Ga naar inhoud
Vespaforum.be

JJP

Leden
  • Aantal items

    406
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

33 Excellent

Over JJP

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 50 L '67 (Prima Serie)
    Vespa 50 R '70 (Prima Serie)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Amsterdam
  • Land
    Nederland

Contact Methods

  1. Vespa pk50s 85cc

    En, hoe staat het met je project?
  2. afstellen carburatie met polini banaan

    Standaard sproeier is maat 51, stationair sproeier is 38. Maat 58 is al redelijk groot voor jouw setup als je met een standaard 2 poorts cilinder rijdt. Het lijkt erop dat je Vespa teveel brandstofmengels krijgt. Welke cilinder zit erop? - Draai je luchtstelschroef helemaal in en dan 1,5 slag uit. Dit is je uitgangspunt - Controleer of je geen valse lucht trekt. Zit er een viltenpakking achter je carb in de aanzuigbuis? - In het geval van een standaard cilinder zou ik alleen de hoofdsproeier aanpassen naar 52,53,54. Stationair sproeier aanpassen is niet nodig.
  3. Hoe van een 19mm cone een 20 mm maken

    Ik vind het wel wat! Thanks voor het delen!
  4. Vespa pk50s 85cc

    PM gestuurd!
  5. Vespa pk50s 85cc

    @TjeuRoberts Heb een 19-19 carb voor PK met 2 gaatst spruitstuk liggen. Heb jij 2 of 3 gaatst spruitstuk nodig?
  6. Vespa pk50s 85cc

    Klopt. Maar omdat je aangeeft dat je nog het 16-10 spruitstuk rijdt lijkt het mij dat je inlaat kant dus nog 10 mm is ipv 17 mm. Anders zou het niet passen toch? En los daarvan, een grotere carb heeft een groter spruitstuk nodig omdat het nut van een grotere inlaat anders minimaal is.
  7. Vespa pk50s 85cc

    @TjeuRoberts Een 16-10 en een 16-10 hebben zeer zeker een andere diameter spruitstuk. Mijn vermoeden is dat je cilinder al langere tijd wat arm heeft gereden. Maar zeker tijdens de laatste rit, met als gevolg een vastloper. Waarom je de Vespa niet gestart krijgt met een nieuwe cilinder kan aan een aantal zaken liggen. Ik vermoed een beschadiging aan de inlaatport door de vastloper. Dit in combinatie met een twijfelachtige carb setup gaat niet werken. Ik zou het blok open trekken en alles inspecteren. Je wil geen brokstukken die door je blok zwemmen en meer schade doen. Olie gecheckt op metaal? Ook zou ik kiezen voor of een 16-16 of 19-19 met bijbehorend spuitstuk, dan sluit je uit dat daar het euvel zit en met de juiste sproeir loopt ie iig dan niet te arm. Want de huisgemaakte 17-17 met 16-10 spruitstuk is te klein voor je 85cc aangezien je carb aan de inlaatkant gewoon standaard is.
  8. Vespa pk50s 85cc

    Wat ik met afvraag welke spruitstuk je gebruikt voor een 17-17? En wat was die fout waardoor je een vastloper kreeg? Zou het kunnen dat het afstellen lastig is omdat je een 17-17 op een niet passend spruitstuk hebt?
  9. Smallframe Mystery

    De vorderingen gaan tergend langzaam. Er kwam een kind en een huis tussendoor, dus de plannen liggen even on hold Wel wat onderdelen gescoord; headset voor een 50/90 SS van Rollerfabrik en de juiste velgen, wielen etc. Zoek eigenlijk nog een matching blokje (1967 blijkt), maar voor nu tevreden met een 1970 3 bak die ik ombouw naar een 4 bak. Dit jaar zou ik graag nog het juiste beenschild erop (laten) lassen. Ik twijfel nog of ik voor een 102 Pinasco ga (heb ik liggen) of toch lange slag krukas en 130 cc (en dan dus omkeuren naar motor en rijbewijs halen..) Ik heb veel onderdelen (nieuw) liggen van diverse projecten, lagers, cilinders etc dus probeer zoveel mogelijk daarvan te gebruiken.
  10. Eindelijk klaar!! Of toch niet?!?

    Mocht je een nieuwe cilinder kopen; mijn advies is een 75 DR. Ik heb er al jaren een op mijn v50 en rijdt top mrt een vergelijkbare set-up als jouw PK.
  11. Eindelijk klaar!! Of toch niet?!?

    Stelschroef voor lucht/benzine mengsel aan de zijkant van de carb 1.5 slag uit?
  12. Eindelijk klaar!! Of toch niet?!?

    Zit je cilinder goed vast aan de voet en kop? Spruitstuk aan de cilinder lekt niet? Valse lucht kan ook de keerring achter het vliegwiel zijn. Ik had precies hetzelfde met de PK van mijn vriendin. Liep perfect op choke, zonder geen zin in. Als eerste carb schoongemaakt, toen de keerring vervangen, alle boutjes nagelopen. Uiteindelijk de carb ultrasoon laten reinigen en nieuwe sproeiers erin.
  13. Vespa 50R

    Zag 'm ook staan ja. Zeker een one off a kind, maar voor die centen zou ik een topnotch kloppend wesp verwachten. Ieder zn ding natuurlijk.
  14. PK50 XL tunen

    1) Waar heb je de cilinder gekocht? 99,9% zeker dat ze daar ook sproeiers verkopen. Gewoon zoeken. SIP, SCOOTERCENTER, alle sites die onderdelen verkopen hebben ze. 2) Het lijkt erop dat je te snel gaat en stappen over slaat. Zet alles goed en rustig in elkaar. Loop alles na, zijn alle boutjes en moertjes goed aangedraaid, zit de piston met het pijltje naar de uitlaat, pakking, etc etc. 3) Welke sproeier zit er nu in?? Je kan afstellen wat je wil maar zonder de juiste maat sproeier schiet dat niks op.
  15. Koplampkap zit los - pk50xl

    Ahh sorry, verkeerd gelezen. Niet te hard aandraaien en de schroeven om beurten iets vaster zetten zodat je de spanning geleidelijk opvoert en verdeeld.
×