Jump to content
Vespaforum.be

Ed75

Members
  • Content Count

    127
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

41 Excellent

1 Follower

About Ed75

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    '85 PK50 V5X3T
    '88 PK50 VA52T Pluri
    '09 LML 125 2T

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Zonhoven
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

858 profile views
  1. lijkt er op? https://motorstop.net/en/shop/spare-Parts/engine-clutch-gearbox-spare-parts/vespa-pk-50-xl-2-automatic-intermediate-pulley/ https://www.ebay.nl/itm/Vespa-PK-50-Automatik-Automatica-Plurimatic-VA52-V5P-Getriebe-Transmission/224032562579?hash=item3429619d93:g:c5UAAOSwe~Ze1qlb https://www.ebay.nl/itm/Vespa-PK-50-S-Automatik-VA51-Getriebe-Hauptwelle-Vorgelege-Welle-Motor-Piaggio/263844828910?hash=item3d6e6096ee:g:JCoAAOSwixlbXYIr
  2. Ed75

    Project pk50xl

    Aan de kleur van de bougie ben ik nog niet toegekomen aangezien hij niet rijdt en dus niet voldoende warm wordt. De ontsteking staat ingesteld op het markerings streepje, kan je die anders fout monteren? Ik heb sproeier 80 nu geprobeerd, maar eigenlijk hetzelfde resultaat Kan het ook aan de keerringen liggen? Ik vrees dat 'm zo gaat eindigen als een purperrood gerenoveerd standbeeld in m'n mancave, weet iemand een professional die me helpen kan, regio Limburg of daarrond? Tegen betaling natuurlijk. Ik weet het niet meer.
  3. Ed75

    Project pk50xl

    Vanalles geprobeerd, maar nu ben ik radeloos. Situatie: verbinding carb op spruitstuk driedubbel gecontroleerd en dat lijkt nu toch wel lucht dicht. Huidige setup: carb 16.16, DR102cc, hoofdsproeier 64, nieuwe 3-plaats koppeling. Kickstarten gaat vlot en blijft stationair in leven. Gas geven is echter een trage respons. Zodra je in 1 wil leggen valt hij uit, zoals te zien in onderstaand filmpje. Met een andere setup (16.16, DR75, sproeier 64, nieuwe 4-plaats koppeling) was het eigenlijk net hetzelfde. Iemand een lichtpuntje voor mij? pk50_2020-05-22 at 16.52.47.mp4
  4. Inderdaad ials de rest ok is afgesteld zou ik het ook zoeken bij de rollen, heb je de originele rollen of lichtere? En niet alleen de uitlaat is belangrijk, ook de juiste uitlaatbocht. Zo heeft deze: https://www.sip-scootershop.com/en/products/exhaust+manifold+stub+sip+_21601100 een veel grotere diameter dan deze: https://www.sip-scootershop.com/en/products/exhaust+manifold+stub+sito+_21601600 Met een sito+ en grote uitlaatbocht haal ik 55km/u op mijn automaat met de standaard 50cc, 16.12 carb en met een eigen lichaamsgewicht van 3 cijfers
  5. ik dacht toch dat een rol met huls altijd 15x15 was. Met een CNC kan je laten doen wat je wil. Al had ik ook gelezen dat ze ook weer niet té licht mogen zijn. Als je iets lichtere rollertjes gaat monteren zal je motor meer toeren moeten maken om de rollertjes naar buiten te slingeren in de vario maar dan komt er wel meer vermogen (dus vlottere acceleratie). Dit gaat dan wel ten koste van de topsnelheid want die zal iets afnemen. Zwaardere rollen is inleveren van acceleratie maar mogelijk een iets hogere topsnelheid
  6. 2 ervaringen: 1) ik heb ooit lichtere gekocht, ietsje kleiner van formaat, (link) een millimetertje of zo, waarmee je wel een klein verschil voelde in de verbeterde optrek snelheid. Na verloop van tijd was er helaas een rol dwars gaan liggen, omdat het formaat te klein was denk ik, waardoor de boel weer opengegooid kon worden 2) rolletjes op exacte maat uit teflon achtig materiaal, een of ander keihard schuim. Trok heel goed op, maar het materiaal was toch te zacht waardoor na een tijd de rolletjes deukjes hadden en niet meer goed rolden, waardoor de boel weer opengegooid kon worden. Dus de originele liggen er weer in.
  7. Ed75

