Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gs Vs5


Bikerke

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

aangezien ik geen idee heb van de waarde een vraagje:

 

Ik heb net via een kennis begrepen dat zijn buurman nog een GS VS5 heeft staan in "originele" staat.

Een aantal jaar geleden gekocht om te restaureren, maar zonder gevolg...

 

Aangezien hij in de weg staat moest ik er maar een bod op doen.

Wat is een eerlijke prijs indien hij in goede staat is en de motor nog draait?

Er zijn Belgische papieren bij.

 

Ik ga morgen kijken, en wil een eerlijke prijs bieden...  

Is een GS veel meer waard dan een VNB of Sprint?

 

Gr,

 

F

Link naar reactie

Volgens mijn kennis zou het nog de originele lak (zilvergrijs) zijn en heeft hij relatief weinig roest.

Vespa start nog, maar er is niet meer mee gereden.

 

Motor zou wel nog weinig compressie hebben...

 

Wat is het verschil (buiten bouwjaar) tussen VS1-5?

 

Dat is alles wat ik er van weet, hopelijk heb ik morgen meer nieuws.

Maar aangezien er nog gegadigden zijn wil ik niet pokeren door te lang te wachten ;-)

Link naar reactie

VS5 = laatste versie(vs1 is oudste). Zijn de meeste van gemaakt dus minst zeldzame reeks van de gs150.

Link naar reactie

Er zijn letterlijk honderden verschillen tussen de verschillende GS'en vanaf VS1 tot VS5. De opmerkelijkste verschillen zijn dat bij de VS1 nog de kabels buiten het stuurhuis liepen en de velgen waren van het vroege (volle) type. 

 

Ik denk niet dat je nog snel een GS150 gaat vinden voor minder dan 3000 euro als hij compleet is en met papieren. In goede gerestaureerde staat is een VS5 zo ongeveer hetzelfde waard als de andere populaire maar niet zeldzame vespa's (Rally 200, SS180,...)

Link naar reactie

Update: Het zou gaan om een "witte" GS 160.

Ik heb afgesproken om morgenvroeg gaan te kijken.

Is deze zeldzamer (meer waard) dan een 150CC?

 

Zijn er speciale zaken die ik moet weten voor een 160CC?

Voor- en nadelen tov een 150CC?

 

Ik lees op sommige forums dat de mono-voorvork moeilijker te vinden/herstellen is dan de andere vorken. Wie heeft hier enige ervaring bij?

Ook dat de motor-onderdelen zeldzaam zijn...

Klopt dat?

Link naar reactie

Ophalen en pas daarna nadenken!

Een GS is een heel erg begeerlijke scooter, of 't nu 150 of 160cc is.

 

 

 

 

 

 

Tenzij je geen budget hebt, want alle reparatieonderdelen zijn duur voor zo'n zeldzame Vespa!

Link naar reactie

Een GS160 is interesanter om dat wisselstukken makkelijker te vinden zijn dan voor een GS150, de motorrevisie is minder ingewikkeld (large frame) en hij rijdt harder :)

 

De prijs zal afhangen van de "kennis" van de verkoper. Als hij GS160 intypt op google zal hij zich snel een idee kunnen vormen van de prijs.

 

Een "eerlijke" prijs is volgens mij tussen de 3 en 4000€ met een lichte neiging naar de 4000.

 

Het dient wel gezegd te worden dat dit type scooter niet het ding is dat je als "beginneling" best koopt (veel geld voor iets waar je mogelijk niet graag op rijdt). De onderdelen zijn ook duurder dan bij meer "ordinaire" vespa's (reken makkelijk x2) en wil je dat de scooter zijn "waarde" behoudt, zal je zoveel als mogelijk naar origine moeten restaureren (zie je bvb liever glimmende nieuwe lak, kies je beter een ander model.  

 

Een laatste tip: neem je tijd  en bekijk op voorhand grondig voorbeelden, met speciale aandacht voor de voorvork, motor en frame natuurlijk. Mogelijk zijn er reeds onderdelen vervangen door meer recente versies...

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Een GS160 is interesanter om dat wisselstukken makkelijker te vinden zijn dan voor een GS150, de motorrevisie is minder ingewikkeld (large frame) en hij rijdt harder :)

 

De prijs zal afhangen van de "kennis" van de verkoper. Als hij GS160 intypt op google zal hij zich snel een idee kunnen vormen van de prijs.

