Jump to content
Vespaforum.be

Spaniard

Members
  • Posts

    258
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Motovespa P200E 83'
    Motovespa GT 160 71'
    Motovespa PX200 Iris 88'
    Lambretta Serveta Jet 200 80'
    Lambretta Serveta Jet 200 76'

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    leopoldsburg
  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

2,608 profile views

Spaniard's Achievements

Community Regular

Community Regular (8/14)

  • Conversation Starter
  • Very Popular Rare
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • Week One Done

Recent Badges

165

Reputation

  1. Idd, gear selector box zou ik eerst naar kijken.
  2. Waarom hebben ze dan een schijfrem op die nieuwere px gezet ? voor de lol ?
  3. Tja , bergaf of bergop , dan veranderd nu eenmaal je zwaartepunt , dat is een feit .
  4. Ge moogt mij welke tweewieler dan ook voor mn neus zetten , met trommelrem of schijf , ik zal altijd 70/30 remmen , en dan stop je in een rechte lijn , als je op eender welke tweewieler alleen of het meest vanachter remt , dan gaat je achterwiel (als het blokkeert ) ofwel naar rechts ofwel naar links , maar nooit rechtdoor .
  5. Het is een leuke kit, presteerde eig goed plug en play, maar kheb maar een trommelrem vanvoor, ge moet ook nog gestopt geraken eh
  6. Te koop ; performance setje polini 210 cilinder , ongeveer een 1000 km mee gereden , rodage niet nodig dus , en een sip road 2.0 beiden in perfecte staat , mag weg omdat ik terug naar standaard ben gegaan , dit alles mag weg voor 350 euries ,is ook apart te koop bieden mag vanaf 300 euro greetz
  7. Kost bij die mannen 400 euries he , voor 5 min werk vanachter je computer
  8. Ai Ai , je had een validatieprocedure moeten opstarten , ik heb dat met al mijn spaanse scooters gedaan , gewoon alle papieren scannen en doorsturen , het duurde ongeveer 3 weken , nadat je alles hebt doorgestuurd krijg je een bevestigingsmail en een beetje later een uitnodiging om te betalen , denk dat het iets van een 70 euro was , dan pas als je betaald hebt starten ze je dossier op en wat later krijg je een mooi belgisch validatie attest (gelijkvormigheids attest ) en dan kunnen ze je bij die onnozele DIV nooit weigeren , en als je nog vragen hebt , contacteer me even . Homologatie.Voertuigen@mobilit.fgov.be Microsoft Word - immotof-NL-V20110525.doc (belgium.be)
  9. Je kan er een 200 cc px blokje onder steken , gaat goed vooruit dan , en zeker als je er nog eens een polini 210 kit op zet , dan heb je nog meer fun .
  10. Volgens mij is het een Spaanse sprint 150, de gt160 heeft een voetrempedaal zoals een PX.
  11. Wat je koppelingskabel betreft , je zou eigenlijk drie handen moeten hebben om die goed te installeren , je moet die koppelingsarm die onder je motor uitsteekt eerst wat verder duwen tot het niet meer gaat (is redelijk straf) en dan dat klemmetje vastzetten , wat je kan doen is ; duw met 1 hand die arm tot je niet meer verder kan , en klem dan een lang gebekte visgrip net achter het tonnetje waar je je kabel mee vastzet zodat je je handen vrij hebt om dat vast te schroeven . En wat betreft je gaskabel , ik had ergens gelezen in je vorige topics dat die bleef hangen ? haal je luchtfilter er eens af en kijk of je gas schuif werkelijk terug komt en draai je stuur eens links naar rechts . Succes !
  12. Mja , dat komt waarschijnlijk doordat de benzine verdampt en de olie blijft liggen , meng je toevallig met castrol power rs 2t ? ik zie daar precies een rode schijn in dat plasje . Weet je wat je eens kunt proberen ? je gaat een stukje rijden of je start hem eens gewoon en zet dan je naftkraan dicht , totdat je scooter uitvalt omdat de carb helemaal leeg is , op voorwaarde dan dat je naftkraan goed afsluit , die (oude ) rubbers daarin durven nogal eens last hebben van die ethanol in de benzine , net zoals het rubber puntje van die vlotternaald , normaal zou je dan geen plasje mogen vinden onder je scooter s'anderdaags ofzo , succes !
  13. Uw vlotternaald is versleten, uw cilinder loopt vol benzine, kost maar een paar euries grtz.
  14. Wat betreft die vegen in je cilinder , op de plaatsen waar je cilinder bouten zitten kan de cilinder simpelweg minder goed uitzetten bij extreme hitte .
  15. Spaniard

    Bougie kleur

    Probeer eens een koudere bougie, ik rij minstens met een b8 ngk in de Vespa.
×
×
  • Create New...