Jump to content
Vespaforum.be

Pilaf

Members
  • Content Count

    643
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

674 Excellent

5 Followers

About Pilaf

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GS 160 MK1 (1962)
    GL-B 150 (1962)
    GTS 300ie Super (2015)
    LX 50 4T 4V (2009)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Aalsmeer
  • Land
    Nederland

Contact Methods

Recent Profile Visitors

3,768 profile views
  1. Heb je je koppelingskabel al helemaal los gezet, zit namelijk wel wat beweging in je vliegwiel? En heb je de spie aan de koppelingszijde goed geplaatst en de koppeling op het juiste moment vastgezet? Lijkt wel of de koppeling slipt.
  2. Deze zie ik nog even niet hoe dat te monteren, deze klem is om de uitlaat vast te zetten op de cilinder. Ja, die standaard uitlaat die erop zat heeft er ook maar 1. De 2e beugel (met ingebouwde moer) zal er wel op zijn gezet om de uitlaat universeel te maken. Slijp de 2e beugel er af...
  3. Dat heb ik ook al aangeven bij de administrator, wordt aan gewerkt. Tot die tijd doe ik het volgende met de iphone/ipad. Ga naar foto’s en klik op het “delen” icoon: Klik op “bewaar in bestanden” Ga naar de app Bestanden en klik op de foto en “wijzig naam” Zet achter de bestandsnaam .jpg en klik gereed Je kan nu op het forum via kies bestanden, bladeren naar de map waar de .jpg foto staat. De foto wordt nu wel gepakt en kan gepost worden. Beetje een omweg maar tot die tijd werkt het.
  4. Klopt en ik ben ook bang dat ik de boel verzwak als ik ga boren in het gegoten metaal. Ik was vandaag de silent blocks aan het verwijderen toen ik hier tegen aan liep. Zat ook al te denken aan een ronde beugel te maken die over de ophanging gaat zodat de 2e uitlaatophanging ook wordt gebruikt maar moet daar nog maar even een nachtje over slapen. Misschien zie ik iets over het hoofd en heeft een van jullie een andere creatieve oplossing.
  5. Hoe plaatsen jullie de “moderne” uitlaten onder de oude blokjes waar de uitlaatbout niet is door geboord maar is m10 getapt. Er zijn volgens mij 2 opties, de eerste is monteren zoals de originel ofwel ophangen aan 1 beugel en de andere eraf slijpen. Mijn vraag is dan, houdt de enkele beugel dit wel (vibratie/scheuren)? De andere optie is het gat doorboren zodat er een lange m10 bout doorheen kan, en de uitlaat aan de 2 beugels hangt. Mijn vraag is dan als ik dit gat boor, of ik niet in conflict kom met de stalen bus van de silent blocks en of ik het blok/motor ophan
  6. Kijk eens als je je vespa start op de bok en in neutraal laat staan of de vario z’n werk doet als je gas geeft. De snaar moet dan in de vario naar buiten worden geduwd. Gebeurt dit niet dan ligt er een rolletje niet lekker en dat zou je topsnelheid van 10km/h kunnen verklaren.
  7. Haha, heb 3 vrouwen in huis rondlopen dus zo snel schrik ik niet meer van de bottom line 😁. Dat is ook een mooi project, frame ziet er zo op de foto ook nog goed en hard uit. Qua frame zit mijn grootste uitdaging. Ben niet zo van de o-lack en alle Vespa’s die ik onder handen heb genomen zijn kaal gegaan, gaatjes dicht gelast, in de bruine grond gezet en in de originele kleur gespoten. Heb altijd gestreefd naar nieuwstaat restauratie en nu moet ik omgaan met een frame met deukjes, gaatjes en roestplekken...denk dat ik moet gaan trakteren...😬
