Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pilaf

Leden
  • Aantal items

    153
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    15

Pilaf last won the day on April 16

Pilaf had the most liked content!

Community reputatie

98 Excellent

2 Volgers

Over Pilaf

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GS160MK1
    GTS300ie Super
    LX50 4T 4V

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Aalsmeer
  • Land
    Nederland

Contact Methods

Recente bezoekers van dit profiel

1115 profielweergaven
  1. abs/asr foutmelding

    Er zijn een aantal zaken die je eventueel zelf nog kan controleren voordat je naar de dealer gaat. Als de ASR uit zichzelf uitschakeld kan dat wijzen op een kapotte accu, deze dus controleren en goed doorladen. Dan de "tone wheel" (A) voor en achter controleren, zijn deze schoon en niet beschadigd. Dat geldt ook voor de "speedsensor" (B). De afstand tussen beide moet tussen de 0,5 en 1,5 mm liggen. Zit er genoeg remolie in de voor en achterrem (1 en 2)? en is er recent de remolievervangen? Achter de neus zit de ABS "modulator" (5), bij het contact "aan" hoor de de pomp dan lopen en zo ja stopt deze? en als je de Vespa start en deze stationair loopt? Bandendruk (koude banden) voor 1,8 bar en achter 2,0 bar (2,2 bar met passagier) Als dit allemaal in orde is dan kan je nog een ASR-ABS reset doen: ASR SYSTEM CALIBRATION PROCEDURE. In order to maintain the effectiveness of the ASR system following the replacement of one or both tyres a calibration procedure of the system must be performed as follows on a straight flat stretch of road. Please note that the request for activation of the procedure (steps 1 to 4) must be completed within 60 sec from ignition on the engine. • It is necessary that the diagnostic phase of the ASR systems and ABS is complete: for this purpose, after the key ON, ride a short distance above 5 km/h and wait for the flashing of the ABS warning light and EFI/ASR to stop. • Turn the ASR system off by pressing the button on the handlebar and check that the ASR disabling warning light on. • Allow the engine to idle for at least 3 seconds. • Press the ASR on/off button and one of the two brake levers simultaneously for at least 4 seconds. The activation of the procedure will be confirmed by turning on the EFI/ASR warning light with a frequency of 2 flashes per second. • Accelerate to a constant speed of 30 to 40 km/h and maintain it for at least 7 to 8 seconds. • The end of the procedure will be indicated by the flashing EFI/ASR warning light . • Once the procedure is complete it is necessary to turn off the vehicle panel (key off) and wait 30 seconds before turning the panel on (key on). • In case of failure to complete the procedure within 2 minutes the EFI/ASR warning light will stay on steady and the ASR will remain off until the panel is turned off (key off). • To restart the ASR it is necessary to turn on vehicle panel (key on). It is however necessary to repeat the process until it succeeds.
  2. Kroonmoer as voorwiel - Vespa GS 160.

    Jan, de kroonmoer heeft een linksedraad. https://www.classicscooterist.com/vespa-front-wheel-bearing-replacement/
  3. Sabine, verstandige oplossing. Hopelijk is het een kleinigheid en kan je snel weer de weg op.
  4. Welke versie LX125 (injectie of carburateur) en uit welk jaar komt je LX? Gaat de startmotor nog wel rond als je de startknop gebruikt? Het zou inderdaad vuil kunnen zijn, of de brandstofpomp omdat deze droog heeft gestaan. Heb je de zekeringen gecontroleerd?
  5. Vespa to Venice

    Mooi avontuur en wees maar zuinig op je vriendin, die van mij vindt een ritje op de GS naar het restaurant al te ver .
  6. Vespa Super 125cc koppeling probeem

    We hebben allemaal wel eens een kronkel in het hoofd maar dit klinkt allemaal correct, zou zeggen, starten in z'n vrij, ga erop zitten, koppeling in, in z'n 1e versnelling en dan de koppeling rustig laten opkomen en kijken hoe deze aangrijpt en waar. Hou wel wat ruimte aan de voorzijde van je Vespa want het zou kunnen zijn dat je wat naar voren schiet en je motor afslaat als je hem in de 1e versnelling zet. Dan staat je koppelingskabel te los en is het een kwestie van afstellen.
  7. Vespa Super 125cc koppeling probeem

