flyingpig Geplaatst: 22 november 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2011 http://motovespa150s.blogspot.com/ blog bijgewerkt Haynes workshop eveneens als download ( niet de beste kwaliteit ) Link naar reactie
-Kristof- Geplaatst: 22 november 2011 Delen Geplaatst: 22 november 2011 http://motovespa150s.blogspot.com/blog bijgewerkt Haynes workshop eveneens als download ( niet de beste kwaliteit ) direct is bezien se ... mijne is bij de zandstraler... spannend !!! Link naar reactie
nero Geplaatst: 22 november 2011 Delen Geplaatst: 22 november 2011 Linkje naar Vespa For Life, mooi! Groetjes, nero. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 25 november 2011 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2011 motor steun http://motovespa150s.blogspot.com/2011/11/plan-voor-motorsteun.html Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 2 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2011 Gisteren begonnen met de demontage van het motorblok. Eerst even 2 trekkers gemaakt een M27*1.25 en een M23*1.5 voor respectievelijk het vliegwiel en de koppeling. Eveneens geconstateerd : de kickstarter as is geplooid, net buiten het carter, deze moet dus afgeslepen worden om verder te kunnen demonteren. Blok ziet er intern vrij goed uit, en het schakelasje is uitgesleten en het kruis ga ik ook sowieso vervangen. Verder alle lagers , dichtingen , etc vernieuwen . De kroonmoer aan het achterwiellager krijg ik niet los, ga deze avond even alles opwarmen en hopelijk komt ze dan wel los. Ik ga eveneens een elektronische ontsteking monteren, weet enkel niet wat het beste is om deze ombouw te doen en of dit allemaal wel op een Motovespa krukas past, idem voor het schakelkruis, welk type heb ik nodig. Tips zijn welkom. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 2 december 2011 Delen Geplaatst: 2 december 2011 bij scooter clasico verkopen ze een module die je ipv je contactpunten kan plaatsen waardoor je een "electronische" hebt zonder verder iets te moeten aanpassen. ik heb er zelf geen ervaring mee maar lijkt mij een goede oplossing Grtz Sindo Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 5 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2011 Den dag dat er eens een onderdeel toekomt met de post en het past, dan drink ik mij stiepelzat. Yes sir, yes, this will fit your Motovespa... . No way Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 6 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2011 Gisteren de carrosserie bij de spuiter afgegeven , kleurtjes gekozen en (slik)half februari afhalen. Had eigenlijk in gedachten om deze winter te kunnen monteren, niet dus. We kunnen ons nu ten volle concentreren op het motorblok en de zoektocht naar passende onderdelen. Dit zijn de kleurtjes ( is wel op een auto, maar geeft toch een idee ) Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 11 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2011 Krukas is idem aan een GS150, probleem op van de krukas is opgelost. Ondertussen ook de kroonmoer van het achterlager los gekregen ( thx Nero ) linkse draad , hehe, zie eigenlijk niet in waarom die daar links moet zijn Femsatronic past niet, nogmaals thx Nero, steek die binnenkort wel eens terug binnen Link naar reactie
nero Geplaatst: 11 december 2011 Delen Geplaatst: 11 december 2011 Graag gedaan en bedankt voor het steunen van VFL! Groetjes, nero. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 14 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2011 vandaag beenschildranden, rempedaal, sierlijst spatbord, bilklemmen, en benzinekraanhendel binnen gedaan voor het verchromen bij Chromage Mossu. Prijs β¬100, is goedkoper en beter dan nieuwe bestellen. Wel een wachttijd momenteel van 15 maanden ( slik ) heb het wel voor elkaar gekregen omdat het net echt veel is om tegen begin maart klaar te zijn. Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 14 december 2011 Delen Geplaatst: 14 december 2011 Wel knap werk zo te zien op hun website... Link naar reactie
-Kristof- Geplaatst: 15 december 2011 Delen Geplaatst: 15 december 2011 15 maand , begint al e alle geluk dat u gelukt is voor rapper... dan is hem mischien deze zomer rijdbaar Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 15 december 2011 Delen Geplaatst: 15 december 2011 Wow als ik dit adresje nou eens eerder had ontdekt! Nice! thnx voor de tip. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 16 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2011 15 maand , begint al e alle geluk dat u gelukt is voor rapper... dan is hem mischien deze zomer rijdbaar Het is de bedoeling dat hij eerste week maart klaar is Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 16 december 2011 Delen Geplaatst: 16 december 2011 Oef, das een behoorlijk nette prijs voor verchromen! Oud past ook vaak stukken beter dan repro. Wat is je doel met dat tankzadel? Heb je meer benzine nodig? Je kunt voor 2 liter meer ook een SS/GS tank plaatsen, op het GSF staan ook tekeningen voor een XL tank van 12 of 16 liter, die beide met normale zadels werken. En ik zag op je blog een tekening voor iets op je treeplank, maar ik kom er niet helemaal achter wat dat is? Link naar reactie
Joene Geplaatst: 16 december 2011 Delen Geplaatst: 16 december 2011 net op tijd voor de Antwerp Custom show :-) Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 16 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2011 net op tijd voor de Antwerp Custom show :-) is de bedoeling Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 16 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2011 Gisteren de koppeling uit elkaar gehaald, wat een ramp. Er zijn stukken afgeslepen van de platen,compleet verruΓ―neerd. Zoek nu maar uit welke platen er in moeten. Aangezien de krukas een GS150 krukas is zou ik vermoeden dat de platen ook GS150 zijn. Post wel een foto. PS, speciaal gereedschap is eigenlijk niet nodig om een koppeling uit elkaar te halen. Een bankschroef en een grot dopsleutel , en klaar is kees Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 16 december 2011 Delen Geplaatst: 16 december 2011 Tooltje kun je zelf ook zo maken: Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 16 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2011 gaat heel snel in de bankschroef Mr160, 10 sec en de koppeling ligt open. Tooltje is idd heel makkelijk zelf te maken, maar ik had geen grote rondellen liggen vandaar, en ook geen geklooi met sleutels. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 16 december 2011 Delen Geplaatst: 16 december 2011 @flyingpig en beklaagde het u nog altijd niet dat ge geen PX motor onder gestoken hebt Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 16 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2011 @flyingpig en beklaagde het u nog altijd niet dat ge geen PX motor onder gestoken hebt Nope, is zoveel plezanter, soms wel eens frustrerend en bovendien levert het veel informatie op die anderen ook kunnen gebruiken Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 16 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2011 Koppelingskooi is ΓΈ115, iemand een idee of dit GS150 zou kunnen zijn ? Nero ? Link naar reactie
dr 150 GS Geplaatst: 16 december 2011 Delen Geplaatst: 16 december 2011 Mijn koppeling zag er alleszins net zo uit. Zal straks eens een foto posten. Zeker de kurkplaten vervangen (eerst nachtje in carterolie laten 'weken') en eventueel de te slappe veren ook vervangen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.