Jump to content
Vespaforum.be

Chris Van der Auwera

Members
  • Content Count

    168
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

30 Excellent

1 Follower

About Chris Van der Auwera

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    P200E bj 1981
    GS 150 VS5T bj 1960

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Herentals
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

846 profile views
  1. Mijn versnellingskabel komt steeds uit de “houder” in de versnellngshendel. Het is nog een origineel binnenwerk. Heb de kabels al 2x vervangen maar issue blijft. Is het een optie om het binnenwerk vd versnellingshendel te vervangen? Iemand ervaring mee? Enig advies welk model?
  2. wel, heb een P200e om rond te toeren. Maar die gs is zo tempting ...
  3. no worries, ik volg geamuseerd bij het lezen van zoveel enthousiasme op de achtergrond :-)
  4. heb alleen een. beetje schrik dat ik mijn oude motor obsolete ga rijden. Toch wel wat issues gehad, misschien normaal maar ik kan dat niet inschatten.
  5. als ik opteer voor een nieuwe motor, wat zou dan best nemen?
  6. GS sinds gisteren ad druppelaar gelegd. Net eraf gedaan, zet voet ad kick en plots een heel luide knal. Starten ging gemakkelijk daarna en rijden was ook ok. maar weet iemand de reden? Iets om te (laten) bekijken?
  7. kraantje is net vervangen. misschien eens op en af zetten. iets anders. Waar dient die batterij eigenlijk voor? Alleen voor starten, claxon en lichten of ook voor tijdens het rijden? ik herinner me dat je eens schreef dat een 12v ook een betere verbranding geeft.
  8. idd, wat wel vervelend was, dat ik stil viel en zelf met de hendel op reserve, ik niet meer vooruit geraakte.
  9. ervaring met installatie? btw, ik zie ook een versie die aangeeft als de tank leeg is. (of ben ik fout)
  10. had de tank best vol gedaan. (lees : bomvol)
  11. benzine kraantje stond dicht. zie foto, eerder wit met aan de zijkanten wat verkleuring. Natuurlijk op een blanke vloer, niet evident. Ruikt naar benzine. het druppelde naar beneden, zie foto met cirkel. Nu niet meer??!!! Gisteren wel issue gehad. Stilgevallen zonder benzine, reserve opgezet maar ik geraakte geen meter meer. Naar huis moeten bellen voor extra tank. Terug vertrokken maar eerste 2 km met horten en schokken... Maw, een lek gedurende 60 minuten (benzine) en dan niks meer?
  12. plots begint mijn gs te lekken. witte vloeistof. zie foto. Druppelt snel. en plots. gisteren nog gereden. Iemand idee? What to do?
  13. mijn frustratie eventjes op een rijtje zetten. - 2500 euro voor een opmaak van een px 200 in.1996 bij staar, en lijkt nu dat de grond verf er niet afgedaan is en gewoon overspoten. - in 2003 px binnengedaan voor winteronderhoud in lier en mocht hem laten staan. Ik kom hem na 5 maanden (lente) terug halen, en px blijkt 5 maand buiten in weer en wind gezet geweest te zijn,, 'want het is toch geen gs hé meneer, maar een px'. Vol met roest. - 1300 euro voor een nieuwe opmaak vd motor en wat carrosserie werk van mijn px in 2007 in testelt - 230 euro voor onderhoud (weliswaar kwamen ze hem halen) van px in Testelt (Nijlen) in 2009-2010 dan een paar jaar de brui aan alles gegeven en willen verkopen. Echter, microbe was te groot en px gehouden en gs gekocht. In tussentijd px 2 keer binnen gedaan voor onderhoud en 130 en onderhoud/nazicht carburator 180 euro betaald in een vespa winkel voor px. Heb gs gekocht in Hasselt van een oudere vespa freak. Op en top betrouwbaar en eerlijke prijs voor onderhoud. Maar geen equivalent hier in omstreken. beetje allemaal mijn eigen schuld, onkunde in combinatie naïef en te weinig tijd . Maar vind ik dat je als enthousiasteling snel gepluimd wordt. Spijtig. Vandaar ben ik wat voorzichter geworden. Zeker nu ik beter de prijs ken en de complexiteit van de herstellingen.
×
×
  • Create New...