Jump to content
Vespaforum.be

Pilaf

Members
  • Content Count

    683
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

716 Excellent

5 Followers

About Pilaf

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GS 160 MK1 (1962)
    GL-B 150 (1962)
    GTS 300ie Super (2015)
    LX 50 4T 4V (2009)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Aalsmeer
  • Land
    Nederland

Contact Methods

Recent Profile Visitors

4,029 profile views
  1. Die van mij geeft dezelfde maat. Deze op de foto is een eBay bakje, de originele ligt opgeslagen. De maten van beide bakjes zijn identiek dus zoals Frederik al zegt, past prima.
  2. Er zit weer leven in de GL. Nu nog afstellen en de puntjes op de i. Zal als alles klaar is een overzicht van het project maken. Voor nu ben ik zeer tevreden met de gebruikte Pinasco onderdelen, een geslaagde eerste testrit. Stationair staat op het filmpje nog te hoog.. 6D611FA5-458B-4A8C-8755-AC38D9DAA209.MOV
  3. Maak na het testritje wel een fimpje, ben een standaard GS160 met standaard sito uitlaat gewend. Nu alles wat “moderner” met een pinasco touring pijp...was even wennen.
  4. Bij de Pinasco 24/24 zit er een sproeier 118 in BE3 en 160. Heb geen extra aanpassingen gedaan behalve een nieuw luchtfilter (met gaatjes op de juiste plek). Heb ook gelezen over de gasschuif en dat deze in een armer/rijker variant te krijgen is maar ga zelf eerst beginnen met de standaard spullen en dan rustig afstellen. Zoals je zegt geldt voor de initiële afstelling het advies 2,5 toeren uit bij de fijne draad.(https://www.vespaforum.be/index.php?/topic/30570-spaco-vs-dellorto/) Heb gisteren de GL voor het eerst opgestart, moest wel even wennen aan geluid :).
  5. Heb zowel fysiek als berekend waar de 2e vonk komt: https://www.vespaforum.be/index.php?/topic/30296-vespatronic-voor-de-gs160/page/2/ De bakelieten versie van BGM: https://www.bgm-tuning.com/nl/artikel/bgm6695-cdi-bgm-pro-met-vaste-ontstekingstijd-voor-idm-ontstekingstype-bakeliet-bruin-vespa-largeframe-vbb-gl150-gs160-ss180-rally180-gebruikt-voor-polini-idm-vespatronic-vespow/ Ben met mijn GS160 terug naar 26 graden (2500rpm) en heb de bougiecap op 0,7mm gezet en deze combinatie werkt bij mij het best. Had veel last van koolaanslag en dat is nu een stuk minder. Het blok rijdt wel w
  6. Ik ben niet veel verder gekomen met de IDM CDI, druk met de GL opbouwen. Wat me wel is opgevallen is dat de Flytech CDI op mijn GL maar 1 vonk produceert. Gebruik ik de IDM CDI op de Flytech stator dan heb ik 2 vonken (getest met boormachine op het vliegwiel dus niet onder last). Het is waarschijnlijk CDI afhankelijk of mijn lamp ziet de 2e vonk niet bij de Flytech. Zodra ik een kapot IDM exemplaar heb/vind gaat deze open om de vraag te beantwoorden. Kwam wel nog deze tegen: https://www.bgm-tuning.com/nl/artikel/bgm6697-cdi-bgm-pro-met-vaste-ontstekingstijd-voor-idm-ontstekingstype-ducati
  7. Dan gaan we gewoon een beetje spelen net als bij de Vespatronic op mijn GS160, daar ben ik uiteindelijk op de 26 graden (op 2500rpm) uitgekomen met een standaard cilinder. Had de hoop dat Pinasco iets meer informatie bij de cilinder had gedaan, ga er dan maar vanuit dat als er iets met de timing had moeten gebeuren dat ze dat wel in de bijlage van de cilinder hadden gedaan. Ik zal qua vervroegen hoogst 5 graden pakken want denk dat het bij 6000rpm wel ophoudt. 24 graden klinkt dan redelijk goed voor een 2 poorts cilinder maar wil niet dat de set meteen te warm loopt vandaar het idee