 

Een "eerlijke" prijs is volgens mij tussen de 3 en 4000€ met een lichte neiging naar de 4000.

 

Het dient wel gezegd te worden dat dit type scooter niet het ding is dat je als "beginneling" best koopt (veel geld voor iets waar je mogelijk niet graag op rijdt). De onderdelen zijn ook duurder dan bij meer "ordinaire" vespa's (reken makkelijk x2) en wil je dat de scooter zijn "waarde" behoudt, zal je zoveel als mogelijk naar origine moeten restaureren (zie je bvb liever glimmende nieuwe lak, kies je beter een ander model.  

 

Een laatste tip: neem je tijd  en bekijk op voorhand grondig voorbeelden, met speciale aandacht voor de voorvork, motor en frame natuurlijk. Mogelijk zijn er reeds onderdelen vervangen door meer recente versies...

 

Groetjes, nero.

Dag Nero,

 

Wat bedoel je met "veel geld voor iets waar je mogelijk niet graag op rijdt?

Rij-comfort?

 

Aangezien ik momenteel (ernstig) ziek ben, en daardoor wat meer tijd heb zou ik hem asap rijklaar willen krijgen... :-)

Hoe realistisch is het om een motor-rivisie te (laten) doen op korte termijn? Via google eens gaan zoeken naar een PX200 motor, maar dat valt tegen...

Bedoeling zou dan zijn om deze tijdelijk te gebruiken en een winter-project te maken van de originele motor revisie :-)

 

Thx voor de vele antwoorden ;-)

Link naar reactie

Als ik je profiel na zie zou  dit je eerste vespa worden, mogelijk heb je nog nooit met een (schakel) vespa gereden.

 

Persoonlijk vind ik rijden met een oldie en zeker met een GS-modelletje (heb eigenlijk nog nooit met een andere gereden :) ) de max in de zin van reizen met een 40 jaar oude vespa is altijd avontuur.  Met een moderne vespa ga je nooit hetzelfde gevoel hebben.

 

Pakweg 3500€ is dan ook een serieus bedrag (vind ik) om uit te geven als je bvb liever in alle luxe en zekerheid de weg op wilt.

 

Een px-motor zou ik nooit onder een GS steken, hoogstens de contactpunten vervangen door een electronische ontsteking. Volgens mij steek je het geld dan beter in de revisie van originele motor, dit gaat je normaal minder kosten (ongeveer 500€ werkuren inbegrepen).  de enige zwakke "plek" van een GS160 is het vinden en de kost van een nieuwe carbu (als die al stuk zou zijn).

 

Succes morgen met de eventuele aankoop en post wat foto's.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Hey Nero,

 

Het zijn niet de eerste tweewieler-km die ik ga maken...

Toen ik nog jong was :-) waren mijn eerste km's als kwajongen op een 125cc Suzuki crossmotor.

Even later hebben mijn neef en ik de Vespa van mijn nonkel die al 15 jaar in de schuur stond aan de praat gekregen, en hebben we ons cross-parcours eens getest :-)!

Zonde dat we niet beseften waarmee we bezig waren.

 

Even later mijn eerste motorfiets gekocht (GPZ750 Turbo). Na 15jaar en een kleine 200.000km op twee wielen was de goesting een beetje voorbij.

 

Tot het een tijdje geleden opnieuw begon te kriebelen, en ek heb besloten om terug voor de eerste liefde te kiezen ;-)

 

Bij deze, vandaag gaan kijken. Enkele foto's waar jullie je idee eens over kunnen geven.

Beide met een Belgisch inschrijvingsbewijs en van het jaar 1964.

Rode is een Sprint, Witte is een GS160 met het handschoenkastje op de juiste plaats :-)

Alleen spijtig voor alle rommel die ze bijgeplaatst hebben op de GS...

 

https://www.flickr.com/photos/mtbikerke/sets/72157652072371018/

Link naar reactie

Buiten dat hoefijzer zie ik niet veel "rommel" op de GS, alleen vigano-sierstukken.

 

Die rode lijkt me eerder een Belgische GL dan een sprint. Deze ziet er ook prachtig uit met dat dambordmotief op de billen.

