Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pilaf

Leden
  • Aantal items

    277
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    32

Pilaf last won the day on September 8

Pilaf had the most liked content!

Community reputatie

222 Excellent

3 Volgers

Over Pilaf

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GS160MK1
    GTS300ie Super
    LX50 4T 4V

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Aalsmeer
  • Land
    Nederland

Contact Methods

Recente bezoekers van dit profiel

1547 profielweergaven
  1. Pilaf

    Vario rollen

    Standaard rollen zijn 7,4 gram voor een GTS125ie uit 2013. Piaggionummer: CM1038045 Vespa GTS 125 4T IE SUPER E3 (CHASSIS NUMBER PREFIX: ZAPM45300, ZAPM45301), 2007-2015, All Countries
  2. Pilaf

    Gierend geluid

    Is het mogelijk dat je het geluid opneemt en het hier post? Ben eigenlijk wel benieuwd wat je met gierend geluid bedoeld?
  3. Pilaf

    Vespa lx 125

    Wees zuinig op deze sleutel, er zijn bedrijven die deze sleutel kunnen klonen. Je moet dat wel een reserve sleutel kopen met chip. Als je de zoekterm "vespa cut transponder" gebruikt kom je wel verder.
  4. Pilaf

    Aansluiten 12v Spanningsregelaar / Vespatronic

    Heb deze week diverse antwoorden gekregen. Er zijn 2 soorten spanningsregelaars, de ene heeft een “local” sense en de andere een “remote” sense. De originele vespatronic heeft een local sense, de spanning wordt dus geregeld via 1 aansluiting (AC-in). Doordat het te hoge voltage gedumpt wordt naar massa ( is omzetten in warmte) bestaat de kans dat er ondervoltage ontstaat (bij laag toeren) door het verlies in de kabels. Daar hebben ze bij BGM een oplossing voor dmv een remote sense aansluiting (brug aansluiting op AC-in en SENSE). Het voordeel is dat deze regelaar door de sense aansluiting nauwkeuriger het voltage kan regelen waardoor de spanning constanter is en eventueel ondervoltage wordt voorkomen. Een nadeel is dat als deze sense niet in brug wordt aangesloten (en dus enkel op de AC-in) de regelaar niet goed werkt en de lampjes vervolgens kunnen doorbranden wegens een te hoge spanning. Ga tzt een BGM kopen en kijken of er werkelijk verschil in zit qua spanningsregeling bij een regelaar die enkel wordt aangesloten en een in brug.
  5. Pilaf

    Vespa grillo

    Je kan deze documenten gewoon zelf opvragen bij Piaggio: https://service.piaggiogroup.com/Vintage/richdetail.asp?L=NL&B=Piaggio Waarschijnlijk heb je aan een basis document van 40eu genoeg, anders wordt het een coc van 80eu. Neem even contact op met het RDW om te conformeren welk document ze willen hebben. Aan jouw nummer te zien (vespa-ciao forum) is het een model uit 1991/1992: https://vespa-ciao.nl/forums/topic/het-bouwjaar-en-modelinfo-via-framenummer-topic/ (Het is trouwens niet echt handig om je complete serie/frame nummers op het internet te zetten)
  6. Pilaf

    Voorste remtrommel / tamboer p200e

    Het hangt er van af welke maat je moer heeft. Je kan altijd een aanhaalmoment tabel gebruiken als het niet in het werkplaatsboek staat. De aandraaimomenten die je in werplaatsboeken vindt, zijn echter voor “droge” schroefdraad. Een ingevette bout (of geolied) moet minder sterk worden aangetrokken. De wrijvingsweerstand is kleiner en om dezelfde verplaatsing te maken en de bout niet te “overstrekken” moet een kleiner koppel worden aangehouden. Als je uitgaat van een boutsterkte van 8.8, je moer op het bereffende moment zet en een drup loctite gebruikt zit je goed.
  7. Pilaf

    Lek?