  8. Het opbouwen van de motor is bijna klaar, loop even tegen het hoofdstuk timing aan. Er is al een hoop over geschreven maar de berichten zijn tegenstrijdig. Op MV kom ik timing tegen van 18-19 graden voor een Pinsaco 177cc. Volgens Beedspeed (https://beedspeed.com/pages/vespa-standard-ignition-timing) is de standaard timing (contactpunten) voor een VGLB 22 graden, plaats je een 177cc Pinasco (icm contactpunten?) dan adviseren ze 20-21 graden (zowel gietijzer/alu 2 en 3 poorten). Ook hebben ze het hier over de IT instelling. Nu zit er op dit blok geen IT markering maar ga er van uit da
  9. De 4v modellen zijn idd alleen met een brom 50cc CDI op de markt gebracht. Een originele snor CDI ga je niet vinden. Jou 4v is zeker begrenst met een ring waardoor deze op 35km vol in het toerengebied van de vario hangt. Zou zelf de ring er eens uithalen en kijken wat er qua snelheid gebeurd, meet ook meteen het gewicht van de rollen om te kijken of deze het standaard gewicht hebben. Je zal zien dat je Vespa veel beter loopt zonder ring maar dat is voor jou geen optie vanwege het WOK risico. Je kan zelf met rollen/begrensde CDI aan de gang maar zou in dit geval contact opnemen met Jo
  10. https://manuals.wotmeworry.org.uk/Vespa/GTS300-2015-ABS/GTS300ABS-partslist.pdf Pagina 27 nummer 9, de rest van je huiswerk mag je zelf doen. Luchtinlaat (lucht gefilterd) wordt gebruikt om de vario, snaar en koppeling te koelen tijdens het rijden. Idd filter onder de kraan schoonmaken, droogspuiten en terugplaatsen.
  11. Mooi, dan laat ik die plaat er tussenuit. Had wel info over een spacer gezien bij SCK maar dacht dat dat om de spacer bij de deksel ging.
  12. @Frederik9111 Weet jij waar die extra bovenplaat (rode) van de pinasco powerclutch voor dient. Zonder bovenplaat komen de platen sneller los bij het inknijpen, omdat er meer/sneller ruimte is en de veren minder gecomprimeerd zijn. De enige reden die ik kan verzinnen is dat deze bovenplaat extra versteviging geeft en de veren extra zijn gecomprimeerd.
  13. Nummer 12 is dit onderdeel: Daaronder (030) zit een ringetje. Als je dop (013) aandraait pers je de rubber (012) samen. De kabel komt nu vast te zitten en is waterdicht. Rubber is inderdaad moeilijk te vinden. Maak ze zelf met een scherp stanleymesje van een rubber kabel doorvoer.
  14. Oog voor detail, helemaal correct..en aangespannen... Er zit bij deze ook een verloopstuk/geleider, staat slecht op de foto. De kabels fixeren in het stuur blijft een zwak punt. Heb het stuur een paar keer maximaal gezet en de kabels daarna gefixeerd met tiewraps. Als de motor gemonteerd is en de kabels op spanning staan controleer ik ze nogmaals. De tiewrap is niet de mooiste oplossing maar bij m’n GS blijven de kabels goed zitten. Heb ook wel eens gedacht om m7 stelbouten van de puch maxi te monteren bij gas en koppelingsbeugel. Zal eens een beugel kopen en 3 stel
  15. Het elektrische gedeelte is af alsook de voorvork en kabels. Het was weer een hoop gedoe om alles netjes door de tunnel te krijgen. Had de fout gemaakt door de hele kabelboom vooraf te maken maar dan krijg je het stuur gedeelte nooit langs het onderste lager. Nadat ik de stuurdraden (licht, teller en schakelaar) had verwijderd ging het prima. Kabel daarna iets doorgetrokken in het stuurhuis en de draden terug geplaatst. Hier zijn de (zelf gemaakte) VGLB elektrische schema’s voor een Pinasco Flytech, misschien heeft iemand er wat aan. De schema’s zijn ook te gebruiken voor de andere e-onts
×
×
  • Create New...