Jump to content
Vespaforum.be
Sign in to follow this  
LoMax

2X rubber slang: aansluiting?

Recommended Posts

Spookslangetjes? Ik heb hier een 2009 GTS125 (carburator) staan, de vorige eigenaar heeft er wat vrienden laten aan klussen, en hem dan ten einde raad maar verkocht. Na bijvullen van de koelvloeistof liep die vloeistof even snel onderaan weer weg. Tot ik doorkreeg dat onder de carburator 2 rubberen slangetjes (aftakkingen van bestaande koelvloeistofslangen) nergens aangekoppeld waren. Nu vind ik nergens aansluitpunten, en als voorbeeld heb ik enkel wat injectie-modellen, die hebben die slangetjes dus niet. Iemand een idee waar die dingen op thuishoren? 

P1040958.JPG

P1040960.JPG

Zo kan ik nog lang zoeken:(

De ori carburator zit er nog op (lag er los bovenop), maar die buisjes ontbreken, je ziet nog waar ze vastgeschroefd zaten. En nu kosten die buisjes (verwarmer) bijna zoveel als een complete carb, misschien het juiste moment om er iets leuker van carb op te zetten, was toch al aan een 218 kitje aan het denken...

Hartelijk bedankt, dat scheelt mij uren piekerwerk.

P1040962.JPG

P1040963.JPG

lang geleden heb ik is zo’n motor onder een lambretta geplooid , en de carbu vervangen door eentje zonder die verwarming ( besteld bij brink motorparts in Nederland = verry cheap ) en een open luchtfilterke erop

als ik mij niet vergis heb ik toen die darmpjes gewoon doorverbonden

Heb de slangetjes idd al even doorverbonden, lek=weg. Barstje onderaan in expansievat gevonden, lek2=weg. Nog paar dagen klussen en ik heb een nieuwe. Bedankt voor de tip en het meedenken, Brink is idd low-budget, voor de prijs van dat 'verwarmstukje' heb je een hele carb. En waarom zou ik die benzine willen opwarmen, zaakje goed open houden, wordt ie vanzelf warm van...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Exon
      Ik verkoop mijn Vespa GTS Super 125 I.E. Nero.
      Door het veranderen van werk wordt deze jammer genoeg niet meer gebruikt. De vespa is ongevalvrij en is in goede staat enkel sporen van gebruik zichtbaar.
      Km: 32.000
      Bouwjaar: 2009
      Vermogen: 11kw
      Kleur: Zwart
      Prijs: €1600

• By Peelke
      Omdat ik zelf met mijn dikke kop zo lang heb moeten zoeken naar een Large jet-helm die in de GTS-brooddoos past...
      De (redelijk) nieuwe Nolan N21 (Large) past perfect in de koffer. Hoezee!
      Het ingebouwde vizier werkt redelijk goed (met mijn gezicht). Ik kan er autostrade mee doen zonder teveel wind. Maar er is ook een versie met groter vizier (past ook in de bak).
      Misschien handig om nog eens een lijstje te maken. Welke helmen passen er nog in?

• By tintomrobel
      Vraagje. Is een zadel voor een Vespa GTS bouwjaar 2015 compatibel met een Vespa GTS bouwjaar 2009? De zadels zien er quasi identiek uit maar ik weet niet of ik dat model 2015 kan monteren op mijn Vespa GTS uit 2009. 
      Kan iemand me helpen?
    • By bass_lane
      Hallo
      In juni met mijn vespa GTS 250 in panne gevallen. Verloor aan vermogen en is toen ik denk uit veiligheid stilgevallen. Nadien bij het starten een enorm gekletter, alsof er metaal tegen elkaar kletste. Volgens mij te weinig olie gehad. Nu staat hij al sinds juni in de garage, want nog geen tijd/centen gehad om binnen te doen. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
      Ik heb na het voorval mijn aandrijfriem vervangen (omdat ik dacht dat het daaraan lag), olie en filter vervangen, luchtfilter vervangen. Nog steeds gekletter, wel wat minder dan daarvoor. Ook vermogen nog niet zoals het hoort.
      Heb toen enkele dealers opgebeld. In Boechout spraken ze over nieuwe motor erin te steken, terwijl de dealer uit Antwerpen centrum het kleinschaliger zag. Vriend van mij raadt aan om zelf een nieuw blok te steken, maar kan er enkel tweedehandse vinden. Is dit een zelf te realiseren job, of toch maar door iemand anders laten doen?

Graag wat advies! en oh ja, ik heb er ondertussen wel al uit geleerd dat ik hem wat sneller op onderhoud moet doen

Cheers
    • By Wimbeau
      Zeer mooie donkerblauwe Vespa GTS250ie.
      Eerste inschrijving februari 2011 -- Slechts 8000km
      Laatste onderhoud op 7400km

Quasi perfecte staat -- lichte sporen van gebruik na 8000km
      Vespa heeft altijd binnen gestaan.

Extra's: 
      - verstelbaar windscherm van Faco
      - extra daglichten in de richtingaanwijzers vooraan (originelen worden meegeleverd)

Prijs is met inbegrip van gegarandeerd laatste onderhoud voor verkoop. Indien niet gewenst kan wat van de prijs af.

Cash te betalen en alleen ophalen is mogelijk. Regio Brugge.

• Create New...