Jump to content
Vespaforum.be

JJP

Members
  • Posts

    434
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 50 L '67 (Prima Serie)
    Vespa 50 R '70 (Prima Serie)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Amsterdam
  • Land
    Nederland

Contact Methods

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

JJP's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done

Recent Badges

38

Reputation

  1. Ieder zn ding natuurlijk. Maar op de foto's zit de Vespa nog behoorlijk goed in de lak. Een hij is maar een keer origineel.
  2. Leuk! Een Spaanse Primavera. Dit is sowieso een 125 cc. Blok hoort dus bij de scooter zover ik weet. Bestel een nieuwe slotje voor het deurtje. Ten eerste is een aftermarket duertje van mindere kwaliteit. Ten tweede is het originele deurtje veel mooier (zelfs met gaten) en verhoogd dit de waarde van de scoot want origineel en compleet. Je kan een sluiting met slotje kopen, die zijn heel makkelijk te monteren. Zie website van Sip / Scootercenter etc.
  3. Mijn inlaat was indaad ook ernstig beschadigd en het blok liep niet meer met een standaard spruitstuk. Met de reedvalve alles top! En ook ik heb meerdere Vespa's op deze manier hersteld, geen issues tot nu toe.
  4. Top! Heb er zelf een tijd gewoond, inderdaad een stad/regio van grote tegenstellingen. Maar o zo mooi als je de plekjes kent.
  5. Reedvalve is de oplossing inderdaad. Overigens doet een 16-16 het ook top op een wat snellere 50CC (DR/Polini) mocht je niet naar 75CC willen overgaan.
  6. Vergeet niet ook je carburateur los te maken, anders heb je nog steeds weinig speling. Achterveer losmaken aan het blok.
  7. Goed bezig! Een leuke racer lijkt me wel wat
  8. Ja kan in principe elke kit erop schroeven. Maar zoals eerder aangegeven kan je beter eerste kijken naar de huidige set-up. Welke carb? Welke maat sproeier? Welke overbrenging? Dan kan je de oorzaak van je vastloper achterhalen én weet je welke kit het beste past bij je huidige carb/vertanding.
  9. Ik heb al een aantal jaar de chrome versie van de SIP Road Banane. Ben er zeer tevreden mee. Fijne geluid, zeker tov van de FACO Banane die ik er voorheen op had. Zacht en diep, geen geknetter. Ook de kwaliteit is top. Chrome nog altijd keihard, nergens roest afbladerende coating. Geen ervaring met de Polini. Het metaal is wel veel dunner volgens mij. Dit is ook nog wel tof" http://www.pipedesign.de/auspuffanlagen/smallframe-v50pvpk/s-box-pk-150.html Standaard look maar met zelfde performance als een SIP/POLINI Banane
  10. Klink wat vreemd om eerlijk te zijn. Lijkt mij niet meer dan logisch dat het blokje rustig stationair moet kunnen lopen zonder in toeren te schieten of uit te vallen.
  11. Heb je fotos van de inlaatpoort van het blokje?
  12. Mmm.. Keerring van de krukas aan de vliegwiel kant kan ook de boosdoener zijn. Is die ook vervangen?
  13. Je geeft aan het blok volledig te hebben gereviseerd, inc nieuwe cilinder + zuiger. Best eens alles op een rijtje te zetten: - Cilinder? (hoeveel CC, standaard/race) - Welke carburateur? (16-10.16-16, ...) Nieuwe vlotternaald? - Welke hoofdsproeier? - Cilindervoet - en kop goed vast? (valse lucht). - Ontsteking? (naast nieuwe contactpuntjes ook bobine en condensator vervangen? Staat de ontsteking op de juiste tijd?) Het blijft anders raden naar de oorzaak voor de forumleden met zo weinig informatie.
×
×
  • Create New...