Ga naar inhoud
Vespaforum.be

lind

Leden
  • Aantal items

    110
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    2

lind last won the day on March 14

lind had the most liked content!

Community reputatie

22 Excellent

Over lind

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    .

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Nummer motorblok kan je hier vinden. Een nieuw COC kan je bij de dealer in België aanvragen. Je hoeft er zelfs niet voor naar de Politie. Blijkbaar vraagt iedere dealer wat hij wil voor een duplicaat van je COC. Het kan dus nuttig zijn eerst de prijs te vragen.
  2. Wat doe je als uw tienerdochter al enkele weken de laatste haren van uw hoofd zeurt omdat ze maar geen Vespa kan vinden in haar favoriete kleurtje. Dan ga je nadenken over een make-over of over import. Na enkele dagen zoeken op marktplaats * BINGO * . Aldus een afspraak geregeld. Transport voorzien en onderweg naar Nederland. De aankoop - In Nederland blijft de nummerplaat op het voertuig hangen bij verkoop. Niet enkel dient u een aankoopbewijs op te maken, met de gegevens van de verkoper, de koper en natuurlijk de scooter. Vergeet zeker de aankoopdatum en de km stand niet te vermelden. Hoe meer info hoe beter. In Nederland blijft de verkoper verantwoordelijk voor het voertuig , de wegentaks , boetes enz. Zolang het kentekenbewijs op zijn naam staat. U dient dus met de verkoper naar een RDW punt te gaan. Om de scooter op uw naam te laten zetten. De verkoper kan dan ook aanvinken dat het voertuig voor export is. Wijzelf hebben echter voor een RDW erkend bedrijf gekozen dat in en export deed. En omdat dit 7 op 7 werkt en bereikbaar is. Let erop dat niet alle RDW punten altijd open zijn. De tenaamzetting let wel dat u bij de verkoop zeker het pas (kentekenbewijs) van de scooter meekrijgt. Normaal zal de verkoper er een hoekje afknippen, zo is het pas niet meer geldig. Hou wel het pas en het afgeknipte hoekje bij. Hierboven het pasje. zoals vermeld hebben we gekozen voor een RDW erkend bedrijf. Deze verwerkt dus de info. En stuurt zowel de koper als de verkoper een bewijs van verandering van eigenaar (vrijwaringsbewijs) Lang leve de smartphone. Zodra, dit geregeld is kan je dus terug naar België met de scooter. Bij eventuele controle door Politie of Douane kan je deze documenten al voorleggen. De Douane en Inschrijving. Na enkele dagen ontvang je dan kentekenbewijs deel twee thuis (foto hieronder). Belangrijk van dit document worden geen duplicaten gemaakt. Dus kwijt is pech. Laat deze documenten dus zeker aangetekend verzenden naar je adres. zodra je dit document hebt kan je naar de dealer om een gelijkvormigheidsattest aan te vragen. Volgens ik vernomen heb zou je dit ook rechtstreeks bij Piaggio Nederland kunnen doen via de website. het gelijkvormigheidsattest De Douane Na ontvangst van het gelijkvormigheidsattest kan je naar de douane gaan. Bij sommige kantoren kan dit enkel op afspraak. In Gent ging dit vlug en vriendelijk ! Dinsdag gebeld en donderdag al afgehandeld. Wat heb je zeker nodig. Je paspoort , het kentekenbewijs , je aankoopbewijs , kentekenbewijs deel 2 en het gelijkvormigheidsattest. Als alles goed is ontvang je dan een roos formulier. De D.I.V Zodra de douane het roze formulier heeft ingevuld. Kan je naar je verzekering. Zodra ook deze hun informatie hebben ingevuld kan je naar de D.I.V. Let wel op sommige kantoren worden ingevoerde voertuigen enkel de maandag ingeschreven ! BELANGRIJK bij de D.I.V heb je niet enkel het roze inschrijvingsformulier maar ook het kentekenbewijs pasje nodig ! Verlies dit dus zeker niet . Regel je dit via je verzekeringsagent maak hem daar dan zeker attent op. Verstuur je uw documenten per post , doe dit dan zeker aangetekend en in een stevige envelop. Better save than sorry. bij ons duurde de afhandeling van aankoop tot inschrijving een dikke twee weken. Het kan waarschijnlijk nog sneller. Het beste koopt u natuurlijk uw scooter bij de lokale Vespa dealer met garantie. Echte koopjes zijn er in Nederland niet echt te doen. De prijzen zijn vergelijkbaar met hier. Zelfde voertuig , zelfde staat natuurlijk. Verder is er nog de afstand, als de scooter in het noorden van Nederland staat ben je eventjes onderweg. Maak dus goede afspraken met de verkoper en vraag zoveel mogelijk info en recente foto’s. Testrijden en het voertuig horen draaien kan je enkel ter plekke natuurlijk. Er is dus altijd een risico op teleurstelling. Reacties zijn altijd welkom. Zijn er mensen met betere tips dan mogen zij altijd reageren. Al is het maar om andere mensen op weg te helpen.
  3. lind

