Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie Motovespa 150S


flyingpig

Aanbevolen berichten

Beste FlyingPig,

Als het niet teveel moeite is,

zou je misschien een opsomming kunnen maken van alle keerringen plus kogellagers die je voor dit blokje nodig hebt? Ik wil zelf tzt ook zo'n blokje gaan reviseren en dat zou me enorm helpen, alvast dank voor de moeite!

En ook nog een vraagje, ga je engine mount rubbers (waar het blok met het frame wordt gemonteerd en waar de achterschokdemper aan het blokje vast zit) ook nog vervangen? Zou ik persoonlijk wel doen, zeker omdat het om zo'n oud blokje gaat, je zo te zien met een degelijke en goede revisie bezig bent, en het de handling van je scooter zeer ten goede komt.

Verder je motor ziet er top uit! Hoop dat je hem snel werkend hebt!

Link naar reactie

Hallo Flyingpig,

Mijn motor betreft idd ook een MotoVespa 160s uit 1966, (04M meen ik)

de meeste onderdelen komen geloof ik veelal overeen met GS of Sprint.

Heb je trouwens wel eens het topic op het German Scooter Forum gelezen?

Hier staat ook erg veel info over MotoVespa. (ze hebben een MotoVespa verzamel topic)

Link naar reactie

Volgens mij zit het uiteinde van de veer niet ver genoeg in het carter, ofwel heb je het kickstarttandwiel verkeerd gemonteerd ( moet met de "ronde" kant achter de duwveer gestoken worden en dan de andere carterhelft erover mikken).

Als het echt niet lukt, mag je altijd eens passeren.:)

Als de krukas moeilijk draait zit hij mogelijk niet mooi in het midden van het carter of zitten de roulementen niet helemaal op hun plaats. Wel heel voorzichtig zijn als je er dieper in tikt, vooral de koppelingszijde is fragiel!

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ik zag bij je foto's van je blokje dat je kickstarter tandwiel fout zit het moet andersom .Dan om je blokje dicht te krijgen ,als je blok bijna dichts is ,constant met je kickstarter bewegen en zien dat je blijft bewegen tot hij dicht is .Dit is om de de tandjes op zijn plaats te krijgen anders gaan ze tegen elkaar komen en dan heb je dit probleem ,en blijft open aan een kant van de kickstarter .

Grt Gio

Link naar reactie

Dat is waar een fout van mij .Maar om de carters dicht te krijgen zorgen dat de tanden op elkaar komen dan gaat pas je carters dicht, en je kick wel soepel gaat.De tanden van je kickstarter heb ik in iedergeval over, de rest van de tanden moet je geen zorgen maken .

Grt Gio

Link naar reactie

Vandaag de cilinder compleet ontzand en ontvet, er zijn terug koelribben te zien nu, een voorlopig beschermlaagje gelegd met hittebestendige verf, hij staat nu klaar om te boren. Als ik tenminste een gepaste piston vind.

afbeelding001s.jpg

afbeelding006w.jpg

afbeelding007a.jpg

Eveneens statorplaat en bobijn geplaatst, nu een gepaste setting vinden om de voorontsteking min of meer goed te zetten om te kunnen starten

afbeelding008h.jpg

Link naar reactie

Nog even het kickstarter probleem aankaarten : Als de koppeling is ingedrukt, moet ie dan nog kicken of moet hij dan doorslaan ???

nog een probleem : om de voorveer op het plaatje te draaien, bestaat daar een trucje voor of niet ? Krijg mijn repro veer er niet op gedraaid, er zit natuurlijk weer een groot verschil op tussen origineel en repro ( zie foto's )

afbeelding001x.jpg

afbeelding002x.jpg

Link naar reactie

Neen, juist te los (koppeling ontkoppelt niet).

Probeer de kabel zo aan te spannen dat de kickstarter constant door slaat. Nadien geleidelijk aan lossen tot je kan kicken en en ook ontkoppelen.

Als de platen zich "gezet" hebben (na een paar maal kicken zou het moeten lukken). Een andere mogelijkheid is dat de bronzen duwpen onvoldoende lang is. Hoeveel speling heb je op de hendel onderaan de motor eer de platen worden ingeduwd?

Groetjes, nero.

Link naar reactie

heb er nog geen kabels aanhangen, heb met een tang de koppelingshefboom ingetrokken en dan gekickt.

Speling op de koppelingshendel eer er spanning opkomt ? zou even moeten meten, zal er een fotoke van pakken.

Ik wou enkel de kick nog eens proberen, dat kl*te ding blijft mij zorgen baren, ik had gehoord van renoretro, dat als de koppeling ingetrokken was de kick moest doorslaan en dat doet hij niet

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...