-
Content Count
250 -
Joined
-
Last visited
Community Reputation
162 ExcellentAbout Spaniard
-
Rank
Lid
Scooter Gegevens
-
Mijn Scooter(s)
Motovespa P200E 83'
Motovespa GT 160 71'
Motovespa PX200 Iris 88'
Lambretta Serveta Jet 200 80'
Lambretta Serveta Jet 200 76'
Persoonlijke Gegevens
-
Woonplaats
leopoldsburg
-
Land
Belgiƫ
-
Je kan er een 200 cc px blokje onder steken , gaat goed vooruit dan , en zeker als je er nog eens een polini 210 kit op zet , dan heb je nog meer fun .
-
Volgens mij is het een Spaanse sprint 150, de gt160 heeft een voetrempedaal zoals een PX.
-
Wat je koppelingskabel betreft , je zou eigenlijk drie handen moeten hebben om die goed te installeren , je moet die koppelingsarm die onder je motor uitsteekt eerst wat verder duwen tot het niet meer gaat (is redelijk straf) en dan dat klemmetje vastzetten , wat je kan doen is ; duw met 1 hand die arm tot je niet meer verder kan , en klem dan een lang gebekte visgrip net achter het tonnetje waar je je kabel mee vastzet zodat je je handen vrij hebt om dat vast te schroeven . En wat betreft je gaskabel , ik had ergens gelezen in je vorige topics dat die bleef hangen ? haal je luchtfilter
-
Mja , dat komt waarschijnlijk doordat de benzine verdampt en de olie blijft liggen , meng je toevallig met castrol power rs 2t ? ik zie daar precies een rode schijn in dat plasje . Weet je wat je eens kunt proberen ? je gaat een stukje rijden of je start hem eens gewoon en zet dan je naftkraan dicht , totdat je scooter uitvalt omdat de carb helemaal leeg is , op voorwaarde dan dat je naftkraan goed afsluit , die (oude ) rubbers daarin durven nogal eens last hebben van die ethanol in de benzine , net zoals het rubber puntje van die vlotternaald , normaal zou je dan geen plasje mogen vinden
-
Uw vlotternaald is versleten, uw cilinder loopt vol benzine, kost maar een paar euries grtz.
-
Wat betreft die vegen in je cilinder , op de plaatsen waar je cilinder bouten zitten kan de cilinder simpelweg minder goed uitzetten bij extreme hitte .
-
Probeer eens een koudere bougie, ik rij minstens met een b8 ngk in de Vespa.
-
Ik bestel altijd bij deze ; https://www.misteroil.be/nl-be/shop/product/118/castrol-power-rs-2t die hebben dat altijd in huis :)
-
Kijk ook uit als je je nieuwe achterlicht monteert , dat je de vijzen niet te extreem aanspant , of je hebt terug een barst
-
Volgens mij maak je ergens kortsluiting als je op je rem drukt, mogelijk is er ergens een kabeltje bloot komen liggen, nu nog zoeken waar, succes!
-
Ik vind dat jij goed bezig bent ! je hebt het precies goed te pakken ! Grtzz
-
Je pistonnetje in je remklauw zit gewoon vast door vuil enz , je moet je klauw eraf nemen en eens goed reinigen , daar zit ook een rubbertje in en een pistonnetje , zal ook wel zn beste tijd hebben gehad , en als er op dat pistonnetje krassen staan , ook maar nieuw , alles terug monteren , verse remolie erop en je hebt terug een rem als nieuw . grtz
-
Het is idd dat nr 18 , deksel moet er even af ja .
-
En de italiaanse lambretta specials en de lambretta sx 200 hebben die koplamp ook , maar dan zonder die vijzen aan de zijkant .