Jump to content
Vespaforum.be

Sjoerdo

Members
  • Posts

    160
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Faro Basso VM1T (1953)
    Motovespa 125 (1958)
    Vespa 50n (1971)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Leiden
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Sjoerdo's Achievements

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

51

Reputation

  1. is het een idee om de carter in de oven te leggen voordat ik de assen er weer uit tik of kan dit de nieuwe keerringen beschadigen?
  2. Ik ga zeker weer komen dit jaar! heb twee jaar geleden heel wat leuke onderdelen gevonden
  3. Merci, deze heb ik inderdaad in mijn boutenbox zitten 👍
  4. ik zal even in moerendoos gaan wroeten, heb het blok meer dan een jaar geleden uit elkaar gehaald, is niet veel blijven hangen... die borgplaatsjes zitten aan de moer zijde (buitenkant carter)?
  5. het is raar dat SIP alleen maar de 49mm variant heeft, dit zou dus een kortere moeten zijn. Ik steek deze gewoon erin zonder ring etc.? https://www.sip-scootershop.com/nl/category/klassik-vespa_2/reserveonderdelen_1751/vespa-98-125-150-gs-56_T7/motor-vespa-98-125-150-gs-56_1805/carter-beschermkap-cilinder_1311?explo=19
  6. https://www.tuktukparts.nl/
  7. Gaat om de reguliere carterbouten? nummertje negentien?kan niet echt duidelijke foto vinden...
  8. Aaargh, les 1 aandrijf as niet met gemonteerd schakelkruis erin monteren, eerst as dan kruis… les twee, eerst primair dan as plaatsen! Kan het oude schakelkruis nog gebruikt worden of toch vervangen?
  9. je hebt er al heel veel liefde ingestopt en het toont! mooi machientje
  10. Merci, gaan we het zo doen, mijn vrouw was net blij dat de lagers uit de vriezer waren, komt er nu een hele as voor in de plaats 😄
  11. Gisteren de lagers en keerring in de aandrijf kolom vervangen, was een beetje rommelen maar is gelukt. volgende stap is de aandrijflijn terugplaatsen, dit gaat behoorlijk moeilijk… is dat gewoon een kwestie van doordouwen?
  12. ja ik zal een nieuwe koperen duw bus kopen, hij beweegt er nog vrij in zonder al teveel speling en de deksel kan altijd nog makkelijk worden vervangen.
  13. Sjoerdo

    Curry of niet?

    leuk ding om voor de show in een restaurant te zetten ofzo, maar zonder hele grondig inspectie zou ik er niet op vertrouwen dat het een betrouwbare en veilige cruizer is...
  14. Weer wat verder, nieuw schakelkruis en de keerringen en lagers van de krukas vervangen… wel zag ik wat beschadiging in de koppelings deksel, kan dit ermee door of is revisie mogelijk?
×
×
  • Create New...