Jump to content
Vespaforum.be

janvda

Members
  • Content Count

    631
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

116 Excellent

About janvda

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    no club, no rules
  • Mijn Scooter(s)
    Lambretta Series 3
    Vespa P200e

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Duffel
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. 2022 is nog ni volgend jaar é nero tenzij ge het "verloren jaar" door de corona al ingecalculeerd hebt
  2. DIt gaat niet over wat nog "mag", ook niet over de kantjes eraf lopen in het genre van zogezegd onderweg te zijn naar werk of winkel. Dit gaat over onze persoonlijke verantwoordelijkheid nemen tegenover onze maatschappij. Moet je uwen hof niet afkomen, doe dat dan ook niet, no excuses.
  3. Oxford Scoot XD5 schijfremsloten passen
  4. Dubbelpost, sorry
  5. Heeft hierover eigenlijk iemand al een officiële communicatie van onze "regering" gelezen? Ik kom een hoop artikels van motor-sites tegen, maar kan precies niets officieels daarrond vinden
  6. Vespa P200e, eerste inschrijving augustus 1982. Vorig jaar in mei volledige motorrevisie laten uitvoeren: Polini 210 alu, nieuwe krukas, nieuwe cosa-koppeling, iets langere vertanding voor laagtoeriger rijden (en een beetje meer topsnelheid). Uiteraard alle lagers, bourages, dichtingen en schakelkruis vervangen. BGM bigbox touring. Verstelbare Forsa-ophanging voor- en achteraan. Nieuwe remschoenen voor en achter. Nieuwe velgjes met Michelin City Grip Winter. Alle kabels vervangen. SIP sport-levers (met fijnverstelling van de kabels). Origineel zadel en spiegelbrackets zijn erbij, spiegels helaas niet. Scootronics Intelli-converter in het handschoenenkastje (=constante 12V DC-uitgang voor bv GPS). 1000 à 1500km sinds revisie. Lakwerk is door de vorige eigenaar 20 jaar geleden gedaan, dus verre van nieuw of perfect. Momenteel ingeschreven, dus papieren in orde. Vraagprijs 2500.
  7. janvda

    Zijspan

    Afhankelijk van de leeftijd, kan het ook Squire zijn. Was een op zichzelf staand merk van begin jaren 70, tot eind jaren 80.
  8. https://www.gocavlaanderen.be/upload/documents_rbpc/brochures/Doc_131-VN_AM_V.pdf
  9. Als je toch iets wil fabriceren om temperatuur te meten, kan je dan niet beter de uitlaatgastemperatuur nemen? Zegt volgens mij meer over de toestand en afstelling van je blok dan de cilinderkoptemperatuur
  10. Je hebt het hierbij over het gebruik van kobalt, de ontginning daarvan is inderdaad een groot probleem. Vandaar dat er steeds minder van gebruikt wordt in elke nieuwe generatie batterij. Nieuw ontwikkelde batterijtypes bevatten zelfs helemaal geen kobalt meer, maar die zijn voorlopig nog in ontwikkeling. Maar aardolieontginning en -raffinage is ook niet meteen een proper proces, en tel eens hoeveel oorlogen er al gevochten zijn om olie.
  11. janvda

    Voetrem pedaal

    Da's waar, maar als je werk van Keith ooit van dichtbij bekeken hebt, begrijp je zijn prijzen
  12. Bij de douane is't nooit ne moeilijke, zelle. Als ge ergens iemand gaat tegenkomen die moeilijk doet, is't bij de DIV. Maar ook dat is een loterij, en kan ook meevallen
  13. Nope, sorry, heb dat tot hiertoe enkel maar nodig gehad voor scooters uit Nederland
  14. vignet 705 wordt tegenwoordig niet meer in een douanekantoor afgeleverd, maar kan je via my minfin aanvragen
×
×
  • Create New...