Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Onoplosbare Startproblemen 125 Gts


LEONRAM

Aanbevolen berichten

Dit is gewoon schandelijk. De zaken waar jij al bent langs geweest hebben niet de minste beroeps fierheid. Als vakman zou je zeker zulke zaken trachten tot een goed einde te brengen, om te bewijzen dat je vak bekwaam bent. Er kan veel worden gezegd dat ze contact hebben genomen met de invoerder en de fabrikant zelf, vraag daar het bewijs van zwart op wit. Ik zou contact nemen met een gebruikers organisatie omje probleem aan te kaarten. En zeker de namen van de klungels niet sparen. Olie wisselen en dikke rekeningen maken kan iedereen. Ik word gewoon misselijk van de wijze waarop u als klant word behandel

Uit wat hierboven is neergeschreven, maak ik uit dat de motor als hij aanslaat prima werkt. Waarom men dan de lamdasonde vervangt is mij een raadsel, motor slaat ook aan met verwijderde lamdasonde.

Je moet gewoon de juiste vakman hebben (vinden) die je KAN en WIL helpen, en die vind je niet bij de meeste dealers. Als je alles gewoon op zijn beloop laat en van die klungels laat afhangen, zal je weinig met je Vespa rijden vrees ik. Succes. Ik vermoed dat het gewoon ergens een slecht contact is van een stekker of relais.

Link naar reactie

Groot gelijk! Het wordt tijd dat de officiele vespadealers verplicht op cursus moeten gaan zoals bij auto's het geval is, zeker als die mannen 60 euro per uur durven vragen. Ze hebben gewoon te veel werk dus doe maar op!

Link naar reactie

Lijkt me idd een gevalletje halfslachtige dealer. Best contact opnemen met de invoerder: Piaggio BV, Minervum Breda. 2 jaar garantie is van toepassing bij iedere officiële dealer of erkende werkplaats, dus zeker niet enkel op de plek waar hij ooit verkocht werd.

 

Succes!

Link naar reactie

Even advocaat van de duivel spelen. Grijze import is broodroof voor officiële dealers en invoerders. Je kan simpelweg niet verwachten dat je bij problemen naar een officiële dealer kan stappen. De prijzen, garantie etc. zitten verrekend in de aankoopprijs van een voertuig per land. Afhankelijk van de heersende taksen. Vandaar dat voertuigen in België goedkoper zijn dan pakweg Nederland. 

Grijze import is het opkopen van voertuigen in een nog goedkoper land. Ik weet niet waar Moto Conti zijn voertuigen haalt, maar hij schiet onder de veren van het officiële dealernetwerk. En nog legaal ook. 

 

Dat is eigenlijk gewoon hetzelfde als je boterhammen gaan opeten op restaurant.

 

De belgische importeur heeft op geen enkele manier de verplichting jouw vespa onder garantie te maken, want hij is niet via officiële weg verkocht. Garantie heb je wettelijk gezien natuurlijk altijd. In jouw geval kan die maar op 2 manieren geclaimd worden:

• Dealergarantie, via Moto Conti (hij zal dan de garantie claimen via zijn leverancier)

• Fabrieksgarantie, via de invoerder van het land waarvoor hij oorspronkelijk bedoeld was. (succes daarmee)

 

Optie 3:

• betalen voor de herstelling

 

Ik weet dat jij het nooit hebt gerealiseerd... maar zo is het wel.

Link naar reactie

is die vespa nogaltijd nie gemaakt , amaai zeg !

 

no enige nieuws hebben ze nog iets anders getest of zijn ze nogaltijd op een antwoord van  italie aan het wachten! 

 

ik vrees dat hij het zelf zal moeten betalen anders maken ze die vespa gewoonweg niet heb ik de indruk !

Link naar reactie

Voor het zelfde geld is het iets van een paar euro en laat zich zolang meeslepen .

dat zou ik dan heel erg vinden, ik zou zeggen stelleke amateurs wie eraan heeft gewerkt of aan werkt momenteel.

