Jump to content
Vespaforum.be

ePit

Members
  • Content Count

    431
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

36 Excellent

1 Follower

About ePit

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    geen
  • Mijn Scooter(s)
    GTS 300 ie super (2009)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Bocholt
  • Land
    België

Contact Methods

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. alles hangt af van de kleur --> rood = onmiddellijk probleem oplossen orange = er is iets mis, maar nog +/- OK EFI is de technologie voor nauwkeuriger controle over de lucht/brandstofverhouding, verzorgt brandstofinjectie en timing daarvan. Tegelijkertijd kan het slim de motortemperatuur, rotatiesnelheid en de krukaspositie berekenen om zo de prestatie van motorfietsen te perfectioneren. EFI verbetert de brandstofefficiency, vermindert de vervuiling en regelt het vermogen.
  2. spaar niet op die 1 liter olie en gebruik eventueel full syntetic 4 takt olie (5W40) is iets dikker bij koude start maar smeert beter bij hogere temperaturen https://www.sip-scootershop.com/nl/products/4takt+olie+eni+iride+racing+_14408100
  3. Ik zou gaan voor Agip 7007 long life II https://olietekoop.nl/product/1-liter-agip-0w30-vw-503-00-506-00-longlife-ii/
  4. ePit

    Mp3 velgen op gts

    SIP-SCOOTERSHOP beschrijft inderdaad dat er 1 mm materiaal verwijderd moet worden: https://www.sip-scootershop.com/nl/products/velg+voor+voor+piaggio+mp3_pi000901 Velg voor voor PIAGGIO MP3 Sport i.e. 500ccm `14, ook geschikt voor Vespa GTS/GTS Super/GTV/GT 60/GT/GT L 125 -300ccm, 3.00-13", zwart met zilver rand, 5 spaken De velgen oorspronkelijk de uitrusting van de PIAGGIO MP-3 en GILERA Fuoco driewieler scooters zijn echte eye-catchers. Deze aluminium geproduceerd, tien-spaaks items kunnen ook worden gemonteerd op de Vespa GTS / GTS Super/GTV/GT-60/GT/GTL modellen om een u200bu200boriginele styling te garanderen. Het voorwiel kan direct worden gemonteerd, Plug & Play! Om het achterwiel echter monteren, de swingarm samenstel is ongeveer 1 mm materiaal zorgvuldig worden verwijderd om ongewenst contact met de rand van het nieuwe type wiel te voorkomen. Een beetje technische ervaring nodig is om deze conversie succesvol af te ronden.
  5. Een goed onderhouden 4-takt motor zou toch 50-60.000 km moeten kunnen lopen zonder te veel problemen. Als de slijtage van de zuiger en de cilinder te groot zou zijn, kan je de cilinder laten honen en een oversized zuiger laten monteren. Maar tijdig en correct onderhoud betekent veel bij 4-taktmotoren. Veel succes ermee
  6. GTS 125 ie heeft dit koude start probleem al jaren (sinds 2009 denk ik) en komt doordat de lambda sonde te veel onverbrande benzine detecteert en de injectie omlaag schroeft. Ik loste dit vroeger op door een snelle "start and go". Want als je een paar seconden wacht, treedt de sonde in werking en moet je nog langer (een minuutje) wachten. Succes ermee
  7. .doorrijden tot de eerstvolgende kruisende weg en dan samen de de kruisende auto's oversteken of afstappen en met de bromfiets aan de hand een zebrapad oversteken. Iemand die een bromfiets of een fiets voortduwt, is ook een voetganger
  8. als de hete uitlaatlucht niet tegen gevoelige onderdelen blaast mag je gerust verder rijden als je buren tenminste tegen het extra geluid kunnen
  9. Beschermende kledij is een goede zaak, Maar of enkelbeschermende schoenen echt het verschil gaan maken op een Vespa, dat ga ik betwijfelen... En een dun "jumpsuit" is dan weel wel OK volgens de wet opdat je lange pijpen hebt!?
  10. Oliefilter met olie is een gevolg van teveel olie in het carter. De tutters onder de lucht filter zijn er om te controleren of er geen overbodige olie in de luchtfilter zit. Als deze vol zitten met smurry dan is dit al een bestaand en oud probleem. En nog een tip: Je oliepijl moet te allen tijden tussen minimum en maximum staan! DUS ook niet boven maximum, want dan gooit de motor dit op plaatsen waar het niet moet zitten en veel te veel is zelf net zo gevaarlijk als teweinig (olie is namelijk niet samendrukbaar, lucht wel)
  11. Dit lijkt op een motorrevisie: Cylinder laten honen en overmaatse piston en nieuwe segmenten steken en je hebt weer de originele compressie en prestaties...
  12. Mijn uitlaat heeft na 13.000 km ook uitslag (door regen en zout) en ik had hem na 7500 km als eens opgeschuurd en gespoten met hitte bestendige Motip. Let wel op dat je de koolstof dichting van je uitlaat niet beschadigd bij het demonteren en monteren van je uitlaat...
  13. Als de LX 50 van na 14 oktober 1974 is, mag je wettelijk geen fundamentele wijzigingen doorvoeren en alleen door dezelfde onderdelen vervangen omdat hij zo gehomologeerd is... Dis is de wet: https://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/kb-101074/545-art3 Artikel 3. Goedkeuring van de typen van voertuigen §1. Elk voertuig dat in België gebouwd of gemonteerd is of dat in België ingevoerd is onder dekking van een aangifte ten verbruik moet het voorwerp van een goedkeuring per type uitmaken. Die goedkeuring, verleend door de Minister van Verkeerswezen of zijn gemachtigde, is bestemd om vast te stellen of het voertuig voldoet aan de voorschriften van dit besluit. Deze bepaling is niet toepasselijk op de voertuigen waarvoor voor de datum van inwerkingtreding van dit besluit geen proces-verbaal van goedkeuring was vereist en die voor die datum in het verkeer werden gebracht. (voor oktober 1974 dus)
  14. Fietsen en tweewielige bromfietsen worden niet geparkeerd maar mogen "opgesteld worden" op alle plaatsen waar ze de andere weggebruikers (inclusief voetgangers) niet hinderen. Een APE met driewielen valt niet onder deze reglementering en als hij meer weegt dan 270 kg dan is het zelfs geen driewielige bromfiets maar een motor.
  15. ePit

    Zwarte Verf

    Heb voor de winter mijn uitlaat gespoten met Motip Heat resistent paint. Kan tegen hitte tot 650°C
×
×
  • Create New...