Jump to content
Vespaforum.be

sintesistef

Members
  • Content Count

    428
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

84 Excellent

1 Follower

About sintesistef

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GTS 250
    PX 125
    BMW R1150R
    PX 125 (sold) x2
    GTS 125 (sold)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Waasland
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,107 profile views
  1. kleppen onlangs nagezien op juist 30k stonden nagenoeg nog steeds perfect afgesteld. mvg,
  2. hallo Pilaf,

    ik heb je al één en ander zien schrijven over slecht starten bij een Vespa LX 50cc 4V

    wel ik heb hier ook zo eentje staan, heb reeds 1 en ander nagezien over hetgeen je schreef: zoals elek choke getest en afgesteld en zo ook de valse lucht aan het rubber inlaat spruit stuk verholpen, maar echt goed start die nog niet en ook terug stilvallen als die 15sec draait.

    ik zag je ook iets schrijven over slangetje 13 die de de luchttoevoer regelt via solenoid luchttoevoer bij een primavera, zit deze solenoid er ook bij een Lx want bij mij loopt dat slangetje naar nergens vanaf de carburator aansluiting...

    al gedaan: nieuwe bougie, luchtfilter, olie, carburator gereinigd en nieuw benzine in de tank.(benzine was heel oud)

    Mvg Steven,

    1. Show previous comments  4 more
    2. sintesistef

      sintesistef

      Kleppen zijn nog niet nagezien... Zijn die niet gewoon af te stellen? Want zo een doosje shims heb ik niet in m'n bezit... 

    3. Pilaf

      Pilaf

      Kleppen kan je opmeten in koude toestand, staat beschreven in het werkplaatshandboek.

      https://manuals.wotmeworry.org.uk/Vespa/LX50/LX50 4 Stroke 4 Valve/

      Als er dan een afwijking is deze noteren en dan pas een shim kopen, je koopt ze per stuk en zijn nogal aan de prijs. Zie ze niet vaak met grote afwijkingen maar soms wil de inlaat wel eens te ruim staan. Advies om ze toch even na te meten.

      Dat hoog in de toeren gaan wijst toch richting de carburateur. Mijn LX 4v gaat ook hoog in de toeren na starten, zelfs als je deze na een rit 10 min uitzet. Het afstellen doe je dus na dat de choke stopt.

      - Je hebt de choke al gecontroleerd, kijk nogmaals of deze goed zit en geen valse luchtbaanzuigt (desnoods met beetje remreiniger testen).

      - Probeer je LX in leven te houden na de 15sec en dan de stationairschroef aanpassen.

      - Verder alle slangetjes goed aangesloten, er zit er eentje aan de zijkant en als die los komt valt de LX ook stil.

      - Verder de transmissie al bekeken, rollen, vario, snaar, koppeling. Loopt dit mooi? en zonder weerstand?
       

    4. sintesistef

      sintesistef

      Bedankt voor het advies, ik ga morgen de kleppen nameten. Vario en dergelijke zijn OK, ik ga idd de carburator nog eens goed nazien op valse lucht lekken. Ik vermoed dat er daar toch iets fout moet zijn. 

      Mvg, 

  3. hallo Pilaf, heb hier een LX 50 4 takt 2010 staan met koude startproblemen... dus als ik goed lees: bij koude motor staat de choke naald opgetrokken? geen spanning op de elektrische choke! choke kanaal open! eens de motor draait komt er spanning op de choke en daalt de choke naald zachtjes naar beneden toe zodat het choke kanaal wordt afgesloten! heb ik dit juist? als je nu de elektrische choke demonteert en tegen 12V accu houdt hoe snel zie je die naald naar beneden toe gaan? enig idee daarover? groeten,
  4. Bedankt voor de info! Om de 5k is wel heel snel, ik heb wel degelijk zekerheid dat de kleppen nog nooit nagezien zijn, heb de gts namelijk zelf nieuw gekocht :-) Groeten,
  5. Pruttelen of inhouden, daar heeft mn 250 geen last van... maar slechte koude start door wat ik denk injectornaald vervuiling van 95 te tanken wel. tank nu al geruime tijd 98 en regelmatig additief bij de benzine om alles te reinigen en geen problemen meer, motortje reageert ook veel beter op het gas. groeten,
  6. Hallo, Wie heeft er bij zijn Gts (125, 250 of 300 reeds zelf de kleppen geregeld of nagezien? Bijkomende vragen: op welke kilometer stand heb je dit gedaan? Moest je echt bijregelen, of stond de speling gewoon nog goed? En dit gedaan met je uitgebouwde motor of met de motor er nog gewoon onder? Gts 250, kilometer stand 26000. Grtzzz
  7. Zo heb ik de mijne (2015) ook al eens onderhanden moeten nemen, of de gaten vielen er ondertussen al in... Zaten na 2 winters met wat pekel al serieus wat roest plekken op de boden en net achter het voorwiel, heb alles gescheurd en roest omvormer opgezet, dan antisteenslag erop en dan spuitbus kleur en blanke lak. Hij houdt zich vrij goed nu. Grtzzz
  8. THX, voor de info. Dacht voor de olie ergens 10'000km gelezen te hebben, maar da zou idd veel te lang zijn als onderhoudsinterval olie bijvullen is soms wel eens nodig merk ik ook op, al is dit eigenlijk weinig... maar checken is wel de boodschap, vooral als het gas nogal dikwijls helemaal open staat.
  9. nu 20'000km gereden, zal ze klepspeling toch maar eens gaan controleren denk ik. Al ben ik wel zinnens dit zonder motor demontage te gaan doen... Daar dit een 1 cylinder motor betreft: uitlaatklepjes stellen als de inlaatkleppen volledig ingedrukt staan en vice versa? mag ik eens vragen om de hoeveel kilometer jullie de olie en oliefilter vervangen? ik doe dit elke 5K en vind de olie dan al redelijk vuil uitzien, nochtans schrijven ze pas elke 10K voor... jullie mening AUB. GRTZZZ
  10. Geen problemen meer met gehad...ondertussen 17000km en geen druppel lekkage. grtzzz
  11. Yup, dat is het. Thx Patrick
  12. Hallo, ik heb onlangs met het juist zetten van mn klokje mijn teller per ongeluk van kilometer naar miles gezet... Hoe ik dit gedaan heb is me een raadsel. nu wil ik dit terug op kilometer zetten, maar dit lukt me niet meer . iemand raad voor mij? model GTS 2015, met het nieuwere dashbord. grtzzz
  13. Qua winterbanden denk ik zelf aan 1 merk en type: Michelin city grip winter. Heb ze zelf 1 maand liggen nu en tot nu toe tevreden van. Let wel op, het zijn geen wonder middelen, je contact tussen machine en baan blijft 2x de grote van een 2€ munt. Grtzzz
  14. Rijd ik de winterperiode met halfhoog scherm, super qua windbescherming op borst en vooral handen. Enig nadeel is dat de wind turbulentie net op mn scherm en verluchten van integraal helm zit te blazen. En daar veel lawaai hinder van heb. Grtzzz z
  15. Goed gereden, 78000km. Ziet er trouwens nog heel goed uit. Met originele motor? Grtzzzz
×
×
  • Create New...