Jump to content

janvda

Members
  • Posts

    689
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    no club, no rules
  • Mijn Scooter(s)
    Lambretta Series 3

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Duffel
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

janvda's Achievements

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter
  • Very Popular Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

141

Reputation

  1. in het algemeen meet je koelvloeistoftemperatuur best net vóór je thermostaat. hoe je dat in de praktijk aanpakt op een GTS kan ik je niet zeggen.
  2. Longshot, want ik ken niks van die bakken, maar die hebben toch geen immobilizer zoals op een GTS? Mocht dat zo zijn, dan heb je na een batterijswap de andere sleutel nodig om te starten.
  3. Ik snap ergens wel dat mensen wat bang zijn van nieuwere technologie of er wantrouwend tegenover staan, en ik snap ook dat mensen liever vast houden aan iets wat zichzelf bewezen heeft tijdens miljarden kilometers. Daar is helemaal niks mis mee. Maar om er dan meteen vanuit te gaan dat je er geen trip van 3000km zonder volgwagen mee gereden krijgt, lijkt me nogal kort door de bocht te zijn. Ik denk dat ik zowat alle informatie en publicaties over Triboron heb gelezen, en dat heeft me 100% overtuigd. Voorwaarde is wel dat de voorschriften van de fabrikant gevolgd worden, en die zijn niet mis: bij de eerste tank met Triboron de motor 10 à 15 minuten stationair laten draaien om een eerste film te laten opbouwen, en daarna nog eens het hele inrij-proces van je cilinder overdoen. Pas daarna is de smering optimaal, en kan je volgas geven. Het is ook pas na dat inrijden dat je het bijmengen naar de helft van wat je met synthetische olie mengt kan brengen. Ik ben momenteel met een resto van mijn Lambretta bezig, en ga daarna overschakelen op Triboron. Ge moogt mij ne keer uitlachen wanneer ik met brokken langs de kant van de weg sta 😉
  4. Hangt er een beetje van af wat je ervan verwacht. Je hebt een meter die in de plaats van je benzinedop komt: https://www.olimpiaparts.eu/en/lambretta-parts/lambretta-175-tv-i/lambretta-175-tv-i-carburettor/indicatore-livello-carburante-lambretta-indix-detail Je kan een SIP speedo steken met een bezinekraan met aansluiting voor de speedo, dan zie je niet het niveau, maar krijg je op de speedo een melding wanneer het volume van de tank laag wordt. Je kan voor een brandtofmeter met universele tankzender gaan, maar dan zal je een tank moeten verbouwen om de zender er in te bouwen.
  5. Weight transfer bij het remmen werkt op een scooter net hetzelfde als op een andere motorfiets. De sterkste rem vooraan heeft wel degelijk nut op een Vespa. Met een scooter met goede ophanging en goed afgestelde remmen sta ik sneller stil met enkel de voorrem dan met enkel de achterrem.
  6. In Brussel momenteel nog alles van tweewielers toegelaten in de LEZ: https://lez.brussels/mytax/nl/simulation In Mechelen is er geen LEZ
  7. strooien rokske en teensletsen... voor een deftig antwoord: https://www.service-public.fr/particuliers/vosdroits/F34168
  8. Ik weet niet of deze workshop manual de juiste is voor jouw model? LX50 4Valve Workshop Manual
  9. Vind het altijd een beetje vreemd dat iemands eerste post op een forum de vraag is hoe in te breken in een scooter... Maar dat zal aan mij liggen.
  10. Als de fabrikant erbij zet dat het een collector is met katalysator, dan denk ik dat je er mag van uitgaan dat het een collector is met katalysator
  11. Ik wel (denk ik)... OP heeft een Spaanse GT160, wil het blok tunen, en vraagt of het blok vergelijkbaar is met een ander Vespa-blok
  12. https://www.google.be/search?q=42602771808227
  13. A1: max 125cc en max 11kW A2: max 35kW A: alle motoren
×
×
  • Create New...