cee Geplaatst: 23 december 2014 Delen Geplaatst: 23 december 2014 normaal moet dat macheren. spuit eens wat remreiniger in uwe carbu en kijk eens wat dat geeft. soms heeft ne motor net dat duwtje in de rug nodig om te starten. valt hij dan toch stil; kan je dingen beginnen uitsluiten zoals: krijgt geen benzine, lucht, vonk,.. Link naar reactie
Raffa Geplaatst: 25 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2014 Vandaag nog eens alles gecontroleerd. Alles eens opnieuw afgesteld en zuiver gemaakt. Bij de eerste trappen keer wou hij precies starten. Daarna was het gedaan. Het enige wat ik niet gecontroleerd heb is de compressie. Ga mij een compressietester aanschaffen. Kan mij iemand helpen ivm de compressie. Hoeveel moet deze bedragen bij een V 50cc Alvast bedankt Link naar reactie
nero Geplaatst: 25 december 2014 Delen Geplaatst: 25 december 2014 Waarschijnlijk verzopen. naftkraan toe en blijven trappen of in gang lopen. Groetjes, nero. Link naar reactie
Raffa Geplaatst: 25 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2014 Nero, Het wil nog niet lukken, motor staat nog op een statief. In gang lopen gaat nog niet. Benzinekraan zit er nog niet op. Ik ga een paar dagen op verlof en zal dan weer verder proberen. Toch bedankt Link naar reactie
Raffa Geplaatst: 30 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2014 Vandaag nog eens poging ondernomen. Eerst compressie gemeten. Deze was 8kg/cm2. Kan mij iemand bevestigen als dit genoeg is. Daarna carburator nog eens volledig drooggemaakt. Startpiloot gebruikt. Enkel Bij de eeste kick wil hij 1 keer aanslaan. Daarna is het weer niks meer. Volgens mij verzuipt hij dan telkens. Als ik de bougie eruit draai en hou hem bij het gat heb ik een duidelijke ontploffing. Normaal zou de motor op een statief toch moeten aanslaan? Of zou het beter moeten lukken als ik hem in de gang kan duwen. Alles is standaart vernieuwd en voorheen sloeg hij makkelijk aan. Heeft iemand nog tips?? Alvast bedankt. Link naar reactie
Gio Geplaatst: 30 december 2014 Delen Geplaatst: 30 december 2014 Uw platine staan iets te veel open, denk ik. 0.30 of 0.35 probeer daarmee eens. Link naar reactie
Raffa Geplaatst: 31 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2014 Eindelijk, vandaag weer eens alles dubbel gecontroleerd. Platine eens op 0,30 gezet zoals tip. Uiteindelijk starte de motor. Heeft ook duidelijk een zetje nodig.(startpiloot) Eens gestart bleef hij mooi draaien zonder luchtfilter. Bij het monteren van de luchtfilter viel hij telkens stil. Reden mij onbekend. Fijn afstelling zal voor volgend jaar zijn. Tips altijd welkom. Alvast bedankt Link naar reactie
Raffa Geplaatst: 5 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Hallo, De motor start nog altijd zeer slecht, De fijnafstelling lukt mij duidelijk nog niet. Ook verzuipt hij altijd onmiddelijk. Als ik de motor gestart krijg blijf hij wel lopen. Wel komt hij langzaam terug in stationeer toerental. Kan zo een gasschuif ook verslijten? Weet iemand hoeveel compressie deze v50 eigelijk nodig heeft?? Nu heeft hij een compressie van 8 bar. De concact punten staan nu op 0.35. Alvast bedankt. Link naar reactie
Philip1 Geplaatst: 6 januari 2015 Delen Geplaatst: 6 januari 2015 is waarschijnlijk een versleten cilinder, dus boren, overmaatse piston en roderen Link naar reactie
Sjoerdo Geplaatst: 6 januari 2015 Delen Geplaatst: 6 januari 2015 is waarschijnlijk een versleten cilinder, dus boren, overmaatse piston en roderen Lijkt me een beetje overdreven, een compressie van 8bar is goed voor een 50cc, met een slechte zuiger/cylinder zou dit beduidend minder zijn. Verhouding lucht (type luchtfilter), benzine (maat sproeier) en soort uitlaat zijn zeer belangrijk bij de 50cc blokjes. Ik ben ook behoorlijk lang aan t klooien geweest met mijn 50n na revisie. Link naar reactie
Raffa Geplaatst: 7 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2015 Ben inderdaat aant klooien denk ik.. Ik ga deze avond nog meer eens proberen. As het dan niet lukt ga ik wachten tot ik de motor onder het chassis kan monteren. Dan kan ik hem ingang duwen. Ik denk dat dit gemakkelijker gaat. Toch bedankt al voor de tips. Link naar reactie
jje Geplaatst: 7 januari 2015 Delen Geplaatst: 7 januari 2015 Ik denk dat het grootste probleem is , dat hij nog niet gemonteerd is , en dan heb ik het over (valse) lucht ... .met name smallframes staan daar nog al bekend om ... . Link naar reactie
Sjoerdo Geplaatst: 22 januari 2015 Delen Geplaatst: 22 januari 2015 Ik denk dat het grootste probleem is , dat hij nog niet gemonteerd is , en dan heb ik het over (valse) lucht ... met name smallframes staan daar nog al bekend om ... Het is prima mogelijk om smallframe blokjes op een stand goed te laten lopen, daar kan het problem niet zitten. Klint meer als een verhoudingen probleem. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 22 januari 2015 Delen Geplaatst: 22 januari 2015 Afstelling naft/lucht ... . Ge zijt zeker ivm met uw afstelling vd onsteking... ? Vonk op juiste moment ? Heb je dat getest ? Gr adrian Link naar reactie