 

Heb je al iets gekocht of een idee van de prijs?  Ik zou niet te lang wachten om toe te happen als het model je aanstaat.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Hey Nero,

 

Beide zijn (bijna) mijn eigendom ;-)

Morgen in principe ophalen.

 

Er is een originele handleiding bij van een Sprint, vandaar dat ik dacht dat het om een Sprint gaat. Maar ik kan me helemaal vergissen.

De "rommel" was ludiek bedoeld. Maar lieft zie ik hem helemaal origineel, dan is het spijtig van de gaten die geboord zijn.

 

Waardeschatting aan de hand van de eerste foto's?

 

Welk boek kan je aanraden om zoveel mogelijk technische info uit te halen voor restauratie?

Ik heb een Engels exemplaar gevonden: How to Restore Classic Large Frame Vespa Scooters - Rotary Valve 2-Strokes 1959 to 2008

 

Of bestaat er iets beter buiten het www?

 

G,

 

Frank

Link naar reactie

Is dat geen duitse Gs met pinkerkes ?

Sjieke dinges verder

 

Volgens mij zijn dit gewoon reflectoren, waarschijnlijk om beter zichtbaar te zijn in het verkeer ( een 6 volt achterlicht is niet zo zichtbaar... :) ).

 

Beiden zijn Belgische MISA's.

 

@Bikerken:  deze vespa's zijn de natte droom van vele vespisten, wat de prijs de hoogte in drijft.

 

Voor de GS: 3700 tot 4000 is volgens mij een eerlijke prijs, maar als je die in de handel wilt kopen mag je er snel nog een (paar) 1000€ bijrekenen.

 

Voor de GL (vermoed ik) 2000/ 2500€ als de motor los zit en hij compleet is ( de valbaren en bagagerek ontbreken op de foto's).

 

Proficiat met de aankoop!

 

Ik had hier denk ik nog ergens een handleiding stekn op de pc, kijk het eens na.

 

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Zoals Nero zegt is die rode een gl (misa) en geen sprint!

En rommel? Enkel dat hoefijzer is rommel. Laten zo!

Benieuwd naar vraagprijs...

Ik heb dat boek, als je wil mag je dat gerust overkopen. Ik gebruik het toch niet meer.

Succes! En mooie vondst!!

Link naar reactie

De witte is een GS 160, maar met foutief achterlicht (correct achterlicht zie foto hieronder) en zadel. Voor de rest lijkt deze ok.

De rode is een VGLB uitgaande van kenmerken op de foto's. Dus op papieren zou VGLB moeten staan en dus ook 4 versnellingen. Eigenaardig is wel de rode kleur, want die werd alleen bij de VGL1 en VGLA gebruikt. Ook "eigenaardig" dat de bevestigingshaken op de achterzijde in hetzelfde rood zijn. Mogelijk is deze vespa herspoten. Kan je dit checken?

Al bij al mooie vespa's!

Richtprijzen: Misa GS 160 in originele rijdende staat, bodem niet rot: 4000 euro, Misa VGLA/VGLB in originele rijdende staat en bodem niet rot: 3000 euro.

 

post-3732-0-24840000-1431193873_thumb.jp

Link naar reactie

De witte is een GS 160, maar met foutief achterlicht (correct achterlicht zie foto hieronder) en zadel. Voor de rest lijkt deze ok.

De rode is een VGLB uitgaande van kenmerken op de foto's. Dus op papieren zou VGLB moeten staan en dus ook 4 versnellingen. Eigenaardig is wel de rode kleur, want die werd alleen bij de VGL1 en VGLA gebruikt. Ook "eigenaardig" dat de bevestigingshaken op de achterzijde in hetzelfde rood zijn. Mogelijk is deze vespa herspoten. Kan je dit checken?

Al bij al mooie vespa's!

Richtprijzen: Misa GS 160 in originele rijdende staat, bodem niet rot: 4000 euro, Misa VGLA/VGLB in originele rijdende staat en bodem niet rot: 3000 euro.

 

attachicon.gifGS 160.jpg

 

Hoi Edwin,

 

is inderdaad een GL.

Achterlicht komt niet overeen...

 

Gr,

 

F

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...