Jump to content
Vespaforum.be

Sjoerdo

Members
  • Content Count

    55
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

20 Excellent

1 Follower

About Sjoerdo

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Faro Basso VM1T (1953)
    Motovespa 125 (1958)
    Vespa 50n (1971)

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. vind het er best netjes uitzien, chapeau
  2. De tanden die aan de kickstarter as zitten zullen niet snel slijten mogelijk het tandwiel dat de kickstarter aandrijft!?
  3. Een GS 160 Mk1 is inderdaad wel bijzonder en sowieso erg gewild, maar je zult foto's en frame en motornummer moeten laten zien wil je antwoord kunnen krijgen op de vraag of de scoor origineel is.
  4. Small frame is wat lastiger om bij te komen. De versnellingsschakelaar zit andersom dus het stellen gebeurt van onderaf. Principe is hetzelfde, versnelling op het blok in neutraal zetten, stelschroeven helemaal dichtdraaien, handvat in de neutrale positie houden en dan de kabels zo strak mogelijk vastzetten bij het blok. Vervolgens de stelschroeven gebruiken om eventuele speling weg te nemen.
  5. Ik zou het blokje gewoon lopend maken. Dat oog wat is gebroken met een metalen plaatje erachter gewoon vastzetten als dat past en het gat dichtsmeren op de carter helft. En dan eerst je vesp rijdend krijgen, parallel daaraan een volledig ander blok zoeken en deze helemaal reviseren, komen regelmatig voorbij op marktplaats of tweedehands... Blokje zelf vervangen is niet veel werk.
  6. Tot zover ik weet zijn er geen 'originele kentekenplaathouders' voor 50's aangezien deze juist op de markt zijn gebracht omdat het geen motoren zijn, hoogstens zat er dus mogelijk een verzekeringsplaatjes oid. misschien dat dit in soomige Europese landen anders was, je ne sais pas...
  7. Dank allen. ik denk dat hier mee uit de voeten kan, grootste verschil zal de bevestiging aan de achterzijde van de motor moeten worden die anders is bij wideframe modellen.
  8. Ik ben druk bezig met het tunen van een wideframe motor en ik zou graag een motor standaard bouwen, heeft iemand duidelijke foto's of misschien zelfs plannen die ik hiervoor kan gebruiken?
  9. Jeetje dat is wel balen zeg... Zou het kunnen zijn dat het eigenlijk een special is geweest waar ze een neusje op hebben gelast? Heb je het framenummer al gecheckt?
  10. Als je niet perse 12pk wil lijkt het me wel een goede optie. In combinatie met een andere uitlaat en misschien wat spelen met sproeiers moet er wel wat meer vermogen uit te persen zijn. Het is relatief goedkoop en makkelijk te installeren. Ik heb het ook overwogen maar Maskes raadde wel aan om meteen voor de whole shebang te gaan aangezien ik een 2 kanaals motor heb.
  11. 'T zijn allemaal onderdelen die vroeg of laat toch een keer vervangen moeten worden , dus geen kwaad geschied. Blij dat hij weer rijdt!
  12. Sjoerdo

    Vespa vnb 1961

    tja, daar zeg je me iets
  13. Sjoerdo

    Vespa vnb 1961

    kun je twee moeren aan 1 kant erop draaien, zodat je kunt proberen de bout in ieder geval wat rond te draaien, of is er te weinig schroefdraad?
×
×
  • Create New...