Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Struzzo (Vl1T) Na Aanrijding Met Ree


RoelRoel

Aanbevolen berichten

Hallo,

Vorige week ben ik lelijk gevallen na een aanrijding met een ree.

In bijlage enkele foto's van mijn vespa.

De ree heeft mijn beenplaat vol geraakt en deze is dan ook in een scherpe hoek geplooid.

Ook het voorste spatbord staat scheef.

De wang achteraan rechts is dan weer ingedeukt door de val en het schuren op de straat.

Als ik zelf helemaal terug in orde ben wil ik aan de herstelling beginnen.

Heeft er iemand suggesties hoe ik dit het best repareer?

Ik heb geen ervaring met carrosseriewerken.

Nieuwe beenplaat zoeken?

Deze proberen recht te plooien?

Het zou fijn zijn als iemand me een manier van werken zou kunnen aangeven.

In ieder geval bedankt.

Groeten

Roelandpost-1516-0-55260000-1436184080_thumb.jppost-1516-0-64860000-1436184098_thumb.jppost-1516-0-56220000-1436184113_thumb.jppost-1516-0-31020000-1436184134_thumb.jppost-1516-0-08020000-1436184151_thumb.jppost-1516-0-12620000-1436184171_thumb.jp

Link naar reactie

Ouch... zonde! Hoe was het met de ree? 

Iemand die ik ken maakte hetzelfde vorige week mee met zijn klassieke motor. 

 

Als het frame niet krom is (ze kunnen wel tegen een stootje) is dat vrij eenvoudig te repareren, maar ik zou hem binnen doen bij een carrossier. Of eerst zelf de vork demonteren en spatbord eraf halen (en de bil). Anders betaal je ook voor simpel sleutelwerk. 

Het metaal gaat uitgerokken zijn. Door simpelweg in de andere richting te kloppen gaat het nog verder rekken. Een goede plaatbewerker weet wel hoe daarmee om te springen. 

 

Je lak gaat wel flink kapot geklopt zijn na de reparatie vrees ik. Maar dan nog gaat hij te mooi zijn om opnieuw te spuiten ;-)

Link naar reactie

Heb ooit ook zoiets voorgehad met mijn PX. 

Laten repareren bij een carrosserie! Koste me toen €300 met spuitwerk bij. 

Zag je nadien niks meer van!

 

Zijbil is wel een ander verhaal! misschien toch opteren voor een nieuwe?