    Succes met je revalidatie de komende maanden. Dat wekelijkse starten van je GTS, doe je dat omdat je het geluid mist? Is niet echt nodig, zorg wel dat beide bandjes vrij kunnen draaien om vlakke kanten te voorkomen.
  8. Pilaf

    Lek?

    Zolang er geen olie bij zit en het een paar druppels zijn is het geen probleem. Hou het in de gaten en zodra het erger wordt even naar laten kijken omdat dan je ceramische afdichting niet meer goed afsluit. Je kan het e.e.a. nalezen op het mv forum: http://modernvespa.com/forum/wiki-gts-gtv-water-pump-weep-hole
  9. Pilaf

    Bekerhouder gts

    Even naar de Subaru of Saab dealer gaan. Tweedehands zijn ze ook te koop, onderdeelnummer 5201702. http://modernvespa.com/forum/topic92076 Succes met klussen.
  10. Pilaf

    Lek?

    Als er echt olie bij zit dan wordt het een rondje naar de dealer en is de koelpompkeerring aan het lekken. Je wilt geen water in je carter dus even laten controleren of er echt olie/water druppelt.
  11. Pilaf

    Gelijkrichter en spanningsregelaar lml blok 150 cc

    Knipperlicht relais, kan je allemaal weg laten, het gaat bij jou om 12v Lampen, 12v claxon en remschakelaar (normaal open type).
  12. Pilaf

    Gelijkrichter en spanningsregelaar lml blok 150 cc

    Op het schema staan 3 draden aangesloten op de regelaar, 2 IN (jouw blauwe en zwarte) en 1 UIT (grijze en bruine). De bruine heb jij niet tenzij je knippers hebt geïnstalleerd. De B+ en laatste G op de regelaar zijn voor als je een accu gaat aansluiten. Hopelijk heb je de onderdelen die frederik hier boven heeft genoemd, maakt je leven een stuk makkelijker met aansluiten.
  13. Pilaf

    Gelijkrichter en spanningsregelaar lml blok 150 cc

    Je kan het schema van LML volgen en daar de standaard kabelboomkleuren op aansluiten of zelf een kabelboom fabriceren. Gebruik van onderstaande tekening de onderdelen (claxon, licht, remschakelaar, e.a.) die je gaat gebruiken en teken dit voor jezelf netjes en overzichtelijk uit. Uit de stator gebruik je blauw (lichtspoel) op linker “G” en zwart (aarde/massa) op “massa” van de regelaar. De “G” naast de draad van de lichtspoel is de draad (op de tekening de grijze draad) die naar je verlichting gaat. (Weet je zeker dat de rechter letter een ”G” is en niet een “C”?) Voor wat betreft de massa, zowel het blok als frame goed verbinden zodat je door het gehele frame een goede massa hebt.
  14. Pilaf

    Vespa gl 150 met moeilijk heropstarten na stilvallen

    Heb je uiteindelijk nog de bobine vervangen of is het bij de bougie gebleven. De kleur van je bougie is in iedergeval mooi van kleur dus is de verbranding in orde.
  15. Pilaf

    Brandstof probleem LXV 125 (lege vlotterkamer)

    Op Easyparts staan de tekeningen met bijbehorende nummers, daarna wel nog even rondkijken want het is een goede winkel maar niet altijd scherp aan de prijs. Ombouwen is andere lxv tank met bijbehorende accessoires aanschaffen, qua prijs ontloopt het niet echt met een nieuwe pomp maar je hebt geen last meer van electrische storingen. Moet wel zeggen dat je even bezig bent, vooral met uitbouwen van de tank. Wat je nog wel kan controleren voordat je dit dure onderdeel vervangt, is de carburateur direct met een slang aansluiten op een kannetje benzine en deze even boven de vespa hangen. Daarna de vespa starten en bij het gasgeven kijken of de brandstofpomp doet wat het moet doen bij de verschillende toeren. Er moet brandstof uit de slang komen, is dit niet het geval dan weet je het zeker en is de regelaar stuk.
×