Cantodea Geplaatst: 12 oktober 2016 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2016 12 uren geleden, Julo zei: Nog steeds niet binnen? Nog steeds niet, duurt toch wel echt lang. Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 12 oktober 2016 Delen Geplaatst: 12 oktober 2016 Klinkt misschien raar maar ik heb dit ook 1 keer meegemaakt "dat lange wachten" van Juli tot begin Oktober en in December ging de zaak failliet ! Achteraf stelde ik me de vraag of dit te maken had met de fabriek of dan wel met de dealer (status) zelf . Link naar reactie
Cantodea Geplaatst: 13 oktober 2016 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2016 De vraag is natuurlijk, wat is de gemiddelde levertijd? Ik had de indruk, door toedoen van de verkoper, 2 à 4 weken. Dat de zaak in slechte papieren zou zitten betwijfel ik sterk.. maar je weet nooit natuurlijk! Feit is dat ik de scooter binnen een tweetal weken toch dringend moet hebben voor mijn woon-werk verkeer, anders weet ik niet meteen hoe ik er kan raken. Voorlopig geen probleem omdat ik met de wagen naar het werk kan, maar binnenkort heeft mijn echtgenote deze nodig om op haar werk te raken. Link naar reactie
lind Geplaatst: 13 oktober 2016 Delen Geplaatst: 13 oktober 2016 Geduld is een mooie deugd Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 13 oktober 2016 Delen Geplaatst: 13 oktober 2016 2 uren geleden, Cantodea zei: Dat de zaak in slechte papieren zou zitten betwijfel ik sterk.. Een zaakvoerder die in slechte papieren zit, gaat dat nooit tegen jou vertellen. ook al lijkt het een goed draaiende zaak. de "interne keuken" ken je nooit. Maar laten we hopen dat alles nog in orde komt en dat je binnen de "kortste keren" aan het "bollen bent" Link naar reactie
Julo Geplaatst: 13 oktober 2016 Delen Geplaatst: 13 oktober 2016 Idd zou me verwonderen dat hij in slechte papieren zit... Wat me ook verwonderd is dat hij hem niet op stock had... Link naar reactie
Cantodea Geplaatst: 15 oktober 2016 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2016 Vandaag nieuws gehad over de Vespa van mijn dealer. De lange wachttijd heeft een reden. Alle nieuw geleverde Vespa's, en dit vanaf oktober 2016, krijgen de nieuwe Euronorm 4 motor. Alle Vespa's die de fabriek nog moeten verlaten worden daarom alsnog aangepast. Top dat mijn dealer dit laat weten! Link naar reactie
Julo Geplaatst: 15 oktober 2016 Delen Geplaatst: 15 oktober 2016 Ben benieuwd of die nieuwe motor ander gedrag of prestaties zal geven... Link naar reactie
lind Geplaatst: 15 oktober 2016 Delen Geplaatst: 15 oktober 2016 T'is te hopen dat ze wat beter op punt zullen staan dan de eerste 125 cc GTSjes met injectiemotor van een paar jaar geleden. Link naar reactie
ePit Geplaatst: 17 oktober 2016 Delen Geplaatst: 17 oktober 2016 De euro 4 norm verwacht een lagere uitstoot en dus ook minder verbruik Vespa heeft dit gerealiseerd door enkele aanpassingen aan de motor: – optimalisatie van de thermodynamica met verbeterd koelsysteem en vermindering van wrijving in de motor. – start-stop systeem met een borstelloze starter op de krukas (zonder tandwielen) – andere versnellingsbak met dubbelvertande aandrijfriem met minder verliezen – gewijzigde Vario-transmissie instellingen om de acceleratie en uitstoot te optimaliseren. Dus aanpassen met aftermarket variogewichtjes + riem en weg is je Euro 4 norm Op papier is een Euro 4 motor echt wel beter/efficienter dan de vorige