Jump to content
Vespaforum.be

Spaniard

Members
  • Posts

    275
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Motovespa P200E 83'
    Motovespa GT 160 71'
    Motovespa TX 200 90'
    Lambretta Serveta Jet 200 80'
    Lambretta Serveta Jet 200 76'

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    leopoldsburg
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

3,304 profile views

Spaniard's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • Conversation Starter
  • Very Popular Rare
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • Week One Done

Recent Badges

175

Reputation

  1. Laat u vooral niet afschrikken door arrogante mensen , zo zijn er de laatste tijd wel een paar verschenen op het forum , en die zitten maar uit hun nek te kletsen, het is idd niet zo heel moeilijk om zelf een revisie uit te voeren , heel veel gereedschap heb je daar niet voor nodig .
  2. Heeft uwe vespa al veel km's ? Wat je beschrijft over je koppeling , waarschijnlijk is dat door dat je koppelingsplaten tegen elkaar plakken door lange stilstand , wat betreft je schakelproblemen , het schakelkruisje zal zijn beste tijd gehad hebben , je versnellingskabels afstellen helpt dan niet veel meer , beide problemen zijn op te lossen zonder je motorblok eronder uit te halen , voor je kruisje ga je het blok splitsen , das toch een beetje werk maar gemakkelijk op een namiddagje sleutelen te doen . Als je echt zorgeloos nog veel km's wil doen is een revisie iets om over na te denken . Grtz j
  3. Blijf gewoon met een brander van je uitlaat af , is voor niks nodig 😉
  4. Bij veelvuldige (lange) stilstand krijg je sowieso bezinksel in je benzinetank, en dat gaat dan je carbu in tot dat je ergens verstoppingen krijgt .
  5. Rij jij veel met die scooter ? best de carb kuisen met dat vlotterdeksel eraf , liefst ultrasoon .
  6. Op de plaatsen waar je cilinderstuds zitten kan je cilinder minder uitzetten , daar begint het te knellen als je je cilinder te heet gestookt hebt , snel maar een maatje hoger , en dan naar de testbank is voor jou het beste , en maak er een gewoonte van om enkele van je vingers over je koppelingshendel te leggen , of ge kunt er wel eens over gaan , als dat eens dichtslaat 😄😉
  7. Deze zijn ook best goed , en een heel pak goedkoper 😉https://www.scooter-center.com/en/shock-absorber-set-yss-pro-x-vespa-px80-px125-px150-px200-t5-125cc-7675758.
  8. Het is er een zonder batterij .
  9. Hallo allen , eventjes m'n Tx voorstellen , en een vraagje ook , deze scooter is sinds een jaartje in mn bezit nu , hele plezante en goed rijdende scooter , met 8500 km op de teller gekocht van 1990 . Wat heb ik gedaan ; motor helemaal open , nieuwe moderne keerringen erin en hupla alles er terug in , cosa koppeling er maar in , nieuwe banden natuurlijk , en schakelkabels , dat is het zowat denk ik , maar nu is m'n vraag , een electrisch , die cdi's die daar op staan , zijn er dat specifieke ? voor die toerenteller te doen werken ? kheb daar eens zo een blauwe cdi op aangesloten en de toerenteller sloeg een beetje op hol en hoe komt dit ? Grtzz J
  10. Ge hoort hem inderdaad zn rits open trekken 😂
  11. Als het niet perse een alu-cilinder moet zijn , deze vind ik persoonlijk wel interessant om eens op mijn eigen Tx te plaatsen . Cylinder -POLINI 210cc (2023) cast iron Ø68,5mm- Vespa PX200, Rally200 - with cylinder head | Cylinders | Cylinder | Engines | Scooter Center (scooter-center.com)
  12. Spaniard

    Velgen px

    Heb je de binnenbanden een beetje opgepompt voor je ze in de buitenband duwde ? het kan makkelijk zijn dat er een stukje binnenband knelt tussen je helften , succes !
  13. Die muziek erbij is volledig mijne smaak se , sjieke video Nero !
  14. Dat is precies een blokje met de uitwendige keerring vanachter? Dan zou ik wel die zwarte ringen eruit halen want anders gaat die keerring droog lopen , zal rap stuk zijn dan .
×
×
  • Create New...