    Staat je koppelingskabel dan niet te los. In principe zit er bij een goede afstelling maar heel weinig ruimte tussen de drukplaat en de bronzenbus, net genoeg om de olie z'n werk te laten doen.
  8. Vespa Super 125cc koppeling probeem

    Misschien overbodige opmerking maar ik neem aan dat je deze test doet met het achterwiel los van de grond.
  9. Vespa Super 125cc koppeling probeem

    De rest van de film gaat over de Cosa koppeling maar de werking komt redelijk overeen. Als je het achterwiel nu vrij van de vloer hebt en aan het wiel draait zonder koppeling, zie je primair nu draaien als je je Vespa in de versnelling zet? En als je de kickstart gebruikt, in en uit de versnelling?
  10. Vespa Super 125cc koppeling probeem

    De primair is het tandwiel wat je blijft zien als de koppeling is verwijderd. Vanaf 1:44 komt de informatie over de primair.
  11. Vespa Super 125cc koppeling probeem

    Zit de spie (halve maan) aan de koppelingszijde correct en heb je de ring tussen het lager en koppeling geplaatst. Heb je verder de veren van het primair (kerstboom) vervangen? En qua kabels zit het allemaal correct? De koppelingsarm gaat even ver in als je je Vespa in en uit de versnelling hebt staan? Wat je qua koppeling kan doen, demonteer de koppeling en draai de koppelingsspanner aan, draai nu aan het tandwiel van de koppeling en kijk of deze vrij loopt. Controleer daarna of de kurkenplaten toch niet droog zijn gelopen. Als de koppeling verwijderd is kan je de kickstarter testen of deze nu wel goed werkt, zowel in als uit de versnelling. Wel even de spie verwijderen om te voorkomen dat deze in het carter valt. Je kan ook even de plaat van het primair controleren, staat de plaat een beetje bol dan zou het kunnen zijn dat er een veer gebroken is.
  12. Verlies koelvloeistof

    Gtaag gedaan en vele veilige en probleemloze km-ers toegewenst op je GTS.
  13. Verlies koelvloeistof

    Controleer de komende periode even het peil van je koelvloeistof (achter rechter kap). Je zegt dat het na de 1e beurt is gaan lekken, dat is dan de 1000km beurt en daar zit standaard geen koelvloeistof wissel bij. Het kan dus zijn dat er wat teveel is bijgevuld en dat het tankje er nu wat uitgooit omdat deze te vol zit. De gelekte koelvloeistof ligt nu waarschijnlijk onder je treeplank, kantel je GTS even naar links en naar rechts en kijk of het uit een van de uitsparingen lekt. Is dat het geval, schoonmaken en later nogmaals controleren. Blijft het droog dan zit je goed, blijft het lekken dan is waarschijnlijk de plastic koppeling onder je treeplank (linkerzijde) aan het lekken. Dat gebeurt wel eens bij de GTS en dan is het een kwestie van koppeling en slangklemmen vervangen, maar dat zal bij jou dan onder garantie gebeuren.
  14. PK50S wesp

    Pool, misschien heb je deze al maar voor small frames heeft Wim Rosing een mooie en duidelijke uitleg in het Nederlands gemaakt. Aangezien de blokken redelijk overeen komen (behalve de automatica's) kom je hier waarschijnlijk wel een eind mee, en wat is er leuker dan aan je eigen Vespa te sleutelen :)....en loop je tegen iets aan, dan helpen de PK kenners op het forum je wel weer op weg. http://www.vespecial.nl/vespa_sf_engine/vespa_sf_engine_nl.pdf
  15. Code Card

    Dat gaat dan niet lukken, de code wordt na het invoeren weggeschreven in EEPROM van de ECU en blijft daar veilig zitten. Je kan de code na het invoeren in de ECU niet achterhalen. Wat wel kan is dat je met een van de codecards de startonderbreker van jouw ECU opnieuw activeert. Start je motor, dan heb je de goede, start hij niet dan is dit de codecard van de nieuwe eigenaar. Een dealer met Vespa diagnose gereedschap kan dit voor je doen, je kan het ook zelf maar dan uiteraard op eigen risico (jpdiag: http://modernvespa.com/forum/topic150992)
×