Jump to content
Vespaforum.be

JJP

Members
  • Content Count

    434
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

38 Excellent

About JJP

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 50 L '67 (Prima Serie)
    Vespa 50 R '70 (Prima Serie)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Amsterdam
  • Land
    Nederland

Contact Methods

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ieder zn ding natuurlijk. Maar op de foto's zit de Vespa nog behoorlijk goed in de lak. Een hij is maar een keer origineel.
  2. Leuk! Een Spaanse Primavera. Dit is sowieso een 125 cc. Blok hoort dus bij de scooter zover ik weet. Bestel een nieuwe slotje voor het deurtje. Ten eerste is een aftermarket duertje van mindere kwaliteit. Ten tweede is het originele deurtje veel mooier (zelfs met gaten) en verhoogd dit de waarde van de scoot want origineel en compleet. Je kan een sluiting met slotje kopen, die zijn heel makkelijk te monteren. Zie website van Sip / Scootercenter etc.
  3. Mijn inlaat was indaad ook ernstig beschadigd en het blok liep niet meer met een standaard spruitstuk. Met de reedvalve alles top! En ook ik heb meerdere Vespa's op deze manier hersteld, geen issues tot nu toe.
  4. Top! Heb er zelf een tijd gewoond, inderdaad een stad/regio van grote tegenstellingen. Maar o zo mooi als je de plekjes kent.
  5. Reedvalve is de oplossing inderdaad. Overigens doet een 16-16 het ook top op een wat snellere 50CC (DR/Polini) mocht je niet naar 75CC willen overgaan.
  6. Is prijs nog bespreekbaar voor vespa?

     

  7. Vergeet niet ook je carburateur los te maken, anders heb je nog steeds weinig speling. Achterveer losmaken aan het blok.
  8. Goed bezig! Een leuke racer lijkt me wel wat
  9. Ja kan in principe elke kit erop schroeven. Maar zoals eerder aangegeven kan je beter eerste kijken naar de huidige set-up. Welke carb? Welke maat sproeier? Welke overbrenging? Dan kan je de oorzaak van je vastloper achterhalen én weet je welke kit het beste past bij je huidige carb/vertanding.
  10. Kijk eens.goed naar je zuiger...
  11. Hey en een leuk ETS blokje levert ook behoorlijk wat op tegenwoordig
  12. Uit ervaring weet ik inderdaad dat een 75 DR geen toerenmachine is. Fijn cilindertje met wat extra pit, maar geen racebeest. Rij al 3 jaar met vergelijkbare setup en trap 'm flink op zn staart hoor. Altijd zelf mengen is het belangrijkste, verder lekker 1:50 doen. Beter voor je portomonee en het milieu
  13. Lijkt me wat rijk. Standaard is 1:50, zou ik niets aan veranderen hoor.
  14. Een PK (XL) onsteking werk alleen met een PK (XL) vliegwiel. Dat vliegwiel heeft een 20 mm conus. De oudere V50 onstekingen met contactpunt hebben een ander vliegwiel met een 19 mm conus. Het lijkt erop dat de vorige eigenaar een verkeerde krukas heeft gemonteerd. Waarschijnlijk een lange slag krukas (voor 125 cc) voor Primavera / ET3, beide 19 mm conus. Er bestaat ook gewoon een langeslag krukas met 20 mm conus.
×
×
  • Create New...