Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Struzzo (Vl1T) Na Aanrijding Met Ree


RoelRoel

Aanbevolen berichten

Hallo,

Vorige week ben ik lelijk gevallen na een aanrijding met een ree.

In bijlage enkele foto's van mijn vespa.

De ree heeft mijn beenplaat vol geraakt en deze is dan ook in een scherpe hoek geplooid.

Ook het voorste spatbord staat scheef.

De wang achteraan rechts is dan weer ingedeukt door de val en het schuren op de straat.

Als ik zelf helemaal terug in orde ben wil ik aan de herstelling beginnen.

Heeft er iemand suggesties hoe ik dit het best repareer?

Ik heb geen ervaring met carrosseriewerken.

Nieuwe beenplaat zoeken?

Deze proberen recht te plooien?

Het zou fijn zijn als iemand me een manier van werken zou kunnen aangeven.

In ieder geval bedankt.

Groeten

Roelandpost-1516-0-55260000-1436184080_thumb.jppost-1516-0-64860000-1436184098_thumb.jppost-1516-0-56220000-1436184113_thumb.jppost-1516-0-31020000-1436184134_thumb.jppost-1516-0-08020000-1436184151_thumb.jppost-1516-0-12620000-1436184171_thumb.jp

Link naar reactie

Ouch... zonde! Hoe was het met de ree? 

Iemand die ik ken maakte hetzelfde vorige week mee met zijn klassieke motor. 

 

Als het frame niet krom is (ze kunnen wel tegen een stootje) is dat vrij eenvoudig te repareren, maar ik zou hem binnen doen bij een carrossier. Of eerst zelf de vork demonteren en spatbord eraf halen (en de bil). Anders betaal je ook voor simpel sleutelwerk. 

Het metaal gaat uitgerokken zijn. Door simpelweg in de andere richting te kloppen gaat het nog verder rekken. Een goede plaatbewerker weet wel hoe daarmee om te springen. 

 

Je lak gaat wel flink kapot geklopt zijn na de reparatie vrees ik. Maar dan nog gaat hij te mooi zijn om opnieuw te spuiten ;-)

Link naar reactie

Heb ooit ook zoiets voorgehad met mijn PX. 

Laten repareren bij een carrosserie! Koste me toen €300 met spuitwerk bij. 

Zag je nadien niks meer van!

 

Zijbil is wel een ander verhaal! misschien toch opteren voor een nieuwe?

Link naar reactie

Heb ooit ook zoiets voorgehad met mijn PX. 

Laten repareren bij een carrosserie! Koste me toen €300 met spuitwerk bij. 

Zag je nadien niks meer van!

 

 

Dat was waarschijnlijk in de tijd dat de bomen nog konden spreken ;-) 

 

Dit grapje gaat meer kosten dan die € 300,- , maar dan nog is deze struzzo het waard om hersteld te worden. Beterschap en sterkte 

Link naar reactie

Voor je begint met repareren misschien eerst laten controleren of je frame nog recht is... Aan het beenscherm te zien zal dat een redelijke klap geweest zijn ne is het niet ondenkbaar dat het balhoofd van het frame naar achter of naar recht geplooid is. maar dit valt uit enkel foto's niet op te maken...

Link naar reactie

Wel, wat de ree betreft, ik heb ze eergisteren gevonden. Ze was mors. Liefhebbers dienen eerst een aantal maden te verwijderen. Geen nood. Er zitten er hier veel. Everzwijnen ook trouwens. Met mij gaat het reedelijk :-). Overal bont en blauw, 23 hechtingen in mijn gezicht en hoofd, twee kiezen afgebroken en hoofdpijn... Het had veel erger kunnen zijn...

Ondertussen heb ik een oude plaatslager gevonden. Die moet ik nog overtuigen om me te helpen. Balhoofd moet ik nog controleren als ik weer wat krom kan. Projectje op komst dus. Groeten en bedankt voor de reacties

Link naar reactie

Wellicht een idee de Vespa hier langs te brengen,

kost wat meer, maar dan heb je een echt deugdelijke reparatie:

 

http://www.maskesvespaklassiekers.nl/

 

(evt kan hij ook vantevoren een schatting van de kosten geven)

 

Maar dan ben je zeker dat je niet een prachtig geverfde scooter terug krijgt,

waarvan het frame nog steeds krom is!

Link naar reactie

Allé je bent er beter vanaf gekomen dan die ree :(

En het is niet omdat er veel zitten dat het niet erg is voor dat beest hé. Er zijn ook veel scooteristen dus als ik die redenering van u doortrek...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...