pdvd Geplaatst: 7 oktober 2019 Delen Geplaatst: 7 oktober 2019 Na mijn laatste trip heb ik al bijna 2 mnd last van mijn pols... Mijn vriendin vond mijn P200E wel heel erg trillen in vergelijking met de Vespas die ze eerder heeft gereden (TX en Primavera). Ik ben naast mijn PK50 niets anders gewend. Op andere motorfietsen zitten vaak stuurgewichten aan het stuur. Is er iemand die daar ervaring mee heeft op een P of PX? Of een andere tip om de trillingen te verhelpen? Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 7 oktober 2019 Delen Geplaatst: 7 oktober 2019 Nu zeurt ze elke dag om een ritje? Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 oktober 2019 Delen Geplaatst: 7 oktober 2019 Als ik zie hoeveel bagage je meeneemt (vooral vooraan) verwondert me dit niet zo dat je last krijgt in de pols. Trillingen op het stuur betekent meestal dat er ergens speling is (balhoofd, vork,... ) Groetjes, nero. Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 8 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2019 Vooraan ligt bijna geen bagage, tas lijkt groter dan deze is. Balhoofd en vork zijn allen al vernieuwd.Het is meer de trilling in de handvatten vermoed ik. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 8 oktober 2019 Delen Geplaatst: 8 oktober 2019 Tril hij ook wanneer je stationair gas geeft? Dan kan het ook van je blok komen. Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 8 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2019 yups... maar blok loopt verder als een zonnetje. Ophangingsrubbers versleten? die zijn volgens mij nog nooit vervangen. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 8 oktober 2019 Delen Geplaatst: 8 oktober 2019 Ja dat zou goed kunnen, of onbalans in de krukas of vliegwiel. Maar zou eerst de rubbers eens proberen. Link naar reactie
Ed75 Geplaatst: 8 oktober 2019 Delen Geplaatst: 8 oktober 2019 ik heb ooit veel trillingen gehad omdat de uitlaat niet vast genoeg bleek te zitten... Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 8 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2019 die zit een tikje schuin bij mij... kan 'm eens opnieuw proberen.. (altijd een drama met die pin) Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 8 oktober 2019 Delen Geplaatst: 8 oktober 2019 2 uur geleden, koeno83 zei: Tril hij ook wanneer je stationair gas geeft? Dan kan het ook van je blok komen. Elke stationair draaiende Vespa 2T motor trilt. 't Is geen gebalanceerde Ferrari V12, he. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 12 oktober 2019 Delen Geplaatst: 12 oktober 2019 als je vespa niet trilt dan is hij stuk. Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 14 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2019 Haha tsja klopt... ben even verder gaan zoeken en vind bij scootercenter een aantal "bushings" die er bij mijn P niet in zitten. Zouden dit de dingen zijn die ik mis of horen deze niet op een P model? https://www.scooter-center.com/en/inner-trottle-bush-lml-vespa-px-7676678?number=7676678 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 14 oktober 2019 Delen Geplaatst: 14 oktober 2019 Neen, da's enkel bij (recente) LML's, Pim. Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 14 oktober 2019 Delen Geplaatst: 14 oktober 2019 In de behuizing van de buis gaatjes boren, draad trekken en een boutje indraaien met een contramoer. Best 2 stuks per kant, zo kan je de speling oplossen. Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 14 oktober 2019 Delen Geplaatst: 14 oktober 2019 Zit je voorvork niet los? Missende kogellagers? En zie ik goed dat je een yss schokbreker hebt? Zijn redelijke schokbrekers, maar er zijn veel betere merken, oa de Sip schokbrekers, die misschien een verschil kunnen maken. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.