Jump to content
Vespaforum.be

sintesistef

Members
  • Posts

    433
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    None
  • Mijn Scooter(s)
    GTS 250
    PX 125
    BMW R1150R
    Yamaha TY50
    PX 125 (sold) x2
    GTS 125 (sold)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Waasland
  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

1,511 profile views

sintesistef's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In
  • First Post

Recent Badges

85

Reputation

  1. Te gast bij mc Fast Arrows zie ik.
  2. Ik rijdt al jaren op de gts 250 met Dr pulley. Heel tevreden van. Meer trekvermogen en gaan een stuk langer mee dan origineel spul. Hoeveel gram ze wogen weet ik niet meer zo vanbuiten... Grtzzz
  3. Update, lambda vervangen en storing lampje is niet meer opgelicht. Probleem dus verholpen.
  4. Nice scoot, succes met de zoektocht naar een classic px Grtzz
  5. Na 31000km dan toch de klepspeling maar eens nagezien, met gekantelde motor is dit trouwens goed te doen. Wat mij verwonderd heeft is dat ik een grotere klepspeling heb opgemeten... Uitlaat kleppen stonden op scherp 0,20mm En inlaat kleppen op scherp 0.15mm. Alles bijgesteld op mooi 0.15 uit en 0.10 in. Maar hoe kan een klepspeling nu eigenlijk groter worden? Een in slijtende klep en zitting resulteert in minder speling, bijslijten kan volgens mij niet ? Nog een kleinigheid, kreeg al poosje storing lampje op dashboard, mijn vermoeden ging naar de lambda snuffelaar, na laten uitlezen bleek hier wel degelijk een storing op te zitten, dus nieuwe besteld. Even afwachten want ze is ondertussen besteld. Groeten,
  6. kleppen onlangs nagezien op juist 30k stonden nagenoeg nog steeds perfect afgesteld. mvg,
  7. hallo Pilaf, heb hier een LX 50 4 takt 2010 staan met koude startproblemen... dus als ik goed lees: bij koude motor staat de choke naald opgetrokken? geen spanning op de elektrische choke! choke kanaal open! eens de motor draait komt er spanning op de choke en daalt de choke naald zachtjes naar beneden toe zodat het choke kanaal wordt afgesloten! heb ik dit juist? als je nu de elektrische choke demonteert en tegen 12V accu houdt hoe snel zie je die naald naar beneden toe gaan? enig idee daarover? groeten,
  8. Bedankt voor de info! Om de 5k is wel heel snel, ik heb wel degelijk zekerheid dat de kleppen nog nooit nagezien zijn, heb de gts namelijk zelf nieuw gekocht :-) Groeten,
  9. Pruttelen of inhouden, daar heeft mn 250 geen last van... maar slechte koude start door wat ik denk injectornaald vervuiling van 95 te tanken wel. tank nu al geruime tijd 98 en regelmatig additief bij de benzine om alles te reinigen en geen problemen meer, motortje reageert ook veel beter op het gas. groeten,
  10. Hallo, Wie heeft er bij zijn Gts (125, 250 of 300 reeds zelf de kleppen geregeld of nagezien? Bijkomende vragen: op welke kilometer stand heb je dit gedaan? Moest je echt bijregelen, of stond de speling gewoon nog goed? En dit gedaan met je uitgebouwde motor of met de motor er nog gewoon onder? Gts 250, kilometer stand 26000. Grtzzz
  11. Zo heb ik de mijne (2015) ook al eens onderhanden moeten nemen, of de gaten vielen er ondertussen al in... Zaten na 2 winters met wat pekel al serieus wat roest plekken op de boden en net achter het voorwiel, heb alles gescheurd en roest omvormer opgezet, dan antisteenslag erop en dan spuitbus kleur en blanke lak. Hij houdt zich vrij goed nu. Grtzzz
  12. THX, voor de info. Dacht voor de olie ergens 10'000km gelezen te hebben, maar da zou idd veel te lang zijn als onderhoudsinterval olie bijvullen is soms wel eens nodig merk ik ook op, al is dit eigenlijk weinig... maar checken is wel de boodschap, vooral als het gas nogal dikwijls helemaal open staat.
  13. nu 20'000km gereden, zal ze klepspeling toch maar eens gaan controleren denk ik. Al ben ik wel zinnens dit zonder motor demontage te gaan doen... Daar dit een 1 cylinder motor betreft: uitlaatklepjes stellen als de inlaatkleppen volledig ingedrukt staan en vice versa? mag ik eens vragen om de hoeveel kilometer jullie de olie en oliefilter vervangen? ik doe dit elke 5K en vind de olie dan al redelijk vuil uitzien, nochtans schrijven ze pas elke 10K voor... jullie mening AUB. GRTZZZ
  14. Geen problemen meer met gehad...ondertussen 17000km en geen druppel lekkage. grtzzz
  15. Heb eens gebeld met de dealer. De koelvloeistof komt dus uit een drainage kanaaltje, zoals ik wel dacht. De afdichting in het blok waar de pomp aangedreven wordt is van het type keramische vlakken afdichting, dubbel. Als er een beetje lekkage op de eerste afdichting is komt dit via het kanaal naar buiten. Het zou niet helemaal abnormaal zijn en net daarom zit ook dit kanaal daar. Nu is me er me gevraagd dit op te volgen. Indien aanhoudend moet er naar gekeken worden. Heb mn vloeistof gecheckt en staat nog op MAX. En vandaag niks. We wachten dus even af.
×
×
  • Create New...