Ga naar inhoud
Vespaforum.be

bulldogger

Leden
  • Aantal items

    54
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

9 Neutral

Over bulldogger

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 300 GTS

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Bornem
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. bulldogger

    Vraagjes van een nieuwe gts'er.

    Ben net terug van een vriend die vaak aan vrachtwagens werkt, die had nog wel een 46 liggen...even losgeschoten, de nieuwe Polini veer erin en terug vastgedraaid met de hand- een beetje blauwe loctite erop voor de zekerheid. Dit alles op aanraden van Robot.
  2. bulldogger

    Mp3 velgen op gts

    Das inclusief embleempje voor de voorste velg maar zonder de bouten voor de abs-zijn ook nog es 19 euro.
  3. bulldogger

    Mp3 velgen op gts

    Opgelet: achteraan wordt meestal een 140/60-13 gestoken...en hou er ook rekening mee dat de power pure niet echt een all weather band is. Althans das mijn ervaring op de motor. Ik heb ze ook hoor, maar ik ben ni echt de regenrijder. Bij SIP komt het totaal op 435.40....
  4. bulldogger

    Vraagjes van een nieuwe gts'er.

    Nog niet geprobeerd... Als ik ooit de voorste vering nog eens moet losmaken vervang ik de bout ook door een imbus, geeft je inderdaad véél meer ruimte om los te maken. Vandaag variodeksel en luchtfilterbehuizing onder handen genomen: alles met ontvetter gereinigd, met de binnenkant was ik al een halfuurtje zoet. Heb dan toch maar de dremel gepakt en de luchtfilterbehuizing te lijf gegaan, de zogenaamde "air filter mod". Onder het mom: baat het niet dan schaadt het niet. Iemand een ideetje om de moer van 46mm los te krijgen van de koppeling-zonder slagmoersleutel? Ze zit blijkbaar muurvast, heb geprobeerd met een grote Engelse sleutel, maar dat was geen succes. Anders bestel ik wel ergens een 46mm en schiet hem volgende week wel los. 't Is nu niet echt het beste weerbericht voor de volgende dagen, denk dat de brommers nog wel wat op stal blijven.
  5. bulldogger

    Vraagjes van een nieuwe gts'er.

    De bovenste moeren van de voorvering...eentje was met geen mogelijkheid een dopsleutel op te krijgen, dan maar met twee verstelbare sleutels gewerkt-kwestie van een zo groot mogelijk contactoppervlak te hebben. In het youtubefilmpje doet men het met een steeksleutel, maar dat risico vond ik te groot. Welke van de twee? Ik neig zelf toch eerder naar de oude, originele, de rechtse foto. Dit is wat er overblijft van het luchtfiltertje achter de luchtinlaat op het variodeksel. Denk dat de rollen toch hun beste tijd gehad hebben? Die platte kant ziet er me niet echt ok uit, of vergis ik me? Het is de eerste keer in m'n leven dat ik versleten rollen zie. Nu ja, er komt toch een andere vario in, dus ook nieuwe rollen. De dikte van het frictiemateriaal op de koppeling ziet me er dan weer wel voldoende uit, correct me if I'm wrong.
  6. bulldogger

    Mp3 velgen op gts

    Alles voor de facelift(en eigenlijk erna ook...want ik dacht dat de vespa waarop alles gemonteerd stond een na-FL was). Heb vandaag zelf alles gedemonteerd en bij mij is het dus ook nodig om de naaf 1 à 2 mm (op de plaats met de pijlen op de foto) af te draaien. Heb de naaf in de velg gelegd en het scheelt echt bijna niets. Wanneer ik twee laagjes van een plastic zakje ertussen legde klemde dit niet, toen ik drie lagen duct tape op elkaar plakte en ter tussen legde, zat dit zo vast dat ik het er niet vantussen kon trekken. Ik hoop dat ik het zo goed uitleg om aan te tonen dat het echt om weinig gaat, maar toch. De naaf en de velg maken géén contact en dat wil zeggen dat de velg ergens anders raakt. En de afstandsbus past dus ook niet, die moet dus ook 1mm in diameter afgedraaid worden om in het velggat te passen. Het velggat vergroten is natuurlijk ook een optie. Bij SIP zeiden ze me ook dat het héél weinig scheelt, maar dat het genoeg is om je velg én te beschadigen én je wiel in onbalans te brengen.
  7. bulldogger

    Vespa 300 gts ss met kosten

    PM gestuurd.
  8. bulldogger

    Vraagjes van een nieuwe gts'er.

