Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie Motovespa 150S


flyingpig

Aanbevolen berichten

sorry onze post hebben zich gekruist, ik had het op Nero, de kabels te los en niet te vast...

Klopt dat als de koppeling ingetrokken is de kick moet doorslaan, vraag is of ge met de tang voldoende kan intrekken.

Link naar reactie

Bij een 4-plaatskoppeling is de "ontkoppelingsspatie" beduidend kleiner dan bij een 3-plaatskoppeling. Waarschijnlijk is dit de reden dat je de motor niet ontkoppeld krijgt.

Als de motor gemonteerd zit duw ik de vespa een paar maal voor-en achteruit met de koppeling ingduwd. Meestal werkt die daarna wel.:)

Is het probleem van de te dunne pakking nu al opgelost?

Groetjes, nero.

ps: heb je de platen laten inweken in olie en heb je in de versnellingbakruimte al olie gedaan?

Link naar reactie

Moeilijk te zeggen aan de hand van een paar foto's.

Heb je aan het uiteinde van de achteras (vliegwielzijde) zitten vijlen? Mogelijk is die naaldlager iets te krap of zit deze niet mooi recht.

Heb nog een kering liggen (GS150) maar weet niet of dit de juiste is

Groetjes, nero.

Link naar reactie

koppeling is idd gedrenkt in de olie ( hele nacht ) denk dat ze nu een beetje plakt. Ga straks het blok weer samen bouwen, compleet met cilinder en al, en starten. SIP is gesloten tem 7/1 dus mijn bestelde piston zal maar rond 10/1 toekomen, ik wil toch al eens proefdraaien ( kan niet wachten )

moet ik mijn spanningsregelaar al aansluiten om te proefdraaien ?

Link naar reactie

Die zwarte draad die van de stator komt, als de regelaar niet is aangesloten, moet die dan tegen de massa gezet worden , heb nu geen vonk bij het kicken.

Groen, wit, rood staan op de bobijn. Blauw -> niet aangesloten, de zwarte ook niet. Ik vermoed dat de zwarte tegen het motorblok moet gevezen worden?

Link naar reactie

Ik deed het zonder steun ,een baksteen dikte(een hamer) onderaan de carter bij de kickstarter zetten .en dan drie nagels in je werk bank kloppen en laten uisteken dat je blok niet weg trilt .starten moet wel met de boormachine gebeuren anders lukt het niet.En de boormachine juiste kant laten draaien,bij je vliegwiel schroef plaatsen .En een beetje gas geven.

Grt Gio

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...