flyingpig Geplaatst: 22 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2011 vandaag alle tandwielen gereinigd, gecontroleerd en goed bevonden voor montage, ben wel wat "comfortably numb" van de ontvetter uit spuitbus. Zaterdag het blok stralen ( samen met nog x aantallen en plus )Morgen komen de onderdeln van SIP toe en maandag start de montage van het blok Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 24 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2011 Gisteren de bestelling ontvangen van SIP: volgende week beginnen met de montage van het blok, de carters zijn gestraald. Nu zijn de veren van de bestelde koppeling ( SIP Race Evo/Newfren ) iets hoger en iets straffer, twijfel nu nog of ik de oude veren zou gebruiken of van elks drie. heb een beetje schrik dat de koppeling anders iets te hard in te knijpen zal zijn (is wel goed voor de spiermassa aan te kweken, maar ben eigenlijk liever een beetje lui ) Link naar reactie
nero Geplaatst: 24 december 2011 Delen Geplaatst: 24 december 2011 Tambezze! )) Die evo-veren zijn normaal gezien ok, kan de koppeling nog inknijpen met 1 hand. Groetjes, nero. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 24 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2011 Koppelingsdeksel gemonteerd Nieuwe dichting op de as gemonteerd, alles goed ingevet, nieuwe o-ring op het deksel, nieuwe veer en vind ik, heel belangrijk, een nieuwe carterontluchting. Het deksel ingewreven met siliconeproductje. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 24 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2011 Schakelklokje gemonteerd, nieuw schakelblokje, nieuwe veer, nieuwe kabelspanners, en nieuwe pal Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 24 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2011 de koppelingsveren : links de oude - rechts de SIP Evo veer snel nog wat olie halen, de platen laten weken voor een uurtje of drie en dan de koppeling monteren Link naar reactie
nero Geplaatst: 24 december 2011 Delen Geplaatst: 24 december 2011 Mooi! Groetjes nero. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 24 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2011 schakelklokje is in de tijd al eens gebruikt geweest als "knee-slider" maar dat heeft zijn charmes Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 24 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2011 voor het stralen Gestraalde carters, schakelklokje en koppelingsdeksel Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 25 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2011 nog een koppelingsvraagje : de uitsparing in de koppelingsplaat (aangeduid met de rode pijl ) waartoe dient die ? Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 26 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2011 Vandaag begonnen met het monteren van het motorblok Brute pech gehad ook : van het tonlager ben ik een tonnetje kwijt , uit mijn poten laten vallen en niet meer te vinden Moet morgen naar SDN om een elektronische ontsteking te passen en ineens een nieuw lager meebrengen zodat het blok verder kan gemonteerd worden Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 26 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2011 nog en vraagje voor specialisten : nog extra dichtingspasta gebruiken tussen de carters ? de originele dichting was toch iets dikker dan de nieuw aangekochte carterdichting. Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 26 december 2011 Delen Geplaatst: 26 december 2011 Mooi werk vliegend varken! Ik monteer de platen zodat de uitsparingen overeenkomen, heb nog nooit problemen gehad met een gereviseerde koppeling. Dus oké volgens mij. Wat de pakking betreft, sommige gebruiken het en andere niet. Ik persoonlijk gebruik alleen de papieren dichting, ik heb ook al blokken gedicht met enkel pasta. Beide met hetzelfde resultaat ( geen olielek ), aan u de keuze. Groeten Jan en doe zo verder! Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 26 december 2011 Delen Geplaatst: 26 december 2011 Ik gebruik nooit dichtpasta in combinatie met een dichting tenzij het dichtvlak beschadigd is . Wel vet ik de dichtingen in , dan worden / blijven ze soepel ,kleven op hun plaats en sluiten goed . Tot slot nog enkele tips > kijk uit voor straalzand . Kijk ook het versnellingsblokje na ; er zijn 3 verschillende type's ; Zet de schakelklok in 3de versnelling en leg een lat over het dichtingsvlak . Afhankelijk van het type ligt het blokje in lijn of steekt het respectievelijk 1.75 of 3mm buiten vergelijk dit met je motorblok in 3de versnelling en kijk naar de binnenzijde van de groef ten opzichte van het dichtvlak Voor de koppeling monteer ik de uitsparingen om en om ; Ik vermoed dat deze dienen voor oliedoorgang en zorg bijgevolg voor spreiding (weet niet of het echt nodig is ) Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 26 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2011 @Dimitripx125 : straalzand is geen zand bij mij maar heel heel fijn glas -> heb het blok uitgeblazen, gespoeld, uitgeblazen,en ten slotte nog eens ontvet met remmenreiniger, dan de carters behandeld met een speciaal product. Koppeling is al gemonteerd, maakt eigenlijk niet zoveel uit die uitsparing. Wel een goede tip van de schakelblok. Heb nu een nieuwe schakelas, maar is niet de goede schakelas. Vind het systeem eigenlijk niet zo heel goed, er zijn niet veel afstelmogelijkheden aan zo'n as Link naar reactie
nero Geplaatst: 26 december 2011 Delen Geplaatst: 26 december 2011 Heb dat verhaal van in ingevette of ingeoliede pakkingen nog horen opduiken, maar eigenlijk zie ik daar het nut niet van in. Integendeel, denk dat een ingeoliede pakking sneller zal lekken? Ik gebruik tegenwoordig alleen droge pakkingen zonder pasta en zonder problemen. Mooi werk! Groetjes, nero. Link naar reactie
singelee Geplaatst: 26 december 2011 Delen Geplaatst: 26 december 2011 Amaai jij zit ook niet eens in de zetel Frank ;-). Al een mooi resultaat. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 26 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2011 Zonet de cilinderkop gevlakt op de ouderwetse manier, zijnde een vel schuurpapier op een vlakke glasplaat en de cilinderkop constant in een 8 draaien. Alle krassen en inkepingen zijn verdwenen. Ook het koppelingsdeksel proberen te plaatsen : borgplaat zwevend tandwiel zat in de weg --> Sommige reprostukken zijn echt brol in het kwadraat. Alles terug gedemonteerd en de borgplaat bijgevijld. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 26 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2011 Amaai jij zit ook niet eens in de zetel Frank ;-).Al een mooi resultaat. Zou hem heel graag starten eind deze week, als ik de gepaste ontsteking vind en iemand die m'n cilinder wil boren Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 26 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2011 nog een vraag ; de olievuldop is normaal gezien toch M8 of ben ik mis, er zit nu een M9 in bij mij ( ziet er selfmade uit ) Link naar reactie
nero Geplaatst: 26 december 2011 Delen Geplaatst: 26 december 2011 Of dat die M8 of M9 is heb ik nog niet nagemeten, maar een "normale" bout heeft maar gedeeltelijk draad (niet tot tegen de zeskant). Daar is de diameter wat smaller om de dichting te kunnen plaatsen. Op een originele bout staat ook steeds "olio". Groetjes, nero. Link naar reactie
cee Geplaatst: 26 december 2011 Delen Geplaatst: 26 december 2011 combi van deftige vloeibare pakking en papieren pakking! Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 26 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2011 Ga de olievuldop hertappen naar M10 Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 27 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2011 Elektronische ontsteking gevonden, met dank aan Sven . Samenbouw kan nu verder gebeuren, de krukas ligt al lekker te bibberen in de diepvries, straks de lagers in de heteluchtoven. Net ontdekt dat een GS cilinder niet echt hetzelfde is, ook geen passende (overmaat)zuiger te vinden , maw zal toch nog een bestelling in Spanje worden. Ook geschikte onderdelen voor de UA19S1 carburator kunnen aanschaffen. Mocht er nog zo iemand een carbu liggen hebben, laat maar weten.Mag ook een UB23S3 zijn Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.