Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie Vespa V 50/n 1967


Raffa

Aanbevolen berichten

normaal moet dat macheren. spuit eens wat remreiniger in uwe carbu en kijk eens wat dat geeft. soms heeft ne motor net dat duwtje in de rug nodig om te starten. valt hij dan toch stil; kan je dingen beginnen uitsluiten zoals: krijgt geen benzine, lucht, vonk,..

Link naar reactie

Vandaag nog eens alles gecontroleerd. Alles eens opnieuw afgesteld en zuiver gemaakt.

Bij de eerste trappen keer wou hij precies starten. Daarna was het gedaan. Het enige wat ik niet gecontroleerd heb is de compressie.

Ga mij een compressietester aanschaffen. Kan mij iemand helpen ivm de compressie. Hoeveel moet deze bedragen bij een V 50cc

Alvast bedankt

Link naar reactie

Nero,

Het wil nog niet lukken, motor staat nog op een statief.

In gang lopen gaat nog niet. Benzinekraan zit er nog niet op.

Ik ga een paar dagen op verlof en zal dan weer verder proberen.

Toch bedankt

Link naar reactie

Vandaag nog eens poging ondernomen. Eerst compressie gemeten. Deze was 8kg/cm2. Kan mij iemand bevestigen als dit genoeg is. Daarna carburator nog eens volledig drooggemaakt. Startpiloot gebruikt. Enkel Bij de eeste kick wil hij 1 keer aanslaan. Daarna is het weer niks meer. Volgens mij verzuipt hij dan telkens. Als ik de bougie eruit draai en hou hem bij het gat heb ik een duidelijke ontploffing. Normaal zou de motor op een statief toch moeten aanslaan? Of zou het beter moeten lukken als ik hem in de gang kan duwen. Alles is standaart vernieuwd en voorheen sloeg hij makkelijk aan. Heeft iemand nog tips??

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Eindelijk, vandaag weer eens alles dubbel gecontroleerd. Platine eens op 0,30 gezet zoals tip. Uiteindelijk starte de motor. Heeft ook duidelijk een zetje nodig.(startpiloot) Eens gestart bleef hij mooi draaien zonder luchtfilter. Bij het monteren van de luchtfilter viel hij telkens stil. Reden mij onbekend. Fijn afstelling zal voor volgend jaar zijn. Tips altijd welkom.

Alvast bedankt

Link naar reactie

Hallo,

De motor start nog altijd zeer slecht,

De fijnafstelling lukt mij duidelijk nog niet. Ook verzuipt hij altijd onmiddelijk.

Als ik de motor gestart krijg blijf hij wel lopen.

Wel komt hij langzaam terug in stationeer toerental.

Kan zo een gasschuif ook verslijten?

Weet iemand hoeveel compressie deze v50 eigelijk nodig heeft??

Nu heeft hij een compressie van 8 bar.

De concact punten staan nu op 0.35.

Alvast bedankt.

Link naar reactie

is waarschijnlijk een versleten cilinder, dus boren, overmaatse piston en roderen

Link naar reactie

is waarschijnlijk een versleten cilinder, dus boren, overmaatse piston en roderen

 

Lijkt me een beetje overdreven, een compressie van 8bar is goed voor een 50cc, met een slechte zuiger/cylinder zou dit beduidend minder zijn.

 

Verhouding lucht (type luchtfilter), benzine (maat sproeier) en soort uitlaat zijn zeer belangrijk bij de 50cc blokjes.

 

Ik ben ook behoorlijk lang aan t klooien geweest met mijn 50n na revisie.

Link naar reactie

Ben inderdaat aant klooien denk ik..

Ik ga deze avond nog meer eens proberen. As het dan niet lukt ga ik wachten tot ik de motor onder het chassis kan monteren.

Dan kan ik hem ingang duwen. Ik denk dat dit gemakkelijker gaat.

Toch bedankt al voor de tips.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik denk dat het grootste probleem is , dat hij nog niet gemonteerd is , en dan heb ik het over (valse) lucht ... met name smallframes staan daar nog al bekend om ...

 

Het is prima mogelijk om smallframe blokjes op een stand goed te laten lopen, daar kan het problem niet zitten.

Klint meer als een verhoudingen probleem.

Link naar reactie

Opdate,

Alles zeer dikwijls getest. Voorontsteking en contactpunten. Motor blijft verzuipen. Als ik een tang op de naftdarm klem start hij vrij snel. Daarna is het weer verzuipen. Zou het kunnen dat een carburator na reinigen en uitblazen de begeeft? Ook vlotternaald en dichtingen zijn vervangen.