 

 

 zo te horen is het ofwel de injectie of de ecu of de onsteking.en deze onderdelen wilt de dealer waar deze vespa is momenteel niet zomaar gaan veranderen

 

omdat hij niet zeker is van zijn zaak omdat hij niet vergoed word om zomaar dingen te gaan veranderen, want er moet iemand de factuur gaan betalen en daar draait het momenteel om anders

 

was die vespa allang gemaakt hoor .ze houden hem gewoon aan de lijn tot zijn garantie verlopen is en dan gaan ze zeggen komt em ma halen en salut.

Link naar reactie

want iemand die al zo lang niks heeft ondernomen en zo kalm is gebleven zal ook zo koel blijven en niks ondernemen dealer praat hem gewoon onder tafel zo te horen.

 

want hij is heel tevreden van deze dealer , dat heeft hij duidelijk al een paar x gezegd, snap da nie hoe hij content kan zijn van zo een dealer,

 

in mijn ogen praatjes vullen geen gaatjes!!!

Link naar reactie

 zet er een nieuwe accu op  probleem niet opgelost . . . .  nieuwe bougie probleem niet opgelost . . . . .nieuwe bougie kabel met kop probleem niet opelost. . . .  nieuwe benzine probleem niet opgelost . . . . . nieuwe   luchtfilter probleem niet opgelost. . . .  dan naar een fatsoenlijke dealer gaan die weet wat die doet en eraan werkt , niet bij ene gaan die hem drie maanden aan de kant .

zet! wie weet heeft die dealer een verkeerde bougie gezet ofzo is die bougie al eens veranderd ? deze dingen kunt ge zelfs doen lukt het niet ga ergens anders .als ik die dealer was zou ik niet kunnen slapen dat die scoot daar al 3 maanden stond, schande gewoonweg . ik zou die blok gewoon volledig opengooien tot ik die fout ging vinden .er moet iets schelen en om de fout te vinden moet ge dingen beginnen te veranderen begin met de simpele dingen ge hebt toch gene diesel getankt he ?

Spijtig dat jij geen Vespa dealer bent ... anders had je meteen een nieuwe klant.

 

Link naar reactie

Dit is gewoon schandelijk. De zaken waar jij al bent langs geweest hebben niet de minste beroeps fierheid. Als vakman zou je zeker zulke zaken trachten tot een goed einde te brengen, om te bewijzen dat je vak bekwaam bent. Er kan veel worden gezegd dat ze contact hebben genomen met de invoerder en de fabrikant zelf, vraag daar het bewijs van zwart op wit. Ik zou contact nemen met een gebruikers organisatie omje probleem aan te kaarten. En zeker de namen van de klungels niet sparen. Olie wisselen en dikke rekeningen maken kan iedereen. Ik word gewoon misselijk van de wijze waarop u als klant word behandel

Uit wat hierboven is neergeschreven, maak ik uit dat de motor als hij aanslaat prima werkt. Waarom men dan de lamdasonde vervangt is mij een raadsel, motor slaat ook aan met verwijderde lamdasonde.

Je moet gewoon de juiste vakman hebben (vinden) die je KAN en WIL helpen, en die vind je niet bij de meeste dealers. Als je alles gewoon op zijn beloop laat en van die klungels laat afhangen, zal je weinig met je Vespa rijden vrees ik. Succes. Ik vermoed dat het gewoon ergens een slecht contact is van een stekker of relais.

Het gaat inderdaad een prul zijn en de uitdaging is om die te vinden.

Link naar reactie

Lijkt me idd een gevalletje halfslachtige dealer. Best contact opnemen met de invoerder: Piaggio BV, Minervum Breda. 2 jaar garantie is van toepassing bij iedere officiële dealer of erkende werkplaats, dus zeker niet enkel op de plek waar hij ooit verkocht werd.

 

Succes!

