Ga naar inhoud
Vespaforum.be

SS-triptease


nero

Aanbevolen berichten

hoezo ze slaat nergens op ,het is toch niet meer leuk als je de uitleg over Mek 10 keer moet lezen in hetzelfde topic. Je eerste zin heeft veeeeel meer nut en daar heeft Nero op dit moment veel meer aan als hij aan het werk is.

Mijn idee he edwin

Link naar reactie

hoezo ruzie ?

@ nero ,doe vandaag maar lekker verder dan kan ik het morgen bewonderen

Link naar reactie

maar ga je dat dan met MEK doen :)... . Graptje

Hé het ziet er in't echt heel goed uit alleen vrees ik dat het eind resultaat wel eens kan tegenvallen, maar niet geschoten is altijd mis. Nog bedankt voor de toffe dag en de uitleg !!

Grtz

Sindo

Link naar reactie

Ik denk dit produkt te kennen. We hebben dit ooit nog gebruikt om orgelpijpen te decaperen. Lost idd alles op, behalve metaal. Is idd heel giftig en de verf verdwijnt mee met de rest...

Het zal dus schuren worden.

Hier een foto van het resultaat, kantje-boordje vind ik.

Wat vinden jullie, voortdoen of direct in het nieuw zetten? Misschien een poll organiseren.:))

ssstriping2003a.jpg

Bestaan er technieken om de ontbrekende verf bij te werken?

Groetjes, nero.

ps: het spatbord beginnen decaperen en daar lijkt geen rode verf meer op te staan. Dit zal toch in het nieuw moeten komen (tenzij er iemand een rood spatbord liggen heeft).

Link naar reactie

Ja, en je had me bijna overtuigd.:) Maar gisteren nog het "neusje" vooraan het beenschild vrij gemaakt en in zijn geheel ziet dit er eigenlijk al veel beter uit dan voordien.

Een bijkomend probleem is dat een SS90/50 in nieuwe lak doorgaans wordt afgeschilderd als een repro, wat de "waarde" doet dalen. Dus gaan we nog even door!;))

't Is graag gedaan, en dat blokje reviseren lijkt me ok!:)

Groetjes, nero.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Na een "paar" avonden decaperen, schuren wrijven en zuchten hier het voorlopig resultaat:

ssstriping3003a.jpg

ssstriping3012a.jpg

Ik moet er bij zeggen dat dit na een tijdje heel therapeutisch en rustgevend werkt. Langzaam aan zie je vespa zijn oorspronkelijke rondingen en vorm terug krijgen zonder al die spuitmastik.

Dus doen we nog altijd verder...

Ik overweeg wel om sommige delen opnieuw in de lak te zetten of retouches uit te proberen, maar eerst zien hoe hij er in zijn blootje uit ziet.:)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Amai Nero, Ge-wel-dig :D

precies zo een Vespa die je ergens in een verlaten oud schuurtje vindt :)

misschien kan je hem hierna laten vernissen ipv retoucheren, zodat hij harder glanst?

groetjes, Cée.

Link naar reactie

Wow...

Het doet me goesting krijgen...

Misschien eens een projectje opzetten. Ik wil wel eens een carrosserie opmaken als iemand anders den techniek voor zijn rekening neemt. Als we er twee restaureren lijkt me dat +/- evenwichtig, of vergis ik me?

Het zal niet voor deze winter zijn hoor,... dat krijg ik hier niet verkocht (nog teveel werk in het huis).

Voor deze winter heb ik deze topic alvast gebookmarked...

En Nero, de Chinezen zullen je graag zien komen met die rode wespen ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...