Jump to content
Vespaforum.be

Ed75

Members
  • Content Count

    60
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

15 Good

About Ed75

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    PK50XL Plurimatic '88,
    LML 125 2T '09

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Zonhoven
  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

606 profile views
  1. Ed75

    Nieuw hier

    Hey BArt, gekocht in de buurt van Ronse? 't is dat hij wat te ver stond anders was ik je voor geweest :-) Veel plezier er mee!
  2. Ed75

    Trillingen

    ik heb ooit veel trillingen gehad omdat de uitlaat niet vast genoeg bleek te zitten...
  3. Ed75

    Variorollen

    Merci Pilaf, het bekijken waard. Soms vraag je je toch af waarom die rollen zo duur of speciaal moeten zijn. Waarom zou ik er zelf geen kunnen maken van versterkt pvc? Als ik de specs van zulk materiaal moet geloven kom ik op 1gr/cm, dus 1,5gr de rol?
  4. Ed75

    Variorollen

    Vandaag heb ik ook die nieuwe rolletjes gestoken, maat 16 x 13 mm / 4,0 g. Deze ook aangekocht bij bovenvermelde verkoper, met vermelding als "passend voor de pk automaat". Ik moet zeggen dat de eerste bevindingen aangenaam verrassend waren, de automaat accelereerde opmerkelijk sneller de eerste seconden, dan een klein hikje, en verder in hogere toeren geen verschil met het gedrag van de oude rollen. Dus voorlopig een toch wel sterke positieve ervaring, ik zal na enkele testrits de aanvullende ervaring met jullie delen.
  5. In wat ik er mij in het verleden in verdiept heb, raadden ze aan een FHBB 16.14 te steken, zeldzaam maar nog te vinden (ik heb er een klaar liggen maar nog niet in gebruik) Maar op de FHBB 16.12 betekent een grotere sproeier niet altijd de gewenste winst, kijk zeker eens hier: http://vespasmallframeforum.proboards.com/thread/12732/pk50-auto-sito-runs-upjet
  6. Ed75

    Variorollen

    Wie zoekt die vindt, de originele variorollen zijn nog te koop, wel aan de prijs: https://www.benl.ebay.be/itm/VESPA-SET-Variatorrollen-Hulsen-PK-Automatica-Plurimatic-Automatik-XL-XL2/322545267183 Ik heb ook een tijdje met teflon rolletjes gereden. Er is wel een 'klein waarneembaar' verschil, dit is echter heel beperkt tijdens de accelleratie, maar nu ook weer niet dat je zegt, 'wauw!' Teflon rolletjes zijn ook slijt gevoeliger, na verloop van tijd zijn die niet meer zo rond en glijden iets moeilijker. Vaak helpt het al de originele rolletjes en behuizing eens goed vetvrij te maken en uit te kuisen, of zeer lichtjes de hulzen op te schuren. Ik rij terug met de originele rolletjes. De automatica's & plurimatics staan er dan ook om bekend geen accelleratie monsters te zijn...
  7. Ed75

    Triboron

    Toch een straf verhaal. Maar blijkbaar echt? Hier de beschrijving: https://www.zundappveteranenclub.nl/triboron/ En hier te koop blijkbaar: https://www.tomoshop.nl/tomos-triboron-smeermiddel
  8. Heeft iemand ervaring wat er nodig is om de modernere 12 inch velgen gemonteerd te krijgen, zoals op onderstaande foto?
  9. Ik zal eens kijken op mijn papieren, ik heb dezelfde. Anders hier beginnen: https://www.uniquecarsandparts.com.au/paint_color_reference_vespa
  10. Voor een uniforme kleur en afhankelijk van de gewenste diameter vind je betaalbaar met gratis verzending wel iets hier of hier Al is die 2-kleurige die je voorstelt natuurlijk mooier...
  11. Ed75

    Even voorstellen

    Het lijkt wel of ineens alle automatica's herrezen worden de laatste maanden. Ik heb er ook eentje uit '88. Veel succes ermee!
  12. Zie deze link
  13. Ed75

    Warmloper 125cc

    Sinds een paar weken ben ik eigenaar van een 2dehands LML 125cc 2-takt. Gisteren tijdens een toertje kreeg ik wat ik denk wat men een 'warmloper' noemt? Op een rechte baan met een lang bergaf stuk, rond de 85-90km/h blokkeerde plots het achterwiel. Een lang remspoor (en bijna een in mijn broek) maar veilig aan de kant geraakt. Na een kwartier bekomen en afkoelen leek er niets aan de hand: starten en reed als voorheen, al durfde ik nu wel niet meer helemaal door te trekken. De setup betreft een standaard 125cc, maar met een Pinasco racing exhaust (zat er al zo op bij aankoop). Thuis, na wat rond gelezen te hebben hier, eens gekeken wat voor hoofdsproeier er nu in zit en dit bleek een (standaard?) 96 te zijn? Is dat niet veel te weinig? Als ik zo lees dacht ik dat dit eerder rond de 100 zou moeten zijn? Ook voor andere sproeiers vraag ik me af of deze aangepast moet worden? Daarbuiten meng ik steeds handmatig op exact 2%, dus dat lijkt me in orde te zijn. Alle advies welkom, ik ben even het vertrouwen kwijt.
×
×
  • Create New...