Jump to content
Vespaforum.be

Pilaf

Members
  • Content Count

    420
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

400 Excellent

4 Followers

About Pilaf

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GS160MK1
    GTS300ie Super
    LX50 4T 4V

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Aalsmeer
  • Land
    Nederland

Contact Methods

Recent Profile Visitors

2,256 profile views
  1. Pilaf

    Variorollen

    Dat hikje/dipje kan veroorzaakt worden door een groefje in het loopvlak van je vario, hier blijft je v-snaar dan even in “hangen”. Als dat het geval is kan je dit groefje voorzichtig wegschuren met een fijne korrel zodat je weer een mooi glad loopvlak hebt voor je v-snaar.
  2. Pilaf

    Variorollen

    Zijn deze niet wat zwaar, 11,8 gram voor een 50cc? Denk dat deze voor het duitse 125cc model zijn want de 50cc heeft standaard 5,9 gram. Hoe zwaar zijn de rollen die je nu hebt? Het mooiste zou zijn als je nog een paar kunststof eind cups ergens kan vinden. En voor wat betreft de teflon rollen, ze slijten inderdaad wat harder, heb destijds een meter van dat spul afgedraaid met als resultaat een bak vol rollen. Zorg wel dat de geleiders in de vario weer mooi glad zijn, als daar een groef of ruw stuk in zit loopt de rol niet goed en slijt deze ook een stuk harder.
  3. Pilaf

    Variorollen

    Zowel de kunststof cups als metalen rollen zijn idd niet meer te krijgen dus dat wordt het betere teflon handwerk. Bij deze de referentie die ik een hele tijd geleden heb gebruikt om een automatica blok weer goed te krijgen. http://amsterdamvespaclub.messageboard.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=7249 Heb net in de oude mailtjes gekeken en wij kwamen na het draaien destijds uit op 4,5 gram per rol (15mm x 15mm met boorgat 7mm)
  4. Pilaf

    Pruttelende gts300

    Gaat dit om je 2011 GTS met MIU1 of een MIU3G? Je had destijds ook problemen met je TPS, is dat probleem van dezelfde GTS en zo ja heb je dit al opgelost? Klinkt allemaal erg electronisch en helaas denk ik dat je aan optie 3 moet gaan denken, zeker als je TPS al kuren heeft gehad. Als het om een MIU3G heb ik nog 2 firmwares (2014 en 2017) liggen, de eerste is origineel en de 2e de oplossing van het 2015 cutout probleem. Had ook met baro, timing en mapping te maken. Misschien een idee om voor het vervangen toch even de ECU te backuppen en dan op nieuw te flashen, of anders een backup te trekken uit een gelijke GTS en deze vergelijken met die van jou. Zijn helaas vervelende klachten.
  5. Wat een frustratie jegens Amsterdam...proef ik daar oud zeer. Alle beetjes helpen en helaas zullen we er in de toekomst aan moeten geloven dat net als diesel, 2 takt wordt verboden, dus geniet met mate van Uw oldtimer 2 takt zolang het nog kan. Voor wat betreft de (cruise)schepen, die varen tegenwoordig op low sulfit brandstof binnen europese territoriale wateren en zodra ze voor de kant gaan gaat de hoofdmotor uit en blijft er slechts een kleine generator draaien of ze schakelen deels over op walstroom. En de Centrale Hemweg is een standby centrale die bijschakeld als het reguliere net (europese kern, wind, zonne of andere europse kolencentrales) het qua cappaciteit niet redden om ons net te voorzien. Het is dus niet dat deze altijd vol staat te draaien.
  6. Bij een 12v conversie parmakit/vespatronic zonder batterij wordt je gehele systeem wisselstroom (ac), zowel voor als na de spanningsregelaar. De claxonschakelaar moet net als het remlichtschakelaar van het NO (normal open) type zijn. De claxon zelf is dan een 12v ac type. Vind dat zelf niet echt een mooi geluid geven dus heb zelf een 12v dc claxon met daarvoor een 12v ac-dc omvormer (met flinke condensator) geplaatst zodat de claxon weer origineel klinkt. De spanningsregelaar heeft inderdaad een aansluiting voor ac als dc. De ac wordt aangeloten op de verlichting (kabelboom) en de dc op de accu (indien geplaatst). Je verlichting en claxon zijn dus ac. Je kan je verlichting ook dc maken door een accu te plaatsen. Je sluit de dc van de spanningsregelaar aan op je accu (met bijvoorbeeld een 7,5A zekering ertussen) waarna je je accu weer aansluit op op de verlichting (kabelboom). Heb zelf alleen een accu geplaatst om tijdens lange ritten de navigatie en telefoon te laden, de verlichting is ac.
  7. Hallo Pilaf 

