Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie Motovespa 150S


flyingpig

Aanbevolen berichten

Gisteren de bestelling ontvangen van SIP: volgende week beginnen met de montage van het blok, de carters zijn gestraald.

Nu zijn de veren van de bestelde koppeling ( SIP Race Evo/Newfren ) iets hoger en iets straffer, twijfel nu nog of ik de oude veren zou gebruiken of van elks drie. heb een beetje schrik dat de koppeling anders iets te hard in te knijpen zal zijn (is wel goed voor de spiermassa aan te kweken, maar ben eigenlijk liever een beetje lui )

Link naar reactie

Vandaag begonnen met het monteren van het motorblok

Brute pech gehad ook : van het tonlager ben ik een tonnetje kwijt , uit mijn poten laten vallen en niet meer te vinden

Moet morgen naar SDN om een elektronische ontsteking te passen en ineens een nieuw lager meebrengen zodat het blok verder kan gemonteerd worden

afbeelding001b.jpg

afbeelding002p.jpg

afbeelding003v.jpg

afbeelding004km.jpg

Link naar reactie

Mooi werk vliegend varken!

Ik monteer de platen zodat de uitsparingen overeenkomen, heb nog nooit problemen gehad met een gereviseerde koppeling. Dus oké volgens mij. Wat de pakking betreft, sommige gebruiken het en andere niet. Ik persoonlijk gebruik alleen de papieren dichting, ik heb ook al blokken gedicht met enkel pasta. Beide met hetzelfde resultaat ( geen olielek ), aan u de keuze.

Groeten Jan en doe zo verder!

Link naar reactie

Ik gebruik nooit dichtpasta in combinatie met een dichting tenzij het dichtvlak beschadigd is .

Wel vet ik de dichtingen in , dan worden / blijven ze soepel ,kleven op hun plaats en sluiten goed .

Tot slot nog enkele tips > kijk uit voor straalzand . Kijk ook het versnellingsblokje na ; er zijn 3 verschillende type's ;

Zet de schakelklok in 3de versnelling en leg een lat over het dichtingsvlak . Afhankelijk van het type ligt het blokje in lijn of steekt het respectievelijk 1.75 of 3mm buiten

vergelijk dit met je motorblok in 3de versnelling en kijk naar de binnenzijde van de groef ten opzichte van het dichtvlak

Voor de koppeling monteer ik de uitsparingen om en om ; Ik vermoed dat deze dienen voor oliedoorgang en zorg bijgevolg voor spreiding (weet niet of het echt nodig is )

Link naar reactie

@Dimitripx125 : straalzand is geen zand bij mij maar heel heel fijn glas -> heb het blok uitgeblazen, gespoeld, uitgeblazen,en ten slotte nog eens ontvet met remmenreiniger, dan de carters behandeld met een speciaal product.

Koppeling is al gemonteerd, maakt eigenlijk niet zoveel uit die uitsparing.

Wel een goede tip van de schakelblok. Heb nu een nieuwe schakelas, maar is niet de goede schakelas.

Vind het systeem eigenlijk niet zo heel goed, er zijn niet veel afstelmogelijkheden aan zo'n as

Link naar reactie

Heb dat verhaal van in ingevette of ingeoliede pakkingen nog horen opduiken, maar eigenlijk zie ik daar het nut niet van in. Integendeel, denk dat een ingeoliede pakking sneller zal lekken?

Ik gebruik tegenwoordig alleen droge pakkingen zonder pasta en zonder problemen.:)

Mooi werk!

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Amaai jij zit ook niet eens in de zetel Frank ;-).

Al een mooi resultaat.

Link naar reactie

Zonet de cilinderkop gevlakt op de ouderwetse manier, zijnde een vel schuurpapier op een vlakke glasplaat en de cilinderkop constant in een 8 draaien.

Alle krassen en inkepingen zijn verdwenen.

Ook het koppelingsdeksel proberen te plaatsen : borgplaat zwevend tandwiel zat in de weg --> Sommige reprostukken zijn echt brol in het kwadraat.

Alles terug gedemonteerd en de borgplaat bijgevijld.

Link naar reactie

Elektronische ontsteking gevonden, met dank aan Sven . Samenbouw kan nu verder gebeuren, de krukas ligt al lekker te bibberen in de diepvries, straks de lagers in de heteluchtoven. Net ontdekt dat een GS cilinder niet echt hetzelfde is, ook geen passende (overmaat)zuiger te vinden , maw zal toch nog een bestelling in Spanje worden. Ook geschikte onderdelen voor de UA19S1 carburator kunnen aanschaffen. Mocht er nog zo iemand een carbu liggen hebben, laat maar weten.Mag ook een UB23S3 zijn :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...