Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Advies Over Tweedehands Px


Bever

Aanbevolen berichten

Met een paar honderd euro meer heb je een nieuwe px met 2 jaar garantie.

Inderdaad, dat was ook mijn idee. Het verschil met een nieuwe is 795 euro. Maar dat is dan wel zonder het chromewerk natuurlijk... Als je dat allemaal samentelt, komt je nog aan wat extra honderden euros.

 

Hij is ook van 2007, dus vinniger dan de PX'en die vanaf 2011 verkocht worden?

Link naar reactie

Ik heb net eens voor je opgezocht wat de officiële verkoopprijs in België was voor een PX125 modeljaar 2007: €3.049 incl. BTW.

 

8 jaar met een voertuig rijden, en hem dan proberen verkopen voor misschien wel meer als je toen betaald hebt (dealers geven wel wat korting als je slim bent). Ik weet niet of ik gelukkig, of juist heel erg triest moet zijn met onze economie als ik dat zie.

 

Ik snap wel dat het vraagprijs is hoor... maar dan nog. 

Link naar reactie

Voor wat het waard is:

 

De wesp is technisch tiptop. De verkoper is lid van onze club en z'n PX is in uitstekende staat, steeds über-perfect onderhouden en voorzien van de niet-altijd-goedkoopste accessoires. 

Louis is een sympathiek 60/70-er, levenslang motard geweest, en zeker bereid tot dialoog omtrent de prijs, denk ik. Louis' vraagprijs is te situeren in de sfeer "ik rij véél meer met m'n GTS 300, ik wil die PX niet per se kwijt, staat eigenlijk niet echt in de weg, maar mag naar een andere thuis voor een goede prijs".

 

Een paar mailtjes en een bezoekje waard, hoor.

Link naar reactie

Hey Frederik, bedankt voor de info! Ik ben een volslagen leek, dus een tweedehandsaankoop is dan altijd een groot risico. Men kan mij de grootste brol in mijn handen duwen. Vandaar dat ik misschien ook best iets nieuws koop met twee jaar garantie, want ik kan niets zelf herstellen.

 

Maar ik hou deze zeker in het achterhoofd nu, nu ik weet dat hij technisch OK is. Wat natuurlijk geen garantie is naar de toekomst toe.

Link naar reactie

By the way: onderschat de kostprijs van dat Yankeezadel, het chroom en vooral de 12v-aansluiting niet!

Link naar reactie

De gustibus et coloribus non est disputandum : niet iedereen wil die accessoires of zal zijn of haar px op deze manier wensen te verfraaien.

 

Gezien deze blijkbaar niet echt weg moet, zoekt de verkoper een koper die deze wesp waardeert.

 

@ Bever : ben jij die koper, dan zou ik zeker niet aarzelen ! zoals gezegd telefoontje of bezoekje kan geen kwaad

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb mijn PX200, waarvan de vraagprijs 3250 was uiteindelijk gekocht voor 2500.  Maar ik heb er wel al 300 euro kosten aan gehad -> velgen verroest dus nieuwe velgen, nieuwe bandjes, onderhoud en achteruitkijkspiegels gemonteerd.

En nu zit ik nog met een kleine lek, niets rampzalig, maar wel lastig.

Link naar reactie

De rechterbil lijkt niet te kloppen of is vertimmerd. er steekt een PX-motor onder (wat niet slecht hoeft te zijn maar niet klopt met de commentaat).

 

Een sprint werd nog niet geproduceerd in 1962 en is steeds 150cc.

 

Groetjes, nero.

Volgens de badges zou het ne granturismo moeten zijn, da's wel nen 125 é nero. Maar kan idd niet van 1962 zijn. Framenummer kan misschien uitsluitsel brengen? In die bil hebben ze idd een paar spijlkes weggehaald, waardoor er 3 grote ipv 6 kleine sleuven zijn. Zadels zien er ook maar raar uit. Ik zou redelijk op mijn hoede zijn...

Link naar reactie

Denk ik toch niet direct, GT is geen gekend currymodel, speedo is geel, geen rubber randjes op rare plekken, wel lelijke zadels, en die missende louvres zouden bij een curry juist gefixed zijn. Hele rare middenmat, en chroom randje zijn wel weer echt raar.

Wel twijfels, en sowieso een slechte resto...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...