Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Spaniard

Leden
  • Aantal items

    197
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    8

Spaniard last won the day on April 19

Spaniard had the most liked content!

Community reputatie

100 Excellent

2 Volgers

Over Spaniard

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Motovespa P200E 83'
    Motovespa GT 160 71'
    Motovespa PX200 Iris 88'
    Lambretta Serveta jet 200 80'

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    leopoldsburg
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

1582 profielweergaven
  1. Spaniard

    heet/vastloper

    Het is dus simpelweg begonnen sinds de montage van die sito uitlaat ?
  2. Spaniard

    heet/vastloper

    @Bowyer ik hoop het , kga het goed opvolgen
  3. Spaniard

    heet/vastloper

    @Pilaf kheb ze daarstraks op 21 gr gezet
  4. Spaniard

    heet/vastloper

    Op een engels forum zei er ook eens iemand dat je je ontsteking beter wat achteruit zet ( 21 ° ) , zeker met die benzine van tegenwoordig dat ze ons geven , idd een beetje minder koppel onderin , maar veiliger in de top .
  5. Spaniard

    heet/vastloper

    Het zit eigenlijk zo met bougie's ; een warme bougie zal de warmte minder snel afgeven aan de cilinderkop , en een koude bougie geeft de warmte sneller af aan de cilinderkop .
  6. Spaniard

    heet/vastloper

    Ja , het kan goed zijn dat door een klein lekje aan de uitlaat je dit wit , grijs bougie beeld krijgt , ik tank steeds 98 en castrol power rs olie , 2 procent , kheb snel iets gekopieerd van de site van mb over bougies SPARK PLUGS Choose the correct spark plug for your engine and for the use of that engine. Manufacturers recommend different grades of plugs per engine. Basically, you will require a hot plug for stopping and starting - running in and around town-work. A medium grade plug will be required for all round work, i.e. a bit of town, dual carriageway or motorway and a cold plug will be required for fast use, i.e. motorway work, fast touring and racing. There are various plug types available, some good, some bad. Usually NGK, Nipon Denso or Champion are employed, each has different numbers and letters, but all basically are equal to each other’s heat range as per chart. Running an engine on a hot plug used flat out on a motorway would soon overheat, pink and finally burn out. (This in turn could damage your engine and we see this a lot, terminal melted pistons all because of the wrong plug grade). Running an engine around town on a cold racing plug would soon foul up, (due to fuel mixture not being burnt off!), causing mis-fires and again, finally pack up! The indication is a wet or black plug. So, it does help to keep an eye on plug grades. succes gewenst !
  7. Spaniard

    heet/vastloper

    Ik zal morgen eens terug de b8es steken ( waar ik al twee jaar mee reed ) , en wat rondkarren , je zult zien dat die bijna hetzelfde gaat zijn , een tint lichter , een warme bougie is goed voor rond de kerk te rijden , niet om lange stukken volle gas te rijden , een warme bougie helpt een motor alleen maar overhitten , het hangt er gewoon vanaf waar je je scooter voor gebruikt , je moet gewoon zien dat je bougie zichzelf nog kan reinigen en de kool weg branden , als je bougie niet in staat is met je eigen rijstijl om zichzelf schoon te branden terug dan zit er een te koude in ja . Ik las net je vorige post na , jij rijd dus ook met een px200 ? originele cilinder , carbu en dan die sito plus en je moet een 132 steken en je bougie ziet nog steeds wit ? , welke bougie heb jij zitten voor het moment ? grtzz
  8. Spaniard

