supermarcie Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 Was van plan deze middag een toertje te doen echter een platte batterij, waarschijnlijk door alarm/tracking systeem. Dus men plan was hem te starten met startkabels en mijn auto. Maar is me niet gelukt! Dus maar aan de druppellader gehangen en na paar uur lijkt de batterij wel terug genoeg vermogen te hebben echter de vespa geraakt niet gestart! Kan er iets mis gelopen zijn door de auto batterij te koppelen? Ik ben er 100% zeker van dat ik de + auto batterij naar + vespa batterij heb verbonden en chasis van auto naar de - van de vespa batterij. Enig tips wat er mis kan zijn? Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 ... ... ... ... heb je niet per ongeluk je "rode noodknop" ingedrukt ?...kan gebeuren door het zadel te openen, dat tegen de "noodknopt" drukt... Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 Zat ook in de richting te denken van de rode knop. Normaal doe je het beter niet omwille van het verschillende aantal ampere's maar van 1x kan dat normaal geen kwaad.En wat doet die niet , aanslaan of geeft totaal niks van geluid als je wil starten , hoor je de startmotor ronddraaien? Link naar reactie
supermarcie Geplaatst: 26 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2015 Startmotor draait echter slaat niet aan. Af en toe lijkt het of hij bijna start. Maar doet het dan toch niet! Dus rode knop staat zeker juist anders zou Startmotor het ook niet doen. De druppel lader staat nog wel te laden dus batterij is nog niet compleet vol, maar stel dat ze half vol is da zou hij toch ook al moeten starten? Link naar reactie
dmi Geplaatst: 26 oktober 2015 Delen Geplaatst: 26 oktober 2015 Normaal doe je het beter niet omwille van het verschillende aantal ampere's maar van 1x kan dat normaal geen kwaad. Leg dat eens uit. Volgens wat ik ken van stroom, spanning en weerstand is dit een zeer bizarre stelling. Link naar reactie
ice man Geplaatst: 26 oktober 2015 Delen Geplaatst: 26 oktober 2015 auto is 12volt en vespa is 6 volt als ik niet mis ben !ik denk toch dat er met die poging met de startkabels iets mis is gegaan misschien ergens een zekering ofzo ? en een gemiddelde auto als het een diesel is heeft toch boven de 70 ampere en ik weet niet hoeveel die van een vespa is maar denk toch zeker niet meer als de 45 ampere ! kans is ook groot dat u accu naar de vaantjes is en hoop voor u niet dat er kabels zijn gesmolten ergens! veel succes nog en hoop dat het nog meevalt als u accu of een zekering defect is . Link naar reactie
Robing Geplaatst: 26 oktober 2015 Delen Geplaatst: 26 oktober 2015 Tja als men dat al niet weet, wat kan je dan nog geloven. Maar een ACCU van de GTS is wel degelijk 12Volt. GEEN informatie is beter dan onjuiste. Mvg Link naar reactie
ice man Geplaatst: 26 oktober 2015 Delen Geplaatst: 26 oktober 2015 oeps dan ben ik mis , ik dacht dat het 6 volt was , zo schrijf ik ook op mijn post , als ik niet mis ben ! Link naar reactie
ice man Geplaatst: 26 oktober 2015 Delen Geplaatst: 26 oktober 2015 idd is wel degelijk 12 volt Link naar reactie
supermarcie Geplaatst: 26 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2015 Ondertussen terug volledig opgeladen maar start nog steeds niet! Na paar keer proberen te starten ruik ik benzine, dus denk dat het daar al niet mee te maken heeft! Zekeringen in handschoen kastje ook allemaal nagezien en allemaal nog ok. Zijn er nog ergens zekeringen? Morgen de vespa dealer eens raadplegen. Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 Leg dat eens uit. Volgens wat ik ken van stroom, spanning en weerstand is dit een zeer bizarre stelling. Ik ben geen elentrieker maar , en dat heb ik al van meerdere personen gehoord , het is slecht om een motorfiets te starten dmv een autobatterij En zeker al niet door de - op de - aan te koppelen , altijd (minstens) 1 van de 2 op een stuk ijzer Een batterij van een GTS ligt rond de 10AH ongeveer Ik zou de bougie eens uit halen , als je zegt dat die naar benzine ruikt staat die hoogstwaarschijnlijk verzopen Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 en een gemiddelde auto als het een diesel is heeft toch boven de 70 ampere en ik weet niet hoeveel die van een vespa is maar denk toch zeker niet meer als de 45 ampere ! kans is ook groot dat u accu naar de vaantjes is en hoop voor u niet dat er kabels zijn gesmolten ergens! veel succes nog en hoop dat het nog meevalt als u accu of een zekering defect is . Heu... Een autobatterij kan meer 'geven' maar als je dat niet 'vraagt' zul je geen overstroom krijgen. 12v is 12v. Die maximum ampères gaan er niet veel toe doen. Omgekeerd uiteraard wel, met een vespabatterij zul je geen auto starten... Link naar reactie
