Jump to content
Vespaforum.be

sindo

Members
  • Content Count

    2,845
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

136 Excellent

About sindo

  • Rank
    Scooterfreak

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PX 200
    MotoVespa 150S - 1963
    Vespa GS150 VS5 - 1959
    MISA GS150 - 1958
    Vespa PK 50S
    Vespa Super 125 - 1966
    Serveta Lince 200
    Lambretta LI 2
    Ciao 50

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Leuven
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. sindo

    Richtprijs

    ik heb je een berichtje gestuurd, Motovespa met alle respect (ik heb er zelf een, maar dat is een heel ander verhaal) is geen collectors item hé dat is de prijs voor een Italiaanse correct gerestaureerd dan nog, wat hier niet echt het geval is.
  2. Vakantie salon Datum: 02/09/19 00:00 Gastland van het vakantiesalon dit jaar is Italië. Voor de gelegenheid wordt er op zaterdag 09/02 iets speciaals voor de Italiaanse scooters gedaan. Er komt een bewaakte parking aan hal 5 + krijg je een gratis inkom, dus massaal allen daarheen :) https://www.vakantiesalon.eu/ Grtz Sindo Vakantie salon
  3. sindo

    Welke gps...

    basecamp shit is idd brol, heb zelf een Garmin en ben daar absoluut niet content van. Vroeger reed ik met een goedkope auto Tomtom was perfect, enige reden dat ik de switch maakte was net om routes uit te zetten. Garmin kreeg de voorkeur omdat tomtom software niet op Mac draait, mijn ergste aankoop ooit
  4. lijkt me eerder Bajaj, een foto kan helpen
  5. sindo

    GL-A MISA COLOR

    MISA didn't produce vespa's but just assembled them with Italian and German pieces during the short period they existed. Therefore very little records available and suppose much was done on demand. But I'm no the expert, Edwin is
  6. sindo

    Eenvoudige ingreep

    ik beweer niet dat ge geen winst gaat halen met de nieuwe setup, maar niet het maximale. Wilde enkel een voorzet geven want het blijft hier zeer beperkt tot grotere cilinder, sproeier, uitlaat, maar zonder het verband tussen alle onderdelen en de impact op elkaar te vernoemen. Je kan nog altijd een 26/26 Carbu steken maar ge gaat op den duur meer naft verbruiken dan je werkelijk winst maakt op rendement.
  7. sindo

    Eenvoudige ingreep

    als je echt volop profijt uit je upgrade wilt halen zou je ook je tandwielen moeten aanpassen aan het vergrootte vermogen. Vergelijk het met een kinderfiets, een kleine van 5 gaat met zij beperkte kracht er een maximum uithalen, een volwassene op de zelfde fiets gaat voor geen meter vooruit.
  8. sindo

    Transmittieolie

    ik zou het bij de klassieke SAE 30 houden. is de juiste viscositeit voor je Vespa. De transmissie van een 2-takt is niet allemaal gelijk, je kan een cross motor niet gaan vergelijken met een Vespa, en zelfs een Lambretta gebruikt andere olie (SAE90). 10W40 is een multigraden en betekent dat de visociteit in de winter 10 is en in de zomer 40
  9. je hebt een tool nodig om uw koppeling te blokkeren, anders draait die gewoon mee, of een bouloneuse gebruiken. Spaans blokje is nis mis mee maar niet alle onderdelen komen overeen met de Italiaanse modellen (oa ontsteking en plaat) als je dat moet vervangen moet je die ergens op een Spaanse site zien te vinden of een conversie doen. Ik heb zelf een Spaanse T5 motor en dat gaat als een speer
  10. De T staat voor tanden, je kan tellen hoeveel tanden erop je huidige koppeling staat (normaal 21 of 23) en een koppeling met hetzelfde aantal tanden bestellen. Btw 9DN is een Spaans blokje als ik mij niet vergis
  11. sindo

    Gps op PX anno 2013

    Volgens mij zit in die KOSO een bobijn die oplaadt om net constant 12 volt te geven.
  12. sindo

    Gps op PX anno 2013

    Yep, want als je een Batterij hebt komt er ook gelijkstroom naar je claxon
  13. als je hem op toeren moet houden neem dan maar ook een reserve cdi mee (just-in-case) heb het al eens meegemaakt
  14. die kabel is er letterlijk op gevezen, dus losvijzen en dan terug vast vijzen
×
×
  • Create New...