Jump to content
Vespaforum.be

ice man

Members
  • Content Count

    741
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

ice man last won the day on January 17 2017

ice man had the most liked content!

Community Reputation

148 Excellent

6 Followers

About ice man

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    gts 125 ie super sport

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

1,287 profile views
  1. kijk maar op het net welke gram ze voor een 300 aanbevelen dacht iets tussen de 10gram a 12 gram misschien ben ik ook mis ! hangt beetje af van je rijstijl rij je veel op top zware gramage rij veel optrek iets lichtere gramage het zijn rollen maar hebben een andere vorm voor een 300 bevelen ze een rondel aan ivm met schuren van de riem iets van 1 mm dacht ik voor een 125 hoeft geen rondel . op het fora staat er veel geschreven van dr pulley slider veel succes nog vergeet niet al mag je 5000 euro aan tunning opmaken veel sneller zal je hem niet maken hooguit 10km/h dus het zijn geen wondermiddelen die vario's uitlaten helpen nie veel bij een 2 takt helpt het wel !
  2. je kan die begrenzer uitzetten u stoere gts goe warm rijden u contact 7x aan uit zonder de gts te starten voila rodage modus is uitgeschakeld :-) zou dit persoonlijk niet doen ivm u garantie . na 1000km doet de dealer dit zelf of via de laptop en soms vergeten ze da dan rijd u gts nie goed tja die rijd zoals een px van de 80 zou ik zeggen :-)
  3. wie zegt dat de vespa min 10km/h met een uitlaat rijd is een amateur of zo een roestbak rijder die jaloers is e,n da is dikke zever van de eeuw. de tollerenties zijn zo goed als perfect.is geen px of die andere modellen die heel slechte tolleranties hadden en doe oude vespas moets elke 15.000km bijna reviseren. is gewooon niks waard waard heb al vespa gezien boven de 75.000km wel plastiek want da is minder roest gevoeliger en oxideert den elektrik nie :-) u vespa zal wel los komen ongeveer rond de 3000km als je hem goed inrijd en goed gas geeft als hij warm is drive it like you stole it zou ik zeggen anders word het een luie vespa die amper 105 gaat en da krijg je er nooit niemeer er uit. da roderen is ook dikke zever ik zou zeggen de eerste 200 km rustig doen aan doen ma toch regelmatig 80 a 90km/h en dan vlammen als ge schrik hebt ga een fiets kopen zou ik zeggen want de dealer die zegt da je 1000km moet roederen en niet meer dan 50km/h moet rijden is meestal een fietsenmaker dealer van vespa die blijven hangen is in de jar 80 van de px roestbak tijden :-)
  4. dr pulley sliders veel goedkoper en gaan langer mee een sportvario moet elke 3000km nieuwe rollen steken en u v snaar slijt snel en je wint niet zo veel enkel beetje meer trek misschien een 1 sec dan de dr pulle sliders .
  5. daarvoor heb je u oliepeil . meten is weten op een koude motor of na 10tal minutjes op een vlakke grond.
  6. motorhan abs modellen kunnen anders zijn ben ik niet van zeker maar tot 2013 was 1mm voldoende . als ik u was zou u oude velgen niet veranderen gewoon houden want buiten de 13 inch velgen zijn ze allemaal even lelijk vespa heeft gewoonweg lelijke velgen in het asortiment het mooiste is pikzwart in het mat vind ik ! 13 inch velgen van vespa of piaggio groep begint op iets te trekken dan heb je nog de zelioni velgen :-) kosten zelfs duurder dan de 13 inch velgen maar is het dat wel waard? ik zou gewoon niet te veel klooien aan een vespa, uitlaatje misschien led pinker of lampen een rekje van achter voor de rest vind ik alles lelijk wat er te vinden is voor de vespa en zeker die lelijke valbaren srry da ik het moet zeggen da vind ik zo lelijk dat je vespa verkracht word met valbaren .
  7. 1mm achterste velg afdraaien is voldoende . ken iemand van de forum die deze conversie had gedaan het was heel mooi waardoor je wesp stoerder en breder erbij stond maar hij heeft ze er vanaf gehaald en verkocht omdat het weggedrag voor hem niet lekker was en hij vond het veel te hard tja het was ook een lange afstandrijder bij een rit minimum 150 km
  8. is geen project maar hij verkoopt zijn gare wesp :-)
  9. ken mensen die dit toch passend hebben gemaakt op 2013 of 2011 modellen dus alles is mogelijk
  10. test het uit en je zal snel u db killer erop zetten geloof mij :-) opzich kan da geen kwaad er bestaan wel ander db killers die iets meer geluid maken dan de orginele maar kwa prestaties dikke 0
  11. een andere optie is je kan je asr uitzetten voor je begint te rijden dit kan je testen .kijken wat voor effect het gaat geven
  12. bandenspanning eens nakijken misschien te laag? heb horen zeggen dat bij de abs modellen als je bandenspanning te laag staat zulke dingen gebeuren en gecalibreerd moeten worden , google is your friend zoek naar calibreren gts abs of dergelijke .
  13. de mijne had ne meter zoals je brandstof of koelvloeistof meter had ne olie peilstok ook dus je kon peilen wanneer je wou .ik vond het toch een goede systeem . moest je olie lager komen te staan zag je het meteen zoals je naft meter die zakt namelijk :-) best handig
  14. heb exact hetzelfde gehad de wesp stotterde haperde als die goed warm was zeer lichtjes en niet constant ! nieuwe software nieuwe injector problem solved 100% zuiver nadien !wie weet misschien kan het een remedie zijn voor die 300cc.
×
×
  • Create New...