Jump to content
Vespaforum.be

Ed75

Members
  • Content Count

    39
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

8 Neutral

About Ed75

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    PK50XL Plurimatic '88
    LML 125 2T '09

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Zonhoven
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

419 profile views
  1. Ik heb dat toen ook moeten lossen om de pickup te kunnen veranderen. Is niet zoveel werk.
  2. Gewoon lossen met de juiste trekker en klaar. Ik kan me wel nog iets herinneren dat misschien de onderste los moest. Zie ook:
  3. Ed75

    Advies opstarten vnb1t

    Opnieuw een poging gedaan. Carb sproeiers uitgeblazen en vlotterkamer gevuld met benzine. Kicken maar geen resultaat. Eens benzine rechtstreeks in de cilinder gespoten, ook niks. Remmenreiniger ingespoten, ook niks. De carb is een SI20/15B, de choke is gewoon een plaatje al dan niet op de luchtinlaat. Dicht of open, geen leven in te krijgen. Als ik mijn vinger half op de carb luchtinlaat leg wordt die nat tijdens het kicken. Er zit wel geen uitlaat op, en we zien de onverbrande benzine hier uiteindelijk uitkomen. Nochthans een goede vonk als we de bougie op het chassis leggen en kicken. Bougie is na veel kicken ook wat nat, dus genoeg benzine? Is de afstelling van het contactpunt, of de timing van de grondplaat mogelijk zo gevoelig? Er zou toch iets van plofjes moeten komen? Alle tips welkom.
  4. Hallo, Mijn vriend heeft al 5 jaar een stilstaand VNB1T project in zijn bezit, en zoals deze er bij staat lijkt deze al minstens 15 jaar niet meer gereden te hebben. Gisteren de man eindelijk eens moed gaan toespreken, daarbij gepakt met de juiste electrische schema's en een multimeter. Uiteindelijk na wet testen en meten, en na preventieve vervanging van de condensator en bougie krijgen we sinds gisteren een heel goede vonk aan de bougie te zien als we vliegwiel/grondplaat ronddraaien met een accuboor er op (video). Ook de cylinder compressie lijkt op gevoel goed te zitten (je hoort/voelt dat precies bij handmatig ronddraaien). Maar nu? De tank is volledig leeg. We hadden al eens geprobeerd de vlotterkamer te vullen met benzine(+2t) en deze weer te sluiten, en de accuboor er weer op, maar geen resultaat, geen plofjes. Dan eens 2sec remmenreiniger in de carburator luchttoevoer gespoten, en de accuboor er weer op, maar geen resultaat, geen plofjes. De carb is nog niet gereiningd, en choke-bediening is daarbij defect. Dat alles eens moet afgesteld worden (punten, timing, carb...) daar ben ik mee akkoord, maar er zou toch al iets van leven moeten kunnen uitkomen, niet? Heeft iemand tips hoe we dit best verder aanpakken? Het is een VNB1T uit 1960 zonder accu.
  5. Het was de eerste keer dat ik deze beurs bezocht, maar ik heb er van genoten, veel te zien in een geweldige omgeving! Alleen jammer van het weer, anders waren we met de Vespa gekomen.
  6. Ed75

    Vervoeren vespa

    Gewoon in de koffer, nog zelfs plaats voor wat Jupiler Nee grapje, die Steadystand ziet er goed uit!
  7. Ed75

    Teller pk50 lusso

    Iemand toevallig een teller liggen zoals op onderstaande foto? (tot 60km/u)
  8. Ed75

    Vespa 50 cc pk automaat

    ik kan je niet verderhelpen, maar mijn pk automaatje is ook wel heel makkelijk aan gang te lopen met 1 à 2 passen en van 0 naar 1 te schakelen.
  9. Ik heb geen accu. Je hoort het niet maar in het laatste plaatje is de vespa gestart en stationair en geef ik soms dotjes gas zonder dat ik effecten zie van spanningsverval.
  10. Met de renovatie van de PK50XL kreeg het beestje in plaats van het bombastische achterlicht een nieuw sexy achterlichtje van een 50 special. Paste eigenlijk zonder al te veel aanpassing, maar probleem was dat dit nieuwe licht niet voorzien is van een remlicht (en het oude wel). En dat blijkt eigenlijk toch geen overbodige luxe te zijn in de dorpskern. Met een beperkte aanpassing is het gelukt dit toch te voorzien, misschien kan het iemand wel eens van pas komen. 1) De 2 LED plaatjes die dienst gaan doen als remlicht (slechts €2 voor het setje bij Aliexpress) 2) Geplakt met de aanwezige kleefstrips op een plastic plaatje afval 3) En licht dat dat geeft! 4) plastic binnenin plaatje vastgezet met 2 propjes van het lijmpistool, en uiteindelijk ziet het er zo uit Ikke blij!
  11. Ed75

    Welk vliegwiel

    Maw, ge weet niet wat de technische oplossing was precies.
  12. Ed75

    Welk vliegwiel

    En wat was dan de oplossing??
  13. Voor veer 17 heb ik een alternatief gevonden op SIP van een zijstandaard. Zal het eens opzoeken.
  14. PvdD, zelfde bevestiging hier van het bochtje . Zwak punt zeker.
×
×
  • Create New...