    De rempomp, het is een radiale Brembo die ik als reserve liggen had voor m'n circuitmoto. Remhendels waren al vervangen door instelbare.
  9. bulldogger

    Vraagjes van een nieuwe gts'er.

    De RCS19 die op de foto staat ga ik wel zo laten, dacht eraan om ze te monteren, maar gaat ten eerste overkill zijn en ten tweede zie ik niet in hoe ik de bestaande remvloeistofreservoir erop ga aansluiten om nog maar te zwijgen over de plastiek rond het stuur die nog moet passen. Was dus een beetje een onzinnig idee zeg maar...
  10. bulldogger

    Vraagjes van een nieuwe gts'er.

    Daarstraks begonnen met m'n verbouwingen. Redelijk lang geworsteld met de bovenste bouten van de voorvering, na veel wd40 en alle soorten sleutels geprobeerd te hebben ten einde raad dan toch maar een steeksleutel genomen en voorzichtig cm per cm losgekregen-kans op ronddraaien van de moer was niet gering. Bij het monteren toch maar wat vet gebruiken, je weet maar nooit wanneer ze er nog eens af moet. Het voorwiel kan dus zondermeer gemonteerd worden, sluit mooi aan op de naaf zonder aanpassing. Morgen bitubo vastzetten. Vergeten fotootje te nemen, dju toch, maar zal morgen foto nemen met wiel eraf en klauw erop. Hier al een foto van de ingrediënten. Motorhan: heb je pm gestuurd ivm. brembo.
  11. bulldogger

    Mp3 velgen op gts

    Ik ga er deze namiddag aan de ontmanteling van m'n vespa beginnen...normaal kan ik de nodige zaken wel op m'n werk laten draaien. Voorwiel kan inderdaad één op één geplaatst worden, achterwiel niet. De achtervelg alleen bewerken is niet voldoende omdat de naaf(PIAGGIO_598715) waarop de velg gemonteerd wordt concaaf( hol) is. Van die kraag moet je 1mm afdraaien. Stuknummer 7 op deze tekening: KLIK Reden: bij de voorkant is de kraag 46mm achteraan 46.5mm. De ET waarde van de velg is verschillend van die van de standaard velg. Dan moet er ook nog een afstandsbus (PIAGGIO_848039)1 mm afgedraaid worden(of de centeropening van je velg groten maken)...resultaat is hetzelfde. Ik ga normaal voor de eerste, is minder ingrijpend dan de velgen bewerken-de bus kost 15 euro... Stuknummer 15 op de volgende tekening: WEDEROM KLIK Hieronder vind je nog de grote foto's die de technische afdeling van SIP me gemaild hebben, zijn redelijk duidelijk. Dit is alle info die ik vergaard heb op alle internationale fora. Sommigen beweren dat de voorvelg ook niet één op één past, de andere zegt dan weer dat de achternaaf alleen afdraaien voldoende is... De man waarvan ik de velgen overnam heeft de conversie zelf uitgevoerd en zei me dat het bovenstaande werkt én veilig is. Zijn Vespa heeft effectief tuv goedkeuring gekregn voor de veranderingen-wat niet zo vanzelfsprekend is in Duitsland(lees de fora maar eens na). Zelfde conversie en beschrijving las ik bij Australische vespa-rijders én SIP levert het als kit(weliswaar ZONDER goedkeuring-daar moet je zelf voor zorgen).
  12. bulldogger

    Db-Killer remus

    Neen, in theorie zullen de prestaties minder zijn.........als je mapping in de ECU specifiek voor jouw motor zou geschreven zijn...zou het wel iets kunnen geven. Ik liet vroeger verschillende mappen schrijven voor de verschillende situaties, met dbkiller, zonder, regenmap, enz... Maar ik denk dat 99% van de vesparijders gewoon z'n remus of akra of dam eropgooit zonder de ecu aan te passen. In de praktijk ga je dat gewoon niet voelen, zeker niet bij de 'vermogens' waarover we hier spreken. Wat wel zou kunnen is dat iets meer gaat 'ploffen' wanneer je gas terugneemt.
  13. bulldogger

    Welk zadel pzst op gts 300ie 2013

    Ok...interesseert me wel...hoe? Is er ergens een tutorial te vinden?
  14. bulldogger

    Achtervering vervangen gts 300

    Kijk even op YouTube...daar is vast wel een tutorial te vinden.
×