Jump to content
Vespaforum.be

Robing

Members
  • Posts

    230
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    54 jaar geleden was ik van die mooie Vespa de trotse bezitter.

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Beveren Waas
  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

1,234 profile views

Robing's Achievements

Contributor

Contributor (5/14)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

34

Reputation

  1. Mijn verschillende klepspeling controles hadden geen afwijking op de speling. Laatste controle na 39.000Km, klepspeling niet moeten bijstellen. Maar wil inderdaad niks zeggen, en dienen ze volgens voorschrift om de 20.000Km gecontroleerd te worden. Mvg
  2. Van die zeggen van het kan geen kwaad. Hebben er waarschijnlijk nog nooit een luchtfilter open gedaan, waarvan de vespa op zijn linker bil is beland. Ik zeg U dat de luchtfilter doordrenkt zal zijn van motorolie, en heel het luchtfilterhuis heel vettig zal zijn. Voor je de motor start zou ik eerst het lucht filterhuis kuisen, en de luchtfilter vervangen. En moet de motorolie terug op peil worden gebracht. Mvg.
  3. Marcdax, ik ga akkoord dat je best je oliepeil kan checken na iedere 500Km. Maar Uw uitleg over het oliedruk controle lampje slaat nergens op. Als je het contact op schakelt branden er 2 lampjes. het RODE dient ter controle of er oliedruk is. Dus het is pas als de motor gestart word dat de oliepomp druk opbouwt, waardoor het RODE lampje UIT gaat, wat aanduid dat de oliedruk ok is. Als het RODE lampje knippert of blijft branden is er geen druk op het smeersysteem. Zelfs met voldoende olie in de motor kan de oliepomp het begeven. U mag mij eens uitleggen hoe jij anders een indicatie hebt van oliedruk ????? Mvg Ik rij 53jaar met motorvoertuigen, en in iedere handleiding van vele voertuigen, staat in vette letters, als het RODE olie lampje knipper of blijft branden. ONMIDDELIJK STOPPEN EN AFSLEPEN NAAR DE GARAGE.
  4. Beste GTS300supersportStef. Door meer duidelijkheid te geven word het een ander verhaal. U vermelde bij Uw dealer dat het oliedruklampje af en toe knipperde. Dat moet al een signaal zijn dat er wat loos ik, persoonlijk zou ik dan niet meer verder rijden. Omdat dit aangeeft dat de druk weg valt ( geen smering). Wat ik niet versta is dat je dat vermeld hebt aan Uw dealer en hij daar volgens jouw uitleg verder geen aandacht heeft aan besteed. Raar dat je ook niet meer vermeld dat na het onderhoud het oliedruk lampje nog is aangegaan tijdens het rijden. Let op heb al voorgehad dat het oliedrukcontact ook stuk is, en dan brand dat lampje niet meer. In ieder geval vind ik, dat UW dealer meer aandacht had moeten besteden aan UW melding dat het oliedruk lampje knipperde tijdens het rijden ( maar dan ben je al bezig puin te rijden). Het is een spijtige zaak, en begrijp Uw misnoegdheid volkomen. Mvg
  5. Goede informatie van 300gtssupersportstef, zou zijn geweest: Ik deed mijn Vespa op onderhoud bij mijn dealer op km stand ?????. na het afhalen bij mijn dealer heb ikzelf mijn vespa NIET/WEL gecontroleerd, zoals het olie peil of banden spanning. Na ????? Kmters gereden te hebben na het onderhoud liep mijn motor vast. Ofwel geen olie of koelvloeistof anders loopt de motor niet vast. Twee zaken die makkelijk zelf te controleren zijn, maar dat heb ik NIET/WEL gedaan. De motor is naar de dealer gebracht, die na controle vast heeft gesteld dat de motor is vast gelopen door gebrek aan smeering. en dat kan ofwel door te weinig olie, of zoals DAXX aanhaalde door het niet werken van de oliepomp, IN BEIDE GEVALLEN moet dan het rode waarschuwing lampje branden.. Als de pomp het begeven heeft kan niemand daar iets aan doen, hoewel dit uitzonderlijk is. Omdat geen informatie gegeven word na hoeveel km, na het onderhoud de motor is vast gelopen. En de vast loper te wijten is aan gebrek aan olie, kan niemand zeggen wie hier nalatig is geweest. Het is alsof niemand ooit zijn handleiding boekje leest, waarin staat welke zaken je ZELF dient te controleren, niet alleen voor het voertuig maar zeker voor je eigen veiligheid. Mvg.
  6. Robing

    Olie Lek

    Is gewoon een lekje aan de verbinding van de koelvloeistof slangen. Waarvan ik de klembanden heb vervangen door inox aandraaibare. Wie iets van de vespa motor kent, weet dat daar in de verste verte geen olie kan komen. Mvg.
×
×
  • Create New...