Jump to content
Vespaforum.be

Sjoerdo

Members
  • Content Count

    88
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

23 Excellent

1 Follower

About Sjoerdo

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Faro Basso VM1T (1953)
    Motovespa 125 (1958)
    Vespa 50n (1971)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Leiden
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Sjoerdo

    Onderdelen v56

    ligt eraan wat je nodig hebt... misschien een lijstje opstellen?
  2. nee als het clipje gewoon om de buis past dan zit je goed.
  3. Die schroef je in het zelfde gaatjes waar deze schakelaar nu op vast zit (dat metalen klemmetje zeg maar)
  4. Eigenlijk zit er op een vm2t standaard zo'n grijs doosje met vier standen (vm1t heeft slechts drie standen). Volgens mij is de schakelaar die jij hebt een extra optie geweest.
  5. het is een plaatje geworden!
  6. is dit ontstaan nadat je er wat aan hebt gesleuteld of is dit probleem spontaan ontstaan?
  7. jeetje 600 EUR voor een vm2t spatbord en lamp Ik ga mn vespa uit elkaar schroeven en in onderdelen verkopen! Volgens mij kom je heel ver als je inderdaad gewoon dat spatbord wat uitklopt/duwt, voor de rest ziet het er nl. wel uit als het juiste model spatbord...
  8. Mijn profiel foto is van mijn vm1t uit 54 je ziet dat het deel van het spatbord aan de beenschild zijde wat vlak is, dus het is niet een volledig rond spatbord...
  9. Sjoerdo

    Krukas vl2

    Ik heb er 1 liggen van een ACMA uit 1954
  10. Aangezien je de motor en het spuitwerk gaat uitbesteden heb je een aantal speciale tools sowieso al niet nodig dat maakt het makkelijk. Zeker handig is de speciale tanksleutel om de benzinekraan los te draaien vanuit binnen in de tank. Verder gewoon het reguliere zoals een steek en dopsleutel set, selectie schroevendraaiers en tangen etc. etc. Popnagel pistool is handig voor de vloerrails maar kun je ook met boutjes en moeren doen of met traditionele klinknagels. Bereid je vooral goed voor op het trekken van nieuwe kabels en draden dit kan nogal verraderlijk zijn. De vnb 1 t was nogal speciaal, lees je daar ook goed over in, zoals meegespoten achterlicht en lichtschakelaar en zo zijn nog wel wat afwijkingen bijzonderheden. succes!
  11. Sjoerdo

    Misa of acma?

    Bedankt voor de reacties! Weet iemand of er verschil zit tussen deze twee vervangingsdelen van SIP? of passen ze allebei op de GL? https://www.sip-scootershop.com/en/ersatzteile/spare+parts++vespa+125150rally+57-008/frame++repair+sheet-1374?
  12. Mooi werk! Ik ga straks zeker wat van je tips kunnen gebruiken! moet een flink stuk geamputeerd worden...
  13. Sjoerdo

    Misa of acma?

    Bedoel je het vespa logo? Logo op t beenschild is nl. weg, maar ook geen gaatjes, dus kan kleef geweest zijn... Vandaar mijn vraag, ik ken Donza alleen via dit forum (ben een Ollander he). De scoot is nieuw verkocht in Amersfoort. Maar gewoonlijk kom je niet veel MISA's tegen in Nederland. Hebben hier dus zeer waarschijnlijk te maken met een in Belgiƫ geproduceerde GL 150.
  14. Sjoerdo

    Misa of acma?

    Beste mede-Vespisten, Dit weekend een onbekende Vespa opgehaald. De wesp heeft Donza plaatjes op het zadel en het motorblok zegt VGLA1M. Is het een MISA GL 150? Het framenummer helaas helemaal weggerrot...
  15. Sjoerdo

    Buitenband pk50

    Beste propliner, ik heb beide situaties gehad, begonnen met moderne scooters die allemaal een vaste velg hadden, vervolgens bij mijn eerste vespa v50 enthousiast ook geprobeerd de band er af te lichten met bandenlichters, niet wetende dat de velg gesplit moest worden. Aangezien OP aangeeft dat hij met bandenlichters bezig is, lijkt me dit de meest aannemelijke conclusie. Indien de velgen zijn gesplit en de band vast zit geroest (had ik bij mijn VNB1t) zou je eerste tool van keuze geen bandlichter zijn.
×
×
  • Create New...