Jump to content
Vespaforum.be

Bikerke

Members
  • Posts

    82
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    -
  • Mijn Scooter(s)
    GS 160MK1 1964
    Primavera 125 1970

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Hasselt
  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

1,323 profile views

Bikerke's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In
  • Reacting Well Rare

Recent Badges

54

Reputation

  1. Vele kilometers later... 8EF76A4C-6FDE-45DA-8D9D-C8D88EA24EE6.mp4
  2. Ik blijf melding krijgen dat ik geen toegang heb om iets te posten... Volgende poging: Ik heb nog geen seconde spijt van de 12V-conversie (Thx Nero) Mijn remcontact is vervangen (oude was defect). Als ik me nog goede herinner door een N-contact. Ik heb normaal nog ergens een lijst liggen met alle bestelde onderdelen. Laat maar weten indien ik dit moet checken. Mijn kabelboom is een 12-kabelboom van SIP. De claxon is nog de 6V met nu wat meer volume :-) Op het sleutelcontact gebruik ik enkel de twee uiterste standen.
  3. Bikerke

    GS 160 valt stil

    Al deze problemen opgelost door de batterij er uit te laten en een Vespatronic te steken :-)
  4. Na alle logische zaken te hebben getest heb ik hem voor de derde keer ultrasoon laten reinigen. En ondanks weinig hoop loopt hij intussen perfect... Blijkbaar zijn de SI-carburatoren daar gevoelig voor, ook mijn reserve-carburator had dezelfde problemen :-( Proberen waard dus vooraleer je verder zoekt!
  5. Dag Pieter, na zijn winterslaap nog steeds hetzelfde... intussen de volledige carburator, benzineslang, benzinekraan en tank gewisseld. Maar zonder resultaat... De benzineleiding is 48cm. Wanneer ik je test doe met een open kraan en de slang los dan loopt dat wel, maar geen straal. Ik heb een doorzichtige slang en zie nergens lucht. Ik heb de richting van de piston nog niet nagekeken, maar wat zou de reden zijn dat hij dit de eerste 200km na revisie niet deed... wie heeft nog tips? Alle dichtingen zijn vervangen tijdens de revisie... gr, Frank
  6. PS: Schema van SIP:
  7. Thx Nero, Ik had een batterij maar heb deze weg gelaten. Wit-rood is niet aangesloten. Het vreemde is dat ik tussen geel en blauw vanaf de statorplate geen spanning meet met draaiende motor!
  8. Ik heb ook een vraag over het aansluiten van een Vespatronic . Ik heb zowel de ontsteking geplaatst als een nieuwe kabelboom (Wiring Loom SIP for conversion). De kleuren die van de Vespatronic komen zijn rood/blauw/Geel/ Wit-rood). Op het schema van de kabelboom staat enkel maar rood/geel/blauw/rood-geel. Aangezien ik geen batterij gebruik heb ik de gele draad niet nodig. De rode en blauwe heb ik verbonden met de HS-spoel. Ik kan de motor starten en terug stil leggen door de rode draad aan de massa te houden. Welke kleur sluit ik aan op de rood-gele draad voor de verlichting? Ik meet geen spanning tussen massa en de gele draad en massa en wit-rood draad... De remschakelaar is ook vervangen!
×
×
  • Create New...