Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie Motovespa 150S


flyingpig

Aanbevolen berichten

Is idd krak dezelfde als een GS150-koppeling.

Vergis ik me of is de kooi wat open gekomen? Steek de grote circlip ander eens terug op zijn plaats, voor dat hij in de gleuf klikt moeten beide uiteinden mooi tegeneen komen. Als de circlip gemonteerd is mag de opening tussen de uiteinden ongeveer 0,5cm bedragen.

De tussenplaten lijken me licht ingewreten, best veranderen. Koop wel de duurdere, die goedkope staan meestal krom met alle problemen van dien .

Kijk ook de naaldlagers na op speling, eventueel best vervangen.

Een goed alternatief zijn eventueel evo-plaatjes en veren. Dit zijn er wel 4 ipv 3 (iets moeilijker af te regelen en ze zijn minder slijtvast (dienen sneller vervangen te worden.

Groetjes, nero.

Link naar reactie
is dat normaal dat de gaten van de kooi niet overeenkomen met de uitsparingen voor de veren, ik weet het is niet gelijk hoe de kooi erover moet, maar dit is het dichtste wat ik kon benaderen

Is normaal.

Ik denk dat de motovespa's een creatie is van alle overschotten van modellen die in Italïe niet meer werden geproduceerd...:))

Wel boeiend!

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Standaard zit er waarschijnlijk een 3-plaatskoppeling (deze platen zijn wat dikker), maar een 4-plaatskoppeling steken lukt ook.

Veel nieuwe (goedkope) 3-plaatskoppelingen zijn van mindere kwaliteit, steek beter eentje van polini (kit met veren). Mogelijk zijn de veren iets te hard, maar je kan de oude veren terug plaatsen of afwisselend een nieuwe/oude veer steken. Naar comfort toe zijn evo-plaatjes dan weer beter, maar ze slijten sneller in.

Let ook op de binnendiameter van de platen/tussenplaten, jij hebt deze met een grotere binnendiameter nodig.

Kort samengevat: ga maar voor 4 platen.:)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

@ flyingpig, kun je dat maken van die logo's in inox? Zoek iemand voor er een te maken voor me voor men rat. Tegen betaling uiteraard;-).

Link naar reactie

Je kunt ze eigenlijk niet verkeerd monteren. Ik wil zeggen, dat als de tandwielen mekaar niet raken, vrij kunnen ronddraaien zit je goed. Als je goed kijkt, zie op de foto de uitsparing voor de vrijloop. Met het kleinste beginnen, platte kant naar onder en zo verder naar boven, tussen voorlaatste en het laatste tandwiel zit de vrijloop. Moet lukken hoor, Jan.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...