Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie Motovespa 150S


flyingpig

Aanbevolen berichten

Ondertussen al eventjes bezig geweest:

Eerst een RVS middenbok geplooid, steuntjes gelazerd en geplooid en alles samen gelast. Kan al niet meer roesten.

Verder deze morgen de bodemplaat verwijderd en een nieuwe ingelast, enkel het linkerbeenschild moet nog serieus aangepakt worden, rot, rot rot. PFFF

En net in de ronding.

Zelf made middenbok in RVS

afbeelding345.jpg

afbeelding347.jpg

Demontage en montage van de bodemplaat

afbeelding351.jpg

afbeelding356.jpg

afbeelding357.jpg

afbeelding358.jpg

afbeelding360.jpg

afbeelding361.jpg

afbeelding362.jpg

afbeelding363l.jpg

Link naar reactie

Ontluchtinspijpje moet boven de benzine uitkomen en bij stilstand komt de benzine anders via dat pijpje tot in de carbu, zelf met het benzinekraantje gesloten.

Bijkomend probleem is de stevigheid van zo'n verlengd ontluchtingspijpje, bij mij zijn er al een paar normale afgebroken en/of losgekomen, alleen van het trillen.

Het beste is misschien om het pijpje bovenaan in de tank te fixeren tegen de zijwand.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

@ Flyingpig,

Kunnen die middenbokjes ook op bestelling gekocht worden bij u? :-)

Ziet er goed uit, zo te zien weet je wel raad met het las machien! Ziet er zeer net uit allemaal!

Twee vraagjes:

1: welk 3d teken programma gebruik je? Ik ben nu een Architectonisch 3D-tekenprogramma aan het leren: Autodesk Revit, en ben net begonnen met 123D, ook een simpel 3D tekenprogrammatje van Autodesk.

En vraag 2: hoe krijg je je zadel/tank combi nog vastgeschroefd op je frame, als de benzineslang er nog aan vast moet/zit. Hele lange benzineslang?

Ziet er wel vet uit moet ik zeggen, dat racezadel/benzinetank. Daar kan je de 24 uur van le Mans mee uitrijden! :-)

Link naar reactie

@ Flyingpig:

Nice ben benieuwd.

Mbt je motor ik zou zeggen altijd een px eronder hangen,

moderner blok, makkelijker onderdelen te vinden en het gaat een stuk sneller,

evt. nadeel zorg wel dat je remmen het uitstekend doen, je moet vroeger of later ook weer stoppen!

@ apsev-vespa:

Ik heb exact dezelfde type sprint, heb je toevallig het linkje voor mij met het stuurslot/handschoenenvakje slot, die op deze scooter past, ben al een tijdje aan het zoeken, thnx in advance!

Link naar reactie
@ Flyingpig:

Nice ben benieuwd.

Mbt je motor ik zou zeggen altijd een px eronder hangen,

moderner blok, makkelijker onderdelen te vinden en het gaat een stuk sneller,

evt. nadeel zorg wel dat je remmen het uitstekend doen, je moet vroeger of later ook weer stoppen!

@ apsev-vespa:

Ik heb exact dezelfde type sprint, heb je toevallig het linkje voor mij met het stuurslot/handschoenenvakje slot, die op deze scooter past, ben al een tijdje aan het zoeken, thnx in advance!

komt een nieuw LML 150 blok onder

Link naar reactie
@ Flyingpig:

Nice ben benieuwd.

Mbt je motor ik zou zeggen altijd een px eronder hangen,

moderner blok, makkelijker onderdelen te vinden en het gaat een stuk sneller,

evt. nadeel zorg wel dat je remmen het uitstekend doen, je moet vroeger of later ook weer stoppen!

@ apsev-vespa:

Ik heb exact dezelfde type sprint, heb je toevallig het linkje voor mij met het stuurslot/handschoenenvakje slot, die op deze scooter past, ben al een tijdje aan het zoeken, thnx in advance![/quote

http://scooterclasico.com/tienda/index.php?cPath=45_22_46&osCsid=64b191a72d6a6d5d10133fbfe15d5d0e

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...