Verder is vandaag spuitwerk binnen gekomen waar ik zeer tevreden over ben. Nu rustig starten met opbouwen. Eventuele oplossing ivm. Carburator altijd welkom.

post-13862-0-64564600-1421946562_thumb.j

post-13862-0-99672600-1421946578_thumb.j

Link naar reactie

De vlotternaald is inderdaad een klein, maar essentieel onderdeel. Daarnaast dien je er voor te zorgen dat je ontsteking op tijd staat en dat je een goede vonk hebt. 

Laatst ook een zoektocht gehad om een 50 Special aan de praat te kregen. Daarbij bleek inderdaad vlotternaald oud te zijn, stond de timing niet op tijd en was de bougie en de boudiedop niet goed. Die laatste vervangen door een NGK model, werkt veel beter dan de ouderwetse aansluiting vind ik. 

 

- Vlotternaald vervangen?

- Contactpunt op juist moment 0.35 mm open?

- Bougie nog goed? Opening 0.6 / 0.65 mm?

- Bougiekabel goed?

- Bougiedop?

- Bobine in orden?

- Condensator aan vervanging toe?

 

Succes. 

Link naar reactie

Hallo,

Vlotternaald nieuw

Contactpunten nieuw op 0,35

Bougie NGK B6HS. Nieuw. Opening 0,6mm. Vonk goed

Bougiekabel en dop nieuw.

Condensator nieuw.

Voorontsteking. Timing. 19° BDP.

Dichtingsring inlaatspruitstuk nieuw.

Aan de sproeiers heb ik niks veranderd wel zuiver en uitgeblazen.

Morgen nog eens alles op een rij zetten.

Ik ben benieuwd.

Bedankt voor de tips

Link naar reactie

Hoofdsproeier 51.

Ga als laatste mijn carburator ultrasoon reinigen en nieuwe sproeiers steken.

Ben dan benieuwd naar het resultaat dan.

Ondertussen kan ik verder doen aan het opbouwen.

Grts

Link naar reactie

Hoofdsproeier 51.

Ga als laatste mijn carburator ultrasoon reinigen en nieuwe sproeiers steken.

Ben dan benieuwd naar het resultaat dan.

Ondertussen kan ik verder doen aan het opbouwen.

Grts

 

Zou toch nog eens de oude vlotternaald of een nieuwe proberen... Loopt er benzine uit het onluchtingsgaatje? Kan ook nog de vlotter zelf zijn. Bij mijn oude VNB zat er wat corrosie op het asje van de vlotter waardoor hij bleef hangen.

Link naar reactie

Deze avond elec. Kabels opnieuw getrokken. Viel goed mee.

Zijn er personen die na het herspuiten de onderkant nog eens extra behandelen?

Nu alles zuiver is is dit misschien een meerwaarde?

Welke product zou daar goed voor zijn?

Grst.

Link naar reactie

@ raffa, maar wat is je totale setup, cilinderinhoud en type, carb (16/10) uitlaat type,

vul al deze gegevens in op http://sfs.alexander-hepp.de/ en je kan controleren wat andere mensen met een vergelijkbare setup gedaan hebben. 

Zodoende kom je er dus achter of die sproeier bv te klein is, en daar kan het probleem mee opgelost zijn.

Checken of je vlotter goed werkt is ook een goede tip (@Sjoerdo) heb idd ook al eens gehad dat de vlotter bleef haken

en dus niks deed. (gevolg de motor doet het even en valt daarna stil)

 

Let ook op je tankdop, hier zit een minuscule opening aan de bovenkant/buitenkant in

wat ervoor zorgt dat de benzinetank niet vacuum trekt, deze kan met het verfen dicht gaan zitten,

wat ook tot deze symptomen kan leiden.

Link naar reactie

Met deze set kan je uitproberen waar de scooter het beste mee loopt:

 

http://www.sip-scootershop.com/en/products/jetting+kit+dellorto+5072+_40100300

 

Als ik de site smallframe setup bekijk, dan zou de sproeier ergens tussen de 55 en 60 moeten zitten. 

(zit nogal veel variatie in wat men gekozen heeft bij een standaard setup,

sommigen hebben zelfs een 122 mainjet bij een volledig standaard setup, maar dat lijkt me niet te kloppen)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...