Raffa Geplaatst: 22 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2015 Opdate, Alles zeer dikwijls getest. Voorontsteking en contactpunten. Motor blijft verzuipen. Als ik een tang op de naftdarm klem start hij vrij snel. Daarna is het weer verzuipen. Zou het kunnen dat een carburator na reinigen en uitblazen de begeeft? Ook vlotternaald en dichtingen zijn vervangen. Verder is vandaag spuitwerk binnen gekomen waar ik zeer tevreden over ben. Nu rustig starten met opbouwen. Eventuele oplossing ivm. Carburator altijd welkom. Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 23 januari 2015 Delen Geplaatst: 23 januari 2015 Is de vlotternaald vervangen geweest? En heb je op smallframesetup de juiste maat sproeier kunnen achterhalen? http://sfs.alexander-hepp.de/ Verzuipen van de motor zou een slecht functionerende vlotternaald kunnen zijn, bij valse lucht start de motor wel goed, maar gaat deze op den duur enorm toeren draaien. Link naar reactie
JJP Geplaatst: 23 januari 2015 Delen Geplaatst: 23 januari 2015 De vlotternaald is inderdaad een klein, maar essentieel onderdeel. Daarnaast dien je er voor te zorgen dat je ontsteking op tijd staat en dat je een goede vonk hebt. Laatst ook een zoektocht gehad om een 50 Special aan de praat te kregen. Daarbij bleek inderdaad vlotternaald oud te zijn, stond de timing niet op tijd en was de bougie en de boudiedop niet goed. Die laatste vervangen door een NGK model, werkt veel beter dan de ouderwetse aansluiting vind ik. - Vlotternaald vervangen? - Contactpunt op juist moment 0.35 mm open? - Bougie nog goed? Opening 0.6 / 0.65 mm? - Bougiekabel goed? - Bougiedop? - Bobine in orden? - Condensator aan vervanging toe? Succes. Link naar reactie
Raffa Geplaatst: 23 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2015 Hallo, Vlotternaald nieuw Contactpunten nieuw op 0,35 Bougie NGK B6HS. Nieuw. Opening 0,6mm. Vonk goed Bougiekabel en dop nieuw. Condensator nieuw. Voorontsteking. Timing. 19° BDP. Dichtingsring inlaatspruitstuk nieuw. Aan de sproeiers heb ik niks veranderd wel zuiver en uitgeblazen. Morgen nog eens alles op een rij zetten. Ik ben benieuwd. Bedankt voor de tips Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 24 januari 2015 Delen Geplaatst: 24 januari 2015 Maar welke sproeier zit er op? Het lijkt toch alsof de cilinder teveel benzine krijgt. Hoe ziet de bougie eruit nadat hij even gelopen heeft? Link naar reactie
Raffa Geplaatst: 24 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2015 Hoofdsproeier 51. Ga als laatste mijn carburator ultrasoon reinigen en nieuwe sproeiers steken. Ben dan benieuwd naar het resultaat dan. Ondertussen kan ik verder doen aan het opbouwen. Grts Link naar reactie
pete Geplaatst: 24 januari 2015 Delen Geplaatst: 24 januari 2015 Mooi kleurtje, de rest zal ook wel in orde komen. Link naar reactie
Sjoerdo Geplaatst: 25 januari 2015 Delen Geplaatst: 25 januari 2015 Hoofdsproeier 51. Ga als laatste mijn carburator ultrasoon reinigen en nieuwe sproeiers steken. Ben dan benieuwd naar het resultaat dan. Ondertussen kan ik verder doen aan het opbouwen. Grts Zou toch nog eens de oude vlotternaald of een nieuwe proberen... Loopt er benzine uit het onluchtingsgaatje? Kan ook nog de vlotter zelf zijn. Bij mijn oude VNB zat er wat corrosie op het asje van de vlotter waardoor hij bleef hangen. Link naar reactie
Raffa Geplaatst: 26 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2015 Deze avond elec. Kabels opnieuw getrokken. Viel goed mee. Zijn er personen die na het herspuiten de onderkant nog eens extra behandelen? Nu alles zuiver is is dit misschien een meerwaarde? Welke product zou daar goed voor zijn? Grst. Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 27 januari 2015 Delen Geplaatst: 27 januari 2015 @ raffa, maar wat is je totale setup, cilinderinhoud en type, carb (16/10) uitlaat type, vul al deze gegevens in op http://sfs.alexander-hepp.de/ en je kan controleren wat andere mensen met een vergelijkbare setup gedaan hebben. Zodoende kom je er dus achter of die sproeier bv te klein is, en daar kan het probleem mee opgelost zijn. Checken of je vlotter goed werkt is ook een goede tip (@Sjoerdo) heb idd ook al eens gehad dat de vlotter bleef haken en dus niks deed. (gevolg de motor doet het even en valt daarna stil) Let ook op je tankdop, hier zit een minuscule opening aan de bovenkant/buitenkant in wat ervoor zorgt dat de benzinetank niet vacuum trekt, deze kan met het verfen dicht gaan zitten, wat ook tot deze symptomen kan leiden. Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 27 januari 2015 Delen Geplaatst: 27 januari 2015 Met deze set kan je uitproberen waar de scooter het beste mee loopt: http://www.sip-scootershop.com/en/products/jetting+kit+dellorto+5072+_40100300 Als ik de site smallframe setup bekijk, dan zou de sproeier ergens tussen de 55 en 60 moeten zitten. (zit nogal veel variatie in wat men gekozen heeft bij een standaard setup, sommigen hebben zelfs een 122 mainjet bij een volledig standaard setup, maar dat lijkt me niet te kloppen) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.