Is reeds gebeurd ... 5 maand geleden. Reactie van Piaggio BV ... uw Vespa komt uit de parallel import ... wij zijn niet de importeur, de garantie is niet geactiveerd ... ga met je probleem naar de dealer die hem ingevoerd en verkocht heeft. Ik heb de Vespa 2de hands gekocht met nog één jaar garantie. Hij komt van bij moto Conti in Milmort en wellicht is het parallel import. Maar da's mijn zaak niet. Moto Conti discussieert NIET over de garantie en is zeer hulpvaardig maar krijgt het probleem niet opgelost.

Link naar reactie

En dan de klap op de vuurpijl. Vandaag telefoontje gekregen van Moto Conti : de Vespa "lijkt" hersteld. Er is nieuwe software op gezet, nieuwe mapping (?) en sinds een aantal dagen draait hij prima. Wat uiteindelijk het probleem was, is niet duidelijk. Moto Conti verzekert me dat als het probleem opnieuw zou opduiken, dat de garantie verlengd wordt tot het opgelost is.

Dus ik naar Milmort. Vespa opgepikt, start en draait prima. Start 20 keer keer perfect. Ik rij van Milmort over Tongeren naar Bilzen, met tussenstop bij Total in Sluizen om vol te tanken. Alles zonder problemen, starten OK, motor draait en trekt prima. Thuis gestopt, Vespa even gekuist (stof) en dan vertrokken voor een testrit. Starten prima ... rijden prima ... tot ik na 12 km stop aan een kruispunt. De motor slaat af en ... NIET MEER AAN DE PRAAT TE KRIJGEN.

Gruwelijk gefrustreerd naar m'n broer gebeld, die was gelukkig thuis en is me met zijn bestelwagen komen halen. Intussen is de Vespa NIET meer aan de praat te krijgen. Ik belde Moto Conti en die konden niet veel anders doen dan me vragen om asap de vespa terug te brengen. En daar gaan we dus weer ...

 

In elk geval is er iets nieuws opgedoken en voor mij is het inmiddels duidelijk wat er aan de hand is ... de bougie was, ondanks 200 keer starten, KURKDROOG.

Ze vonkte perfect en voor alle zekerheid heb ik nog een nieuwe bougie geprobeerd . Deze vonkt eveneens perfect maar blijft KURKDROOG. M.a.w. er komt geen druppel benzine door de injector. Dus is ofwel het injectiehuis naar de knoppen en werkt de injectiepomp soms wel, soms niet. Ofwel is de injector zelf stuk. Maar het probleem zit 'm bij de injectie ( mechanisch > pomp of injector // electronisch > sturing injectie ).

WORDT VERVOLG ... ( als ik die Italiaanse rommel intussen niet in brand steek want ik ben de shit nu grondig beu ). Voorlopig ... FIETSEN IN 'T WEEKEND ;-)

Link naar reactie

Voor de pomp check je hier best even chassisnr ingeven en je weet al iets !!

Rechtsonder bij terugroep acties...

http://www.be.vespa.com/be/index.html#/vespa/BE/be/customercare

 

Mocht er een probleem zijn met de pomp dan zal dit helaas nog wel even duren vooraleer dit doordringt bij je dealer maar jij weet toch al tenminste iets !!

Link naar reactie

j

 

Voor de pomp check je hier best even chassisnr ingeven en je weet al iets !!

Rechtsonder bij terugroep acties...

http://www.be.vespa.com/be/index.html#/vespa/BE/be/customercare

 

Mocht er een probleem zijn met de pomp dan zal dit helaas nog wel even duren vooraleer dit doordringt bij je dealer maar jij weet toch al tenminste iets !!

hij komt hiervoor niet in aanmerking omdat zijn vespa via ilegale wegen is binnengekomen.

heb zo een groot vermoeden dat het de pomp is .

Link naar reactie

Even advocaat van de duivel spelen. Grijze import is broodroof voor officiële dealers en invoerders. Je kan simpelweg niet verwachten dat je bij problemen naar een officiële dealer kan stappen. De prijzen, garantie etc. zitten verrekend in de aankoopprijs van een voertuig per land. Afhankelijk van de heersende taksen. Vandaar dat voertuigen in België goedkoper zijn dan pakweg Nederland. 

