nero Geplaatst: 7 november 2010 Delen Geplaatst: 7 november 2010 Na onderling overleg toch maar besloten om het pistache-groen van de ss50 te verwijderen. Omdat er slechts 2 opties zijn (de nieuwe verflagen verwijderen of laten zandstralen) toch maar gekozen voor de minst ingrijpende. Deze namiddag naar de "doe hetzelf"-zaak getrokken voor verfstripper en thinner. Eerst goed inwrijven met decapan: Na een 10-tal minuten begon het er helemaal slecht uit te zien: Dan maar beginnen krabben op hoop van zegen. Onder het groen zat een gele grondverf en een bruinachtige spuitplamuur?. De plamuur was heel moeilijk te verwijderen met de striper, dus overgeschakeld op thinner. Goed inwrijven en een wat laten inwerken, om nadien met een vod de smurrie weg te nemen. Het resultaat viel eigenlijk verassend goed mee: Nu nog wat polieren met commandant 4 en 7... ...en het deurtje opnieuw monteren. Ik denk niet dat men nog verder kan gaan in een restauratie naar origine... Hopelijk valt de rest even goed mee, anders is het een maat voor niets geweest. Groetjes, nero. Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 7 november 2010 Delen Geplaatst: 7 november 2010 amai Nero, goeie moed Je zult nog wat mogen krabben! Het resultaat valt idd zeer goed mee. Goe bezig! Groetjes Tom Link naar reactie
josse Geplaatst: 7 november 2010 Delen Geplaatst: 7 november 2010 Grappig, al kost het je wel een fortuin aan thinner. (goed ventileren !) Link naar reactie
roufio Geplaatst: 7 november 2010 Delen Geplaatst: 7 november 2010 super nero, originele lak is de max verderdoen ,hopelijk niet te veel plamuur meer op frame Link naar reactie
Alain 068 Geplaatst: 7 november 2010 Delen Geplaatst: 7 november 2010 Schoon werk Nero, nice job... grtz Alain Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 7 november 2010 Delen Geplaatst: 7 november 2010 hallo nero dit is inderdaad een werkje van geduld maar de resultaten zullen de moeite zijn op het GSF zijn er al die het ook hebben gedaan en de resultaten zijn daar ook soms verbluffend jullie moeten daar maar eens gaan kijken grtz sidvespa Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 7 november 2010 Delen Geplaatst: 7 november 2010 zeer mooi, en als de vespa zo helemaal is... (y) grtz Didier Link naar reactie
StevieV Geplaatst: 7 november 2010 Delen Geplaatst: 7 november 2010 Goeie moed Nero! Hopelijk hebben ze het frame niet te veel geschuurd voor ze de groene lak hebben aangebracht... Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2010 En ik die dacht opmerkingen te krijgen in de zin van "goe zot". Soit, vandaag het handschoenkastje onder handen genomen. Na een "koppel" uren goed steken en wrijven kwam er dit van onder: Nog even "commanderen"... en dit is het resultaat: Nadien aan het achterlicht begonnen, maar omdat dit van alu is begon alle verf op te lossen, dus ook de rode. Iemand ervaring met het verwijderen van verflagen op alu of zamac zonder de originele laklaag aan te tasten? Bedankt voor de aanmoedigingen, ik kan ze gebruiken...) Groetjes, nero. Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 7 november 2010 Delen Geplaatst: 7 november 2010 degene die die vieze groene kleur er heeft opgespoten was goe zot! Doe zo voort, je bent er bijna Link naar reactie
fajes Geplaatst: 7 november 2010 Delen Geplaatst: 7 november 2010 ja, ooit vond men dit een te gekke kleur voor een scooter... Link naar reactie
mgent Geplaatst: 7 november 2010 Delen Geplaatst: 7 november 2010 Ooit vond men Nero ook te gek ... Link naar reactie
Svolleke Geplaatst: 7 november 2010 Delen Geplaatst: 7 november 2010 Nero schitterend werk,hoop dat de rest van uw scooter ook in zo goeie originele staat is. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 7 november 2010 Delen Geplaatst: 7 november 2010 Ha super zeg dat je dit voor elkaar krijgt. Hoorde wel eens van deze projecten maar dacht vaak dat de middelen te aggresief waren. Goed om te weten!! Succes Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2010 De oude lakken zijn waarschijnlijk net iets meer resistent dan de recentere. Eerst decapeer ik met een verfstripper (15 lagen in 1 maal) en als de buitenste laklaag is opgelost verwijder ik de grondlaag en spuitplamuur met cellulosethinner. De verfstripper schijnt zelfs de oude lak niet aan te tasten. Maar voor diegenen die eraan willen beginnen, best eerst proberen op een plaats die niet zichtbaar is. En voor diegenen die geen zin hebben om te strippen is er nog altijd deze, wel in 90cc versie: http://www.vespaforum.be/index.php?q=nl/forum/topic/17443 @Marc: hoe ouder hoe gekker, dus...) Groetjes, nero. Link naar reactie
bardi Geplaatst: 7 november 2010 Delen Geplaatst: 7 november 2010 Goe bezig! Super! Link naar reactie
Joene Geplaatst: 7 november 2010 Delen Geplaatst: 7 november 2010 manman, als je die helemaal zo lekker in het rood krijgt, dan heb je binnenkort een prachtscooter ! fantastisch en ik blijf duimen :-) Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 7 november 2010 Delen Geplaatst: 7 november 2010 mooier en mooier en ... suc6 grtz Link naar reactie
Wormwheel Geplaatst: 7 november 2010 Delen Geplaatst: 7 november 2010 Zeer mooi!! Het geeft me ook moed om mijn gl niet in een nieuw kleedje te steken en de originele staat van de scooter op te frissen. groetjes,K Link naar reactie
VintageSpeed Geplaatst: 7 november 2010 Delen Geplaatst: 7 november 2010 veel succes en schuurplezier! ik denk dat het een wreed knap scootertje wordt in het originele rood. wat ga je doen al je op plekken komt waar de rode lak volledig is afgeschuurd? bijspotten met kleurlak? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.