    afdekplaatjes spiegelgaten Vespa2018 GTS Super sport

    Ze zijn in rubber. Zend gewoon uw adres via e-mail via deze site. Dan stuur ik ze wel via de post. Van Antwerpen naar Oost-Vlaanderen rijden voor 2 van die dopjes zou wat gek zijn. De postzegel zal mijn budget wel niet uit evenwicht brengen.
  4. lind

    afdekplaatjes spiegelgaten Vespa2018 GTS Super sport

    Gratis , ze komen van een Gts.
  5. lind

    #DutchWesp Custom GTS Candy Python Green

    Ben geen fan van van perso projecten... De reden, zelden zijn ze geslaagd ! Maar in uw geval, is het buitengewoon knap gedaan en geslaagd ! ! Mocht ik uw versie in de winkel kunnen kopen, ik zou geen seconde twijfelen ! Je mag terecht fier zijn op je werk & project. Succes met je verdere projecten en blijf maar posten .
  6. lind

    Vespa afhalen Frankrijk

    In het zuiden van Siberië ...
  7. lind

    Sleutel bijmaken...gts125

    Even een reactie op een topic van 2009. Ondertussen bestaat de mogelijkheid om een perfect werkende sleutel te maken. Van enkel uw blauwe sleutel. En dit met waarborg. Dus voor zij die hun bruine sleutel en codecard kwijt zijn is er nog hoop. 1 tip let wel waar en bij wie je dit laat doen. Er zitten ook prutsers tussen. Reken wel tussen de 100 en 150 euro voor 1 gecodeerde sleutel. Voorzij die beide sleutels en de codekaart kwijt zijn. Bestaat er ook nog een hoop. Al loopt de kost dan al snel op naar de 400 euro en meer. Bovendien moet u kunnen bewijzen aan de hand van uw documenten dat u de eigenaar bent van het voertuig (en dit om diefstal te verkomen).
  8. lind

    Vespa kwijt?

    Heb je ondertussen uw scooter kunnen inschrijven ?
  9. Voor 61 euro heb ik een nieuw !
  10. lind

    uitlaat vespa gts 2016

    Je kan ook bij de Piaggio groep blijven. Een Beverly rijd comfortabeler en aangenamer dan een GTS (dankzij de grote wielen). En is al snel een duizend euro goedkoper. En als je uitzonderlijke betrouwbaarheid zoekt kan je beter bij Honda gaan shoppen. Maar we dwalen af. Uitlaten, warmte en zout gaan niet goed samen. Het kan ook zijn dat de vorige eigenaar, Hem eens goed heeft uitgeleefd met een hogedruk reiniger op een hete uitlaat. En nog ter info. Garantie claimen zal met de tijd moeilijker en moeilijker worden. Zolang, dat uw veiligheid en de goede werking van het product (in uw geval de motor en bij uitbreiding de ganse scooter) niet in het gedrang komen. Moet je niet te veel op garantie rekenen. Normale slijtage en gebruikerssporen zijn uitgesloten van garantie. Een uitlaat valt onder de slijtage gevoelige onderdelen, net zoals banden, remmen, lampen, batterij, enz. Feit is als uw scooter enkel bij droog weer rijd en bij geen gebruik in de garage staat. Er weinig kans is. Dat je uitlaat er dan na 1300 km zo zal uitzien.
×