nero Geplaatst: 18 april 2019 Delen Geplaatst: 18 april 2019 Als de vespa verzopen is; idd de bougie eruit halen, de naftkraan toe zetten, een paar maal kicken zodat de overtollige benzine via het bougiegat kan ontsnappen en de bougie drogen of een nieuwe erin draaien. Groetjes, nero. Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 21 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2019 bougie eruit gehaald, gedroogd maar gaf geen kick. ik ga jullie feedback goed gestructureerd meegeven aan de verkoper, als hij eens terugbelt ..., om te repareren. Inclusief ombouw naar 12v. toch nog een vraag, hieronder wat foto's, ik had het kraantje & choke open gelaten, maar is het normaal dat er zoveel "vloeistof" uit de linker- en rechterachterkant komt? Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 9 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2019 On 4/14/2019 at 11:30 PM, nero said: Dat hoeft helemaal niet. Een correct gereviseerd GS150-blokje met een elektronische ontsteking gaat jaren mee. Tegenwoordig zijn er ook voldoende wisselstukken op de markt om de motor iets meer power te geven. Een vlotternaald vervangen echter is niet zo simpel, meestal is niet alleen de naald maar ook de zitting uitgesleten (moest dit de oorzaak zijn van je lekprobleem). De vlotterkamer van een GS kan je ook vinden op andere types Dellorto- carburators die meestal veel goedkoper zijn (ga hiervoor eens langs op één of andere brommerbeurs). Er worden trouwens "tussenstukken" gefabriceerd waardoor je een ander (modern) type van carbu kan plaatsen. Als je het mij vraagt zou ik beginnen met een elektronische ontsteking te plaatsen, dit gaat al veel van je "problemen" oplossen. Groetjes, nero. eerste diagnose is de vlotternaald vervangen. Blijkbaar is het niet evident om een "nieuwe oude" carburator te komen!? Volgende week gaat hij eindelijk binnen. ik hou jullie op de hoogte. Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 mei 2019 Delen Geplaatst: 9 mei 2019 Ik heb overlaatst een volledig GS-150 revisiesetje zien passeren (inclusief de vlotternaaldzitting), dacht bij scooterpassion maar ben niet zeker. Groetjes, nero. Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 10 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2019 8 hours ago, nero said: Ik heb overlaatst een volledig GS-150 revisiesetje zien passeren (inclusief de vlotternaaldzitting), dacht bij scooterpassion maar ben niet zeker. Groetjes, nero. tx, heb ze een mail gestuurd! Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 10 mei 2019 Delen Geplaatst: 10 mei 2019 Anders kun je het ook hier proberen https://www.vespa-gs-teile-shop.de/index.php?cat=2303&filter_id=81 Zijn erg duur maar soms handig om zeldzame onderdelen voor de GS te kopen. Gr koen Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 14 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2019 update. pakking benzinekraantje stuk en carburator foutief afgesteld. Niks versleten dus. Het leven kan mooi zijn. bedankt voor al jullie tips. Link naar reactie
ducmulti1200 Geplaatst: 19 februari 2020 Delen Geplaatst: 19 februari 2020 Hallo Chris, Is de gs nu in orde aub ? Heb hetzelfde probleem met die van een vriend, ik kom er zot van !! Weet je toevallig wat de juiste (begin) afstelling is van de mengselschroef aub ? misschien ook de positie van de gasschuifnaald ? Mvg Joeri Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 19 februari 2020 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2020 10 hours ago, ducmulti1200 said: Hallo Chris, Is de gs nu in orde aub ? Heb hetzelfde probleem met die van een vriend, ik kom er zot van !! Weet je toevallig wat de juiste (begin) afstelling is van de mengselschroef aub ? misschien ook de positie van de gasschuifnaald ? Mvg Joeri hi joeri, terug afgesteld door expert die foeterde op de verkoper, omdat hij er blijkbaar aan gezeten had. Geen idee van afstelling. Mijn vertrouwen is de gs is wel O%. De batterij laadt niet goed op en Een elektrische ontsteking zou het antwoord moeten zijn, maar die investering doe ik niet. Teveel betaald tot nu toe. kom je naar de beurs in Genk? de man die alles afgesteld heeft is daar, en ik kan je gerust introduceren. chris Link naar reactie
