flyingpig Geplaatst: 30 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2011 ... ..Juist wat is juist Sindo ? Link naar reactie
sindo Geplaatst: 30 december 2011 Delen Geplaatst: 30 december 2011 sorry onze post hebben zich gekruist, ik had het op Nero, de kabels te los en niet te vast... Klopt dat als de koppeling ingetrokken is de kick moet doorslaan, vraag is of ge met de tang voldoende kan intrekken. Link naar reactie
bardi Geplaatst: 30 december 2011 Delen Geplaatst: 30 december 2011 Ik vermoed dat sindo hierop reageerd Gepost door nero op Vr, 30/12/2011 - 17:53. Neen, juist te los (koppeling ontkoppelt niet). Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 december 2011 Delen Geplaatst: 30 december 2011 Bij een 4-plaatskoppeling is de "ontkoppelingsspatie" beduidend kleiner dan bij een 3-plaatskoppeling. Waarschijnlijk is dit de reden dat je de motor niet ontkoppeld krijgt. Als de motor gemonteerd zit duw ik de vespa een paar maal voor-en achteruit met de koppeling ingduwd. Meestal werkt die daarna wel. Is het probleem van de te dunne pakking nu al opgelost? Groetjes, nero. ps: heb je de platen laten inweken in olie en heb je in de versnellingbakruimte al olie gedaan? Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 30 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2011 Ok blok nog eens open gedaan. hier de foto's. What is wrong ???? Heb ondertussen een nieuwe dichting voor de krukas nodig ( vliegwielzijde ) Iemand een liggen ? Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 december 2011 Delen Geplaatst: 30 december 2011 Moeilijk te zeggen aan de hand van een paar foto's. Heb je aan het uiteinde van de achteras (vliegwielzijde) zitten vijlen? Mogelijk is die naaldlager iets te krap of zit deze niet mooi recht. Heb nog een kering liggen (GS150) maar weet niet of dit de juiste is Groetjes, nero. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 30 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2011 niets gevijld Nero, vet aan het lager gedaan om de tonnetjes te kunnen monteren dichting is de volgende : http://www.sip-scootershop.com/en/main/base/Details.aspx?ProductNumber=40065100 Ik zou het ook niet weten wat er aan de hand is , de nieuwe as is wel 0.5 mm langer dan de originele Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 december 2011 Delen Geplaatst: 30 december 2011 Deze heb ik spijtig genoeg niet liggen... Je mag altijd eens passeren, samen ziet men soms meer. Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 31 december 2011 Delen Geplaatst: 31 december 2011 Wat betreft de koppeling, steek ze in de bankvijs en span ze volledig op. Als je het tandwiel nu kan rond draaien is de koppeling ok. Groetjes, nero. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 31 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2011 koppeling is idd gedrenkt in de olie ( hele nacht ) denk dat ze nu een beetje plakt. Ga straks het blok weer samen bouwen, compleet met cilinder en al, en starten. SIP is gesloten tem 7/1 dus mijn bestelde piston zal maar rond 10/1 toekomen, ik wil toch al eens proefdraaien ( kan niet wachten ) moet ik mijn spanningsregelaar al aansluiten om te proefdraaien ? Link naar reactie
nero Geplaatst: 31 december 2011 Delen Geplaatst: 31 december 2011 De spanningsregelaar moet niet niet aangesloten worden. Groetjes, nero. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 31 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2011 kickstarter probleem opgelost, carters gingen vlot dicht, alles voorzichtig gemonteerd, ook een beetje vet aan het plaatveertje gedaan voor het kick tandwiel. Een zorg minder. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 31 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2011 Die zwarte draad die van de stator komt, als de regelaar niet is aangesloten, moet die dan tegen de massa gezet worden , heb nu geen vonk bij het kicken. Groen, wit, rood staan op de bobijn. Blauw -> niet aangesloten, de zwarte ook niet. Ik vermoed dat de zwarte tegen het motorblok moet gevezen worden? Link naar reactie
nero Geplaatst: 31 december 2011 Delen Geplaatst: 31 december 2011 Heb je een schema ven de ontsteking, eventueel online? Groetjes, nero. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 31 december 2011 Delen Geplaatst: 31 december 2011 zwarte moet wrs tegen het carter Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 31 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2011 http://vespa.mr10.nl/images/px_in_GLx.jpg Link naar reactie
nero Geplaatst: 31 december 2011 Delen Geplaatst: 31 december 2011 Ik denk dat je de cdi-unit moet verbinden met de massa en voor de rest alleen 2x groen/rood en wit? moet aansluiten. Groetjes, nero. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 1 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2012 Ready to be fired up Link naar reactie
Giovespa Geplaatst: 1 januari 2012 Delen Geplaatst: 1 januari 2012 Het is een plaatje geworden , het ziet er perfect goed uit vriend. Grt Gio Link naar reactie
nero Geplaatst: 1 januari 2012 Delen Geplaatst: 1 januari 2012 Mooi! Beter het blokje toch maar vast maken alvorens (proberen) te starten. Groetjes, nero. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 1 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2012 alle hulp is welkom Nero, kom jij hem vast houden ? Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 1 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2012 Nee serieus, moet mijn steun her maken, past niet met de uitlaat Link naar reactie
Giovespa Geplaatst: 1 januari 2012 Delen Geplaatst: 1 januari 2012 Ik deed het zonder steun ,een baksteen dikte(een hamer) onderaan de carter bij de kickstarter zetten .en dan drie nagels in je werk bank kloppen en laten uisteken dat je blok niet weg trilt .starten moet wel met de boormachine gebeuren anders lukt het niet.En de boormachine juiste kant laten draaien,bij je vliegwiel schroef plaatsen .En een beetje gas geven. Grt Gio Link naar reactie
nero Geplaatst: 1 januari 2012 Delen Geplaatst: 1 januari 2012 alle hulp is welkom Nero, kom jij hem vast houden ? Janet, hou hem zelf maar vast!!! ))) Neen, moet bij familie passeren vandaag... Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.