Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Spaniard

Leden
  • Aantal items

    205
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    9

Spaniard last won the day on October 18

Spaniard had the most liked content!

Community reputatie

108 Excellent

2 Volgers

Over Spaniard

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Motovespa P200E 83'
    Motovespa GT 160 71'
    Motovespa PX200 Iris 88'
    Lambretta Serveta jet 200 80'

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    leopoldsburg
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

1651 profielweergaven
  1. Spaniard

    P200E 1979

    Volgens mij werkt die nippel heeeel goed
  2. Spaniard

    Identificatie plaatje

    Ik heb voor al mijn spaanse scooters een validatie-procedure moeten opstarten , 1 keer heb ik geprobeerd een plaat te bemachtigen aan het loket van Alken , en ze stuurden me terug met een folder hoe ik dat moest doen . Ik was daarvan al op de hoogte , maar dacht kga toch eens proberen . Ik heb dus toen alle papieren die ik had , samen met een roos formulier dat ik kreeg op de douane door gemaild naar die dienst , enige tijd later krijg je een uitnodiging om een bedrag te betalen , hoeveel weet ik niet juist meer , en dan beginnen ze je papier pas in orde te maken , en dan nog wat later krijg je je validatie papier in de bus . Een foto van een identificatieplaatje hebben ze mij wel nooit gevraagd . Een kameraad van mij met zijne lambretta , ook een spaanse trouwens die heeft zijn scooter wel zonder validatie kunnen inschrijven , wel als oldtimer , en via een verzekerings kantoor hier in de buurt die precies alles krijgen geregeld , maar bij mijn verzekering moest ik niet aankomen zonder dat validatie papier . voila zo is het bij mij gegaan grtz
  3. Spaniard

    P200E 1979

    Dat ziet er net uit of ze de scooter op zn zij hebben gelegd om de olie in de carter te kappen , tot dat het er terug uit kwam
  4. Spaniard

    Pinkers claxon p200e

    Hang uw batterij eens aan een lader
  5. Spaniard

    Blij met mijn huidige aankoop :-)

    Proficiat met je lambretta ! dan is deze knappe scooter naar de limburg gekomen als je deze scooter zelf in mekaar had moeten steken , dan was je veel meer centen kwijt geweest denk ik ! gaat ook goed vooruit
  6. Spaniard

    heet/vastloper

    De vespa rijd goed , hoofdsproeier 122 , 120 gaat ook nog , mijn vastloper was gewoon gekomen door dat extreem warme weer ( boven de asfalt is het nog heter ) , mn cilinderstuds te hard aangespannen , en mn 118 hoofdsproeier was toch te min . grtzz
  7. Spaniard

    heet/vastloper

    Het is inderdaad een heel spijtig probleem voor je , kheb ook al wat gelezen op dat gsf forum , ik vertaal die pagina's met google translate , maar dat is ook niet alles , soms zelfs hilarisch , khoop dat je snel tot een oplossing komt !
  8. Spaniard

    heet/vastloper

    Misschien kan je eens een keertje je cilinderkop eraf nemen , en op een stuk glas leggen of iets anders dat echt plat is , eens zien of ze niet vervormd is , en eens wat fijn schuurpapier erop plakken en even vlakken , kan nooit kwaad , dit kan je ook eens doen met de carb als je wil . grtzz
  9. Spaniard

    heet/vastloper

    Het is dus simpelweg begonnen sinds de montage van die sito uitlaat ?
  10. Spaniard

    heet/vastloper

    @Bowyer ik hoop het , kga het goed opvolgen
  11. Spaniard

    heet/vastloper

    @Pilaf kheb ze daarstraks op 21 gr gezet
  12. Spaniard

    heet/vastloper

    Op een engels forum zei er ook eens iemand dat je je ontsteking beter wat achteruit zet ( 21 ° ) , zeker met die benzine van tegenwoordig dat ze ons geven , idd een beetje minder koppel onderin , maar veiliger in de top .
  13. Spaniard

    heet/vastloper

    Het zit eigenlijk zo met bougie's ; een warme bougie zal de warmte minder snel afgeven aan de cilinderkop , en een koude bougie geeft de warmte sneller af aan de cilinderkop .
  14. Spaniard

    heet/vastloper

    Ja , het kan goed zijn dat door een klein lekje aan de uitlaat je dit wit , grijs bougie beeld krijgt , ik tank steeds 98 en castrol power rs olie , 2 procent , kheb snel iets gekopieerd van de site van mb over bougies SPARK PLUGS Choose the correct spark plug for your engine and for the use of that engine. Manufacturers recommend different grades of plugs per engine. Basically, you will require a hot plug for stopping and starting - running in and around town-work. A medium grade plug will be required for all round work, i.e. a bit of town, dual carriageway or motorway and a cold plug will be required for fast use, i.e. motorway work, fast touring and racing. There are various plug types available, some good, some bad. Usually NGK, Nipon Denso or Champion are employed, each has different numbers and letters, but all basically are equal to each other’s heat range as per chart. Running an engine on a hot plug used flat out on a motorway would soon overheat, pink and finally burn out. (This in turn could damage your engine and we see this a lot, terminal melted pistons all because of the wrong plug grade). Running an engine around town on a cold racing plug would soon foul up, (due to fuel mixture not being burnt off!), causing mis-fires and again, finally pack up! The indication is a wet or black plug. So, it does help to keep an eye on plug grades. succes gewenst !
  15. Spaniard

    heet/vastloper

    Ik zal morgen eens terug de b8es steken ( waar ik al twee jaar mee reed ) , en wat rondkarren , je zult zien dat die bijna hetzelfde gaat zijn , een tint lichter , een warme bougie is goed voor rond de kerk te rijden , niet om lange stukken volle gas te rijden , een warme bougie helpt een motor alleen maar overhitten , het hangt er gewoon vanaf waar je je scooter voor gebruikt , je moet gewoon zien dat je bougie zichzelf nog kan reinigen en de kool weg branden , als je bougie niet in staat is met je eigen rijstijl om zichzelf schoon te branden terug dan zit er een te koude in ja . Ik las net je vorige post na , jij rijd dus ook met een px200 ? originele cilinder , carbu en dan die sito plus en je moet een 132 steken en je bougie ziet nog steeds wit ? , welke bougie heb jij zitten voor het moment ? grtzz
×