Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sjoerdo

Leden
  • Items

    368
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

1 Volger

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Faro Basso VM1T (1953)
    Motovespa 125 (1958)
    Vespa 50n (1971)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Leiden
  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Sjoerdo's prestaties

Rising Star

Rising Star (9/14)

  • Very Popular Zeldzaam
  • Dedicated Zeldzaam
  • Reacting Well Zeldzaam
  • Conversation Starter
  • Week One Done

Recente badges

149

Reputatie

  1. Denk ook bezoekers van de vespa world days in pontedera. Bekenden van het forum?
  2. Een aantal vespas en een lammy met belgisch kenteken in Pisa!
  3. Sorry die van mij is inmiddels gespoten in de ‘foute’ 15048… hier voor na fotos:
  4. ja dan doet hij niet meer hoop dat je de stelschroefjes nog goed kan vastzetten, de eerste kabel ziet er redelijk versleten uit, misschien overwegen de binnenkabel te vervangen...
  5. HIer een oudere thread met wat informatie. er gaat 1 kabel helemaal je hadvatbuis in naar je koppeling, de twee kabels voor je versnelling gaan naar het uiteinde van de handvatbuis deze zitten op een ronde schijf die je vanuit je koplamphuis zou moeten kunnen zien. Maar ik lees twee dingen: geen weerstand op je koppeling (dus probleem met koppeling of koppelingskabel) geen klikjes bij het wisselen van versnelling (hopelijk een probleem met loszittende kabels, dat zijn idd de kabels van de foto die je hebt gepost) controleer allereerst of de kabels allemaal goed zitten en of de kabelstop ook goed vastzitten en dus niet schuiven over de kabel. Zou ook zeker even je koplamp verwijderen en kijken of de versnellingskabels op die ronde schijf nog goed zitten. Mogelijk een interne kabelbreuk, kijk ook een of je aan de achterkant van de vespa aan de binnenkabel kan trekken en dat deze eruit komt.
  6. ik probeer het te begrijpen: je kan aan het handvat draaien zonder de koppeling in te knijpen, maar dan schakelt hij niet (hij blijft dus in een versnelling staan of juist in zijn vrij?) Wat vraagjes: voel je wel weerstand als je de koppeling inknijpt? zitten de schakelkabels in het stuurhuis nog goed (even kijken door de koplamp te verwijderen) als je het handvat draait beweegt dan wel het schakelmechanisme?
  7. Bedankt Nero, heb hem vergeleken met het oude slot en het nieuwe slot was idd een fractie hoger, dit afgeslepen en nu past hij er precies door. Niet de meest elegante oplossing maar het werkt 😄👍
  8. ik krijg hem niet door de ring die onderin het stuurhuis kolom zit gelast. daar is geen speciaal trucje voor?
  9. iemand nog tips hoe het stuurslot te vervangen, ik krijg met geen mogelijkheid de nieuwe unit in de stuurkolom behuizing... ik probeer het via de onderkant met de stuurkolom eruit.
  10. volgens mij bij LVdue.com ik heb nog een nieuwe zwarte liggen als je die wilt (ik heb een volledig zwart zadel en alleen de hoes vervangen door een groene.
  11. merci, die zal ik nog even omdraaien dan!
  12. Kabels getrokken en tank en zadel ge dryfit!
  13. Als je verhaal klopt, namelijk kopen van de 1e eigenaar die hem zelf nieuw in Indonesie heeft gekocht, kan dit een prima scooter zijn. Met de originele papieren en invoer documenten zal een kenteken geen al te groot probleem moeten zijn in Nederland, het is echter géén oldtimer, 1997 wordt niet als oldtimer beschouwd door de wet. Hier veel info over Dan Motors, de producent van Vespa's in Indo: Modern Vespa : Dan Motor Indonesia
×
×
  • Nieuwe aanmaken...