    ik  denk dat ik te maken heb met een warmloper 

    hoe kan je dit voorkomen en wat zijn meestal de oorzaken 

    had eens gelzen dat het te hard aanspannen van de kop eventueel een probleem zou kunnen zijn 

    wanneer hij koud is draait hij perfect en bij een beetje km begint hij te rammelen alsof er een segment gebroken is 

    heb nu ook opgemerkt dat de dichting tss motor en koppeling weer lekt want heb olie afgelaten en er zit weer benzine in 

    denk een nieuwe originele piaggio cylinderkit te bestellen in italie omdat de vorige volgens mij al geboord is geweest omdat er een piston van 67.5 in zit 

    zegt u deze referentie

    ean 1300000057073

    van piaggio jou iets of waar zou ik dit kunnen terug vinden of deze compatibel is met mijn P200E van 1981

    gr serge

     

    1. Show previous comments  13 more
    2. Pilaf

      Pilaf

      Lange bougie is idd de standaard voor een p200 dus dat moet prima zijn. Timing als het kan toch even controleren met een stroboscoop om de juistheid te bevestigen.

      Dan blijft over de squish, begin met de kop te verwijderen en kijk hoe hoog de zuiger komt, daarna met een stukje soldeer de exacte squish bepalen. Je kan met een dikkere voetpakking werken maar je poorten komen dan ook iets omhoog. Als de squish vergroot moet worden dan zou ik zelf voor een aluminium koppakking gaan, dat materiaal is in verschillende diktes te krijgen.

      Ben benieuwd of dit het is want zou niet mogen met een standaard setup, tenzij je zuigerstang van je nieuwe krukas iets langer is dan normaal.

      Draait het vliegwiel wel vrij rond (ook met de bougie verwijderd) of hoor/voel je dan ook dat je zuiger iets raakt.

    3. CORSO6868

      CORSO6868

      Hallo Olaf 

      Zuigerstang was even lang 

      Ontsteking zou  moeten goed zijn 

      Heb gecontroleerd en staat op 23°

      Als hij koud is geen probleem en als hij warm is krijg je dit geluid 

      Ratellend

      Ga de cilinder bijhouden en deze monteren een koelrib minder zou nie erg zijn en krijg 50% KORTING + een vergoeding van dhl dus bijna gratis 

      Denk dat probleem toch in cilinder is 

      Gr

      Serge

    4. CORSO6868

      CORSO6868

      Heb vandaag de cilinder verandert en veel beter 

      Ontsteking bijgesteld 

      Ben ook beginnen lezen voor de carburator af te stellen en met de mixschroef op 1.5 toeren was te weinig 

      Heb gekezen bij scootercenter de je een dellorto op 1.5 toeren moet zetten en een spaco op 2.5 toeren 

      Resultaat op 2.5 veel beter 

      Gr 

      Serge 

       

  8. Zo zie je, iedereen heeft een andere voorkeur of ervaring. De banden leveranciers veranderen ook steeds van compound terwijl ze dezelfde naam blijven voeren. Ben benieuwd wat je van de Sava MC18 vindt bij zowel nieuwe staat als bij flink wat km-ers.
  9. Als je Whitewall wilt kopen dan is de Continental een goede zomerband. Het is eigenlijk een K62 met witte randen en zijn goed te verkrijgen via de online banden winkels. Ik vind deze K62 in de zomer goed rijden maar in de koudere en natte periodes is de grip wat minder en is de band stug. Dat komt omdat de Continental K62 een hardere compound rubber heeft dan bijvoorbeeld de Michelin S83 welke echt in alle seizoenen plakt aan de weg (maar daardoor dus ook harder slijt). De Sava Whitewall heb ik slechte ervaring mee qua grip, zeker bij een vochtig wegdek. De Mitas, Kenda, Shinko en CST Whitewall heb ik geen ervaring mee maar misschien kunnen anderen je daar over adviseren. En bandenkeus...een moeilijk onderwerp waarbij iedereen zo zijn eigen voorkeur heeft.
  10. Is dat niet gewoon van dat kabel spiraal waarmee je je computer kabels netjes organiseert? Kijk eens op door jou genoemde site en zoek op “cable spiral”, diverse kleuren en diameters voor 1€ de meter incl. verzenden.
  11. Pilaf

