Jump to content
Vespaforum.be

Ed75

Members
  • Content Count

    48
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About Ed75

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    PK50XL Plurimatic '88,
    LML 125 2T '09

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Zonhoven
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

464 profile views
  1. Voor een uniforme kleur en afhankelijk van de gewenste diameter vind je betaalbaar met gratis verzending wel iets hier of hier Al is die 2-kleurige die je voorstelt natuurlijk mooier...
  2. Ed75

    Even voorstellen

    Het lijkt wel of ineens alle automatica's herrezen worden de laatste maanden. Ik heb er ook eentje uit '88. Veel succes ermee!
  3. Zie deze link
  4. Ed75

    Warmloper 125cc

    Sinds een paar weken ben ik eigenaar van een 2dehands LML 125cc 2-takt. Gisteren tijdens een toertje kreeg ik wat ik denk wat men een 'warmloper' noemt? Op een rechte baan met een lang bergaf stuk, rond de 85-90km/h blokkeerde plots het achterwiel. Een lang remspoor (en bijna een in mijn broek) maar veilig aan de kant geraakt. Na een kwartier bekomen en afkoelen leek er niets aan de hand: starten en reed als voorheen, al durfde ik nu wel niet meer helemaal door te trekken. De setup betreft een standaard 125cc, maar met een Pinasco racing exhaust (zat er al zo op bij aankoop). Thuis, na wat rond gelezen te hebben hier, eens gekeken wat voor hoofdsproeier er nu in zit en dit bleek een (standaard?) 96 te zijn? Is dat niet veel te weinig? Als ik zo lees dacht ik dat dit eerder rond de 100 zou moeten zijn? Ook voor andere sproeiers vraag ik me af of deze aangepast moet worden? Daarbuiten meng ik steeds handmatig op exact 2%, dus dat lijkt me in orde te zijn. Alle advies welkom, ik ben even het vertrouwen kwijt.
  5. Dat achterlicht heb ik ook gedaan. Zie fotootje hier. Als ik het mij goed kan herinneren past de carrosserie rubber van het v50 licht perfect in het bestaande kabelgat. Ik dacht wel een extra bevestigingsgat gemaakt te hebben gemaakt, maar dat is 1 keertje boren. Denk er aan dat een v50 achterlicht geen remlicht heeft. In deze tijden best wel eens gevaarlijk. Zie mijn topic om hier een remlicht in te steken:
  6. Te koop: Een nieuwe , ongebruikte (repro) snelheidsmeter voor een LML (of Px). Geen krassen, nog met beschermfolie op glas Als dit stekkertje niet past kan je gewoon je originele kabelboom behouden en de rubberen lamphoudertjes omsteken (en de benzinemeterdraadjes omschroeven). €30, Ophalen in Zonhoven, of via bPost +€6
  7. Ed75

    Advies opstarten vnb1t

    Omdat er anders valse lucht is denk je? Kan je dit testen, en zijn beide zijdes even belangrijk? Er zit ook geen uitlaat onder, kan dat ook een oorzaak zijn van valse lucht of maakt dat niet uit?
  8. Ik heb dat toen ook moeten lossen om de pickup te kunnen veranderen. Is niet zoveel werk.
  9. Gewoon lossen met de juiste trekker en klaar. Ik kan me wel nog iets herinneren dat misschien de onderste los moest. Zie ook:
  10. Ed75

    Advies opstarten vnb1t

    Opnieuw een poging gedaan. Carb sproeiers uitgeblazen en vlotterkamer gevuld met benzine. Kicken maar geen resultaat. Eens benzine rechtstreeks in de cilinder gespoten, ook niks. Remmenreiniger ingespoten, ook niks. De carb is een SI20/15B, de choke is gewoon een plaatje al dan niet op de luchtinlaat. Dicht of open, geen leven in te krijgen. Als ik mijn vinger half op de carb luchtinlaat leg wordt die nat tijdens het kicken. Er zit wel geen uitlaat op, en we zien de onverbrande benzine hier uiteindelijk uitkomen. Nochthans een goede vonk als we de bougie op het chassis leggen en kicken. Bougie is na veel kicken ook wat nat, dus genoeg benzine? Is de afstelling van het contactpunt, of de timing van de grondplaat mogelijk zo gevoelig? Er zou toch iets van plofjes moeten komen? Alle tips welkom.
  11. Hallo, Mijn vriend heeft al 5 jaar een stilstaand VNB1T project in zijn bezit, en zoals deze er bij staat lijkt deze al minstens 15 jaar niet meer gereden te hebben. Gisteren de man eindelijk eens moed gaan toespreken, daarbij gepakt met de juiste electrische schema's en een multimeter. Uiteindelijk na wet testen en meten, en na preventieve vervanging van de condensator en bougie krijgen we sinds gisteren een heel goede vonk aan de bougie te zien als we vliegwiel/grondplaat ronddraaien met een accuboor er op (video). Ook de cylinder compressie lijkt op gevoel goed te zitten (je hoort/voelt dat precies bij handmatig ronddraaien). Maar nu? De tank is volledig leeg. We hadden al eens geprobeerd de vlotterkamer te vullen met benzine(+2t) en deze weer te sluiten, en de accuboor er weer op, maar geen resultaat, geen plofjes. Dan eens 2sec remmenreiniger in de carburator luchttoevoer gespoten, en de accuboor er weer op, maar geen resultaat, geen plofjes. De carb is nog niet gereiningd, en choke-bediening is daarbij defect. Dat alles eens moet afgesteld worden (punten, timing, carb...) daar ben ik mee akkoord, maar er zou toch al iets van leven moeten kunnen uitkomen, niet? Heeft iemand tips hoe we dit best verder aanpakken? Het is een VNB1T uit 1960 zonder accu.
  12. Het was de eerste keer dat ik deze beurs bezocht, maar ik heb er van genoten, veel te zien in een geweldige omgeving! Alleen jammer van het weer, anders waren we met de Vespa gekomen.
×
×
  • Create New...