Jump to content
Vespaforum.be

ice man

Members
  • Content Count

    749
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

149 Excellent

6 Followers

About ice man

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    gts 125 ie super sport

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

1,630 profile views
  1. voorste orginele schokdemper veranderen heeft bij mij toch geholpen door een malossie rs 32
  2. welke model veapa heeft hij ? watergekoeld of luchtgekoeld heb vernomen dat ipv een vario kit dr pulley sliders goede resultaten geven met optrekken samen met trekveertjes gelijk als een sportvario en goeikoper en duurzaam wat bij een sportvario om de 2000 km de rollen veranderd moeten worden en de riem enorm snel slijt! als het watergekoeld gts is er bestaan andere cilinderkits van malossi maar deze zou je volledig met vario van voor van achter andere overbrenging etc etc kostplaatje tegen de 2000 euro kan je beter een 300cc blok kopen . opzich kan je niet veel doen aan een 125cc gts zelfs een uitlaat helpt bijna niks ! en 2014modellen zijn zowiezo allemaal injectie's. mijn persoonlijke ervaring een akrapovic uitlaat en een korte windscherm dan gaat em al ongeveer 10 per uur bij de ideale omstandigheden sneller misschien nog dr pulley sliders en voor de rest zou ik er niet teveel aan prullen . omdat er bijna niks is uit te halen bij deze motoren !
  3. jongens jongens jongens blijf in u kot gaat zowiezo niet door
  4. idd software updaten en geen 95 meer tanken
  5. ice man

    Batterij 300gts

    beste mijn accu is van 2013 ik haal em voor de winter uit de vespa laad hem op omdat mijn garage vrij koud is zet ik de accu thuis binnen bij de centrale verwarming voor dat ik de accu weer aansluit op de vespa rond maart of april laat ik hem weer opladen een dag of 2 dit doe ik al 25 jaar zo bij al mijn accu's heb al accu's gehad die 12 jaar oud zijn geworden . ge moet geen speciale oplader met toeters en bellen kopen die een fortuin kost heb een universele lader van de aldi al 7 jaar momenteel die ook voor auto en moto's en scooters goed is . u accu heeft gewoon onderhoud nodig te lang leeg is niet goed voor de cellen van de accu.
  6. past mits je gaat boren en een andere helmbak van na 2014 koopt een hoop knoeiwerk zou er niet aan beginnen raad u aan om een sport gel zadel te kopen komt goeiekoper uit moet ge nie knoeien en boren een betere look en nog een beter voor u rug .
  7. ice man

    Sei giorni

    blauwe sei giorni is veur janette noobs vespa zou deze moeten afpakken al wie er een topkoffer of valbaren op zet precies ne kermis draaimolen brommer met die lelijke valbaren ze maken schande in de vespa sei giorni geschiedenis . lelijkste optrie ter wereld valbaren en topkoffer da maakt u vespa echt ma echt vies lelijk !
  8. voor te beginnen 98 tanken en geen 95 meer tanken ook al staat het in je boekje een injector reiniger gebruiken je bougie en je luchtfilter eens veranderen kan nooit kwaad en dan hopen dat het is opgelost zo nie groot kans dat je injector vervuild of niet meer goed is ofwel naar de dealer gaan als je totaal geen kennis hebt of niet goed met sleutelen zijt
  9. kijk maar op het net welke gram ze voor een 300 aanbevelen dacht iets tussen de 10gram a 12 gram misschien ben ik ook mis ! hangt beetje af van je rijstijl rij je veel op top zware gramage rij veel optrek iets lichtere gramage het zijn rollen maar hebben een andere vorm voor een 300 bevelen ze een rondel aan ivm met schuren van de riem iets van 1 mm dacht ik voor een 125 hoeft geen rondel . op het fora staat er veel geschreven van dr pulley slider veel succes nog vergeet niet al mag je 5000 euro aan tunning opmaken veel sneller zal je hem niet maken hooguit 10km/h dus het zijn geen wondermiddelen die vario's uitlaten helpen nie veel bij een 2 takt helpt het wel !
  10. je kan die begrenzer uitzetten u stoere gts goe warm rijden u contact 7x aan uit zonder de gts te starten voila rodage modus is uitgeschakeld :-) zou dit persoonlijk niet doen ivm u garantie . na 1000km doet de dealer dit zelf of via de laptop en soms vergeten ze da dan rijd u gts nie goed tja die rijd zoals een px van de 80 zou ik zeggen :-)
  11. wie zegt dat de vespa min 10km/h met een uitlaat rijd is een amateur of zo een roestbak rijder die jaloers is e,n da is dikke zever van de eeuw. de tollerenties zijn zo goed als perfect.is geen px of die andere modellen die heel slechte tolleranties hadden en doe oude vespas moets elke 15.000km bijna reviseren. is gewooon niks waard waard heb al vespa gezien boven de 75.000km wel plastiek want da is minder roest gevoeliger en oxideert den elektrik nie :-) u vespa zal wel los komen ongeveer rond de 3000km als je hem goed inrijd en goed gas geeft als hij warm is drive it like you stole it zou ik zeggen anders word het een luie vespa die amper 105 gaat en da krijg je er nooit niemeer er uit. da roderen is ook dikke zever ik zou zeggen de eerste 200 km rustig doen aan doen ma toch regelmatig 80 a 90km/h en dan vlammen als ge schrik hebt ga een fiets kopen zou ik zeggen want de dealer die zegt da je 1000km moet roederen en niet meer dan 50km/h moet rijden is meestal een fietsenmaker dealer van vespa die blijven hangen is in de jar 80 van de px roestbak tijden :-)
  12. dr pulley sliders veel goedkoper en gaan langer mee een sportvario moet elke 3000km nieuwe rollen steken en u v snaar slijt snel en je wint niet zo veel enkel beetje meer trek misschien een 1 sec dan de dr pulle sliders .
  13. daarvoor heb je u oliepeil . meten is weten op een koude motor of na 10tal minutjes op een vlakke grond.
  14. motorhan abs modellen kunnen anders zijn ben ik niet van zeker maar tot 2013 was 1mm voldoende . als ik u was zou u oude velgen niet veranderen gewoon houden want buiten de 13 inch velgen zijn ze allemaal even lelijk vespa heeft gewoonweg lelijke velgen in het asortiment het mooiste is pikzwart in het mat vind ik ! 13 inch velgen van vespa of piaggio groep begint op iets te trekken dan heb je nog de zelioni velgen :-) kosten zelfs duurder dan de 13 inch velgen maar is het dat wel waard? ik zou gewoon niet te veel klooien aan een vespa, uitlaatje misschien led pinker of lampen een rekje van achter voor de rest vind ik alles lelijk wat er te vinden is voor de vespa en zeker die lelijke valbaren srry da ik het moet zeggen da vind ik zo lelijk dat je vespa verkracht word met valbaren .
×
×
  • Create New...