Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sip Banden


DAXX

Aanbevolen berichten

tja,ik heb in de loop der jaren toch al wel wat banden gehad op nen scooter,,sm100,S1,Metzler,dexter ( da waren nog eens goede banden,maar ge vindt ze precies ni meer),conti,,,de laatste waar ik nu wreed content van ben,en een wereld van verschil is,zijn die citygrips,maar ja die staan op de GTS,,,volgens mij niet in maat 3,50-10 te krijgen maar ik kan mij vergissen...t'is maar om te zeggen dat ik gene leek ben,,,trouwens van die S1,was ik ook ni volledig content,,sterke band,daar ni van,maar geen 100% vertrouwen in de bochten,tja en daar kunt ook over discussiëren .

 

CHEERS

Link naar reactie

tja,ik heb in de loop der jaren toch al wel wat banden gehad op nen scooter,,sm100,S1,Metzler,dexter ( da waren nog eens goede banden,maar ge vindt ze precies ni meer),conti,,,de laatste waar ik nu wreed content van ben,en een wereld van verschil is,zijn die citygrips,maar ja die staan op de GTS,,,volgens mij niet in maat 3,50-10 te krijgen maar ik kan mij vergissen...t'is maar om te zeggen dat ik gene leek ben,,,trouwens van die S1,was ik ook ni volledig content,,sterke band,daar ni van,maar geen 100% vertrouwen in de bochten,tja en daar kunt ook over discussiëren .

 

CHEERS

+1 

 

Ook niet erg onder de indruk van de S1. Een bompaband. Goed als je op je portemonnee let en niet sportief rijdt.

 

Welke reacties lees je die niet lovend zijn over de sip banden? Een band kan nooit op elk aspect bij de top behoren. 

Voor mij mag hij snel slijten, veel verbruiken, duur zijn. Zolang hij maar in zoveel mogelijk omstandigheden grip blijft houden (regen, kou, droog, warm). Niet enkel belangrijk voor het bochtenwerk, maar ook voor je remweg. Niet onbelangrijk bij een vespa. 

Link naar reactie

die Sip banden zijn rommelbanden. dat leg ik nog niet op mijne kruiwagen. maar bon, ieder zijn ding zeker :)

Link naar reactie

Ook niet erg onder de indruk van de S1. Een bompaband. Goed als je op je portemonnee let en niet sportief rijdt. 

 

Ah bon! :) En welke band voldoet dan wel aan je eisen?

 

Ik ben begonnen met Sava's (levengevaarlijk), dan S83's (idem dito in de bochten), dan overgeschakeld naar Heidenau's (een veel te harde band), dan SM100 (niet slecht maar ook niet goed) , en dan S1's (wel tevreden van, zachte band, goede grip en goed voor het betere bochtenwerk).

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ik ga dus terug opnieuw beginnen.

Nero,jaren ervaring dat telt niet meer zenne makker.

Er zijn er hier die toch al wat ge zegt het beter weten (zonder iemand aan te vallen)

Wij kennen daar allemaal niets van , net zoals de Cee, die kent daar ook niets van ;-)

Een nee Daxx gij ook niet ,né ;-)

 

Voor het te zeggen zoals mijne maat "My two cents"

Link naar reactie

Ik heb 1 setje schwalbe 5500 km(versleten) gehad 1 setje continental contitwist 5800 km(versleten) en momenteel Citygrip 5100 km ..die geraken niet versleten mijn gedacht en grip in alle weersomstandigheden wat je van de andere 2 merken niet kon zeggen .

Nu tijd voor een ...

 1509727_626648420795699_9207530773595535

Link naar reactie

De bompa's van tegenwoordig zijn dan ook niet meer die van vroeger...

... of sponsort Michelin motors en toerisme niet? :)

Groetjes, nero.

Off topic (vooraleer ik weer tegen mijn doos krijg van forumleden met lange tenen...) maar deze moet meteen bij De Post solliciteren. Dan krijg ik mijne post eens op tijd!

Link naar reactie

OFFTOPIC: 

 

De bompa's van tegenwoordig zijn dan ook niet meer die van vroeger...

 

https://www.youtube.com/watch?v=L4Gjl6Vuzuc

 

... of sponsort Michelin motors en toerisme niet? :)

 

Groetjes, nero.

 

Lol Nero, niemand sponsort Motoren & Toerisme (...ondanks alle advertentie is onze redactie nog steeds onafhankelijk.) Dat terzijde hoor je van mij geen slecht woord over die S1's.

 

De best grippende 10" band die ik ken is een Dunlop TT92GP, al is dat profiel wel erg racy voor de openbare weg.

 

 

 

Nero,jaren ervaring dat telt niet meer zenne makker.

 

 

Ik geloof eerder in 'kilometers'-ervaring

...als jongste van den hoop kan ik ook moeilijk anders.

Link naar reactie

Mijn ervaring met de citygrip Michelin is enkel in 12" op de gts 300. Na 2600 feitelijk nog niets van slijtage te zien en heel goede wegligging bij droog. Zou hem zo opnieuw kopen indien leverbaar in 10". (Geen ervaring in t nat)

Op de px liggen contitwist type sport op. Kleven echt aan de baan. Heel tevreden van. Enkel geen ervaring in nat en over levensduur kan ik nog niets zeggen na 1000km. De contitwist bestaat in tour, sport en race versie. Laatste is meer circuit gericht en zal kwa levensduur zeer beperkt zijn volgens mijn bandenboer.

Link naar reactie

 

ha daar zit het probleem,wij  doen geen kilometers ;-)

 

Wij komen alleen buiten als het shorts met teensletsenweer is en rijden nooit verder dan het eerste terraske.

 

Arno: zijn die banden ook in 3.5 x10" verkrijgbaar en zoekt ge genen bompa om ze uit te testen op een oldie?

 

Het doet me plezier dat er zelf bij moto's en toerisme verdeeldheid bestaat over wat nu een goede band is. :lol:

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ik leg geen enkele radiaalband op mijn kruiwagen. Maar niet omdat ze slecht zijn. 

 

Waarom zijn de sip-banden dan je ding niet?

 

omdat dat ne vierkanten band is. goed om rechtdoor te rijden, maar daar pak ik genen bocht mee.

Link naar reactie

 

Ik geloof eerder in 'kilometers'-ervaring

...als jongste van den hoop kan ik ook moeilijk anders.

 

 

Sorry Brave, de jongste da zennekik nog altijd :D

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...