Ga naar inhoud
Vespaforum.be

JJP

Leden
  • Aantal items

    421
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

33 Excellent

Over JJP

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 50 L '67 (Prima Serie)
    Vespa 50 R '70 (Prima Serie)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Amsterdam
  • Land
    Nederland

Contact Methods

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Hey en een leuk ETS blokje levert ook behoorlijk wat op tegenwoordig
  2. JJP

    Vespa pk50s 85cc

    Uit ervaring weet ik inderdaad dat een 75 DR geen toerenmachine is. Fijn cilindertje met wat extra pit, maar geen racebeest. Rij al 3 jaar met vergelijkbare setup en trap 'm flink op zn staart hoor. Altijd zelf mengen is het belangrijkste, verder lekker 1:50 doen. Beter voor je portomonee en het milieu
  3. JJP

    Vespa pk50s 85cc

    Lijkt me wat rijk. Standaard is 1:50, zou ik niets aan veranderen hoor.
  4. Een PK (XL) onsteking werk alleen met een PK (XL) vliegwiel. Dat vliegwiel heeft een 20 mm conus. De oudere V50 onstekingen met contactpunt hebben een ander vliegwiel met een 19 mm conus. Het lijkt erop dat de vorige eigenaar een verkeerde krukas heeft gemonteerd. Waarschijnlijk een lange slag krukas (voor 125 cc) voor Primavera / ET3, beide 19 mm conus. Er bestaat ook gewoon een langeslag krukas met 20 mm conus.
  5. JJP

    Uitlaat: SIP Road vs Polini "banane" - ervaring?

    Ik heb al een aantal jaar de chrome versie van de SIP Road Banane. Ben er zeer tevreden mee. Fijne geluid, zeker tov van de FACO Banane die ik er voorheen op had. Zacht en diep, geen geknetter. Ook de kwaliteit is top. Chrome nog altijd keihard, nergens roest afbladerende coating. Geen ervaring met de Polini. Het metaal is wel veel dunner volgens mij. Dit is ook nog wel tof" http://www.pipedesign.de/auspuffanlagen/smallframe-v50pvpk/s-box-pk-150.html Standaard look maar met zelfde performance als een SIP/POLINI Banane
  6. JJP

    PK50S wesp

    Goed werk! Gelijk ook de keerringen + pakkingen vervangen?
  7. JJP

    motor gaat in toeren als ik ontkoppel

    Klink wat vreemd om eerlijk te zijn. Lijkt mij niet meer dan logisch dat het blokje rustig stationair moet kunnen lopen zonder in toeren te schieten of uit te vallen.
  8. JJP

    PK50S wesp

    Nee hoor Goed voorbereiden en voorIchtig te werk gaan. Indien het gat ovaalvormig is sluit deze niet voldoende met een standaard o-ring. Er zijn bronze busjes te koop die je in de opening kan persen om het geheel weer mooi passend te maken.
  9. JJP

    PK50S wesp

    Als je doorgang in het blok niet ovaal-vormig is geworden is het kwestie van een nieuwe o-ring. Alle o-ringen kan je icm een set pakkingen bestellen. De schakelklok onderaan je blok verwijder je door een conische pin uit de as te tikken, vervolgens kan het hele mechanische eruit als je het blok hebt gesplitst. Neem hier de tijd voor, want uitboren is een ramp. Zorg dat je een goede set drevels hebt.
  10. JJP

    motor gaat in toeren als ik ontkoppel

    Heb je fotos van de inlaatpoort van het blokje?
  11. JJP

    motor gaat in toeren als ik ontkoppel

    Mmm.. Keerring van de krukas aan de vliegwiel kant kan ook de boosdoener zijn. Is die ook vervangen?
  12. JJP

    motor gaat in toeren als ik ontkoppel

    Je geeft aan het blok volledig te hebben gereviseerd, inc nieuwe cilinder + zuiger. Best eens alles op een rijtje te zetten: - Cilinder? (hoeveel CC, standaard/race) - Welke carburateur? (16-10.16-16, ...) Nieuwe vlotternaald? - Welke hoofdsproeier? - Cilindervoet - en kop goed vast? (valse lucht). - Ontsteking? (naast nieuwe contactpuntjes ook bobine en condensator vervangen? Staat de ontsteking op de juiste tijd?) Het blijft anders raden naar de oorzaak voor de forumleden met zo weinig informatie.
  13. JJP

    Voorvork v50 special reviseren?

    Nee dat gaat niet werken. Dit wss wel, alleen een PK vork past niet in een V50. Bovendien, waarom zou je spullen van verschillende types gaan mixen? Altijd beter (mooier ) als je de boel bij elkaar kan houden vind ik. Om je problemen te verhelpen zal je een aantal stappen moeten nemen: - Balhoofdlagers boven & onder (onder het stuur en onder het toetertje zitten die) - Nieuwe swing arm aangezien die doldraaien (neem ook nieuwe borgringen + moeren) - Lagers voorvork + swingarm vervangen (tool om de borgring te verwijderen van de vooras kan je makkelijk maken met dop 24 en een slijptol). Het is even wat werk, maar je Vespa rijdt dan weer top!
  14. JJP

    Voorvork v50 special reviseren?

    https://www.scooterhelp.com/tips/body/sf.front.hub.html Vervang ook de lagers van de voor-as, daar zit meestal de speling op. Zie how-to in de link.
  15. JJP

    afstellen carburatie met polini banaan

    Rijdt de Wesp nu met een 55 hoofdsproeier?
×