ePit Geplaatst: 28 oktober 2015 Delen Geplaatst: 28 oktober 2015 Om een motor te starten heb je niet alleen een batterij nodig om de startmotor te laten draaien, maar ook brandstof en ontsteking op het juiste moment. Er zijn dus nog enkele andere mogelijkheden waarom hij niet start Controleer eens of je bougie nat is en of je benzinelucht ruik aan je uitlaat na het starten ... dit geeft al zeker een hint Link naar reactie
supermarcie Geplaatst: 29 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2015 Vespa is herstelt echter dealer weet niet echt de reden waarom hij het niet meer deed! Wat is er volgens de dealer aan gebeurd, hij heeft wel niet gezegd of hij alles ineens heeft vervangen of dat hij telkens terug een poging heeft gedaan om te starten. -Bougie vervangen -Luchtfilter vervangen -Benzine vervangen en naftbak uitgekuist -Injector gekuist -Software update gedaan -Iets van de sleutel code opnieuw geprogrammeerd ==> moest hij de master key voor hebben. Daarna werkte hij terug! Maar wel een rekening van 185 euro!! en NIET in garantie omdat er geen onderdelen defect waren? Klopt deze redenering of moet dit wel in garantie? ==> Vespa is van Oktober 2014, dus 1 jaar oud! Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 29 oktober 2015 Delen Geplaatst: 29 oktober 2015 Vreemd...de dealer weet niet wat er aan mankeerde, vervangt enkele onderdelen en geeft je een rekening, terwijl er volgens hem geen onderdelen defect waren ???? Uiteraard heb je garantie op een Vespa van amper één jaar oud...volgens mij ben je "gesjareld" door je dealer...zo snel mogelijk teruggaan en van je "oren" maken ! Je Vespa-dealer krijgt die "garantie-kosten die hij aan je '300' verricht heeft" toch terug van Piaggio... Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 29 oktober 2015 Delen Geplaatst: 29 oktober 2015 Ik heb ooit 1 keer hetzelfde voor gehad met amper 120km op de teller ...bij mij was het een defecte injector...werd gratis vervangen ! Dit is mag je niet toelaten zeker en vast van je neus gaan maken !! Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 29 oktober 2015 Delen Geplaatst: 29 oktober 2015 ge hebt toch nog niet betaald? Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 29 oktober 2015 Delen Geplaatst: 29 oktober 2015 Heeft ie dat in die volgorde gedaan? Zoja, dan was het beter omgekeerd. Typisch dealers. Prutsen op jouw kosten... Link naar reactie
Bart_GTV250 Geplaatst: 30 oktober 2015 Delen Geplaatst: 30 oktober 2015 185 euro, haha dat lijkt wel een Volvo dealer... bougieke en luchtfilters; 30 euro.werk = 10 minuten Afzetter in het kwadraat, maar wat doe je eraan? Zoek je een andere dealer of iemand die het onderhoud van je wesp kan doen, schandalig wat je aangerekend wordt. Dus dien deaaler heeft pak 130 euro zitten opprutsen. NAfttank uitkuisen, meent ge dat nu, das ene plastieke nafttank. Ik heb mijn kleppen laten stellen bij de dealer; 65 euro, minder ratelen de eerste week, vanaf toen echt waar 10 keer erger dan ervoor. Volges mij zijn da allemaal fietsenmaker met een allergie voor naft of zo. Iemand ne schone vespa kopen? Link naar reactie
supermarcie Geplaatst: 3 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2015 ondertussen gebeld met Piaggo. Technisch team gaat bekijken of er een garantie claim ingediend kan worden of niet. Link naar reactie
Tanguyonderwater Geplaatst: 9 december 2015 Delen Geplaatst: 9 december 2015 Net nieuw hier op forum vespa gts heefd soms last van verharde bougie kabel (net boven uitlaat). probeer in donker eens te starten zonder bagagebak onder zadel en kijk of er vonken overslaan. heb het zelf al meegemaakt. dan enkel nieuwe en langere bougiekabel plaatsen ( is geen lachertje als motor warm is) grtn Tanguyonderwater Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 10 december 2015 Delen Geplaatst: 10 december 2015 als de onderdelen niet kapot waren , heb je ze toch mee gekregen ? Ze zijn immer van jou. Of ?... ... Link naar reactie
gtsSS Geplaatst: 16 december 2015 Delen Geplaatst: 16 december 2015 Als de spanning eraf geweest is moet je hem wel met de originele dikke sleutel starten. Ik denk dat de startonderbreker nu zijn werk doet Link naar reactie
gtsSS Geplaatst: 16 december 2015 Delen Geplaatst: 16 december 2015 Pfff heb het verhaal even terug gelezen.jouw dealer heeft gewoon een stomme vergissing gemaakt. Met de masterkey had hij zo weer gestart. Logisch toch... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.