Jump to content
Vespaforum.be
Chris Van der Auwera

Krachtverlies gs 150 vs5

Recommended Posts

Als de vespa verzopen is; idd de bougie eruit halen, de naftkraan toe zetten, een paar maal kicken zodat de overtollige benzine via het bougiegat kan ontsnappen en de bougie drogen of een nieuwe erin draaien. 

Groetjes, nero. 

Share this post


Link to post

bougie eruit gehaald, gedroogd maar gaf geen kick.

 

ik ga jullie feedback goed gestructureerd meegeven aan de verkoper, als hij eens terugbelt ..., om te repareren. Inclusief ombouw naar 12v. 

toch nog een vraag, hieronder wat foto's, ik had het kraantje & choke open gelaten, maar is het normaal dat er zoveel "vloeistof" uit de linker- en rechterachterkant komt?

 

 

190421 lek rechts.jpg

190421 motor 2.jpg

190421 motor 1.jpg

190421 lek stilstand.jpg

190421 motor 3.jpg

190421 motor 6.jpg

190421 motor 4.jpg

190421 lek links.jpg

190421 motor 5.jpg

Share this post


Link to post
On 4/14/2019 at 11:30 PM, nero said:

Dat hoeft helemaal niet. Een correct gereviseerd GS150-blokje met een elektronische ontsteking gaat jaren mee. 

Tegenwoordig zijn er ook voldoende wisselstukken op de markt om de motor iets meer power te geven.

Een vlotternaald vervangen echter is niet zo simpel, meestal is niet alleen de naald maar ook de zitting uitgesleten (moest dit de oorzaak zijn van je lekprobleem).

De vlotterkamer van een GS kan je ook vinden op andere types Dellorto- carburators die meestal veel goedkoper zijn (ga hiervoor eens langs op één of andere brommerbeurs). 

Er worden trouwens "tussenstukken" gefabriceerd waardoor je een ander (modern) type van carbu kan plaatsen. 

 

Als je het mij vraagt zou ik beginnen met een elektronische ontsteking te plaatsen, dit gaat al veel van je "problemen" oplossen. 

Groetjes, nero. 

eerste diagnose is de vlotternaald vervangen. Blijkbaar is het niet evident om een "nieuwe oude" carburator te komen!? Volgende week gaat hij eindelijk binnen.

ik hou jullie op de hoogte.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Ik heb overlaatst een volledig GS-150 revisiesetje zien passeren (inclusief  de vlotternaaldzitting), dacht bij scooterpassion maar ben niet zeker. 

Groetjes, nero. 

Aucune description de photo disponible.

Edited by nero
  • Like 1

Share this post


Link to post
8 hours ago, nero said:

Ik heb overlaatst een volledig GS-150 revisiesetje zien passeren (inclusief  de vlotternaaldzitting), dacht bij scooterpassion maar ben niet zeker. 

Groetjes, nero. 

Aucune description de photo disponible.

tx, heb ze een mail gestuurd!

Share this post


Link to post

update. pakking benzinekraantje stuk en carburator foutief afgesteld. Niks  versleten dus. Het leven kan mooi zijn.

bedankt voor al jullie tips.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Kristof E
      Beste Vespa liefhebbers
      Een vriend van me heeft een Vespa GS 150 (1957) cadeau gekregen van de grootvader.
      Het gaat over een restauratie, zowel koetswerk als motor. Hij vroeg me om advies m.b.t prijs etc. 
       
      Heeft iemand een idee wat de prijs van zo'n model ongeveer is/zou kunnen zijn?
      Op dit moment weet hij nog niet wat ermee te doen, zelf mee rijden of verkopen. Hij neemt zijn tijd. De foto is niet die vespa maar het model komt normaal gezien wel overeen (typerend voor zijn vespa is dat hij hemels/lichtblauw is, dubbel lederen zadel, geen white walls, naar eigen zeggen staat die origineel). Op het internet circuleren prijzen €3500-€4500, maarja op het internet staat zoveel hé. Ik kijk alvast uit naar jullie meningen. 

      Groeten

    • By jos
      Graag zou ik beroep doen op jullie expertise wat het preciese verschil is tussen een Duitse GS/3 en een gewone GS. Is een duitse GS minderwaardig aan een Italiaans model?
    • By sikke
      Om bij de contactpunten te komen dient men eerst de rotor te verwijderen.Deze moer is met een circlips geborgen . Kan men de rotor ook verwijderen als de circlips er nog in zit (andere manier) ? De circlips zit nl vastgeroest.
      Dank u voor uw antwoorden
    • By designo
      Heeft iemand ooit de aangepaste voorvorken bij Sip besteld bv:



      staat bij:
      "Wir bieten diese Lenksäulen für Rally/Sprint/TS/GTR/GT und VNA/ VNA/VBA/VBB/GS160/T4 "

      zouden die passen op een GS150?
      Of moet ik zelf een PK vork beginnen te lassen en te frezen?

      mvg

      Bericht bewerkt (09.06.2005 | 10:08)
    • By ffredvespa
      Dag allemaal,

      Ik heb een vespa GS 150, maar het chasis nummer is niet meer leesbaar. Het motor nummer wel. Hoe krijg ik de papieren van zulke vespa in orde ?

      Bedankt !

      Groeten,

      Filip
×
×
  • Create New...