Ga naar inhoud
Vespaforum.be

JJP

Leden
  • Aantal items

    426
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

33 Excellent

Over JJP

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 50 L '67 (Prima Serie)
    Vespa 50 R '70 (Prima Serie)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Amsterdam
  • Land
    Nederland

Contact Methods

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Is prijs nog bespreekbaar voor vespa?

     

  2. JJP

    Unieke Vespa VNB 4T uit 1963

    Hij staat voor 3750 op facebook te koop..
  3. JJP

    Primavera: installatie cilinderkap

    Vergeet niet ook je carburateur los te maken, anders heb je nog steeds weinig speling. Achterveer losmaken aan het blok.
  4. JJP

    Nieuwe restauratieprojectjes!

    Goed bezig! Een leuke racer lijkt me wel wat
  5. JJP

    PK50 viel uit en wil niet meer starten

    Ja kan in principe elke kit erop schroeven. Maar zoals eerder aangegeven kan je beter eerste kijken naar de huidige set-up. Welke carb? Welke maat sproeier? Welke overbrenging? Dan kan je de oorzaak van je vastloper achterhalen én weet je welke kit het beste past bij je huidige carb/vertanding.
  6. JJP

    PK50 viel uit en wil niet meer starten

    Kijk eens.goed naar je zuiger...
  7. Hey en een leuk ETS blokje levert ook behoorlijk wat op tegenwoordig
  8. JJP

    Vespa pk50s 85cc

    Uit ervaring weet ik inderdaad dat een 75 DR geen toerenmachine is. Fijn cilindertje met wat extra pit, maar geen racebeest. Rij al 3 jaar met vergelijkbare setup en trap 'm flink op zn staart hoor. Altijd zelf mengen is het belangrijkste, verder lekker 1:50 doen. Beter voor je portomonee en het milieu
  9. JJP

    Vespa pk50s 85cc

    Lijkt me wat rijk. Standaard is 1:50, zou ik niets aan veranderen hoor.
  10. Een PK (XL) onsteking werk alleen met een PK (XL) vliegwiel. Dat vliegwiel heeft een 20 mm conus. De oudere V50 onstekingen met contactpunt hebben een ander vliegwiel met een 19 mm conus. Het lijkt erop dat de vorige eigenaar een verkeerde krukas heeft gemonteerd. Waarschijnlijk een lange slag krukas (voor 125 cc) voor Primavera / ET3, beide 19 mm conus. Er bestaat ook gewoon een langeslag krukas met 20 mm conus.
  11. JJP

    Uitlaat: SIP Road vs Polini "banane" - ervaring?

    Ik heb al een aantal jaar de chrome versie van de SIP Road Banane. Ben er zeer tevreden mee. Fijne geluid, zeker tov van de FACO Banane die ik er voorheen op had. Zacht en diep, geen geknetter. Ook de kwaliteit is top. Chrome nog altijd keihard, nergens roest afbladerende coating. Geen ervaring met de Polini. Het metaal is wel veel dunner volgens mij. Dit is ook nog wel tof" http://www.pipedesign.de/auspuffanlagen/smallframe-v50pvpk/s-box-pk-150.html Standaard look maar met zelfde performance als een SIP/POLINI Banane
  12. JJP

    PK50S wesp

    Goed werk! Gelijk ook de keerringen + pakkingen vervangen?
  13. JJP

    motor gaat in toeren als ik ontkoppel

    Klink wat vreemd om eerlijk te zijn. Lijkt mij niet meer dan logisch dat het blokje rustig stationair moet kunnen lopen zonder in toeren te schieten of uit te vallen.
  14. JJP

    PK50S wesp

    Nee hoor Goed voorbereiden en voorIchtig te werk gaan. Indien het gat ovaalvormig is sluit deze niet voldoende met een standaard o-ring. Er zijn bronze busjes te koop die je in de opening kan persen om het geheel weer mooi passend te maken.
  15. JJP

    PK50S wesp

    Als je doorgang in het blok niet ovaal-vormig is geworden is het kwestie van een nieuwe o-ring. Alle o-ringen kan je icm een set pakkingen bestellen. De schakelklok onderaan je blok verwijder je door een conische pin uit de as te tikken, vervolgens kan het hele mechanische eruit als je het blok hebt gesplitst. Neem hier de tijd voor, want uitboren is een ramp. Zorg dat je een goede set drevels hebt.
×