    Warme Vespa valt stil

    Om welk model gaat het? Als het om je Vespa LX50 gaat kan je je vraag beter posten/zoeken op het moderne smallframe forum.
  12. Je hebt helemaal gelijk en bedankt voor de aanvulling, voor: http://www.klassiekevespaonderdelen.nl/Webwinkel-Product-89939327/Rubber-voorschokbreker-oa.V30-33-VM-VL-VGL-GS150-VNA-GLA-B-GS160.html achter: http://www.klassiekevespaonderdelen.nl/Rubber-achterschokbreker-V30-33/VGL/GS150/VNA/GS160
  13. We zijn ondertussen 750km’er verder en ben nog steeds erg tevreden. Heb met de gereviseerde schokbrekers icm de Newfren remschoenen afgelopen weekend de Giro Mostra 500km gereden en moet zeggen dat de voorrem het erg goed deed. De remmen hebben geen een keer gehapt en de GS duikt ook niet meer dus kan nu ook gewoon meer remdruk op de voorrem zetten zonder dat deze blokkeert. Wat me wel 500km heeft geirriteerd is het rammelen van de remschoenen tegen de metalen plaat. Hieronder een kort fragment van de Newfren speling ten opzichte van de originele remschoen (excuus voor het teveel aan lagervet, de nippel zat verstopt en ben uitgeschoten :)). De diameter van de as is 10mm. De originele Piaggio remschoen is 10,1mm. De Newfren Anti Aqua remschoen is 10,3mm. Die 10,3mm is wel na 750km rijden dus het kan zijn dat deze ruimer is geworden door het trillen of dat het materiaal gewoon te zacht is. Heb deze vraag ondertussen ook uitstaan bij SCK en misschien hebben meer Vespa rijders hier last van dus wie weet wat daar uitkomt. Aangezien deze net nieuw zijn en ik wel tevreden ben over de remschoenen heb ik een kleine modificatie gedaan. Ik heb een koperen buis (half harde kwaliteit) van 12mm gekocht (met een binnen diameter van 10mm). Van de koperen buis heb ik een busje met een lengte van 17mm gemaakt, de remschoenen opgeboord naar 12mm en daar het busje ingeperst. De remschoenen zijn nu 1 geheel en kunnen over de as worden geschoven. Omdat de remschoenen nu 1 geheel zijn is het niet mogelijk om ze te kantelen en ze stuk voor stuk te monteren. Je schuift ze nu op de as en met een circlip tang zorg je dat het veergedeelte genoeg wijkt zodat je de remschoenen verder kan monteren. Daarna de remschoenen doorschuiven tot ze juist gemonteerd zijn, en de as geborgd kan worden met een circlip (veer). De remschoenen hebben nu niet meer de mogelijkheid om te rammelen omdat ze strak om de as zitten gemonteerd en ze als 1 geheel werken in plaats van 2 losse remschoenen. Zal aan het eind van het jaar de remtrommel er weer eens afhalen om te kijken of de koperen bus en remschoenen nog goed zitten, maar ben voor nu zeer tevreden over de voorrem van mijn GS.
  14. You can use the standard original switch, no need to replace the switch or adjust the wiring.
  15. De rubber pakking van de benzinekraan wil nog wel eens lek gaan, zeker als deze nog origineel is. Je kan deze rubber pakking gewoon kopen bij de bekende vespa winkels. Een goed alternatief is een nieuwe fastflow benzinekraan waarbij je originele hendel gebruikt. De originele kraan leg je gewoon op de plank. Je moet bij beide opties je tank verwijderen en waarschijnlijk kom je dan ook je benzineslang tegen die aan vervanging toe is. Voor de carburateur zou ik gewoon een nieuwe kwaliteits pakkingset kopen en een nieuwe naald (mits je dat nog niet gedaan hebt). Controleer ook meteen je vlotter op lekkage en vervang deze desnoods prefentief.
×
×
  • Create New...