versie Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 17 oktober 2016 Delen Geplaatst: 17 oktober 2016 Zoals ik het lees en de diverse foto's van de 300 Touring bekijk, blijft het blok van de 300 super en super sport gelijk aan het facelift model van eind 2014 (abs/asr). Ze zullen bij Piaggio wel de ECU hebben aangepast zodat het binnen de EURO4 norm valt. Op de 300 Touring zijn ze slechts 0,5pk kwijt: http://www.sip-scootershop.com/community/blogs/modernvespaeng/archive/2016/10/7/vespa-news-intermot-cologne-2016.aspx Wel vreemd dat de dealer je geen keus heeft gegeven om het EURO3 model uit te leveren maar om op het EURO4 (2017) model te wachten, of heb je dat zelf aangegeven? Enfin, na de EICMA weten we meer en zullen we het wel van je horen hoe je nieuwe GTS rijdt, alvast veel veilige km-ers toegewenst. Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 17 oktober 2016 Delen Geplaatst: 17 oktober 2016 ik meen echter gelezen te hebben,dat de aanpassing naar Euro 4 norm,nefast is voor het vermogen en dus bijgevolg de vorige versie krachtiger was,,,time w'll tell. CHEERS Link naar reactie
lind Geplaatst: 17 oktober 2016 Delen Geplaatst: 17 oktober 2016 2 uren geleden, DAXX zei: ik meen echter gelezen te hebben,dat de aanpassing naar Euro 4 norm,nefast is voor het vermogen en dus bijgevolg de vorige versie krachtiger was,,,time w'll tell. CHEERS Dat zou wel heel goed kunnen. Bij Honda is de recentste SH in 125 cc versie ook minder krachtiger en is de topsnelheid is lager dan de vorige versie. Ze hebben meer koppel maar de hoge toeren zijn eruit. Verder lees ik bij e-pit dat ze een borstelloze starter hebben. Dat heeft de SH al jaren. En voor de SH had de Honda Zoomer dit al. En de eerste Zoomers zijn van bouwjaar 2002 ! Link naar reactie
Cantodea Geplaatst: 17 oktober 2016 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2016 Ik heb niet kunnen kiezen welk modeljaar ik wilde, maar dat is niet zo erg. Wat ik erger vind, is dat iemand hier van het forum, of iemand die deze topic anoniem volgt, bij mijn dealer langs is geweest of hem opgebeld, om te gaan vragen of het klopt dat ie "in slechte papieren" zit. Mijn dealer heeft me hiervoor opgebeld. Ik vind dit zeer laag en hetgeen die kerel heeft verteld is bovendien nog een leugen ook, lees dit topic er maar eens volledig op na, ik heb zoiets niet gezegd wel integendeel. Excuses van dit heerschap vind ik het minste wat hij kan doen, zowel tegenover mezelf en mijn dealer. Schaamteloos vind ik dat! Ik heb trouwens een zeer sterk vermoeden wie het kan zijn.. Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 17 oktober 2016 Delen Geplaatst: 17 oktober 2016 3 uren geleden, Cantodea zei: Ik heb niet kunnen kiezen welk modeljaar ik wilde, maar dat is niet zo erg. Wat ik erger vind, is dat iemand hier van het forum, of iemand die deze topic anoniem volgt, bij mijn dealer langs is geweest of hem opgebeld, om te gaan vragen of het klopt dat ie "in slechte papieren" zit. Mijn dealer heeft me hiervoor opgebeld. Ik vind dit zeer laag en hetgeen die kerel heeft verteld is bovendien nog een leugen ook, lees dit topic er maar eens volledig op na, ik heb zoiets niet gezegd wel integendeel. Excuses van dit heerschap vind ik het minste wat hij kan doen, zowel tegenover mezelf en mijn dealer. Schaamteloos vind ik dat! Ik heb trouwens een zeer sterk vermoeden wie het kan zijn.. Wat belang kan iemand erbij hebben, om aan een dealer te vragen of hij in slechte papieren zit ? Dat gaat een dealer toch nooit vertellen. Je moet echt wel een "pipo" zijn om als "wildvreemde" zulke dingen recht op de man af te vragen ! Als die "bewuste persoon" toch zo nieuwsgierig is kan hij beter "andere bronnen"(die ik hier niet ga vermelden) raadplegen, zonder die dealer lastig te vallen. Link naar reactie