    heet/vastloper

    Jep , de ontsteking staat goed , die moest er namelijk af om die nieuwe keerring te steken , zie post boven de jouwe , ik heb daarstraks die 55 stationair sproeier gestoken , ik moest mijn luchtschroef meer dan 1 toer indraaien of hij deed niks anders dan viertakten > te rijk , een luchtschroef van een spaco staat in de standaard stand op 2.5 toeren uitgedraaid , een originele dellorto op 1.5 . khad de benzinedarm even van de carbu afgehaald en de darm in een flesje gestoken om te zien of er genoeg flow was , flow genoeg van benzine met luchtbellen ! , weet je wat het is met vespa's ? het niveau van de onderkant van de naftbak staat lager dan het niveau van de carbu , de naft moet als het ware omhoog geduwd worden , en als je naftbak wat leeg is krijgt die het nog wat moeilijker om de naft omhoog richting carbu te duwen . Ik heb dat eens verteld tegen sven van sdn , van die cilinder dat ik via scootercenter kocht , hij vertrouwde dat toch niet helemaal , miss is de tolerantie tussen piston en cilinder een ietsie pietsie te klein en dan met dat heet weer en volle gas te rijden lange tijd aan een stuk te heet geworden en een plakker als gevolg , kga gewoon wat kalm aan doen als het nog zo heet wordt , vandaag overigens verschillende keren vol gas gereden , niet te lang om de kleur van de bougie nog eens te bekijken , en ze zag er zo uit met hoofdsproeier 118 , bougie ngk b9es , ziet er toch ok uit .
  9. Spaniard

    roadkill

    Een wesp die in je mond vliegt kan zeer gevaarlijk en levensbedreigend zijn , stel je voor dat zo een beest in je keel steekt en je bent ergens afgelegen aant rondrijden !
  10. Spaniard

    heet/vastloper

    @sidvespa , ik weet dat je van groot naar klein moet werken met je sproeiers , maar ik rijd al twee jaar ( 16000 km ) rond met die 118 , met de 120 haalde ik trager de top (vermogenverlies) , en mn bougie zag zwart , iedereen die met twee takt bezig is weet dat je vermogen verlies hebt met zowel te arm of te rijk . Die heetloper gebeurde tegen 90, 95 toen ik mn gas loste , dan val je terug op je stationair sproeier , het was 34 gr buiten , misschien had ik ook wel een warmte lek via de keerring vliegwielkant , die is ondertussen vervangen . straks of morgen zal ik die stationair sproeier van 55 eens proberen , die 55 wordt ook voorgeschreven in de haynes . Maar het is wel een feit dat niet elke motor met exact dezelfde carbu instelling goed rijd . Die cilinder 200 cc heb ik via scootercenter gekocht (piaggio ) , in de piston staat wel een stempel van piaggio , maar piaggio maakt die cilinders allang zelf niet meer . en dan de carbu is er ene van spaco/dellorto , tja ik zeg het , de vespa heeft altijd goed gereden , nooit iets gemerkt van overhitting , alleen dat heel even inhouden na gas lossen en hernemen dus op de hogere snelheid he , Ik probeer telkens 1 ding te veranderen en dan testen , we zullen er wel komen . grtzz
  11. Spaniard

    heet/vastloper

    Net terug van een testrit met hoofdsproeier 120 , bij vol gas , koppeling in , contact af , naar de kant , bougie bijna zwart . wat ik raar vind , als ik 60 rij en ik laat de gas los en geef dan direct terug vol gas , dan herneemt de motor direct terug , doe ik 80,85 en laat gas los en dan direct terug gas open , dan duurt het een kleine twee seconde vooraleer de motor herneemt , het is net of die tegen de hogere snelheid zich vacuum trekt , gaatje van tankdop is goed open , mijn benzineslang is een 48 cm , misschien is dat te kort ? , als ik de benzineslang van de carb aftrek en zet de benzine open heb ik een goeie straal benzine , ik denk dat het allemaal niks te maken heeft met de sproeier bezetting , de scooter heeft dit eigenlijk altijd gedaan , sinds ik van de week die extra gaatjes heb gemaakt in de vlotterkamer is het iets gebeterd maar nog niet optimaal , kzal nog eens een foto uploaden van de koelkap net nadat ik die heetloper heb gehad , flink gesmolten
  12. Spaniard

    heet/vastloper

    sffs eens proberen met een 120 dan
  13. Spaniard

    heet/vastloper

    Slow running jet : 50-160 , mixer tube BE3 , air corrector jet 160 , main jet 118
  14. Spaniard

    roadkill

    Idd Pim , moest deze tegen mn bovenlichaam gesprongen zijn , dan lag ik eraf denk ik brr
  15. Spaniard

    heet/vastloper

    Het betreft een standaard px200 met een siproad 2 eronder , timing 23 gr , de A dus Kheb lang gereden met een sito plus , nu enkele maanden met die sip road
×