ducmulti1200 Geplaatst: 22 februari 2020 Delen Geplaatst: 22 februari 2020 Op 19/2/2020 om 21:12, Chris Van der Auwera zei: hi joeri, terug afgesteld door expert die foeterde op de verkoper, omdat hij er blijkbaar aan gezeten had. Geen idee van afstelling. Mijn vertrouwen is de gs is wel O%. De batterij laadt niet goed op en Een elektrische ontsteking zou het antwoord moeten zijn, maar die investering doe ik niet. Teveel betaald tot nu toe. kom je naar de beurs in Genk? de man die alles afgesteld heeft is daar, en ik kan je gerust introduceren. chris Hallo Chris, bedankt voor uw reactie. ik blijf ook met hetzelfde probleem zitten helaas ! Naar Genk kan ik niet komen want moet werken dat weekend.. Heb al overal gezocht naar de fabrieksinstellingen voor de carb, maar tevergeefs ... dat zou voor mij al een start kunnen zijn om van daaruit te vertrekken. Link naar reactie
ducmulti1200 Geplaatst: 22 februari 2020 Delen Geplaatst: 22 februari 2020 Op 9/5/2019 om 22:58, nero zei: Ik heb overlaatst een volledig GS-150 revisiesetje zien passeren (inclusief de vlotternaaldzitting), dacht bij scooterpassion maar ben niet zeker. Groetjes, nero. Hallo Nero, heeft u toevallig niet de basisafstellingen van de carb aub ? Zowel van de mengselschroef als van de gasschuifnaald ? Dit zou voor mij al een goeie start zijn om van daaruit te vertrekken... Heb trouwens identiek hetzelfde probleem als die van Chris ! Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 22 februari 2020 Delen Geplaatst: 22 februari 2020 Ik heb de literatuur even bekeken maar daar wordt je weinig wijzer van denk ik Link naar reactie
nero Geplaatst: 22 februari 2020 Delen Geplaatst: 22 februari 2020 8 uur geleden, ducmulti1200 zei: Hallo Nero, heeft u toevallig niet de basisafstellingen van de carb aub ? Zowel van de mengselschroef als van de gasschuifnaald ? Dit zou voor mij al een goeie start zijn om van daaruit te vertrekken... Heb trouwens identiek hetzelfde probleem als die van Chris ! Als de sproeiersetting juist is de luchtmengschroef 1.5 toeren uitdraaien. De sproeiernaald afregelen op het voorlaatste gleufje (het einde van de sproeiernaald komt een ietsje uit de gasschuif. Nu weet ik niet of het verlies van kracht te maken heeft met een slecht afgestelde carburator. Een slecht afgestelde voorontsteking of nog meer, een batterij die onvoldoende oplaadt lijkt me eerder de oorzaken van "krachtverlies". Ik blijf het hier herhalen, als je een betrouwbare en goedlopende GS150 wilt, steek dan een elektronische ontsteking (Pinasco of Vespatronic). Anders steek je zoveel geld en tijd in je vespa dat het de spuigaten uitloopt. Groetjes, nero. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 26 februari 2020 Delen Geplaatst: 26 februari 2020 Op 22/2/2020 om 17:37, nero zei: Als de sproeiersetting juist is de luchtmengschroef 1.5 toeren uitdraaien. De sproeiernaald afregelen op het voorlaatste gleufje (het einde van de sproeiernaald komt een ietsje uit de gasschuif. Nu weet ik niet of het verlies van kracht te maken heeft met een slecht afgestelde carburator. Een slecht afgestelde voorontsteking of nog meer, een batterij die onvoldoende oplaadt lijkt me eerder de oorzaken van "krachtverlies". Ik blijf het hier herhalen, als je een betrouwbare en goedlopende GS150 wilt, steek dan een elektronische ontsteking (Pinasco of Vespatronic). Anders steek je zoveel geld en tijd in je vespa dat het de spuigaten uitloopt. Groetjes, nero. +1 elektronische ontsteking is het antwoord op heel veel problemen. Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 5 maart 2020 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2020 On 2/27/2020 at 12:01 AM, Bowyer said: +1 elektronische ontsteking is het antwoord op heel veel problemen. kreeg een aanbod om mijn net gerestaureerde gs "verkeer klaar" te maken. 1750 euro ... vd motor afstelling. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 5 maart 2020 Delen Geplaatst: 5 maart 2020 48 minuten geleden, Chris Van der Auwera zei: Op 27/2/2020 om 00:01, Bowyer zei: kreeg een aanbod om mijn net gerestaureerde gs "verkeer klaar" te maken. 1750 euro ... vd motor afstelling. Ik doe het voor de helft :-) Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 5 maart 2020 Delen Geplaatst: 5 maart 2020 1 uur geleden, Chris Van der Auwera zei: kreeg een aanbod om mijn net gerestaureerde gs "verkeer klaar" te maken. 1750 euro ... vd motor afstelling. En wie is de dure vogel? Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 6 maart 2020 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2020 11 hours ago, Thomas78 said: En wie is de dure vogel? pfff ... hij zit ook op het forum. Geen zin om hierop verder in te gaan want dat gaat weer een wellens/nietens gedoe worden. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 6 maart 2020 Delen Geplaatst: 6 maart 2020 15 uur geleden, Chris Van der Auwera zei: kreeg een aanbod om mijn net gerestaureerde gs "verkeer klaar" te maken. 1750 euro ... vd motor afstelling. Voor €1750 kan je het hele blok 2 keer reviseren én van een elektronische ontsteking voorzien. Een Pinasco Flytech is heel eenvoudig zelf te plaatsen overigens! Heb er zelf alleen maar goeie ervaringen mee. Mits goed Googlen vind je ze voor €250 (plus een paar euro's voor wat kleine extra's). Link naar reactie
