Jump to content
Vespaforum.be

Pilaf

Members
  • Content Count

    409
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

389 Excellent

4 Followers

About Pilaf

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GS160MK1
    GTS300ie Super
    LX50 4T 4V

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Aalsmeer
  • Land
    Nederland

Contact Methods

Recent Profile Visitors

2,122 profile views
  1. We zijn ondertussen 750km’er verder en ben nog steeds erg tevreden. Heb met de gereviseerde schokbrekers icm de Newfren remschoenen afgelopen weekend de Giro Mostra 500km gereden en moet zeggen dat de voorrem het erg goed deed. De remmen hebben geen een keer gehapt en de GS duikt ook niet meer dus kan nu ook gewoon meer remdruk op de voorrem zetten zonder dat deze blokkeert. Wat me wel 500km heeft geirriteerd is het rammelen van de remschoenen tegen de metalen plaat. Hieronder een kort fragment van de Newfren speling ten opzichte van de originele remschoen (excuus voor het teveel aan lagervet, de nippel zat verstopt en ben uitgeschoten :)). De diameter van de as is 10mm. De originele Piaggio remschoen is 10,1mm. De Newfren Anti Aqua remschoen is 10,3mm. Die 10,3mm is wel na 750km rijden dus het kan zijn dat deze ruimer is geworden door het trillen of dat het materiaal gewoon te zacht is. Heb deze vraag ondertussen ook uitstaan bij SCK en misschien hebben meer Vespa rijders hier last van dus wie weet wat daar uitkomt. Aangezien deze net nieuw zijn en ik wel tevreden ben over de remschoenen heb ik een kleine modificatie gedaan. Ik heb een koperen buis (half harde kwaliteit) van 12mm gekocht (met een binnen diameter van 10mm). Van de koperen buis heb ik een busje met een lengte van 17mm gemaakt, de remschoenen opgeboord naar 12mm en daar het busje ingeperst. De remschoenen zijn nu 1 geheel en kunnen over de as worden geschoven. Omdat de remschoenen nu 1 geheel zijn is het niet mogelijk om ze te kantelen en ze stuk voor stuk te monteren. Je schuift ze nu op de as en met een circlip tang zorg je dat het veergedeelte genoeg wijkt zodat je de remschoenen verder kan monteren. Daarna de remschoenen doorschuiven tot ze juist gemonteerd zijn, en de as geborgd kan worden met een circlip (veer). De remschoenen hebben nu niet meer de mogelijkheid om te rammelen omdat ze strak om de as zitten gemonteerd en ze als 1 geheel werken in plaats van 2 losse remschoenen. Zal aan het eind van het jaar de remtrommel er weer eens afhalen om te kijken of de koperen bus en remschoenen nog goed zitten, maar ben voor nu zeer tevreden over de voorrem van mijn GS.
  2. You can use the standard original switch, no need to replace the switch or adjust the wiring.
  3. De rubber pakking van de benzinekraan wil nog wel eens lek gaan, zeker als deze nog origineel is. Je kan deze rubber pakking gewoon kopen bij de bekende vespa winkels. Een goed alternatief is een nieuwe fastflow benzinekraan waarbij je originele hendel gebruikt. De originele kraan leg je gewoon op de plank. Je moet bij beide opties je tank verwijderen en waarschijnlijk kom je dan ook je benzineslang tegen die aan vervanging toe is. Voor de carburateur zou ik gewoon een nieuwe kwaliteits pakkingset kopen en een nieuwe naald (mits je dat nog niet gedaan hebt). Controleer ook meteen je vlotter op lekkage en vervang deze desnoods prefentief.
  4. Pilaf

    Advies opstarten vnb1t

    Uitlaat is wel nodig om tegendruk te creëren. Als het de originele keerringen zijn, dan het advies van Frederik volgen en vervangen. Je kan de keerringen eventueel testen d.m.v. een lektest, gebruik een oude binnenband (fiets), bloedrukmeter (analoog) en een pompspray met zeepsop:
  5. Pilaf

