Ga naar inhoud
Vespaforum.be

bulldogger

Leden
  • Aantal items

    77
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

11 Good

Over bulldogger

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 300 GTS

    Honda Grom
    Triumph Street TripleR

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Klein Brabant
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Nieuwste update, een HD corse achterlicht. Valt reuzemee moet ik zeggen.
  2. Ik heb de test nu al een keer of 6 gedaan, na allerlei diktes van tussenringen(en combinaties ervan) kom ik tot 4mm over op de riemschijf. Is dit voldoende of te weinig(en moet ik een tussenring meer steken). Nu zit er terug de standaard 1mm ring tussen. En ja, ik heb drie strepen gezet, wou zeker zijn.
  3. Ga er toch een 2mm minder sluitring opsteken, zien wat dat geeft. Nu was er iets van een 9 à 10 mm over, kan dus nog wat hoger, topsnelheid was al gedaald tot een kleine120, wat weinig vond ik...
  4. Bedoelde eigenlijk, als ik 'de oplossing voor het probleem' niet direct vind contacteer ik ze wel even, ik had de heer Roskam(maksor, heb je hem) al gevonden hoor. Maar bedankt voor het meedenken!
  5. bulldogger

    Vario rollen

    Vespa 300 gts 2008-2014 Vespa 300gts 2015-2018 ABS Technische tekeningen en onderdelenlijst opgelet, niet alle tekeningen kloppen, op explosietekening van de vario staat de sluitring nr7(de alom gekende 'fuzzy washer' op de verkeerde plaats). Elektrisch schema U vraagt, wij googlen...
  6. Al drie keer gedaan... Maksor...heb ze even opgezocht, als ik het niet direct vind, contacteer ik ze één dezer wel even. Bedankt voor de info.
  7. Even update. Remmen lijken steeds beter te werken vooraan, misschien was het gewoon meer een kwestie van de blokjes te laten inlopen op de schijf, in ieder geval, remkracht begint in de richting te gaan waar ik ze wil hebben. De vario gaat één dezer voor de vijfde, zesde, zevende keer open, nu heb ik geprobeerd met een sluitring(blijkbaar de juiste benaming voor een 'rondel' ) van 3mm dik, heb nog altijd het gevoel dat er iets 'sleept' of 'aanloopt'. Ik gok nog steeds op de riem. Gisteren met een vespadealer gebeld en die zei me dat de 125 en 300 vespa'tjes gekend zijn om hun riemen die durven aanlopen, de éne heeft het en de andere dan weer niet. Hij zei me er niet ál te veel aandacht aan te besteden, hij vertelde me dat de riem zelfs met 5mm ertussen nog zou kunnen slepen... Anders maar eens een malossi riem bestellen, die 'zouden' korter zijn?? Sommigen spreken zelfs over een GT200 riem te combineren met dr.pulley. Op de DR.Pulley website vond ik ook: To avoid the rubbing of the belt at the oil pan gasket from Piaggio Quasar engines (200-300ccm) the belt should never rise higher than to the edge of the vario disc. He should rather stay slightly below. In general, a washer of 1mm thickness is pre-installed, this may be too little. By using this 5pcs set each 0.1 mm washers, installed in addition to the 1mm washer, the rising height can be adjusted perfectly. To check the belt position you should make an Edding pen test Deze test met de stift heb ik nu ook gedaan, kwestie van te zien tot hoe hoog de riem nu echt eigenlijk gaat. Eerst nog even gaan tanken en dan even volgas om de hoogste stand te bereiken. Oh ja, heb ook nog even het 'dynamisch remlicht' aangesloten, om even in GS-termen te praten: valt best mee, denk dat het ook de veiligheid ten goede komt. Lampje is ook vervangen door een ietwat straffere led. Kijk even hier
  8. bulldogger