apsev-vespa Geplaatst: 6 maart 2020 Delen Geplaatst: 6 maart 2020 Fré ! De rest van de aansluiting is wel niet echt zo simpel als het lijkt ! GS is op dat vlak voor velen een raadsel . Ik heb na lang zoeken en proberen een manier gevonden om alles te doen laten werken op 12 volt en zonder die stomme batterij . En om de motor toch wat meer vermogen te geven ben ik voorstander van een Nagy cilinderkop en uitlaat . Indien de carbu te veel sleet heeft kan je perfect een PC 23 gebruiken . Indien hulp nodig , geef maar een sein ! Link naar reactie
Bernard83 Geplaatst: 7 maart 2020 Delen Geplaatst: 7 maart 2020 21 uur geleden, Chris Van der Auwera zei: pfff ... hij zit ook op het forum. Geen zin om hierop verder in te gaan want dat gaat weer een wellens/nietens gedoe worden. Dergelijke info is misschien wél interessant om te delen, zo weten andere forumleden toch wat meer welke zaken links te laten liggen... Link naar reactie
ducmulti1200 Geplaatst: 7 maart 2020 Delen Geplaatst: 7 maart 2020 Vandaag de gs150 vs5 geprobeerd op punt te zetten, maar helaas !!? Nog steeds hetzelfde probleem, krijg hem soms eens aan de praat maar na 20 à 30sec staat hij gewoon verzopen !? Vlotternaald en zitting gecontroleerd en sluit af, zelfs al eens nieuwe naald en zitting gemonteerd.. De juiste sproeiers volgens mij , hoofdspr 105, relanti 50 Batterij nieuw en vol geladen, laad ook op wanneer hij start ( 6,5v op lage toeren, relanti) Geladen heb ik 6,8v ongeveer, wanneer ik het contact op zet (en de contacten staan gesloten) zakt de batterij tt 6,25v ongeveer. Soms krijg ik hem dan eens gestart maar de batterij haalt dan nog maximum 6,3v... dan krijg ik die amper nog aan de praat ! Ik leesde hier ergens op dit forum eens, dat wanneer men het contact laat op staan voor een tijdje, dit invloed heeft op de bobine ? Zou deze misschien verzwakt of een oorzaak kunnen zijn ? Vespa heeft trouwens gereden, niks is veranderd en plots dit probleem ..? HEEELP !!! Link naar reactie
ducmulti1200 Geplaatst: 7 maart 2020 Delen Geplaatst: 7 maart 2020 30 minuten geleden, ducmulti1200 zei: Vandaag de gs150 vs5 geprobeerd op punt te zetten, maar helaas !!? Nog steeds hetzelfde probleem, krijg hem soms eens aan de praat maar na 20 à 30sec staat hij gewoon verzopen !? Vlotternaald en zitting gecontroleerd en sluit af, zelfs al eens nieuwe naald en zitting gemonteerd.. De juiste sproeiers volgens mij , hoofdspr 105, relanti 50 Batterij nieuw en vol geladen, laad ook op wanneer hij start ( 6,5v op lage toeren, relanti) Geladen heb ik 6,8v ongeveer, wanneer ik het contact op zet (en de contacten staan gesloten) zakt de batterij tt 6,25v ongeveer. Soms krijg ik hem dan eens gestart maar de batterij haalt dan nog maximum 6,3v... dan krijg ik die amper nog aan de praat ! Ik leesde hier ergens op dit forum eens, dat wanneer men het contact laat op staan voor een tijdje, dit invloed heeft op de bobine ? Zou deze misschien verzwakt of een oorzaak kunnen zijn ? Vespa heeft trouwens gereden, niks is veranderd en plots dit probleem ..? HEEELP !!! Het laden is amper 6,3v heb ik gemerkt? Batterij na eenmaal starten nog amper 6,25v ongeveer... Zal was aan het opladen liggen, want met volle batterij start hij met 1 trap !! Wat zou de oplossing kunnen zijn aub ? Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 7 maart 2020 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2020 9 hours ago, Bernard83 said: Dergelijke info is misschien wél interessant om te delen, zo weten andere forumleden toch wat meer welke zaken links te laten liggen... Bernard, idd. De boodschap is oppassen en alles in vraag stellen, als het voorstel van de 'specialist' meer is dan die op het forum gegeven wordt. En een pm sturen, kan natuurlijk ook altijd. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 7 maart 2020 Delen Geplaatst: 7 maart 2020 Heb je al een nieuwe bougie geprobeerd? Maar als hij verzuipt na een korte periode zou mijn eerste gedachte toch de afstelling van de carburateur zijn. Heb zelf al een aantal keer de rubberring moeten vervangen op het spruitstuk omdat hij daar valse lucht kreeg. Uiteindelijk goede kwaliteit ringen uit Duitsland besteld en nu lijkt het goed te blijven gaan. Succes, groet Koen Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.