Jump to content
Vespaforum.be

bass_lane

Members
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

1 Follower

About bass_lane

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa GTS 250

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Berchem
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

291 profile views
  1. Garage heeft blok van gts 300 liggen, maar hij wist niet zeker of dat compatibel is met mijn gts 250. Iemand enig idee of dit te doen is?
  2. bass_lane

    Vastloper

    Hej Pilaf Rolletjes waren allemaal proper in orde, alsook geleiders. De veringskes leken mij niet gebroken aangezien het serieus werken was om de v snaar er terug in de krijgen. Maat van mij die er wel wat van kent (industrieel ingenieur, al heel wat vespa's uit elkaar gehaald) denkt dat het iets aan de piston zou zijn, dus echt in de motor. Dat is ook wat die garage in Boechout dacht en daarom dus een nieuw motorblok voorstelde. Waterpomp lijkt me niet het probleem, koelvloeistof niveau is nog in orde, geen lekkage. Ik denk echt dat het met de olie te maken had. Kreeg wel eens een lampje van de olie, maar ging vanzelf weer uit. Na de panne oliepeil nagekeken en zat effectief weinig olie meer in. Blijkbaar verbrand hij wel wat olie als je ermee op de autostrade rijdt, wist ik niet Enig idee waar ik een motorblok kan vinden? Op 2dehands en marktplaats al gekeken, niet veel soeps te vinden.
  3. bass_lane

    Vastloper

    Hallo In juni met mijn vespa GTS 250 in panne gevallen. Verloor aan vermogen en is toen ik denk uit veiligheid stilgevallen. Nadien bij het starten een enorm gekletter, alsof er metaal tegen elkaar kletste. Volgens mij te weinig olie gehad. Nu staat hij al sinds juni in de garage, want nog geen tijd/centen gehad om binnen te doen. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb na het voorval mijn aandrijfriem vervangen (omdat ik dacht dat het daaraan lag), olie en filter vervangen, luchtfilter vervangen. Nog steeds gekletter, wel wat minder dan daarvoor. Ook vermogen nog niet zoals het hoort. Heb toen enkele dealers opgebeld. In Boechout spraken ze over nieuwe motor erin te steken, terwijl de dealer uit Antwerpen centrum het kleinschaliger zag. Vriend van mij raadt aan om zelf een nieuw blok te steken, maar kan er enkel tweedehandse vinden. Is dit een zelf te realiseren job, of toch maar door iemand anders laten doen? Graag wat advies! en oh ja, ik heb er ondertussen wel al uit geleerd dat ik hem wat sneller op onderhoud moet doen Cheers
  4. Mijnen teller is vaak ook wat te enthousiast. Als ik voorbij borden rij die aangeven hoe snel ik rij, geeft mij teller altijd 10% meer dan effectieve snelheid. Op de autostrade haal ik 130-140, afhankelijk van wind. Heb wel mijn lucht-bak wat 'getuned', namelijk binnenin de luchtingang wat ruimer gemaakt. Ook Dr Pulley rollekes ingestoken, maar die zorgen vooral voor acceleratie. Windscherm hangt er bij mij ook op, en ik ben ne grote (1m93 dus ik zit redelijk hoog op mn zadel)
  5. Jow Mielu Ik heb er nog niet mee gereden aangezien ik nog met rijlessen bezig ben om m'n rijbewijs te halen. Ik heb wel ook het gevoel dat deze veel stijver is dan de originele veer... Zal binnenkort m'n bevindingen hier posten. Cheers
  6. Jow Heb zopas nieuwe carbone schokdempers gestoken. Nu lijkt het voorwiel wel erg ver van het spatbord te komen door die nieuwe veer. Als ik de oude originele demper naast de carbone zette, was de carbone ongeveer een centimeterje groter. Iemand die dit ook al heeft ondervonden? Is dit normaal? Zou dit voor problemen zorgen? Achteraan lijken ze wel in orde. Ze voelen niet zo hard als de malossi's die bij ne maat van mij steken. Graag wat reacties Cheers!!!
  7. Hej dmi Het gaat hier om een sterfgeval. Dus misschien moet ik dat best eens aan mijn verzekeraar vragen. Ik laat je dan wel weten hoe het uitdraait grts
  8. Jow vespafans Ik stel mij al een tijdje de vraag of je met dit voorbeeld van schoenen mag rijden om in orde te zijn volgens de wetgeving die zegt 'hoge schoenen die de enkel beschermen' http://www.zalando.be/adidas-originals-seeley-sneakers-laag-zwart-ad112a0i9-q00.html Deze sneakers komen tot net boven de enkel, maar ik denk niet dat het veel meer gaat beschermen dan een lage sneaker cheers
  9. Ah ok, dan heb ik dat ergens verkeerd gelezen over inverkeerstelling. ivm dat tarief: mijn moeder is daar verzekerd met de auto, vandaar €100 en mijn vader was vroeger met deze vespa ook bij hem verzekerd...
  10. Bedankt voor de respons allemaal. Heb ondertussen een makelaar gevonden die mij voor 100€ wil verzekeren (group alfa). Inverkeerstelling moet ik volgens mij niet betalen omdat het een tweedehands vespa is. Ik was even in de war met dat theorie examen en inderdaad, je mag met enkel de theorie nog niet de baan op. Ondertussen liggen de rijlessen en examen vast en zou ik (hopelijk) na 8 augustus kunnen beginnen rijden met mijne vespa. Cheers Bass lane
  11. Jow Filip Bedankt voor de snelle reactie. Volgens mij sluit ik me best aan bij de autoverzekering van m'n moeder. En de rest wordt dan wel geregeld. @roufio: Ook bedankt voor de snelle reactie Ik dacht dit forum er was voor vespa rijders onder mekaar en zo elkaar wat te helpen... "voor zo'n stomme vragen moet je lid worden van het forum" => dat is wat ik dus heb gedaan he vriend...
  12. Hallo allemaal Ik heb vandaag mijn theoretisch rijbewijs A2 gehaald, met de bedoeling om met een vespa gts 250 rond te cruzen binnenkort. Ik plan mijn rijlessen in juli, maar zou ondertussen al wat willen rondrijden. Ik heb geen nummerplaat en nog geen verzekering. Wat moet ik allemaal doen om hem rijklaar te maken (ivm papieren dan)? En heeft er iemand tips van goede verzekeraars? Ik ben 20 jaar, heb ondertussen al 2 jaar mijn B rijbewijs. Wat zou dat maximum mogen kosten? En nog een laatste vraag: moet ik wegentaks betalen of niet? Zou iemand mij kunnen helpen? vriendelijke groeten
×
×
  • Create New...