    tyrefix

    Denk niet dat het gaat, heb zelf twee tyrefixen voor de moto's, de oude vaste metalen versie én de recente(zoals op de foto hierboven)...geen van beiden lukt volgens mij: véél te weinig plaats met de kleine wielen...
  9. Heb gisteren een raar geluid gehoord toen ik gas gaf met de Vespa, soort schroevend geluid dat van de vario lijkt te komen. Ik heb onlangs een Polini Hi Speed gestoken, nieuwe rollen en natuurlijk ook een nieuwe riem. Aan de binnenkant van de vaiobehuizing onderaan, is een stuk waar duidelijk iets, mmet ongeveer de breedte van de riem, heeft tegenaan geschroefd. Heb al geprobeerd om eens een 1mm en 2mm rondel te monteren tussen de vario en de 'aanloopschijf'. Nummer 7 op de volgende tekening: https://www.sip-scootershop.com/ersatzteile/Maxiscooter/Motor+PIAGGIOQUASAR+250300+4T+LC++Antriebsriemenscheibe+Variator-933?model=e6caf8bb-a0c7-48f5-9b1b-6006d76c9a05 Opgelet, in de stuklijst zijn de beschrijvingen van 7 en 9 verwisseld, 9 is nl. de rondel met de vlakke en aan de andere kant halfronde vorm. Heb ook eens geprobeerd zonder de rondel maar dat was ook geen goed idee...zou het misschien mogelijk zijn dat ik nog moet verhogen, bijvoorbeeld 3mm rondellen? In de handleiding van de polini vario staat nergens vermeld dat er bij een 300 gts een rondel moet gestoken worden. Oh ja, mijn lampje van de olie is ook plots beginnen branden, zou dat met een te hoge temperatuur te maken hebben, wrijving, etc...?
  10. Bwah...das niet alleen in België hoor, bij de Duitse tuv is ook vééél mogelijk. Het Duitse forum staat vol met verhalen over welke tuv-werkstätte je moet gaan om bepaalde afwijkingen(13" wielen, led-lichten, enz...) ingeschreven te krijgen. Ik wist niet dat het bij auto's zo moeilijk was, in de wereld van de omgebouwde USA'ers zijn motorswaps meer regel dan uitzondering. Maar ja, er zijn waarschijnlijk ook 'meegaande' keurders daarvoor.
  11. Dus je mag geen ander motorblok onder een motorfiets hangen? Bij een auto kan dat toch, mits herkeuring natuurlijk... Hoe hangen ze dan al die Lambrettas vol met Husqvarna blokken?
  12. Allé, alles steekt terug ineen en is wat gepoetst... Rijden is dus stukken beter met de grotere wielen, wat een verschil. Wobble is volledig weg!! Brembo klauw valt wat tegen, misschien had ik er te veel van verwacht, maar toch. Ik heb het gevoel dat de rem wat sponzig is, heb al tig keren ontlucht, maar ik blijf zo'n 'luchtgevoel' hebben. Is nochtans gebeurt met ne mityvac, bij de moto's was dat toch nooit een probleem. Op m'n street en R6'en kreeg ik de remmen steeds keihard. Vering is ook een stevig verschil met vroeger, vooraan klapt niet meer dicht bij sterk remmen of bij drempelvlammen...stabiliteit is stappen vooruit gegaan. Zal natuurlijk een som van de vering én wielen zijn... De donkere pinkers vind ik een grote verbetering, led-daglicht ben ik niet zoo gecharmeerd van, maar de looks zijn véél beter. En das toch ook belangrijk. Achterlicht toch maar behouden, misschien toch eens uitzien naar een donker type. Alarm staat er ook op, of ik het veel ga gebruiken weet ik nog niet. Akra met 28mm klinkt goed, echter ploffen doet ie nog wel, misschien eens met de force master experimenteren? Vandaag nog wat reservemateriaal gekocht.
  13. Aan z'n profiel te zien zal het waarschijnlijk om een gts gaan, denk ik. En ja, ik denk dat ge in België toch ongeveer alles moogt doen aan uwen brommer, ook een ander blok eronder hangen. Alleen moet het verzekeringtechnisch natuurlijk ook in orde zijn. Heb vandaag zelf nog een 300 blokje gekocht en de verkoper had zelf in het verleden ook al een paar keer de ombouw van GTS 125 naar 300 gedaan, gaat blijkbaar 1 op 1, kabelboom is precies dezelfde. Alleen bouwjaar moet een beetje overeenkomen, voor FL en na FL... Soms moet je de alternator omwisselen, er zijn er met bruine stekkers of witte, deze zijn blijkbaar niet door elkaar te gebruiken.
  14. Of een gts125...even tabel checken. https://de.m.wikipedia.org/wiki/Vespa_GTS
  15. Patrick, welkom en nog vele veilige kilometers samen met Mariette!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...