Jump to content
Vespaforum.be

Bart_GTV250

Members
  • Content Count

    280
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

54 Excellent

About Bart_GTV250

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    VESPA GTV 250 ie- 2006

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

1,409 profile views
  1. Forummers, ik heb hier een jaar en acht maanden genoten van al jullie bijdragen en reacties. Uiteindelijk heb ik mijn Vespa verkocht en een Kawasaki W800 gekocht, hoofdreden is dat ik de motor gebruik voor dagelijks woon-werk, en de Vespa kan net niet comfortabel genoeg rijden op de snelheden waar ik gemiddeld tegen rij. Ik heb veel plezier gehad aan de Vespa en ben blij dat hij ook zeer snel verkocht raakte aan de vraagprijs.Af en toe kom ik hier nog wel eens surfen, hou het veilig op jullie wespen. mvg Bart
  2. sedert 2 maand ben ik trotse eigenaar van een 250 atv van 2006.

    van de eerste eigenaar met 38000 km.

    hij loopt super. enkel mis ik een scherm.

    ik zag dat u zo een mooi scherm had gemaakt.

    bent u eventueel bereid er nog eentje voor mij te maken?

    ik hoor graag van u.

    mvg

  3. Mijn GTV is er 8, geen enkel probleem te melden, vorig ajar wel, batterij was op, vervangen en weer probleemloos.
  4. Oak, even verduidelijken; de plastieke bak moet er wel uit als je oplaadt natuurlijk. De standaard stekker heeft 2 korte kabeltjes, die raken vd batterij tot net onder de bak. Ik heb die stekker met kabelbinders daar ergens vastgemaakt. Wat ik doe is zadel open, bak achterstevoren terug zetten, zodat de bak het zadel open houdt en dan stekekr inpluggen. Ik ben al eens vertrokken met de stekker er nog in, in het begin nam ik de bak er gewoon uit tijdens opladen, en natuurlijk vergeten dat de stekekr instak. Als je natterij slecht is, moet die lader continu aanhangen, dan zou ik gewoon een nieuwe batterij kopen, 50 euro. Ik heb de mijne nu onder het kerstverlof aangehangen, beke preventief omdat hij de ganse tijd stil stond tot deze morgen. Komt er dus op neer dat ik de lader maar 1 x 2 eer per jaar aanhang voor een langere periode, en qua gebruiksgemak is die bak uitnemen dan geen probleem. Moest ik het nu nog eens installeren, want die kebelkes overal door wringen is ook een gepruts met mijn veel te dikke vingers, ik zou de originele kabelkes direct een meter langer maken en bvb in het handschoenvakje laten uitkomen.
  5. Bass_Lane, nu wil ik uw enthousiasme niet om zeep helpen, maar de aanpassing vd luchtinlaat heeft enekel zin op een carbu versie, niet po de injectie versies. Ik heb dat aanpassen ook tot in detail uitgezocht en zat bijna met zaag en beitel in de plastiek, toen iemand me daar op attent maakte. Je zou niet de eerste zijn die zich aan die staan stoot. Maar vermits mijn Vespa lui lijkt te zijn, zoals ik lee sop een ander topic, denk ik dat ikde rollekes en riem maar eens ga vervangen, en dan ook ineens Dr Pulleys neem.
  6. Dag Geert, juist, dat bevestigd toch alleen maar wat ik nu zeg; ik merk eigenlijk geen verschil tussen sportief rijden en rustig cruisen, om vooruit te komen moet je plankgas geven. Waarmee ik maar wil zeggen, dat het mij schier onmogelijk lijkt het verbruik van je Vespa sterk te beinvloeden met je rijstijl. Of ik nu rusitg rijd, of sportief, de 5 a 6000 km die ik doe per jaar, woon/werk, kan ik moeilijk op verschillende manieren doen, ik volg het verkeer en haal in als ik kan. Zelfs inhalen op een Vespa is niet sportief, je moet letterlijk een aanloop nemen, vanaf het moment van starten bij inhalen, tot er veilig langs door, tel ik 7-8 seconden gemiddeld. (inhaalmanoever rond de 70 km/u). Met een motor, waarmee je zowel sportief als rustig kan rijden, is dat minder dan 3 seconden, zonder aanloop.
  7. Mis ik iets, hoe kan je nu sportief rijden en rustig rijden op een Vespa? Das toch gewoon altijd plankgas om een beke vooruit te komen? Ofniesoms?
