Jump to content
Vespaforum.be

Bernard83

Members
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About Bernard83

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    VCMerelbeke but above all NOMAD
  • Mijn Scooter(s)
    ET2 - 68cc Polini - 1998
    PX125/177cc Pinasco - 2011
    PX125E - 1983

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Gent
  • Land
    België

Contact Methods

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Wijsheren Vraag 1: iemand een idee welke kleurcode dit kan zijn? PX125E VN2T 1983 (laatste productie). Ik gok op 7002m Griggio Azzuro Metallic, maar volgens de Vespafarbensite zou deze kleur niet gebruikt zijn; https://www.vespafarben.de/vespa-originalfarben-modelle-typen/ . Deze kleur is enkel gebruikt voor de PX200E. Hebben jullie een wild guess? Vraag 2: Ik ben ook nog op zoek naar volgende carrosseriestukken in dezelfde kleur. Mag/moet uiteraard 'dans son jus' zijn. horncover, stuurcover, spatbord, handschoenkast (volledig, incl. deur)
  2. zoek eens op trefwoorden -alu-, -gietijzer-, -177-, -cilinder-, etc. op dit forum. Al duizend topics over geopend. Enige ervaring die ik kan delen: bezint eer ge begint. Gietijzer is een ticket uit de loterij (kan perfect 10k's goed lopen, maar ook na 20k's foutlopen), alu (mits goed gebruik) is een Zwitsers horloge. Combo: 177 alu (merk nog te bediscussiëren), classic bgm of sip pot (touring of road), goede afstelling van uw carb (24/24 bij voorkeur) en het plezier komt vanzelf
  3. Dergelijke info is misschien wél interessant om te delen, zo weten andere forumleden toch wat meer welke zaken links te laten liggen...
  4. BGM Bigbox, wel nog niet overdreven veel km'ers mee gedaan, maar zowel qua koppel als sound goe gerief!
  5. Inderdaad, violetje zat volledig los onder de plaat die tank afschermt van de tunnel. Veel gepruts voor iets stoms. Ik vraag mij af of die dekplaat https://www.sip-scootershop.com/en/products/cover+wire+shaft+chassis+_24209210 wel zo een belangrijke functie heeft. Ik zie het enkel als een olievang. Kan misschien ook gezien worden als bescherming tegen stof die vanaf de kabelboom aan de voorzijde zo doorheen de tunnel id luchtfilter kan komen (vergezocht IMO). Iemand andere meningen of dit dekplaatje kan achterwege gelaten worden? Anyway, de lichtjes branden weer! https://yo
  6. Ik weet dat dit een terugkerend topic is, maar zelfs na het grasduinen in de talloze topic (ook abroad) vind ik niet het juiste antwoord: - pinker RA werkt niet - alle andere pinkers werken normaal - lamp vervangen - kabel in bil , kabel + socket, socket opzichzelf gemeten (met klassieke multimeter een verbindingstest, geeft aan dat de stroomkring doorloopt) - massa (de veer vd bil en het aanhaakpunt) schoongemaakt en geschuurd (bloot contact) - bush stud (het contactpunt met het frame) met contactspray schoongemaakt - bush stud uitgemeten met draaiende motor
  7. €70 original Piaggio vliegwiel incl. E-start-krans (PX125 `11, ca.: 2480g) kan worden verkocht samen met werkende stator (12 spoel) - cdi & startmotor https://www.sip-scootershop.com/en/products/flywheel+piaggio+for+vespa+_64242600?fbclid=IwAR1ew6t5tzYPQkA9EzWzNWqJOlZeG9y8Sg3HumiYTfAl22bGZzmmrOLG8jQ locatie: regio Gent
  8. €40 1500 km - gebruikssporen zonder piston https://www.sip-scootershop.com/en/products/racing+cylinder+dr+177+cc+_10001000?fbclid=IwAR0tv36nneOAADuu1qpldfOoSnzmRc7w8aoykr3uFyovHqpHPvGFsOa3ivw locatie: regio Gent
  9. €75 klassieke SIP ROAD-uitlaat met gebruikssporen (geen roest!) https://www.sip-scootershop.com/en/products/echappement+racing+sip+road_24156200 locatie: regio Gent
  10. Er is een vrij actieve privé-groep (maar toegankelijk na aanvraag) op FB " Vespa oldtimer scooter verkopen zoeken" https://www.facebook.com/groups/846950108684720/Hier staan regelmatig P-PX'en op. Enkele tips: momenteel worden er heel veel particuliere P's-PX'en opgekocht door handelaars en enkele dagen later voor +200-300€ terug doorverkocht. De prijzen skyrocken! Wees gewoon snel als je iets moois ziet. Meestal zijn ze dezelfde dag al weg. Kies niet per se low milage of PX van de laatste generatie, geef de voorkeur aan net gereviseerde blokken. Lees dit forum en probeer te kopen bij ver
  11. SC's website is extreem traag, maar je krijgt er wel goedko(o)p(er) materiaal voor in de plaats als SIP. Bij SC ook al eens een foutje (in mijn voordeel) ontdekt bij de levering (twee stuks ipv één van iets geleverd). Vergeet ook niet de uitgebreide vids, explo's en andere extra's bij SIP waar iedereen wel al eens hulp aan gehad heeft. Dergelijke zaken kosten nu éénmaal geld... Contact met service-desk bij SIP verloopt ook vlekkeloos.
  12. Sinds 1998 een ET2 in onze familie (een 8-tal jaar geleden geërfd). In mijn jeugd scooters versleten en even verdienstelijk als onverdienstelijk proberen sleutelen. Toen de ET2 volledig eigendom werd beginnen sleutelen van light-tuning naar het iets zwaardere werk (68cc Polini, 17,5 CP Polini carb, Sito+, vario, etc.). Vele kilometers mee gemaald, maar een kleine flitsboete (jawel, sinds de S-nummerplaten kan je blijkbaar ook geflitst worden met een B-klasse) deed me beseffen dat er misschien wel eens moest uitgekeken worden naar iets groter. Na een zoektocht in 2018 op een PX125 (bj. 201
×
×
  • Create New...