( die het onderhoud gedaan had en de kleppen geregeld ). Na dat onderhoud heb ik nog meer dan 300 km probleemloos gereden. Ineens begon de startmiserie. Ik heb de Vespa toen terug naar die officiële dealer gebracht en die kreeg hem niet gerepareerd. Ik heb 'm toen weggehaald en naar de dealer gebracht waar hij (door de eerste eigenaar) gekocht was en die ook de garantie geeft. Deze dealer probeert nu de Vespa te herstellen maar dat lukt voorlopig ook niet. 

Link naar reactie

 zet er een nieuwe accu op  probleem niet opgelost . . . .  nieuwe bougie probleem niet opgelost . . . . .nieuwe bougie kabel met kop probleem niet opelost. . . .  nieuwe benzine probleem niet opgelost . . . . . nieuwe   luchtfilter probleem niet opgelost. . . .  dan naar een fatsoenlijke dealer gaan die weet wat die doet en eraan werkt , niet bij ene gaan die hem drie maanden aan de kant .

zet! wie weet heeft die dealer een verkeerde bougie gezet ofzo is die bougie al eens veranderd ? deze dingen kunt ge zelfs doen lukt het niet ga ergens anders .als ik die dealer was zou ik niet kunnen slapen dat die scoot daar al 3 maanden stond, schande gewoonweg . ik zou die blok gewoon volledig opengooien tot ik die fout ging vinden .er moet iets schelen en om de fout te vinden moet ge dingen beginnen te veranderen begin met de simpele dingen ge hebt toch gene diesel getankt he ?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...