  8. Geert, de job van werknemers in de Italiaanse industrie is extreem goed gewaarborgd, je treft daar vaak fabrieken aan met zeer veel oudere werknemers, pensioen op 50 kennen ze daar niet, een fabriek even sluiten, zeer moeilijk. Nochthans is er zeer veel industrie in Italie, metaalstamperijen, plastiekfabrieken, ze kunnen alles zelf maken daar. Maar het zou kunnen dat veel van die technieken, even oud zijn als hun werknemers. In bepaalde sectoren lijkt er nul de bolle innovatie te zitten. Als het design niet goed was, dan maken ze nu nog altijd op exact dezelfde manier dat onperfecte design. Ik vrees dat een Vespa te lijden heeft van slechte designs, van sommige idngen vraagt ge u af; hebben ze destijds geweten dat er ook andere manieren mogelijk zijn. Vooral hoe alles vastgezet wordt vind ik ronduit ouderwets.
  9. haha, Iceman, Vespa is gewoonweg veel te duur, ben ik met je eens. Stilvallen kan ik met mijn GTV van 2007 niet zeggen, ik heb hem zelf anderhalf jaar en ben nog nooit stilgevallen. Misschien gelijk wijn, wordt beter met de jaren... Sym en Kymco zijn beide Taiwanees. Taiwan is de moderne uitgave van China, daar zitten de meer westerse Chinezen. Kymco heeft jaren voor Honda geproduceerd. De motortjes die zij gebruiken zijn zo goed, omdat het eigenlijk heel robuste hondaatjes zijn. Nooit gewijzigd, goedkope handjes. Het speciale aan een Vespa is nog altijd het metalen chassis, de retro vorm en de naam natuurlijk. Heb zelf veel met Chinezen, Taiwanezen, Indiers via het werk te doen;, de gemene grote deler daar; kwaliteit, oftwel het volledige gebrek aan enige kwaliteitsnorm of besef. As het in een staat en het lijkt van ver erop; verkopen. Ik heb toch deindruk dat Vespa onderdelen gemaakt zijn van veel degelijker materiaal, hoe ze al de stukken aan mekaar zetten tot een Vespa, dat is andere koek. Plus lijkt het me dat Vespa graag oude technieken gebruikt, dat werkte vroeger perfect, maken ze nog altijd stevig, maar vraagt enorm veel onderhoud in vergelijking met nieuwere technieken. Gaan we ne Minerva brommer maken?
  10. das niet helemaal waar; in china copieren ze alles; we copy the project, lower the price. als het eindresultaat op het moment van het opendoen vh doosje er hetzelfde uitziet, is het ok, brol in hte kwadraat In india kunnen ze dat niet; ze hebben gewon de middlene en de kennis niet om industriene op grote schaal na te maken.. De industrie die daar zit en dat zou kunnen, is buitenlandse industrie. Als daar iets gemaakt wordt, dan is dat meestal elders ontwikkeld en dus doordacht, beter in kwaliteit dan chinese produkten. Diezelfde buitenlandse bedrijven zitten ook in China, maar de Chinezen zijn zo vindingrijk in het copieren, dat er vaak meer dan de dubbele produktiecapaciteit wordt nagebouwd op zeer korte tijd. Dat is het probleem; die nagebouwde produktie komt uit kleine fabriekjes zonder enige kennis van kwaliteitsnormen.
  11. dat geloof ik niet, dat weiger ik te geloven.
  12. Ge hebt hem toch in alle richtingen gedraaid en gekeerd neem ik aan? Ik heb de originele GTV helm, die past, maar dnamoet ik hem ondersteboven erin frotten. Maar tis inderdaad belachelijk gemaakt, de bak lijkt groot, maar is door de bemating compleet onpraktisch. Ik steek er enkel kledij in, al de rest igaat niet, heb een box er op gezet voor mijn helm, maar zo een box heeft teveel nadelen; is direct open als ge er echt in wilt pakt veel wind waardoor de wesp onstabieler wordt spuwlelijk (ik vergelijk dat met ne porsche met nen dakkoffer...) Als ge uwen helm echt onder het zadel wilt hebben; je kan die plastiek bak er uit halen dan is de ruimte groter...
  13. dat bedoel ik, een Vespa moet te duur zijn!!! Straks kost hij evenveel als een chinese kopie. Stel je voor dat hij zo goedkoop wordt, dat we al de gebreken als normaal gaan beschouwen, want goedkoop = rommel. Neen, ne Vespa moet duur zijn, dit forum zou uitsterven... bon, zegt dat ze daarmee stoppen, 4000 euro
  14. heel mooi gelukt, uniek en ziet er toch af fabriek uit.
×
×
  • Create New...