Jump to content
Vespaforum.be

dmi

Members
  • Content Count

    1,018
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

295 Excellent

4 Followers

About dmi

  • Rank
    Scooterfreak

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa VM1t faro basso
    Vespa 50 special
    Vespa Rally 200
    Vespa DS200
    Vespa P200E
    Vespa PX200
    Vespa PX200gs

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Rupelmonde
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,667 profile views
  1. Dan hoef je niet verder te zoeken :-). Een paar tienden van een mm van de geometrie verwrongen kan al genoeg zijn.
  2. Die €20 is enkel als je ze terugstuurt via Bpost. Je kan ze nog steeds gratis in de bus (tijdens openingsuren) gaan deponeren bij de div antenne. Maar wel vervelend, i know.
  3. dmi

    Compressor

    Om te spuiten onder druk altijd een vochtafscheider gebruiken. Die 400l/m is bij een vespa, of kleine onderdelen in het algemeen niet belangrijk. Bij het spuiten van een auto wil je constant reserve om nat in nat te kunnen (blijven) spuiten. Bij kleinere oppervlakken kan dat prima met een lager rendement. Je oppervlak is veel sneller verzadigd dus je zal minder lucht verbruiken. Simpel. Los daarvan zou ik eerder een goede gebruikte 2ehands zoeken. Ik zou de drukregelaar die op een goedkope compressor zit niet vertrouwen om te spuiten. En een andere regelaar kost wsch meer dan
  4. Heb je er misschien al eens bij stilgestaan dat het Vaticaan meer is dan enkel schandaal? Getrimde poes uit de hand van Michelangelo bijvoorbeeld:
  5. Wat wil je nu zeggen? Daar staat toch letterlijk dat het mag. Als ze adviseren om het niet te doen, en 1 regel verder staat welke verf je best niet gebruikt en welke onderdelen je best afdekt bij het schilderen, dan hoop ik dat je ziet dat dat negatief advies een disclaimer is. ;-). 'Acryl colors are safe'
  6. dmi

    vliegwielspie'ke

    Het ziet er minder erg uit als op de eerste foto, maar dan nog... Je kan het op de boerenmanier proberen... vastzetten met in het achterhoofd dat het tijdelijk is, en deftig maken zodra 1) hij stopt met werken of 2) het aantal problemen zich zo heeft opgestapeld dat er geen andere logische keuze meer is :-). Het gaat sowieso (vroeg of laat) weer lostrillen.
  7. Wat een 'van horen zeggen' onzin is me dat toch. Laat eens een wettekst zien die zegt dat je een helm niet mag spuiten. Het enige dat in de wet staat is dat een helm gehomologeerd moet zijn. En aangezien een fabrikant NOOIT de kleur van een helm specifiek zal laten homologeren (omdat dat schandalig duur zou zijn en ze zichzelf zouden klem zetten met speciale uitgaves) is er geen enkele reden waarom het niet zou mogen tenzij de fabrikant het verbiedt. Ga nu maar eens kijken bij de FAQ's van de gerenommeerde helmfabrikanten, en lees zelf dat ze het helemaal niet verbieden. Ook stickers zij
  8. dmi

    vliegwielspie'ke

    Krukas inderdaad voor de vuilbak. De spie en spiebaan zijn maar een hulpmiddeltje om het vliegwiel te positioneren. Het vastzetten gebeurt door de conische klemming. Check de conus van je vliegwiel ook maar. Wellicht is dat ook voor de vuilbak. Die conussen moeten volledig vrij van beschadiging zijn. Ik hoop dat iemand die het zo durft monteren nooit commentaar levert op aziatische restauraties :-)
  9. Je gaat veel meningen horen. Meestal van mensen die zweren bij de ene olie die ze gebruiken, omdat die perfect voldoet en ze geen nare bijwerkingen ervaren. Dat komt omdat in een total loss smeersysteem de olie eigenlijk over erg weinig kwaliteiten moet beschikken. De levenscyclus van 2takt olie is welgeteld 1 omwenteling. Minerale olie vroeger in een auto ging minstens 5000km mee (reken maar uit hoeveel omwentelingen). Elke 2t olie die in de handel te koop is gaat voor een px perfect voldoen.
  10. bijna 2 jaar verder en nog steeds niet ;-)
  11. krassen kan je niet onzichtbaar wegwerken zoals met lak. Het is en blijft een goedkoop product (in elk opzicht). Maar het heeft zijn functie wel... zoals bij jou, je scooter zo goedkoop mogelijk een andere kleur geven. Demonteren is niet nodig 'als' je met naden zit. Dus als er tussen de carrosserie (die gespoten moet worden) en bijvoorbeeld koplamp (die niet gespoten moet worden) een naad zit waardoor de plastidip geen hechting heeft aan de aangrenzende panelen. Bij een Vespa is dat niet zo. Het wordt een soort rubber dus snijden is ook niet evident. Ik zou toch demonteren wat je kan de
  12. • Plastidip zou ik niet aanraden op een tweewieler. Het is gevoeliger voor beschadigingen dan ze je doen geloven. Plaatsen waar je vaak aankomt, of tegen schuurt met je kleren zien er snel niet mooi meer uit. Er is een reden waarom het zo goedkoop is ;-). (heb eens een auto gespoten, na een jaar zag het er niet meer fris uit. Was wel een pick up waar mee gewerkt werd) • Wrappen... dat is dan weer duur voor wat het is. Het blijft gewoon een sticker, en om een vespa netjes te wrappen denk ik niet dat je veel minder kwijt zal zijn dan spuiten. Je kan het wel zelf doen. Het is niet erg
  13. Hoe kunnen dan de achterste wel werken als die parallel geschakeld zijn met de voorste? ^ Dat was nog op de post van Frederik, maar opgelost. Da's het belangrijkste ;-)
  14. Dus je hebt ergens een te grote weerstand. Heb je gemeten of die weerstand in de massa zit, of in de +? Indien niet, zie mijn simpele test hierboven.
  15. neem een stukje elektriciteitsdraad van 2 meter lang. haal je pinkglaasje los en steek het stuk draad tussen de zijkant van het lampje en het socket. Verbind die draad als test even met de - pool van je accu en kijk of het zo wel werkt. Pinkproblemen zijn heel vaak massa gerelateerd. Als het zo wel werkt weet je dat je je massa goed moet nalopen.
×
×
  • Create New...