Grijze import is het opkopen van voertuigen in een nog goedkoper land. Ik weet niet waar Moto Conti zijn voertuigen haalt, maar hij schiet onder de veren van het officiële dealernetwerk. En nog legaal ook. 

 

Dat is eigenlijk gewoon hetzelfde als je boterhammen gaan opeten op restaurant.

 

De belgische importeur heeft op geen enkele manier de verplichting jouw vespa onder garantie te maken, want hij is niet via officiële weg verkocht. Garantie heb je wettelijk gezien natuurlijk altijd. In jouw geval kan die maar op 2 manieren geclaimd worden:

• Dealergarantie, via Moto Conti (hij zal dan de garantie claimen via zijn leverancier)

• Fabrieksgarantie, via de invoerder van het land waarvoor hij oorspronkelijk bedoeld was. (succes daarmee)

 

Optie 3:

• betalen voor de herstelling

 

Ik weet dat jij het nooit hebt gerealiseerd... maar zo is het wel.

Dmi heeft 100% gelijk !!

 

Misschien ga ik nu wat kort door de bocht mijn excuses hiervoor...maar verkopen die handel. Vandaag morgen...binnen x aantal dagen je gaat blijven te maken krijgen met paraplu trekkende dealers (en gelijk hebben ze want ze worden onder de veren geschoten)

Je huidige dealer krijgt geen officiële support ...enz . Stel dit geraakt opgelost dan zou ik met de bibber rondrijden want oeps wat als een volgend probleem zich voordoet.

Leon respect man je hebt engelen geduld en ik hoop van harte dat je wesp snel weer (betrouwbaar) de weg op kan .

Link naar reactie

Ik begrijp je houding helemaal. Je wil dat de zaak opgelost wordt, maar aan de andere kant wil je je dealer ook niet tegen je in het harnas jagen. Moeilijk evenwicht. Persoonlijk heb ik al een paar keer ervaren dat je in moeilijke en vervelende situaties meer opgelost krijgt met je vriendelijk op te stellen ipv met te beginnen grommelen. Uiteraard moet er wel aandacht blijven voor je vragen en problemen en moet er oplossingsgericht gewerkt worden. Laat je niet van het kastje naar de muur sturen, dit moet opgelost worden.

Volledig mee eens.

Link naar reactie

Dmi heeft 100% gelijk !!

 

Misschien ga ik nu wat kort door de bocht mijn excuses hiervoor...maar verkopen die handel. Vandaag morgen...binnen x aantal dagen je gaat blijven te maken krijgen met paraplu trekkende dealers (en gelijk hebben ze want ze worden onder de veren geschoten)

Je huidige dealer krijgt geen officiële support ...enz . Stel dit geraakt opgelost dan zou ik met de bibber rondrijden want oeps wat als een volgend probleem zich voordoet.

Leon respect man je hebt engelen geduld en ik hoop van harte dat je wesp snel weer (betrouwbaar) de weg op kan 

Ik denk er precies hetzelfde over. Ik heb in m'n garage nog een Honda Transalp staan van meer dat 20 jaar oud. Beha

Link naar reactie

Ik denk er precies hetzelfde over. Ik heb in m'n garage nog een Honda Transalp staan van meer dat 20 jaar oud. Behalve het feit dat de koppeling zowat op het einde zit ( 85.000 km) en dat één enkele schijf vooraan een beetje krap is om dat beest stil te krijgen, rijdt die Honda als nieuw. Dat gedoe met die ingewikkelde injectie en electronisch gestuurde rommel begint me zo op mijn systeem te werken dat ik idd overweeg om die Italiaanse-over-het-paard-getilde-rommel meteen van de hand te doen. Hij moet wel gerepareerd zijn want ik wil niemand anders opzadelen met deze ellende.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...