Jump to content
Vespaforum.be

Ed75

Members
  • Posts

    195
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    '85 PK50 V5X3T
    '88 PK50 VA52T Pluri
    '09 LML 125 2T

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Zonhoven
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,592 profile views

Ed75's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

61

Reputation

  1. Blij dat het geen bananen doos project geworden is. Ik had wel eerst geprobeerd de motor aan de gang te krijgen, maar creatief stylen is veel leuker he. Succes, en laat ons het vervolg nog weten, zelfs al is dat weer een half jaar verder 😆
  2. Per jaar moet ik ook een nieuwe bobine steken op mijn automatica. Geen idee waarom.
  3. Originele vind je zo goed als niet, tenzij voor een belachelijke prijs op eBay. Maar probeer eerst eens een andere bobine.
  4. Heb je nog de originele variorollen? Kan zijn dat deze vettig zijn, of het loopvlak er van. Ik heb zelfs eens gehad dat er 1 rolletje dwars zat, maar dat ware lichtere, niet originele. Maar zoals al eens geschreven op dit forum, mijn automatica lust 1 bobine per jaar, met gelijkaardige symptonen als jij. Nu een originele Piaggio bobine steken ipv Ducati, afwachten naar duurzaamheid.
  5. sja, wel een aanvaardbare oplossing als je straks nergens meer komen mag met een fossiele brandstofmotor. Die kan dan gewoon de plank op. Maar dit doen ze ook al dichter bij huis hoor: https://vespaelectrica.com/ Weg met de charme, maar gedaan met de problematiek van lekkende verstopte carbu's die valse lucht aanzuigen en pruttelende sputterende motoren met slippende koppelingen 😁
  6. Bespaar je de ellende en frustraties, gewoon portefeuille opentrekken en https://www.bfov-fbva.be/ inschakelen.
  7. https://www.benl.ebay.be/itm/194062719826
  8. René, Je had niet ver moeten zoeken want deze link staat 4 posts hoger ook al
  9. https://www.autoworld.be/expos-en-114-exposition---vespa-75-years-young
  10. De potentiële doelgroep is voor een 125cc toch vele groter dan voor een 200c (rijbewijs B vs moto), misschien speelt dat mee? Dan zijn er ook meer potentiële zotten hè.
  11. Ik hoop dat jullie allemaal je geld terug zien. Als iets te moois lijkt om waar te zijn bij een Vespa aankoop, dan is het meestal ook zo. Anders had de rest van de wereld waarschijnlijk al in veelvoud hoger geboden hoor. Bij een oldtimer Vespa zonder papieren is het voor de koper vaak een goede onderhandelings positie om minder te bieden, wetende dat de aanvraag van zulke papieren meestal goed komt via een procedure van BEHVA/BFOV, bij een moderne Vespa niet. Maar als je via 2dehands koopt, dan ga je er toch ook naar kijken, en is het toch logisch dat je eens informeert over de papieren, voor je je geld neer legt, niet? Je koopt toch ook geen auto zonder papieren? Zelfs voor een Vespa stel ik een verkoopovereenskomst op. En daarvoor heb je de papieren nodig, of moet je aanvinken welke papieren er bij zitten, zodat er achteraf geen gedoe is. Ach, laat het een les voor de volgende keer zijn, en ik wens dat je het geschil toch in orde krijgt, laat je niet doen.
  12. https://link.2dehands.be/m1685090915
  13. Kan je vieze dingen in de benzinetank zien?
  14. Misschien had zo een siliconen dichting ook kunnen helpen, vangt wat oneffenheden op. https://www.scooter-center.com/en/crankcase-gasket-bgm-pro-silicone-vespa-px80-px125-px150-px80-px125-px150-px200-sprint-veloce-rally-200-cosa-125-cosa-150-cosa200-bgm1212ccs
×
×
  • Create New...