Jump to content
Vespaforum.be

Ed75

Members
  • Content Count

    168
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

54 Excellent

2 Followers

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    '85 PK50 V5X3T
    '88 PK50 VA52T Pluri
    '09 LML 125 2T

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Zonhoven
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,094 profile views
  1. Reken dus op €50 (bfov/behva kost) + €30 (O-plaat) + €30 (herinschrijving gewone plaat) + verzekeringskost, samen met wat geduld en geluk.
  2. De procedure via https://www.bfov-fbva.be/nl/services/bromfiets-aanvraag-certificaat levert je Belgische documenten en een O-plaat. Dan herinschrijven voor eventueel een normale plaat.
  3. Volgens deze site is je Vespa van 1988, net zoals de mijne.
  4. Succes met het project! De Plurimatics zijn niet erg gegeerd, maar daarom niet minder leuk. Ikzelf heb er ook een in bezit. Specifieke onderdelen zoeken kan soms wel problemen geven, aangezien vele items niet meer gemaakt worden omdat deze in vrij lage aantallen geproduceerd werden, en motorgewijs quasi alles verschilt met een schakel Vespa. Een goede start voor je zoektocht naar Plurimatic onderdelen is Christiaan van Dozy op Marktplaats: https://www.marktplaats.nl/u/dozy-scooter-parts/654745/l/fietsen-en-brommers/ Hij verkoopt voor zowel klassieke schakel als automaat ve
  5. Brrr, al die pasta's en zo, ik ben uitermate tevreden over de siliconen dichtingen (link / link), zonder gedoe, en na ervaring, blijkbaar zelfs perfect herbruikbaar.
  6. Een goed passende dopsleutel en voldoende lange hefboom (buis over je dopsleutelhandvat) kan ook wonderen doen. En een voorbereidend nachtje in een badje kruipolie was waarschijnlijk al gebeurd?
  7. Ed75

    Jeroen's PK50s

    Zalig, als je opknap project enkel uit deze dingen bestaat dan zit het wel goed! 😄👍
  8. Post ooit ook eens een fotootje, ben benieuwd naar het beestje.
  9. Ed75

    Jeroen's PK50s

    Je kan het altijd eens ingeven op https://www.scooterhelp.com/serial/ves.frame.serial.numbers.html Maar aangezien er ook geen knipperlichten zijn denk ik dat 85 wel kloppen kan. Mooi ding!
  10. Kijk hier ook eens https://www.scooterhelp.com/electrics/pages/vespa.pk.html https://kabel-schute.de/shop_content.php?coID=19 zoveel zal het niet verschillen zeker ivm verlichting
  11. hopelijk is uw schuur wat verwarmd, anders gaat de lak niet droog zijn op die tijd in deze barre temperaturen 🤣
  12. Ik ken er niks van maar kwam deze tegen? https://www.2dehands.be/a/fietsen-en-brommers/brommeronderdelen-scooters/m1647915585-vespa-ulma-vintage-original-wieldeksel.html?previousPage=lr
  13. zwak licht: kijk eens naar het aantal WATT van je lampjes, ik dacht dat het maar 5W of 10W mocht zijn, bij mij zaten er autolampjes in van een te hoog wattage wat daardoor zwak licht gaf. En anders eens nagaan of alle kleuren wel kloppen:
  14. Dat rotte plekje is toch behoorlijk krokant! Er lag een rubberen mat op zeker? Niet direct een dragende functie, maar zo kan je er niet kleur op zetten. Een lasser zal niet kunnen vermijden snel door dit flinterdunne staal heen branden, mastiek is maar een tijdelijke oplossing. Moest je een mannetje hebben zou ik toch proberen te laten lassen en bij te werken. Misschien een goed idee om al je roest plekken eerst goed te behandelen na het schuren met een roestomvormer zoal Brunox. Een epoxy primer ipv een gewone primer geeft een extra roestbescherming.
×
×
  • Create New...