Jump to content
Vespaforum.be

Pilaf

Members
  • Content Count

    589
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

611 Excellent

5 Followers

About Pilaf

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Geen
  • Mijn Scooter(s)
    GS160MK1
    GTS300ie Super
    LX50 4T 4V

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Aalsmeer
  • Land
    Nederland

Contact Methods

Recent Profile Visitors

3,196 profile views
  1. Jan.

    Beste, ik heb gelezen dat beugel hebt voor je gps aan te monteren.

    Ik zelf heb mijn eerste Vespa GTS  250 VAN ongeveer 10 jaar oud sinds een jaar en zou er ook zo een willen monteren voor mijn gps achter het windscherm te monteren. Kun je die ergens bestellen want ik ben er al een tijdje naar op zoek zonder succes.

    Alvast bedankt vorige de info.

     

    Jan.marien8@gmail.com 

    Ps. Heb er ook nog een foto van een ander model bijgedaan

    Screenshot_20200530-205729.png

    1. Pilaf

      Pilaf

      Beste Jan, ik heb deze beugel zelf gemaakt icm een gopro telefoon houder. Het is wat buigwerk en voor 20euro bent U klaar. Daarna zelf de houder monteren met 2 aluminium popnagels, ik weet niet bij U om welk model navigatie het gaat en welke houder daar bij zit.

      Heb er al meerdere gemaakt en sommige hebben deze laten poedercoaten om het helemaal af te maken.

      Kan eventueel wat detail foto’s sturen zodat U de maatvoering heeft.

    2. Pilaf

      Pilaf

      Ik neem aan dat U deze houder bedoeld?
      303B3BDF-B3C6-420A-A310-30E131BC2145.jpeg.e8a6214c886890ff15cad29b23167845.jpeg
      F0DADEBA-AE1D-4063-BA09-7426C791BD2B.jpeg.32b197d9677e733768fd43aeb4976153.jpeg

      E88C5B8B-28EB-4C72-AFF2-AEC832C0EF12.thumb.jpeg.dbda6435dd6f79e8ce22dcbcef1e8e9c.jpeg

      72E93C9D-74F7-45B5-86D4-C7E8DBA68710.thumb.jpeg.3985c3a87ea8ab955db16849ab53743f.jpeg

      26A78033-ACE2-40C6-B2E1-F80DF9F97C4E.thumb.jpeg.10c05f41832772638a52f619f5adfa44.jpeg

      0AF2297E-6479-415D-8DCC-112CA153D91E.thumb.jpeg.a6ff3988ab324c4a982df242d8d2d00f.jpeg

      0B6EEDCD-9D54-4C9D-BAC0-BA848D8BA53B.thumb.jpeg.b403ca6e0dfab9b7ea0f30dc081667f5.jpeg

      2586CFCC-B041-40D4-BDAA-97524AE7A61D.thumb.jpeg.65faa000b4ab7b6e787d5184d9ba80ab.jpeg

      A9A3C8B4-E986-47F6-8040-8148CE697E55.thumb.jpeg.4034f147f99715b362690073ec79b06f.jpeg

       

    3. Jan.

      Jan.

      Het ging mij in de eerste plaats over de beugel die je aan de steunen van het windscherm vastmaakt.

      Sorry dit ik het niet duidelijker uitlegde.

       

      Jan

  2. Pilaf

    Kleur vespa gl 150

    Gelukkig was het geen “verborgen” plamuur project. Zorg idd dat hier een goede lasser aan gaat werken want ook de bodemplaat en beenschild behoren tot de constructie van de Vespa. Heb je voor het demonteren gekeken of het frame nog wel recht is en of de wielen en voorvork er recht onderzaten? Anders heb je zo een volgend probleem...
  3. Pilaf