    Project pk50xl

    Ik heb gewoon deze kit gekocht en gemonteerd: https://www.scooter-center.com/en/carburator-kit-dellorto-3-stud-16/16mm-shb-vespa-pk50-xl-1510021
  8. Nadat ik veel gelezen had voor ik een sito plus onder mijn automaat legde, zou volgend mondstukje nog beter zijn en heb dit ook gemonteerd. Zou nog grotere diameter hebben dan diegene die jij aanhaalt. Lees ook de commentaren op SIP eens: https://www.sip-scootershop.com/nl/products/uitlaatmondstuk+sip+voor+vespa+_21601100
  9. Ed75

    Project pk50xl

    Pijltje piston richting uitlaat, ijzeren pakking tussen cilinderbehuizing en carter, geen pakking tussen kop en cilinderbehuizing. Nieuw inlaatspruitstuk met nieuwe pakking ertussen. Nieuwe uitlaat sito plus met de beperking in het bochtje wel er nog in (om hem nog niet te snel te laten gaan). Luchtmengsel schroef net geen 2 toeren uitgedraaid, nieuwe carb 16/16 met sproeier 72 Bij de carb was het wel onmogelijk de vilten ring te monteren omdat de diameters niet overeenkwamen, daarvoor moest ik dit ijzeren mofje gebruiken wat volgens mij een perfect fit was.
  10. Ed75

    Project pk50xl

    Goh dat was me nog niet opgevallen eigenlijk, ik zie het nu ook wel op de vorige foto. Op een andere foto lijkt het precies nog mee te vallen? Maar ik hou in gedachte, ik moet er niet aan denken het blok weer open te gooien voor de korf aan te passen.
  11. Ed75

    Project pk50xl

    Bedoel je dan het tandwiel naast het koppelingshuis? Ik meen 18t te tellen, is dat ok?
  12. Ed75

    Project pk50xl

    Vandaag de zeiknatte koppeling terug gestoken na een dagje zwemmen in olie. Het gaat iets beter, maar hij vertrekt niet met overtuiging, als je 'pompt' met de koppeling komt er precies meer leven in, eens op toeren schakelt hij precies wel vlot op, ik ben tot 3e geraakt in het kort stukje straat wat ik heb. Maar vertrekken is nog helemaal niet aangenaam, zonder te spelen met de koppelingshendel kom ik niet op een normale manier vooruit en wil hij stilvallen. Zou het dan toch de 4-plaats zijn? Grrrr! Ik zal eens een 3-plaats proberen te bemachtigen en nadenken wat die veerset van @LordHelmchen dan extra zou doen, maar het lijkt of ik precies net een onversterkte koppeling nodig heb die meer slippen kan.
  13. Leuk dat er nog met automaat/plurimatic zijn, ik dacht dat ik de enige was
  14. Ed75

    Project pk50xl

    Kan ik mijn huidige 4-plaats aanpassen naar een 3-plaats?
  15. Ed75

    Project pk50xl

    De koppeling er net uitgehaald. Ze zag er tamelijk droog uit. Via een bout de spanning van de platen gehaald en die leken toch wat te kleven, denk ik. Met aangespannen bout in een zakje sae30 olie gezet en dat laat ik dan zo maar een tijdje staan zeker? Het gaat om een nieuwe 4-plaats versterkte koppeling, gekocht met de beste bedoelingen om fatsoenlijk materiaal te hebben, maar kan het ook zijn dat ze te 'sterk' is?
×
×
  • Create New...