Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie Motovespa 150S


flyingpig

Aanbevolen berichten

Gisteren begonnen met de demontage van het motorblok. Eerst even 2 trekkers gemaakt een M27*1.25 en een M23*1.5 voor respectievelijk het vliegwiel en de koppeling. Eveneens geconstateerd : de kickstarter as is geplooid, net buiten het carter, deze moet dus afgeslepen worden om verder te kunnen demonteren. Blok ziet er intern vrij goed uit, en het schakelasje is uitgesleten en het kruis ga ik ook sowieso vervangen. Verder alle lagers , dichtingen , etc vernieuwen . De kroonmoer aan het achterwiellager krijg ik niet los, ga deze avond even alles opwarmen en hopelijk komt ze dan wel los. Ik ga eveneens een elektronische ontsteking monteren, weet enkel niet wat het beste is om deze ombouw te doen en of dit allemaal wel op een Motovespa krukas past, idem voor het schakelkruis, welk type heb ik nodig. Tips zijn welkom.

Link naar reactie

bij scooter clasico verkopen ze een module die je ipv je contactpunten kan plaatsen waardoor je een "electronische" hebt zonder verder iets te moeten aanpassen. ik heb er zelf geen ervaring mee maar lijkt mij een goede oplossing

Grtz

Sindo

Link naar reactie

Gisteren de carrosserie bij de spuiter afgegeven , kleurtjes gekozen en (slik)half februari afhalen.

Had eigenlijk in gedachten om deze winter te kunnen monteren, niet dus. We kunnen ons nu ten volle concentreren op het motorblok en de zoektocht naar passende onderdelen.

Dit zijn de kleurtjes ( is wel op een auto, maar geeft toch een idee )

kleurb.jpg

Link naar reactie

Krukas is idem aan een GS150, probleem op van de krukas is opgelost.

Ondertussen ook de kroonmoer van het achterlager los gekregen ( thx Nero ) linkse draad , hehe, zie eigenlijk niet in waarom die daar links moet zijn

Femsatronic past niet, nogmaals thx Nero, steek die binnenkort wel eens terug binnen

Link naar reactie

vandaag beenschildranden, rempedaal, sierlijst spatbord, bilklemmen, en benzinekraanhendel binnen gedaan voor het verchromen bij Chromage Mossu.

Prijs €100, is goedkoper en beter dan nieuwe bestellen.

Wel een wachttijd momenteel van 15 maanden ( slik ) heb het wel voor elkaar gekregen omdat het net echt veel is om tegen begin maart klaar te zijn.

Link naar reactie

Oef, das een behoorlijk nette prijs voor verchromen! Oud past ook vaak stukken beter dan repro.

Wat is je doel met dat tankzadel? Heb je meer benzine nodig? Je kunt voor 2 liter meer ook een SS/GS tank plaatsen, op het GSF staan ook tekeningen voor een XL tank van 12 of 16 liter, die beide met normale zadels werken.

En ik zag op je blog een tekening voor iets op je treeplank, maar ik kom er niet helemaal achter wat dat is?

Link naar reactie

Gisteren de koppeling uit elkaar gehaald, wat een ramp.

Er zijn stukken afgeslepen van de platen,compleet verruΓ―neerd.

Zoek nu maar uit welke platen er in moeten. Aangezien de krukas een GS150 krukas is zou ik vermoeden dat de platen ook GS150 zijn.

Post wel een foto.

PS, speciaal gereedschap is eigenlijk niet nodig om een koppeling uit elkaar te halen. Een bankschroef en een grot dopsleutel , en klaar is kees

koppeling.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...