Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sip Banden


DAXX

Aanbevolen berichten

@Nero Dat had ik al door adhv jullie reisverhaaltjes. ^^

@Cee Sorry, das uit gewoonte (al zou het me pas echt verbazen als je jaarlijks meer km's op 2 wielen dan me doet)

 

Het is niet zozeer verdeeldheid over wat goed of slecht is, eerder de vraag waarvoor ge de band wilt gebruiken. Zoals eerder aangehaald: de ene is blij omdat hij veel kilometers uit een steenharde, vierkante band kan halen, de andere is dan weer content dat hij vol vertrouwen zijn middenbok aan de grond kan rijden op bochtige baantjes. (...Of juist niet content als hij op een paar weken tijd drie tweewielers horizontaal parkeert, ik kijk naar niemand  ^_^ )

 

De banden die een overlap van beide bieden, komen snel bovendrijven: S1, Contitwist, Citygrip...

 

Blijft natuurlijk het punt dat de markt voor kleine wielen zeer beperkt is, en dat de keuze dus ook niet al te breed is. Then again, voor dat geld kunt ge met die SIP's ook niet erg fel in't zak gezet zijn...

Link naar reactie

blijkbaar rijden er niet veel met die SIP banden ;),,soit ik wou die eens proberen omdat ze die leveren,gemonteerd op diene tubeless velg vandaar,,nu ik weet ook wel dat ge andere banden op diene velg kunt leggen,maar ik heb geen zin om daar extra tools en montage vet voor te kopen,,,ok ge kunt ook naar een banden centrale,juist...maar daar heb ik ook geen zin in!!,,,Mijn ervaring heeft mij geleerd ,dat wanneer ge uw banden goed monteerd op de originele velgen,,,dus baby-talk(poeder),beetje vaseline en goed onderhouden velgen,ge daar al een heel eind meekomt,,,en ja ik hoor jullie al komen...Ja maar moatje,bij nen tubeless gaat ge in geval punctie ( lees platte band),het voelen en tijd hebben om in te grijpen...hmmm,ik heb al dashcam's gezien van ervaren motards...zoveel tijd hebt ge dus niet,voor dat ge den décor ingaat zene,,,ge moet eigenlijk bliksemsnel handelen.

 

Nog eens over mijn ervaring,,,,,ik heb dus al wel nen platte voorband gehad op de autostrade met nen PX200,,( 'twas mijne scooter niet,maar de eigenares had geen zin om na de meeting in Duitsland zelf terug te rijden,,lang verhaal),,wel ik moet zeggen dat ik die nog redelijk recht heb kunnen houden,tot op de pechstrook,,,en euhmm daarna toch ook den décor ingegaan,weliswaar tegen een lage snelheid,,soit toch mijne pols gebroken,ingetapet met ducktape en 90km verder gereden naar mijn thuisbasis.

 

Soit,vermits ik al wat merken heb gehad,heb ik nu mijn oog laten vallen op diene Heidenau,,precies nen allrounder,,ideaal voor hier op de wegen,,,onze wegen zijn al geen Biljartlakens,,,ge kunt 'morgens vertrekken met sunshine,,,maar onderweg nen Moesson op uw kl•ten krijgen.

 

http://www.sip-scootershop.com/en/products/tyre+heidenau+k58+_h1022

 

CHEERS

Link naar reactie

Ik heb net nog gezocht naar Continentals om mijn whitewall schtinkos te vervangen.

Bij sip vragen ze 61€ per band, daarom dat ik een alternatief zocht.

Uiteindelijk uitgekomen bij www.tyroo.de, voor 37,5€, toch een verschil van 23,5€ per stuk.

Twee dagen later propertjes de bestelling ontvangen, per set van twee, 5€ verzendingskosten.

Link naar reactie

Ik heb ze ook net toegekregen de conti twist SPORT. Heb 44€/st betaald.(montage incl)

De sportvesie zou eruit gaan en er zou enkel nog de gewone en de race versie komen De race versie zou dan iets harder worden en niet meer puur race maar een compromis tss race en sport. ( dit volgens de Bandencentrale waar mijn vriend werkt onder conti label)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Met welke banden ben je het best,maar bij mij moet het met een white wall zijn.

Weet dat er in die white walls niet veel soeps is maar wat zijn de beter voor een goede wegligging.

Nu liggen er van sava op maar daarmee is het dan ook gezegd levensgevaarlijk.

Reden waarom with wall anders gaat mijn VESPA te zwart zijn

Grtz

Thomas

post-15227-0-45480100-1424891406_thumb.j

Link naar reactie

Ben wel vrij content van de Citygrip die blijkbaar standaard op de GTS staan (moet ze nog inrijden, Vespa is maar 2 weken oud ondertussen).

 

Op mijn vorige had ik "Pirelli GTS" banden laten opzetten, ik vraag mij toch wel af welke beter zijn: de Citygrip of de Pirelli GTS? Die laatste is een beetje duurder, maar dat is natuurlijk geen goede indicatie. Het is mij vooral om veiligheid te doen: deftige weglegging bij droog & nat wegdek (ik rij in alle weersomstandigheden).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...