Ga naar inhoud
Vespaforum.be

SS-triptease


nero

Aanbevolen berichten

Met de kerst zal moeten lukken, december is traditioneel een drukke maand en door de lage temperatuur ligt het strippen al een paar dagen stil (de decapan werkt maar heel langzaam onder de 10°C).

Toch nog een paar foto's van de vorderingen:

verjaardag2010022a.jpg

verjaardag2010023a.jpg

De linkerzijde heeft blijkbaar een schuiver gemaakt, maar al bij al valt het nog mee...:)

Het beenschild en treeplanken lijken best mee te vallen. Op het eerste gezicht zijn er geen ingelastte stukken

en hangt er zelf nog een deel verf aan! :)))

De linkerzijde moet wel nog volledig gepolierd worden, nu geeft het maar een slordige indruk met al die kleurtjes.

Groetjes, nero.

Link naar reactie
Na nog een "paar" uurtjes schuren weer iets verder:

ssstriping4003a.jpg

ssstriping4005a.jpg

En zo zijn we toch al halverwege...

@Tom: ne vespa moet een beetje op zijn baasje trekken hé! :)

Groetjes, nero.

ook rood en grijs gespikkeld? =D

1 vraag: waarom haal je hem niet uiteen zodat je enkel het kader hebt? toch veel nauwkeuriger?

mvg

Tom

Link naar reactie
1 vraag: waarom haal je hem niet uiteen zodat je enkel het kader hebt? toch veel nauwkeuriger?

Omdat het een "lange tijd- project" wordt. Als ik nu alles uiteen haal vind de helft van de stukken niet meer terug.:)

Neen, ik demonteer alleen wat nodig is omdat de vespa rijklaar is en voorlopig geen uitgebreide revisie nodig heeft. De binnenzijde is behandeld met ritex en die blijft voorlopig zo.

En als het weer wat beter wordt (lees droger) kan ik hem nog gebruiken om te gaan toeren.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Pieter,amaai dat moet je toch wel zien zitten ze.

Goed bezig zou ik zeggen.

All nog veel plezier ermee hé

gr nico

Link naar reactie

Hoi,Nero

Ik doe mee!!!HAHA

1291581565-40.jpg

Heb giseren een V50 gekocht,Die was 'Beplakt"met dat Kevlar spul,Gelukkig had de vorige eigenaar het meeste al verwijderd...

Ik moest alleen het spul van het zijklepje nog verwijderen...

Groet,AJ

Link naar reactie

Om ter eerst?

Bedoel je hoe verder?

Word project van me vriendin,Weet nog niet hoe verder...

Groet,AJ

(Ze zal wel een Topic maken)...

Link naar reactie

zonde van de vespa, en ook van de Carbon natuurlijk,

tip, Carbon krijg je het best af door op te warmen, het is een vuil boeltje, maar als je het opwarmt komt alles los normaal.

Tenzij dat de hechting niet goed is met de vespa zelf dan kan je proberen alles gewoon los te trekken.

groet

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Het beenschild onderaan en het spatbord moeten nog worden gestript -:(

De vingertoppen zijn ondertussen wel ver ontveld van een dagje schuren.

De nummerplaathouder (nu in verda mela) wordt in ieder geval herspoten. Dit zal als test dienen om te zien of de kleur en textuur mooi overeen komen met de oude lak. De plaatsen waar grote delen lak ontbreken zullen waarschijnlijk bijgespoten worden, als de test positief uitvalt tenminste.

Als ik er in slaag om àlle witte plamuur te verwijderen valt het resultaat eigenlijk best mee, alleen is dit niet zo evident in kunstlicht (schaduwen).

Voor de afwerking en eventueel retouches verhuist de vespa dan ook naar een zonniger plaats in huis (de beruchte keuken(tafel):)) ).

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...