    Project 1963 vbb2t

    Weet niet of je het al gedaan hebt maar zou dan toch aan het eind van de scheur een klein gaatje boren om te voorkomen dat deze verder scheurt.
  6. Heb je alleen de binnenkabel of binnen/buiten vervangen? Het zou zomaar kunnen zijn dat er iets (boutje/moertje) of een kabel in je tunnel ligt te resoneren wat je dan weer op een andere locatie (versterkt) hoort. Het zijn vervelende klachten en gelukkig hangen onze 1 cilinders nog in de rubbers, moet je eens bij de kreidler collegas horen... Wat je er aan kan doen, heb ooit eens bij een vespa de tunnel goed schoongemaakt en alle kabels in pvc tule gelegd (dit spul: https://www.rdae.nl/montagemateriaal/doorvoermateriaal-draden/pvc-isolatiekous/). Het is even een klus maar de trilling was weg. Een andere oplossing is hierboven al genoemd, silentblocks en schokbrekerrubbers vervangen. Weet niet of je deze al hebt aangeschaft maar is daar wel kwaliteitsverschil in. Heb vorig jaar die van BGM geplaatst en die hebben verschillende hardheden qua rubber links en rechts, heb tot op heden nog geen klachten gehoord dus misschien is het ook wat voor jou (https://blog.scooter-center.com/en/silentblock-set-engine-bgm-pro-vespa-small-and-largeframe/) En nog even over de speling op het achterwiel, dat hangt ook een beetje af welk lager er gebruikt is (C, C3 of misschien wel C4). Hoe groter het getal des te meer initiele (koude) speling. Kijk eens of er verschil in spelling zit voor het rijden en na een stuk (warm) rijden.
  7. Je brengt me nu aan het twijfelen maar maak eens een foto van recht erachter en vergelijk die eens met mijn foto. Denk dat die van jou goed zit want heb destijds alle schokbrekerrubbers vervangen door die van clausstudios. Heb die van mij waarschijnlijk gedraaid om hem in dezelfde rechter positie te houden want die rubber vulbus (bij jou links) heb ik niet meer waardoor de schokbreker iets meer naar links is gemonteerd. Heb ook eens gekeken op de site van sip bij de duurdere merken schokbrekers en daar zijn voor onze gts-en deze helemaal niet asymetrisch aan de onderzijde. Ben net nog even bij een gts collega langs geweest maar die heeft het ook zo als ik gemonteerd en ook met clausstudios bussen dus wil je echt een correct antwoord, dan wordt het even op de knieën liggen bij de vespa dealer of iemand anders vinden op het forum met een onverprutste gts ...excuus voor de extra verwarring.
  8. Moeilijk te zien maar neem aan dat dit benzine is? Komt dat spoor misschien uit je uitlaat want dat ziet er erg zwart uit voor alleen een benzine mengsel. Komt het uit je pijp dan is je gs volledig verzopen en moet je even nagaan of je kraan wel goed afsluit. Verwijder dan ook de pijp om de rest van de benzine te verwijderen. Ook de bougie even verwijderen en kijk of deze nat is. Kick zonder bougie (met dichte kraan) ook een paar keer en kijk of er brandstof mengsel uit het gat komt.
  9. Dan de teller gewoon verkopen in de huidige staat en dan mag de toekomstige eigenaar er mee prutsen. Het aan moderne km-tellers prutsen en terugdraaien ligt nogal gevoelig ivm fraude en dan vraag je dat op een openbaar vespa forum...
  10. Alles kan maar denk niet dat we deze informatie gaan delen op dit forum dus dat moet je maar via een andere weg gaan uitzoeken. Ten eerste is het niet na te gaan of je wel echt goede bedoelingen hebt met deze teller en ten tweede waarom zou een gebruikte teller terugdraaien naar nul...om deze als nieuw/gebruikt in de markt te zetten?
  11. Ziet er goed uit en wat meet je over de batterij met draaiende motor?
  12. Hopelijk is het zo duidelijk.
  13. Pilaf

    Rubbers in cilinderkop

    Ze zijn net iets anders maar na wat kleine aanpassingen met een stanlymesje zit het prima. Alleen de huidige prijs bij sip...dat heb ik destijds er niet voor betaald.
  14. Dat is inderdaad de zekering, maar is deze nog in orde? Toch even doormeten voor de zekerheid.
  15. Hier een voorbeeld met zekering (kleuren van de draden zijn niet correct): bron: http://modernvespa.com/forum/topic113392.3
×
×
  • Create New...