Jump to content
Vespaforum.be

Chris Van der Auwera

Members
  • Content Count

    84
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

17 Good

1 Follower

About Chris Van der Auwera

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    P200E bj 1981
    GS 150 VS5T bj 1960

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Herentals
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

532 profile views
  1. idd, ik zie dat ik de foute foto heb doorgestuurd. dit is wel een origineel voor een px.
  2. vertel eens. -dacht het namelijk wel. (de 2e foto)
  3. eerste diagnose is de vlotternaald vervangen. Blijkbaar is het niet evident om een "nieuwe oude" carburator te komen!? Volgende week gaat hij eindelijk binnen. ik hou jullie op de hoogte.
  4. waar bevestig ik de massakabel aan?
  5. wil origineel achterlicht installeer op px200E. ik heb 3 draden, maar slechts 2 koppelpunten zie ik. wss zie ik slecht :-) iemand advies?
  6. ivm die valse lucht, heb gemerkt dat de pakking (de plastiek strip) niet volledig afsloot. er was een stuk van 5 cm niet afgesloten. Is dat een issue?
  7. http://www.scooter-freaks.nl/forum/techniek/tech-centrum/-2-takt/afstellen-aa/449972-how-to-de-carburateur-en-het-afstellen had ook deze net gevonden.
  8. bedankt! Net terug opgestart, en de motor deed meer en meer toeren, hij reed op zichzelf. Was nu ook niet de bedoeling :-( Zou het kunnen dat ik de stationair moet bijdraaien? btw, nu we toch bezig zijn. Voorlicht brandt kwasi niet, (pinker doen het ook niet) maar batterij net gemeten en is vol. Enig idee?
  9. heb carburator huisje open gemaakt en lucht filter eraf. gashendel beweegt vlot. kan ik de boel opstarten met de luchtfilter eraf? reviseren carb en pakkingen, vind ik daar ergens meer info over?
  10. idd! ik gebruik hem regelmatig om met de zoon te stayeren. Dwz naast jaagpad van herentals naar antwerpen met de zoon erachter met de race fiets. Loopt niet altijd goed op het lange stuk waar ik continue dezelfde snelheid haal. (45 à 50 km/h) Heb al gehad dat hij vervelend begon te puffen en krachtverlies had op de terug weg van A'pen naar herentals, ik geraakte na een korte draai bijna niet meer op snelheid. Vorige week de gashendel, tegen 50 bleef die hangen en had is cruise control, 1e keer kon ik corrigeren maar 2e keer moet stopcontact dicht draaien en zo tot stilstand komen, met een brullende motor. Best bangelijk moment.
  11. iemand ervaring hiermee? Mijn gashendel bleef plots hangen, kon alleen nog stoppen met voetrem en dan contact afgezet. Hij ging geweldig in de toeren. betreft mijn px200e. gr Chris
  12. bougie eruit gehaald, gedroogd maar gaf geen kick. ik ga jullie feedback goed gestructureerd meegeven aan de verkoper, als hij eens terugbelt ..., om te repareren. Inclusief ombouw naar 12v. toch nog een vraag, hieronder wat foto's, ik had het kraantje & choke open gelaten, maar is het normaal dat er zoveel "vloeistof" uit de linker- en rechterachterkant komt?
  13. als ik het benzinekraantje heb open staan, wat doe ik dan het beste. de bougie eruit halen en reinigen? Nog iets?
  14. hi nero, is een nieuwe carburator iets dat je voorstelt voor een GS ter vervanging van de originele?
×
×
  • Create New...