Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie Motovespa 150S


flyingpig

Aanbevolen berichten

zadel gaat eraf en handschoenkastje verdwijnt ook.

zoek eigenlijk een reservewielhouder voor aan het beenschild

in de plaats van de originele reservewielhouder komt een benzinetank

Spijtig :(

Link naar reactie
zadel gaat eraf en handschoenkastje verdwijnt ook.

zoek eigenlijk een reservewielhouder voor aan het beenschild

in de plaats van de originele reservewielhouder komt een benzinetank

Spijtig :(

Link naar reactie

MR160 heeft hier ooit een heel goed schema gepost, zal eens zien of ik het kan vinden, je moet wel van een orspronkelijk kabelboom vertrekken met een PX ben je niks

Link naar reactie
MR160 heeft hier ooit een heel goed schema gepost, zal eens zien of ik het kan vinden, je moet wel van een orspronkelijk kabelboom vertrekken met een PX ben je niks

met originele 6v bekabeling , maar dan via de 12 transfo en ontsteking laten gaan ? vrij cru gezegd... bedoel je zoiets ? :) kristof

Link naar reactie
MR160 heeft hier ooit een heel goed schema gepost, zal eens zien of ik het kan vinden, je moet wel van een orspronkelijk kabelboom vertrekken met een PX ben je niks

met originele 6v bekabeling , maar dan via de 12 transfo en ontsteking laten gaan ? vrij cru gezegd... bedoel je zoiets ? :) kristof

Oei heu stroom komt in de andere richting, dus cru gezegd uit je motor...en dat is 12V bij een px motor, je moet dan wel je lampjes en een paar andere dingen vervangen door 12V, cru gezegd :))).

Link naar reactie
MR160 heeft hier ooit een heel goed schema gepost, zal eens zien of ik het kan vinden, je moet wel van een orspronkelijk kabelboom vertrekken met een PX ben je niks

met originele 6v bekabeling , maar dan via de 12 transfo en ontsteking laten gaan ? vrij cru gezegd... bedoel je zoiets ? :) kristof

mjah zover zijn ik nu ook wel mee dat het niet andersom is :) maar toch bedankt voor het schema

Oei heu stroom komt in de andere richting, dus cru gezegd uit je motor...en dat is 12V bij een px motor, je moet dan wel je lampjes en een paar andere dingen vervangen door 12V, cru gezegd :))).

Link naar reactie

Heb ook een oudje uit Spanje, een MotoVespa Sprint uit 1966.

Check: http://gallery.vespresso.nl/friends/niels/sprint

Ben al volop met de resto bezig, heb ook een heel aantal onderdelen bij scooterclasico gekocht omdat die niet bij Sip te krijgen zijn. (bepaalde spaanse onderdelen wijken net iets af van de italiaanse! :-))

Prima zaakje overigens!

Link naar reactie
Heb ook een oudje uit Spanje, een MotoVespa Sprint uit 1966.

Check: http://gallery.vespresso.nl/friends/niels/sprint

Ben al volop met de resto bezig, heb ook een heel aantal onderdelen bij scooterclasico gekocht omdat die niet bij Sip te krijgen zijn. (bepaalde spaanse onderdelen wijken net iets af van de italiaanse! :-))

Prima zaakje overigens!

idd, scooterclassico is een schitterend zaakje, moet wel google vertalen gebruiken, maar het lukt allemaal en je kan betalen met een overschrijving

Vandaag aan het stralen geweest en ... de bodemplaat is niet om aan te zien, die mag er dus ook uit en vervangen worden.

verdomde rubber vloermatten :(

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gisteren de eerste onderdelen ontvangen uit Spanje, eigenlijk vrij snel geleverd gekregen, maar ...

Ik had een compleet nieuwe voorvork besteld, blijkt die nu 15 mm te lang te zijn. Terug sturen doe ik niet en heb 2 opties :

Ofwel inkorten ofwel zo laten maar dan staat het stuur 1.5 cm hoger en ik weet niet hoe dat er gaat uitzien.

De bodemplaat gaat er dit weekend uit en de nieuwe wordt erin gelast.

Foto's volgen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...