  8. Alle drie bedankt voor jullie bijdrage en waarschuwing, ben overtuigd en het wordt de 1800gr. De energie moet idd ergens naar toe en als de koppeling als vliegwiel gaat werken dan wordt het een spievreter of nog erger. De Powerclutch heeft een versterkte ring dus heb voor een tour Vespa daar wel vertrouwen in. Bleef qua vliegwiel gewicht een beetje hangen bij het GS blok maar dat is gewoon een lomper blok met een oude techniek cilinder/piston. Bestellijst voor de motor is nu echt compleet...😉
  9. Bedankt voor de foto’s, nu is het duidelijk. Heb me suf gezocht naar foto’s van het oude bakje maar nu zie je het verschil echt. Kwam jouw onderstaande uitleg/tekst over het vliegwiel ook nog tegen in een topic (https://www.vespaforum.be/index.php?/topic/30325-px125/) “Een lichter vliegwiel geeft meer koppel; de zenuwachtigheid kan je weg werken door de vertandingsratio aan te passen (2 of 3 extra koppelingstanden geeft een veel betere vermogensspreiding en een merkelijk hogere topsnelheid). Los daarvan (en geheel overgesimplificeerd): lichter vliegwiel >> lager mom
  10. Dank je, dan gaat de Pinasco 24/24 ook op de bestellijst. Je brengt me qua vliegwiel weer aan het twijfelen. Heb de 1600 gram van de andere forums (o.a. MV) gehaald icm een 177cc cilinder. Bij mijn GS was het gewichtsverschil niet heel groot, standaard 1260gr koppeling en standaard 1750gr vliegwiel, nu standaard 1260gr koppeling en Vespatronic (MMW) 1612gr vliegwiel. Bij de GL is het gewichtsverschil wel een stuk groter, standaard 1038gr koppeling en 2211gr vliegwiel. Was van mening dat deze 2 gewichten zo dicht mogelijk bij elkaar moesten zitten vanwege de krukas balans en
  11. Dank je wel, die van mij is inderdaad ook 6cm hoog...dan past die Pinasco 24/24 toch?
  12. Heb idd meteen een bericht gestuurd maar helaas niets terug ontvangen, ik hou het in de gaten of er een goede optie langskomt. De korf is helaas ingeslagen dus die is helaas niet meer bruikbaar. Heb nog wel een complete Pinasco Power Clutch gevonden (6 veren) dus ga die bestellen. Moet je toch nog even lastig vallen over de carb box. Het is me toch nog niet helemaal duidelijk. Jouw link naar Maskes is idd eentje voor een p/px zonder mix. Nu heeft die een schroefdraad op de plek waar normaal een dop hoort te zitten. Dit wijst volgens mij op een aftermarket/LML bak want die hebbe
  13. Ik was inderdaad van plan de randen glad te maken om scheurvorming te voorkomen. Zal eens kijken of ik iemand kan vinden die het gat netjes kan dichtlassen zonder teveel lak schade te maken. Nee, maar gisteren morgen na jouw bericht meteen gekeken maar hij stond al op gereserveerd. Waarschijnlijk heb je iemand anders blij gemaakt met je link. Zal de .be advertentie sites wat beter in de gaten gaan houden. Bedankt voor je uitleg, ging er van uit dat Mauro wel in de buurt zou zitten dus blij dat ik het even heb gevraagd. Ik neem met beide eens contact op om te kijken of ze iets b
  14. @EdwinIk heb toch nog een vraag over de zadels. Het is zoals je zegt moeilijk om aan een bruikbaar donza zadel te komen dus wil 2 nieuwe kopen en de oude herstellen. Heb nog wat verder gekeken en het schuin zitten van het voorste zadel komt doordat het frame van het zadel schuin is gelast. Waarschijnlijk gebroken en daarna gerepareerd en overtrokken met een “niet donza” hoes. Ik ben nu bezig om het frame recht te maken en daarna opnieuw te lassen. Ook zal ik een veren pakket kopen om de missende en slechte veren te vervangen. Mijn vraag aan jou is het volgende. Er zijn 2 soorten handgrep
  15. Motornummer is VA52M, dit is het standaard blok wat bij een PK50XL automatica werd geleverd.
×
×
  • Create New...