    Gele kabels

    Dat zijn de draden tussen je spanningsregelaar en stator (zie in schema linksonder). Wat voor uitlaat heb je? waarschijnlijk heb je last van een lek langs je pijp. Goed gevonden trouwens...
  4. Graag gedaan, mooi dat hij goed rijdt en succes met de verkoop. Qua mogelijkheden en onderdelen zit je met de PK50 schakel goed, veel plezier ermee en we zijn uiteraard benieuwd naar de foto’s.
  5. Nu je Automatica project al opgegeven?...
  6. Sluit je accu weer aan, meet nu de spanning over de rode draad van de accu en massa. Daarna je Vespa starten met de kickstarter (dus niet elektrisch) en meet dan nog eens over de rode draad van de accu en massa en wat zijn de waardes dan? Loop even de zaken langs zoals hierboven (accu nog in orde, zekering, contacten niet gecorrodeerd (ook bij spanningsregelaar) en meet je startrelais even door want die zit ook in het elektrische circuit bij jouw Vespa) en anders is je waarschijnlijk de spanningsregelaar de boosdoener. Hieronder het schema mocht je die nog niet hebben.
  7. Sito is de enige fabrikant die nog een replica uitlaat maakt voor de automatica/plurumatic en deze uitlaat is zeker ontgrenst, dus daar zit je probleem niet. Jouw probleem zit hem (zoals door andere leden al eerder is gemeld) in de combinatie rollen/koppeling. De 75cc levert genoeg om 70km/u te halen, mits beide goed zijn afgesteld. Zet eens een streep (van binnen naar buiten) met een merkstift aan de binnenzijde van je vario poelie, ga een stuk rijden en kijk hoe hoog je snaar komt door het rest steepje te meten. Als het streepje lang is dan weet je dat je rollen niet in de maximale stand worden gedrukt. Is het streepje kort dan komt de snaar wel in de maximale stand maar veel te vroeg (te lichte rollen icm te zware veren). Als je pinasco mooi door de toeren heen loopt zou ik voorlopig van de uitlaat en carburateur afblijven en het zoeken in bovenstaande.
  8. Dat kan maar zou het zeker controleren. Neem eens contact op met Christaan voor onderdelen en een vliegwieltrekker, stukje speciaal gereedschap hoort bij je Vespa ook voor als je in de toekomst een keer de keerringen moet vervangen. (https://www.sip-scootershop.com/en/dealerlocator/Dozy Scooter Parts-Son-3693). Dit is de trekker die hij verkoopt: Als je je vario verwijderd kom je het vliegwiel tegen, trekker erop en vliegwiel verwijderen. Daarachter zit je stator(plaat). Als deze nokjes in lijn staan staat de ontsteking standaard afgesteld. Als je toch de cilinder gaat wisselen, bepaal dan gewoon het TDC voordat je de boel terug monteert. Zet een markering/streep op het vliegwiel en op het blok zodat je weet dat als het blok gemonteerd is en deze markeringen zijn uitgelijnd je zuiger in TDC staat. Daarna kan je met een gradenboog de krukas 18 graden tegen de loop richting draaien en zet je de 2e markering (18) op vliegwiel en blok. Als je het blok nu start dan sluit je de stoboscoop aan op een accu en hang je connector om je draad naar de bougie. De lamp richt je op de markeringen en als het goed is zie je de 2 lijnen (18 markering) op het blok en vliegwiel keurig uitgelijnd (met een geaccepteerde fout marge van 1 graad).
  9. Je moet de vario verwijderen en dan met een vliegwieltrekker (speciaal voor de automatica/plurimatic) het vliegwiel verwijderen. Daarachter zit je stator met op het blok en op de statorplaat een merkteken. Zijn die uitgelijnd dan staat naar mijn weten de ontsteking op 18 graden (standaard automatica). Ik zou het ook nog even met een stoboscoop controleren om deze 18 graden te bevestigen. Er staan genoeg tutorials op internet hoe je dat doet. Zorg dat je de markeringen van TDC en je 18 graden in het zicht plaatst zodat je deze ook kan aflezen als je vario gemonteerd is. Dan starten en met de stroboscoop aan de gang.
  10. Aan de rechterzijde net achter je blokbout waar het blok vastzit aan je subframe. Daar zit een connector verstopt achter een metalen plaatje. Had even geen nettere foto...
  11. Dat is je knipperlicht relais, en dat grijze blok is je soanningsregelaar. Je CDI/Bobine is gecombineerd (blauwe of zwarte blok) en als je de bougiedop volgt kom je hem vanzelf tegen. Een blok loshalen is voor bijna elke oude vespa hetzelfde. Het is een kwestie van de juiste volgorde zoeken wat voor jou het beste werkt. Als je een heftafel hebt dan is het makkelijk om een balk onder de standaard te zetten (verhogen) en dan je voorvork/wiel met een spanband naar beneden te trekken zodat de achterzijde omhoog komt, zodat je goed bij het achterwiel kan en dan het blok kan laten kantelen als je de schokbrekerbout los maakt. Heb je dit niet dan vespa over de linkerkant leggen op een deken, schokbrekerbout, blokbout, electra stekker, kabels en carburateur/luchtfilter/rubber los en het blok eruit tillen. In een van de handleidingen die ik je gestuurd heb staat het summier met plaatjes uitgelegd, gewoon proberen en niets forceren want dan ben je 9 van de 10 keer iets vergeten los te maken.
  12. Doet hij dit ook als je rijd en wil gaan stil staan? Blijft ze dan onder je willen wegrijden of zakt ze dan wel goed in de stationair. Zo op de bok (zonder weerstand op de koppelingszijde) vind ik het heel netjes en zoekt ze redelijk snel de stationair toerental op. Blijft ze bij het stilstaan een beetje bokken dan kan je er voor kiezen om iets zwaardere koppelingsveertjes te plaatsen. Heb die info ook bij Peter in z’n topic gezet, dat is gewoon een beetje experimenteren. Je hebt het gelukkig gesloten ipv gecoat, je kan een raster om je framenummer maken, dit gebied licht schuren, eventueel de nummers voorzichtig met een scherpe kraspen verfvrij maken en dan met blanke lak het geheel beschermen tegen roest. En als laatste...moet zeggen, heel mooi resultaat en goed geslaagd project...ook complimenten aan je zoon, we hebben er hopelijk weer een jonge 2 takt liefhebber bij.
  13. Dit is de carburateur van Peter zoals gepost in zijn topic:
  14. Misschien kan je van iemand een CDI lenen of sowieso een extra reserve kopen en deze wisselen. Juist omdat deze er op een bepaald toerental inkomt lijkt me dat de oorzaak. Ook voor de zekerheid, de bougie, bougiedop en kabel even controleren op breuk en corrosie. Voor de rest loopt het blok mooi geleidelijk door de km-ers. Varioring zit onder de v-snaar, op jouw foto laat je de vario met v-snaar van boven zien.
  15. Loopt mooi, spanrol mag je nog wel wat hoger afstellen om slijtage van je snaar te voorkomen. Leuk detail, het verschil in carburateur tussen die van jou en @PeterL
×
×
  • Create New...