Jump to content
Vespaforum.be

Sjoerdo

Members
  • Posts

    215
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Faro Basso VM1T (1953)
    Motovespa 125 (1958)
    Vespa 50n (1971)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Leiden
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Sjoerdo's Achievements

Community Regular

Community Regular (8/14)

  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

70

Reputation

  1. yup, knap dat ze hem hem zo recht en op de juiste lengte hebben weten te krijgen maar ga toch maar een nieuwe zoeken 😄
  2. Oei volgens mij hoort een voorvork er zo niet uit te zien….
  3. ziet er mooi uit! grondig werk. Zeer mooi kleurtje ook 👍
  4. Hey, ik heb alleen een compleet stuur in de aanbieding...
  5. Ik wilde de bil vervangen door een custom bil waar nog geen achectingspunten opzitten die moetn er sowieso op gelast worden. Kijken dus of ik deze kan bestellen. Deze rommel maar gewoon doorslijpen dus...
  6. Nou we zijn eindelijk bij het frame aangekomen. Gisteren de originele motor eruit gehaald. Kwam wel wat geks tegen, de rechterzij bil scharnier aan de achterkant lijkt me een beetje in elkaar gerommeld. Vast gelast ofzo, heb het vermoeden dat dit niet zo hoort…
  7. merci, ga ik ze daarvoor gebruiken! hopelijk volgende week dinsdag de ontsteking monteren en wie weet lukt het om er een vonk uit te krijgen...
  8. om precies te zijn deze: https://www.sip-scootershop.com/nl/product/carburateur-kit-pinasco-dell-orto-phvb-22mm_26295023?q=pinasco carburateur vond dit stukje text op scooter center: Since the carburettor is intended for use in modern vehicles, it has connections for a vacuum petrol tap and an oil feed for separate lubrication. These are closed with rubber plugs.
  9. Bedankt voor de reacties. Ik heb die klemmetjes nooit eerder gezien en helaas zit er bij de carb totaal geen handleiding... lijken me een beetje klein om als klem op de benzineslang te dienen... Er is een andere aansluiting voor de benzineslang, deze twee zijn echt loos, ik heb geen idee waar ze voor dienen !? De plaat zal dus een beetje passen en meten worden, als ik hem monteer geeft dit wel meer ruimte om de bekabeling weg te werken. @Michel_V bedoel je dat de binnen naaf van het vliegwiel tegen de carter aankwam en heb je daar wat vanaf gehaald?
  10. Even wat vraagjes samengevoegd voor de goeroes op t forum: 1. bij de carb set zaten deze klemmetjes enig idee waar die voor zijn? 2. is deze extra plaat nodig bij instal van de flytec? En wat bedoelen ze met 0 in de handleiding? 3. De dopjes op de carb, verwijderen of dienen die ergens toe?
  11. indrukwekkend werk! vooral het laswerk. Ik zie dat je de ontsteking er al op hebt zitten, toevallig ook flytec gebruikt?
  12. En weer wat gedaan, carb in elkaar gezet, was een eitje met de meegeleverde handleiding (welke handleiding 😄). Daarna alvast wat spelen met de ontsteking. Iemand tips over hoe te monteren? Karige handleiding verwijst naar nulpunt maar geeft niet aan wat dit nulpunt moet zijn, tdc? Zit trouwens ook nog een extra plaat bij de ontsteking deze achter de ontsteking steken zodat hij verder naar buiten komt mogelijk?
  13. als je alle moeren eraf hebt moet het open kunnen, krukas kan een beetje tegenwerken. hier kun je de check doen of je alles eraf hebt: https://www.scooterhelp.com/tips/engine/casing.split.sf.vespa.html
  14. Weer stapje verder, koppeling erop en de cilinder gemonteerd. Twijfel alleen of ik de koppeling met of zonder bijgeleverde ring moet monteren. Met steek hij iets voorbij de ideale tandwiel aanhaking, zonder net ervoor. Maar even spelen met het ontkoppelen kijken welke set up hij het beste pakt…
×
×
  • Create New...