Cram15 Geplaatst: 17 oktober 2016 Delen Geplaatst: 17 oktober 2016 Tja je heb nu eenmaal mensen die graag alles weten... Uw dealer kan dit hier allemaal nalezen. En in uw geval zou ik mij absoluut geen zorgen maken ! Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 18 oktober 2016 Delen Geplaatst: 18 oktober 2016 Amai, ja, maar dit lijkt op 'stoken'. Je moet al verdraaid scheef lezen om die conclussie hier te nemen... en dan nog contact opnemen én jou vermelden. Link naar reactie
ice man Geplaatst: 18 oktober 2016 Delen Geplaatst: 18 oktober 2016 Asr en start stop nie mijn ding. Link naar reactie
Cantodea Geplaatst: 20 oktober 2016 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2016 Op 19-10-2016 om 00:37, ice man zei: Asr en start stop nie mijn ding. Volgens wat ik vind op het net, heeft de 300 geen start-stop. Ik vind eigenlijk niks terug over een Euro4 motor voor de 300. Het gaat telkens over de 125 en de nieuwe 150 cc. Link naar reactie
ePit Geplaatst: 23 oktober 2016 Delen Geplaatst: 23 oktober 2016 De Euro 4 norm is door de Europese commissie vastgelegd voor alle nieuwe motoren... Er valt dus niet onderuit te komen om nieuwe Vespa's op de markt te brengen die niet aan deze nieuwe normen voldoen (ABS en uitstootbeperkingen inclusief) Meer info: http://www.europarl.europa.eu/news/nl/news-room/20121116IPR55754/nieuwe-regels-voor-goedkeuring-motoren Link naar reactie
ice man Geplaatst: 29 oktober 2016 Delen Geplaatst: 29 oktober 2016 waar wacht die dealer eigenlijk op?tot het begint te sneeuwen zeker eer u Vespa komt,wees geen sisi stap bij een andere dealer die nog iets op voorraad heeft,vergeet die euro 4 Vespa koop u een euro 3 norm. Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 3 november 2016 Delen Geplaatst: 3 november 2016 Inderdaad , duurt wel heel lang. Kon die geen Vespa halen bij een collega dealer ? Gebeurt nog wel dat winkels dit doen. Als het nog lang duurt kan je beter wachten tot 2017 om hem in te schrijven of je hebt een 2017 model dat nog van 1e inschrijving 2016 is Link naar reactie
Cantodea Geplaatst: 4 november 2016 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2016 Het blijft wachten. Hij is nu 10 weken geleden besteld en eigenlijk heb ik de Vespa vanaf volgende maandag nodig voor mijn woon-werk verkeer. Weet nog niet hoe ik het ga oplossen? Misschien eens gaan vragen of hij een scooter staan heeft die ik kan gebruiken totdat de nieuwe er is??? Link naar reactie
Cantodea Geplaatst: 4 november 2016 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2016 Alléé dan toch, uiterlijk volgende woensdag wordt ie geleverd.. De nieuwe benaming is voluit: Vespa GTS 300 E4 Classic... Link naar reactie
Koen03 Geplaatst: 4 november 2016 Delen Geplaatst: 4 november 2016 Op 1 september 2016 om 14:16, Cantodea zei: Vandaag ook nog een windscherm en een gsm houder bijbesteld. Nu nog wachten. Ik hoop dat hij na onze reis, tegen 15 september klaar staat, maar met Italianen weet je nooit hé. Hey, 6 weken geleden besteld en al aan het bollen, het is het wachten waard hoor. veel succes met uwe gts300! Grtz Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.