Jump to content
Vespaforum.be

Sjoerdo

Members
  • Posts

    249
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Faro Basso VM1T (1953)
    Motovespa 125 (1958)
    Vespa 50n (1971)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Leiden
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Sjoerdo's Achievements

Community Regular

Community Regular (8/14)

  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

80

Reputation

  1. zo te zien heb je de veertjes goed gemonteerd, kan het zijn dat de poten in de loop der tijd wat uit elkaar zijn gaan staan?
  2. 12v conversie lijkt me een goede stap! is het een gs of gl? gl150 heeft namelijk wel het nummer onder de bil zitten op een plek die vaak wegroest...
  3. pfff kan van alles zijn, over het algemeen altijd de basic checks doen, krijgt hij benzine, krijgt hij lucht en is er een vonk. van daaruit kun je gerichter gaan kijken naar wat het probleem kan zijn.
  4. Een Vespa uit Azie is theoretisch net zo zo goed als een vespa uit Italie, het verschil is vaak het leven wat die vespa hebben geleefd voordat ze hier aankomen. 30 tot 40 jaar gediend als werkpaar en zwaar afgeragd, daarna snel en goedkoop opgekalefaterd en shiny op de markt gevracht. Als deze gewoon solide is en alles werkt naar behoren dan gewoon toeren! Ik zou wel nieuwe covers voor je zadel en buddyseat regelen 🤪
  5. daar ben ik ook wel benieuwd naar, heeft zo te zien een flinke klap gemaakt... Dat oog kan worden aangelast en dan opnieuw uitboren. De scheur is lastiger kan je deze makkelijk terugduwen of staat er spanning op?
  6. Als je een carter hebt van een bachetta dan heeft een pinasco kit geen nut, deze heeft slechts 1 poort, je moet de carters hebben met twee poorten (vanaf 1952/53). 2 poorts Carter heb ik ook nog liggen 🙂
  7. Die heb ik nog liggen, stuur even een pm
  8. Als hij langere tijd heeft gelopen met te weinig olie als smeering kan het duiden op een soft seize, maar aangezien hij maar kort gelopen heeft kan dat niet het geval zijn.
  9. Heeft het blokje al gelopen indien ja loopt hij dan op juiste verhouding mengsmering?
  10. Shit, toch wat frame werk te verrichten kwam een slechte reparatie in het floorboard tegen…
  11. Sjoerdo

    vl1m motor

    oei, daar missen een flinke stukken, zal zeker je koeling en stabiliteit beïnvloeden... heb je de stukken nog? is het trouwens een 150cc?
  12. ik heb twee oude achterveren en bij beide zijn ze gelast, bovenste is wel gewoon los en voorvering is hij ook gewoon los. heeft mogelijk te maken met het feit dat als je de bout er vanonder in draait je de plaat eventueel kan laten meedraaien als deze niet voldoende klemt.
  13. compressie mag hoger maar 6 bar is best goed, iig goed genoeg om hem draaiend te krijgen. Het is zeer waarschijnlijk elektrisch zoals je zelf ook hebt geconcludeerd. Ontkoppel je kabelboom even zodat je puur op je motor start (geen verlichting etc. die problemen kunnen geven), als dit geen verschil maakt zou ik inderdaad toch gaan twijfelen aan de timing. check de ruimte tussen je contact puntjes met een voelmaat 0.4 mm volgens mij (met vliegwiel er nog op), klopt deze niet dan bijstellen en opnieuw proberen. https://scooterhelp.com/tips/timing/points.timing.html Staat die goed? Dan vliegwiel eraf (verlies het spietje niet) check of de statorplaat goed vast zit en dus niet kan zijn verschoven Condensator eventueel vervangen (regelmatige vonk is niet perse voldoende inductiespanning) bobines en bedrading nalopen Dit alles geen verschil, dan maar een 12v kopen
  14. Achterveer plaat is niet meer te krijgen dus losgesneden uit de oude veer en over gezet op de nieuwe veer.
×
×
  • Create New...