Ga naar inhoud
Vespaforum.be

SS-triptease


nero

Aanbevolen berichten

Na onderling overleg toch maar besloten om het pistache-groen van de ss50 te verwijderen.

Omdat er slechts 2 opties zijn (de nieuwe verflagen verwijderen of laten zandstralen) toch maar gekozen voor de minst ingrijpende.

Deze namiddag naar de "doe hetzelf"-zaak getrokken voor verfstripper en thinner.

Eerst goed inwrijven met decapan:

ssstriping084a.jpg

Na een 10-tal minuten begon het er helemaal slecht uit te zien:

ssstriping083a.jpg

Dan maar beginnen krabben op hoop van zegen. Onder het groen zat een gele grondverf en een bruinachtige spuitplamuur?.

ssstriping086a.jpg

De plamuur was heel moeilijk te verwijderen met de striper, dus overgeschakeld op thinner. Goed inwrijven en een wat laten inwerken, om nadien met een vod de smurrie weg te nemen.

Het resultaat viel eigenlijk verassend goed mee:

ssstriping087a.jpg

Nu nog wat polieren met commandant 4 en 7...

ssstriping094a.jpg

...en het deurtje opnieuw monteren.:)

ssstriping099a.jpg

Ik denk niet dat men nog verder kan gaan in een restauratie naar origine...:)

Hopelijk valt de rest even goed mee, anders is het een maat voor niets geweest.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

super nero, originele lak is de max

verderdoen ,hopelijk niet te veel plamuur meer op frame

Link naar reactie

hallo nero dit is inderdaad een werkje van geduld

maar de resultaten zullen de moeite zijn op het GSF zijn er al die het ook hebben gedaan en de resultaten zijn daar ook soms verbluffend

jullie moeten daar maar eens gaan kijken

grtz sidvespa

Link naar reactie

En ik die dacht opmerkingen te krijgen in de zin van "goe zot".:)

Soit, vandaag het handschoenkastje onder handen genomen.

ssstriping1001a.jpg

Na een "koppel" uren goed steken en wrijven kwam er dit van onder:

ssstriping1007a.jpg

Nog even "commanderen"...

ssstriping1011a.jpg

en dit is het resultaat:

ssstriping1016a.jpg

Nadien aan het achterlicht begonnen, maar omdat dit van alu is begon alle verf op te lossen, dus ook de rode.

Iemand ervaring met het verwijderen van verflagen op alu of zamac zonder de originele laklaag aan te tasten?

Bedankt voor de aanmoedigingen, ik kan ze gebruiken...:))

Groetjes, nero.

Link naar reactie

De oude lakken zijn waarschijnlijk net iets meer resistent dan de recentere.

Eerst decapeer ik met een verfstripper (15 lagen in 1 maal) en als de buitenste laklaag is opgelost verwijder ik de grondlaag en spuitplamuur met cellulosethinner. De verfstripper schijnt zelfs de oude lak niet aan te tasten.

Maar voor diegenen die eraan willen beginnen, best eerst proberen op een plaats die niet zichtbaar is.

En voor diegenen die geen zin hebben om te strippen is er nog altijd deze, wel in 90cc versie:

http://www.vespaforum.be/index.php?q=nl/forum/topic/17443

@Marc: hoe ouder hoe gekker, dus...:))

Groetjes, nero.

Link naar reactie

manman, als je die helemaal zo lekker in het rood krijgt, dan heb je binnenkort een prachtscooter !

fantastisch en ik blijf duimen :-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...